Page 4 of 9 FirstFirst ... 23456 ... LastLast
Results 46 to 60 of 129

Thread: За питащите се какво представлява това "чудо" Алфа 159 1.8 газ/бензин!

  1. #46
    Запален алфист
    Join Date
    Sep 2011
    Location
    Долна Митрополия
    Age
    48
    Posts
    342

    Default

    Трябва да си освободя някой от подемниците или канал да видя
    alfa 159 1,8 mpi/lpg

  2. #47
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,785

    Default

    Отгоре се вижда.

    Last edited by ecotronic; 03-07-2018 at 15:15.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #48

    Default

    Мил ли си я, с какво си я пръскал, та е така мокра?
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

  4. #49
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,785

    Default

    Измих я с обезмаслител и вода.
    Last edited by ecotronic; 03-07-2018 at 16:16.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  5. #50
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,785

    Default

    Въпрос към колегите с 1,8 мотор:

    За колко време/разстояние ви загряват моторите до 90 гр. при градско каране и стартова температура 3 - 5 градуса?

    При мен това става за около 10 минути или за около 5 км, което ми се вижда много.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  6. #51

    Default

    На мен ми се струва супер бързо, предвид 15-20мин и 10-15км минимум при дизела,което ме кара да мисля, че всичко е нормално при теб.
    Нека все пак да кажат хората с такъв мотор.
    156 2.4 JTD SW 140-ex./ 147 1.9 JTDM 150-ex./ 159 2.4 JTDM SW Qtronic 200-ex./
    GIULIA
    2.2 JTDM ​180 ZF8

  7. #52
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,785

    Default

    Quote Originally Posted by undy View Post
    На мен ми се струва супер бързо, предвид 15-20мин и 10-15км минимум при дизела,което ме кара да мисля, че всичко е нормално при теб.
    Нека все пак да кажат хората с такъв мотор.
    Предишната ми кола загряваше по-бързо, пък не беше с елeктрически термостат. Разбира се, може и да не е причината в термостата.
    Last edited by ecotronic; 18-11-2018 at 22:03.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  8. #53

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Предишната ми кола загряваше по-бързо, пък не беше с елeктрически термостат. Разбира се, може и да не е причината в термостата.
    Сега го разгледах на снимки твоя термостат, освен датчика, има ли други ел. елементи? Нещо електрическо в принципа на действие ли има? Че ми стана интересно До колкото видях е на две части-самия термостат и черен корпус със щуцери за маркучите.
    156 2.4 JTD SW 140-ex./ 147 1.9 JTDM 150-ex./ 159 2.4 JTDM SW Qtronic 200-ex./
    GIULIA
    2.2 JTDM ​180 ZF8

  9. #54
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,785

    Default

    Много от търговците на авточасти предлагат обикновен термостат за мотора 1,8 и няма проблем да се сложи такъв. ECU - то ще записва грешка, но дотам.
    Фабрично излиза с електрически термостат (описано е в Е-learn). Това означава, че на термочувствителния елемент има допълнителен ел. нагревател, който се захранва от ECU - то, когато е необходимо. Идеята е, когато моторът е в режим на високо натоварване, термочувствителния елемент да се нагрее от нагревателя и така да се накара термостатът да отвори при по-ниска реална температура на охлаждащата течност. Това - за да се постигне по-добро охлаждане на мотора, когато трябва.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  10. #55
    Запален алфист
    Join Date
    Sep 2011
    Location
    Долна Митрополия
    Age
    48
    Posts
    342

    Default

    И при мен загрява долу горе за толкова време.Явно си е така.
    alfa 159 1,8 mpi/lpg

  11. #56
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,785

    Default

    Quote Originally Posted by МИТАКА1654 View Post
    И при мен загрява долу горе за толкова време.Явно си е така.
    Благодаря!



    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  12. #57

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Много от търговците на авточасти предлагат обикновен термостат за мотора 1,8 и няма проблем да се сложи такъв. ECU - то ще записва грешка, но дотам.
    Фабрично излиза с електрически термостат (описано е в Е-learn). Това означава, че на термочувствителния елемент има допълнителен ел. нагревател, който се захранва от ECU - то, когато е необходимо. Идеята е, когато моторът е в режим на високо натоварване, термочувствителния елемент да се нагрее от нагревателя и така да се накара термостатът да отвори при по-ниска реална температура на охлаждащата течност. Това - за да се постигне по-добро охлаждане на мотора, когато трябва.
    Аха.. Ясно, благодаря и аз 🍻
    156 2.4 JTD SW 140-ex./ 147 1.9 JTDM 150-ex./ 159 2.4 JTDM SW Qtronic 200-ex./
    GIULIA
    2.2 JTDM ​180 ZF8

  13. #58
    лют бакшиш от БКАР 546's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Варна
    Age
    55
    Posts
    1,409

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Много от търговците на авточасти предлагат обикновен термостат за мотора 1,8 и няма проблем да се сложи такъв. ECU - то ще записва грешка, но дотам.
    Фабрично излиза с електрически термостат (описано е в Е-learn). Това означава, че на термочувствителния елемент има допълнителен ел. нагревател, който се захранва от ECU - то, когато е необходимо. Идеята е, когато моторът е в режим на високо натоварване, термочувствителния елемент да се нагрее от нагревателя и така да се накара термостатът да отвори при по-ниска реална температура на охлаждащата течност. Това - за да се постигне по-добро охлаждане на мотора, когато трябва.
    Точно така,и заради увеличаването на дебита от помпата при форсаж и температура на затворен голям кръг ,че тогава само през малкия кръг му идва в повече течността която постъпва в него и се повишава налягането,особено в случаите когато радиатора на парното е позадръстен с парчета от маркучите ,варовик и ръжда. Лятно време никой не топли и съответно няма индикации (освен подозрително бързото загряване до работна температура) ,че буклуците са се струпали там и правят мизерия.
    Last edited by 546; 23-11-2018 at 14:19.

  14. #59
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,785

    Default

    Смея да твърдя, че 1,8 е най-добре термостатирания мотор от всичко, що се влага в 159. Освен електрическия термостат, има 2 температурни сензора. Освен "традиционния" на термостата, има и на изходящата тръба на радиатора.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  15. #60
    лют бакшиш от БКАР 546's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Варна
    Age
    55
    Posts
    1,409

    Default

    Еко ,нали си наясно,че иначе тоя мотор нема шанс
    Без тия екстри биелите се гънат,не ме питай откъде знам.
    Обикновеното жтд е другата крайност,стрелката за температурата на водата си ходи по цялата скала чак лампата светва и нищо му няма.Две-три години карах без да работят (ама въобще) вентилаторите на големия радиатор ,докато накрая ме хвана срам и я оставих да я оправят в сервиза.
    След като я върнаха в заводско състояние ,когато я поизпържа нагоре по някой баир на всичката газ десетина километра се стига до там ,че да държи бая под 90 градуса,луда работа.
    Last edited by 546; 23-11-2018 at 15:14.

Page 4 of 9 FirstFirst ... 23456 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •