Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 23

Thread: студен старт-проблем

  1. #1

    Default студен старт-проблем

    Здравейте. Четох доста за трудното палене сутрин във форума, но не успях да срещна точно моя проблем, та да попитам за мнение :
    Колата е алфа 166, 2.0, тс. От известно време-5-6 месеца, пали трудно на студен мотор. При първото палене прекъсват някои цилиндри, а при второто се нормализира и трябва да чакам да загрее 2-3 минути преди да тръгна, защото няма мощност. Ако е по-студено пали чак от третия път. Когато си загрее няма проблем-върви си както на бензин-така и на газ, като няма проблем и с паленето. Дайте мнения. Свещите са сменяни преди около 40-50 хил.км. Дали е от тях или да търся другаде проблема.

  2. #2
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,117

    Default

    Подобно нещо съм наблюдавал заради прекалено богата смес на газ. Заради това бензиновият компютър свива бензиновите времена и при студен старт сместа се оказва бедна.

    Най-добре направи диагностика на бензиновия компютър и виж, каква стойност има FRA параметъра.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #3

    Default

    Ясно, значи проблема може и да не е механичен.

  4. #4
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,117

    Default

    Ако нямаш възможност да правиш диагностика, покарай 20 - 30 км само на бензин и след това виж, как е студеният старт.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  5. #5

    Default

    Ще пробвам това на първо време, ако не стане ще я карам на диагностика.

  6. #6
    чичка с очила и шкембенце Член на клуба mordohy's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Кюстендил Перник.
    Age
    56
    Posts
    6,946

    Default

    Бас държа, че свещите са с голям луфт.
    Това е една от причините за лош студен старт, както и за лоша работа на студен двигател.
    просто ги свали и регулирай на 0.7 мм. но не повече и виж как ще се отрази.
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР. Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

  7. #7
    започва да се пристрастява
    Join Date
    May 2009
    Location
    Бургас
    Posts
    32

    Default

    И аз имах подобен проблем с моята палеше като подам газ почваше да пука и гаснеше или ако успея да тръгна нямаше мощност. Но наскоро без да искам сложих малко повече бензин и отиде малко след половин резервоар и от тогава нямам подобни проблеми и го поддържам постоянно да е пълен на 50% с страх да не се появят същите проблеми.

  8. #8

    Default

    Бензин си имам винаги над половината, но може да пробвам със вещите.

  9. #9
    чичка с очила и шкембенце Член на клуба mordohy's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Кюстендил Перник.
    Age
    56
    Posts
    6,946

    Default

    Quote Originally Posted by B13Bs View Post
    И аз имах подобен проблем с моята палеше като подам газ почваше да пука и гаснеше или ако успея да тръгна нямаше мощност. Но наскоро без да искам сложих малко повече бензин и отиде малко след половин резервоар и от тогава нямам подобни проблеми и го поддържам постоянно да е пълен на 50% с страх да не се появят същите проблеми.
    Побърникай по помпата в резервоара! Там някъде имаш нещо пукнато или скъсано. Може и някой парцал да намериш или памук. Не знаеш кой какво е правил
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР. Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

  10. #10

    Default

    На помпата и няма нищо. Два пъти съм я свалял да и сменям датчика. А и колата като си загрее върви както на бензин, така и на газ.

  11. #11
    Запален алфист plamenp59's Avatar
    Join Date
    Jun 2013
    Location
    Пловдив
    Age
    59
    Posts
    146

    Default

    Освен от изброените по -горе възможности има и друга вероятност за по бедната смес.Малък пробив на въздуховода след дебитомера.Писал съм тук за проблемите при мен продължили две години.Цепка от един сантиметър с дебелина от няма и милиметър ме принуди да сменя куп датчици ,свещи,бобини,и още куп неща.Наскоро получих пак подобни симптоми и открих два процепа в гофрирания маркуч преди дросела. невидими на пръв поглед.Чак когато пуснах силна насочена светлина от вътре на вън и ги видях.Ако си със спортен филтър и е смазан повече е възможно и леко зацапване на дебитомера.При студен старт сместа трябва да е богата и дори малки отклонения се проявяват в трудно палене и детонации.
    До тук, два фиата,алфа жулиета,алфа 164 2.0 ТС,две капи 2.0.5.20V.Сега отново на старата любов алфа-този път 166 2.5 v6

  12. #12

    Default

    Интересно. Къде точно да огледам. Мопжеш ли да дадеш снимки. Маркуча преди дросела съм го сменял, но въздуховода до дебитомера не съм гледал. Ако има някаква цепка не трябва ли постоянно да има такива симптоми, а не само на студен мотор.
    Last edited by Алфист11; 02-10-2017 at 08:41.

  13. #13
    Пишман Газаджия don_pepone's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Добрич/Варна
    Age
    31
    Posts
    2,501

    Default

    Важното е да няма птопуски между дебитомера и дросела и/или по гарниъурите на всмукателния колектор.
    Пробвай да покараш на бензин малко и виж как е , като съм доста убеден че ще е добре и ти трябва настройка на газовата .
    Тия свещи карани на газ 50к вероятно са пътник..
    Също така кога си сменял филтрите на газовата, че и от това се помазват настройките в един момент
    EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
    EX Mazda 6 2004 +Lpg
    NOW SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd FOR SALE

  14. #14

    Default

    Филтри си сменям на всеки 10 000 км, но свещите ги сложих преди около 40 000 км - откакто съм сложил газта, та най-вероятно те ще са за смяна.

  15. #15
    започва да се пристрастява Pride's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Бургас
    Posts
    40

    Default

    Здравейте момчета и аз да се включа със сходно оплакване. Само на студен мотор ми го прави това нещо, когато колата не е палена повече от 7-8 часа. Разликата при мен е,че като е по топло времето колата веднага тръгва да гасне, а като е по студено,както е сега, пали и да речем 2-3 секунди работи и след това оборотите рязко падат, почва да тресе да се мъчи и е гася. При 2рото палене нямам никакъв проблем, но колата няма мощност и трябва да е чакам да обърне на газ. Ходих на газаджия,гледа и настройки работи , уж всичко било наред.Макар че той е гледа на загрял двигател. Оставял съм колата на бензин, нямам никакъв проблем. Паля и си тръгвам без проблем.Мощност, всичко и е наред.В момента в който заредя газ проблемите започват. На работа един колега ми сподели нещо за принципа на работа на газовите.Така много не запомних,но според него проблема не е софтуерен.Има някакъв магнитвинтил, на който пружината може да се е прецакала.Доколкото разбрах тая пружина, била някъде преди самата булка и задъжа газта, като дигне градуси и пружината се отпускала и газта тръгва. ТА той мисли,че тази пружина е за смяна, започва да изтърва газ преди мотора да за загрее и я смесва с бензина. Не знам дали някой ме разбра, ако има по разбиращи хора да разяснят...

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •