Results 1 to 12 of 12

Thread: Ниско налягане на маслото 2.0Т.С. 8V

  1. #1
    Moderator Boby's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    2,560

    Default Ниско налягане на маслото 2.0Т.С. 8V

    От скоро съм "горд" собственик на 164-ка с въпросния двигател 1989г. Проблема е, че след смяна на маслото при напълно загрял двигател на празен ход светва лампата за ниско налягане. При студен двигател на празен ход налягането е около 1,5 бара. При 3000 оборота на студен двигател налягането е около 4 бара. Маслото е 10W40. Смених основни и биелни лагери и проверих преливния клапан на маслената помпа. Сега е с ново масло пак 10W40. Резултат няма никакъв. Някой да се е сблъсквал с такъв проблем при този мотор или да има нещо по-специфично от което може да не държи налягане? Като изключим основни, биелни лагери, преливен клапан, масло и филтър остава маслена помпа и леглата на разпределителните валове. Има ли вариант вариатора да прави проблем?
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails 20170919_180403.jpg   20170919_180430.jpg  
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  2. #2
    75TwinSpark 75TwinSpark's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    София
    Age
    40
    Posts
    519

    Default

    Самия датчик за налягането провери ли го?
    75 TwinSpark -син- ex,75ts зелен
    75 ТУИНСКРАП-сив,+75 2.5 V6 черен
    75 2.5 V6 Milano Argento-червен,75 2.5v6 сив.164 3.0 12v
    75 ТУИНСКРАП-червен, + 75TwinSpark-бял,164 3.0 24v

  3. #3
    Moderator Boby's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    2,560

    Default

    Не, но са два отделни. Съмнява ме и двата да са така развалени, че едновременно да отчитат ниско налягане.
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  4. #4
    75TwinSpark 75TwinSpark's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    София
    Age
    40
    Posts
    519

    Default

    Доколкото знам за налягане датчика е един,другия е за лампата на таблото,аз залагам че тоя за налягане е умрял
    75 TwinSpark -син- ex,75ts зелен
    75 ТУИНСКРАП-сив,+75 2.5 V6 черен
    75 2.5 V6 Milano Argento-червен,75 2.5v6 сив.164 3.0 12v
    75 ТУИНСКРАП-червен, + 75TwinSpark-бял,164 3.0 24v

  5. #5
    чичка с очила и шкембенце Член на клуба mordohy's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Кюстендил Перник.
    Age
    56
    Posts
    6,942

    Default

    Типични симптоми за умряла помпа. Сменявай я, без да търсиш другаде. Възможно е и леглата на разпределителните валове да са износени, но чак пък толкоз...
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР. Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

  6. #6
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,038

    Default

    При смяната на лагерите, хлабините им мерени ли са и ако да, в норми ли са? Ако - да, пролемът е най-вероятно в износването на помпата.

    При загрял мотор и 3000 об, колко е налягането?

    Винаги е вариант да минеш на 10W60, но е по-добре да се оправи помпата.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  7. #7
    +- mimouzunov's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    гр. София
    Age
    37
    Posts
    2,343

    Default

    Quote Originally Posted by Boby View Post
    Не, но са два отделни. Съмнява ме и двата да са така развалени, че едновременно да отчитат ниско налягане.
    Като нищо да е датчик...
    Датчика за налягането е тумбестия и се разваля като такова... Аз лично съм сменял със сигурност поне 4
    Последно съм сложил Ладов но и тои си отива...
    Замери с нещо друго налягането (механично)!!!
    155 2.0 +белия голф +Киви-то...

  8. #8
    Moderator Boby's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    2,560

    Default

    При загрял двигател и 3000 оборота е почти 2 бара. Ще закача и механичен манометър все пак, но налягането е ниско. Остава вариант 15W50 тъй като и при студен двигател пак е ниско. Сега я палих и явно заради по-студеното време направи 2.5 бара на студен мотор.

    М/у другото в картера на дъното имаше доста тиня. Явно маслото не е сменяно много често.
    Last edited by Boby; 20-09-2017 at 17:58.
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  9. #9
    +- mimouzunov's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    гр. София
    Age
    37
    Posts
    2,343

    Default

    Quote Originally Posted by Boby View Post
    При загрял двигател и 3000 оборота е почти 2 бара. Ще закача и механичен манометър все пак, но налягането е ниско. Остава вариант 15W50 тъй като и при студен двигател пак е ниско. Сега я палих и явно заради по-студеното време направи 2.5 бара на студен мотор.

    М/у другото в картера на дъното имаше доста тиня. Явно маслото не е сменяно много често.
    Ниско... при мен над 120000км е така по показания... (оправя се в редките случаи когато датчика е бил наред)

    Провери го с нормален уред/манометър... Чакам резултата с нетърпение...
    155 2.0 +белия голф +Киви-то...

  10. #10
    Moderator Boby's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    2,560

    Default

    Резултата от механичен манометър на мястото на датчика за лампата е 0,8бара при загрял двигател и сипана добавка за повишаване на вискозитета на маслото с която няма промяна. Разликата м/у механичния манометър и този на таблото е 1бар, но това може и да се дължи на различните места на датчиците. В крайна сметка няма налягането е ниско.
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  11. #11
    +- mimouzunov's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    гр. София
    Age
    37
    Posts
    2,343

    Default

    Quote Originally Posted by Boby View Post
    Резултата от механичен манометър на мястото на датчика за лампата е 0,8бара при загрял двигател и сипана добавка за повишаване на вискозитета на маслото с която няма промяна. Разликата м/у механичния манометър и този на таблото е 1бар, но това може и да се дължи на различните места на датчиците. В крайна сметка няма налягането е ниско.
    В първия пост пишеш че след смяна на маслото е станало това!

    Преди месец беше, ми звъня приятел че вектрата му след смяна на масло се е разтракала, лампата му свети на празен ход и гасне чак след 2000об/м...
    Масления му филтър е само хартиен елемент а там където се слага тои има едно пластмасово клапанче което се беше строшило. Уш филтър само а доста ядове създаде.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails f.jpg  
    155 2.0 +белия голф +Киви-то...

  12. #12
    +- mimouzunov's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    гр. София
    Age
    37
    Posts
    2,343

    Default

    Quote Originally Posted by mimouzunov View Post
    В първия пост пишеш че след смяна на маслото е станало това!

    Преди месец беше, ми звъня приятел че вектрата му след смяна на масло се е разтракала, лампата му свети на празен ход и гасне чак след 2000об/м...
    Масления му филтър е само хартиен елемент а там където се слага тои има едно пластмасово клапанче което се беше строшило. Уш филтър само а доста ядове създаде.
    Някакво развитие има ли по въпроса!?!
    155 2.0 +белия голф +Киви-то...

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •