Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 15 of 41

Thread: "Проект" Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 140 2003 - въпроси

  1. #1
    Запален алфист C-e-c-o's Avatar
    Join Date
    Dec 2017
    Location
    София
    Posts
    116

    Default "Проект" Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 140 2003 - въпроси

    Здравейте,

    сравнително млад шофьор съм (година и половина +/- с навъртяни 5-6 хиляди), до сега търкалях все стари и слаби коли. Въпросната Алфа е първия ми личен автомобил и много ми допада като управление, динамика и дизайн. За мен няма конкуренция в този клас (че и клас отгоре ).

    Колата (Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 140 2003) е внос от Швейцария и я закупих за 600лв. от там, но с докарване, мито, еко таски, КАТ, каско, застраховки, винетки ми стъпи на 2000лв. което не е нищо за този автомобил. Първоначалното обслужване беше около 400лв. (гуми, масло, филтри, накладки и ремък) при сервиз на роднина.

    Имам мерак да и направя няколко подобрения лятото и ще се радвам да чуя алтернативни мнения по-въпроса (кое, как, кога и защо).

    За сега плана е:

    • Термостат от рено 5

    Колата от както съм я взел (1-2 месеца) не вдига повече от 70 градуса, без значение дали качвам планина, дали съм на магистрала с 140 или съм в задръстване от 2 часа. До колкото видях читав такъв е 150-60лв. а много хора слагат такъв от рено 5, които ще излезне поне 10 пъти по-евтино. Ще има ли проблем да се кара до лятото така?

    • Затапване на EGR / премахване на катализатор

    До колкото разбрах след въпросните манипулации колата става по-отзивчива в ниските обороти, което в момента ми е "проблем". Да речем, че се движа на 2ра и трябва бързо да се измъкна, дори и да настъпя педала до метала, все едно не съм подал газ и имам "отговор" след 3-4 секунди и чак тогава почва да набира по-рязко. Дали е защото съм свикнал на бензинови асматици и не мога да свикна на "турбо лага" или нещо не е наред, не знам.

    • Remap

    Чипосване до около 170 коня, но ме притеснява живота на "консумативите" - турбина, съединител и маховик. В момента са в отлично здраве и най-вероятно предишния собственик е сменял наскоро съединител, понеже отделя доста ниско и през целия ход на педала до горе.

    Питането ми е, при хардуерно премахване на EGR/катализатор дали ще се наложи и софтуерно такова ? Има ли други плюсове и минуси ? Като цяло чипа до колко може да скъси живота на турбина, съединителя или маховика? За други идеи, съвети, критики и прочие - не се срамувайте.
    Last edited by C-e-c-o; 14-12-2017 at 16:34.

  2. #2
    JACK DANIEL'S-SING.BARREL eproHD's Avatar
    Join Date
    Aug 2014
    Location
    Roma-Milano-Sofia
    Posts
    1,653

    Default

    Абе карай си каляската и не се занимавай с глупости,имаш нямаш 2-3 години за това
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV

  3. #3
    Запален алфист sollider's Avatar
    Join Date
    Mar 2016
    Location
    Русе
    Posts
    473

    Default

    Определено не са глупости, особено ако авторът смята да изкара повече години с този автомобил. Само няколко думи по частта с температурата - чертата, която най-вероятно гледаш, е 80 градуса, не 70. Второ, провери дали маркучът на големия кръг почва да се стопля преди колата да достигне нормална работна температура. Ако не - значи няма смисъл да сменяш термостат. Тези двигатели загряват доста бавно и трудно, особено през зимата, а ако пуснеш и парното - купонът е пълен.
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
    GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

  4. #4
    Запален алфист C-e-c-o's Avatar
    Join Date
    Dec 2017
    Location
    София
    Posts
    116

    Default

    Quote Originally Posted by sollider View Post
    Определено не са глупости, особено ако авторът смята да изкара повече години с този автомобил. Само няколко думи по частта с температурата - чертата, която най-вероятно гледаш, е 80 градуса, не 70. Второ, провери дали маркучът на големия кръг почва да се стопля преди колата да достигне нормална работна температура. Ако не - значи няма смисъл да сменяш термостат. Тези двигатели загряват доста бавно и трудно, особено през зимата, а ако пуснеш и парното - купонът е пълен.


    Стига до това положение максимум. Ще може ли снимка за кой маркуч става на въпрос?

  5. #5
    Запален алфист sollider's Avatar
    Join Date
    Mar 2016
    Location
    Русе
    Posts
    473

    Default

    Ето този е при мен. Би трябвало и на 140 к.с. да е същия. Ако снимката не те ориентира - оглеждай се за маркуча, който влиза в термостата и радиатора.

    А относно чертата - да, там са 80 градуса.
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
    GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

  6. #6
    Болен алфист Scrapera's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    София
    Posts
    1,099

    Default

    Точно така, мършава 156ца за 600лв не заслужава 60лв за термостат, удри тая мачка, направи я ТНТМ.
    От Москвич 412 с горен термостат, също става, като на Реното е!
    А сега сериозно, преди да осакатиш колата, провери дали уреда показва коректно.
    Наскоро имаше случай да показва 70 градуса на таблото, а реално да е почти 90.
    1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 2007 159 1.9 JTDм Lusso Berlina DPFon

  7. #7

    Default

    Държи ли я тая температура или вдига до тая черта и като караш по-бавно(или по енеркция) пада?
    При мен след смяната на термостата с от Рено 5 закова пак на тази черта, а преди това не отлепяще въобще. Вързах ФЕС-а и показа, че държи точно 86' на колкото отваря термостата от реното. Така че преди да сменяш термостат виж колко е реалната температура. Аз работя срещу фиат/алфа, така че ако имаш път на сам, звънни ми(0885 527 82. Кабела и лаптоп-а са винаги с мен и ще го закачим да видиш колко е реалната.

    За вървенето - мойта е 115 и нямам проблем с силата особено на 2-ра.

  8. #8
    започва да се пристрастява TheTorpedo's Avatar
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    София/жк Младост
    Posts
    86

    Default

    Ако затапиш ЕГР задължително го изолираш и софтуерно, защото дава грешка. Катализатора няма проблем да го махнеш изцяло, софтуерна намеса не е нужна. За термостата за рено ще се направя, че не съм го прочел, защото не съм фен на тези "побългарени интервенции".
    Ако чипосаш до около 170 коня не вярвам да имаш драми с турбото, съединителя и маховика, така че давай смело. Мога да ти препоръчам читав мапер на лично съобщение, ако имаш интерес.
    Alfa Romeo Brera 2.4JTD 260 whp

    Alfa Romeo 147 Q2 1.9 JTDm 16V 273whp - EX

  9. #9

    Default

    Горещо препоръчвам термостат от Рено 5, втора зима съм така и няма грижи, а даже и през лятото. А най-хубавото е, че когато сдаде багажа, смяната му става за 10 минути. Колкото до чипването, трябва да смениш турбо маркучите с алуминиеви тръби и силиконови колена.
    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

  10. #10
    започва да се пристрастява TheTorpedo's Avatar
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    София/жк Младост
    Posts
    86

    Default

    Quote Originally Posted by dansguardian View Post
    Горещо препоръчвам термостат от Рено 5, втора зима съм така и няма грижи, а даже и през лятото. А най-хубавото е, че когато сдаде багажа, смяната му става за 10 минути. Колкото до чипването, трябва да смениш турбо маркучите с алуминиеви тръби и силиконови колена.
    *Препоръчително, но не задължително за силиконовите маркучи и алуминия.
    Alfa Romeo Brera 2.4JTD 260 whp

    Alfa Romeo 147 Q2 1.9 JTDm 16V 273whp - EX

  11. #11
    Запален алфист C-e-c-o's Avatar
    Join Date
    Dec 2017
    Location
    София
    Posts
    116

    Default

    Quote Originally Posted by TheTorpedo View Post
    Ако затапиш ЕГР задължително го изолираш и софтуерно, защото дава грешка. Катализатора няма проблем да го махнеш изцяло, софтуерна намеса не е нужна.
    До колкото разбрах след въпросните манипулации колата става по-отзивчива в ниските обороти, което в момента ми е "проблем". Да речем, че се движа на 2ра и трябва бързо да се измъкна, дори и да настъпя педала до метала, все едно не съм подал газ и имам "отговор" след 3-4 секунди и чак тогава почва да набира по-рязко. Дали е защото съм свикнал на бензинови асматици и не мога да свикна на "турбо лага" или нещо не е наред, не знам.

  12. #12

    Default

    Или наистина имаш проблем с ЕРГ-то или не си свикнал как се кара нафотвата печка. Ако настъпиш до метала на много ниски обороти няма как тръгне веднага, даже по-лошо ако е до метала. На колко оборота го правиш това "настъпване"?

  13. #13

    Default

    Quote Originally Posted by C-e-c-o View Post
    До колкото разбрах след въпросните манипулации колата става по-отзивчива в ниските обороти, което в момента ми е "проблем". Да речем, че се движа на 2ра и трябва бързо да се измъкна, дори и да настъпя педала до метала, все едно не съм подал газ и имам "отговор" след 3-4 секунди и чак тогава почва да набира по-рязко. Дали е защото съм свикнал на бензинови асматици и не мога да свикна на "турбо лага" или нещо не е наред, не знам.
    Педала до метала при ниски обороти съсипва демпферния маховик. А той е скъпичък.
    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

  14. #14
    Запален алфист C-e-c-o's Avatar
    Join Date
    Dec 2017
    Location
    София
    Posts
    116

    Default

    Quote Originally Posted by dansguardian View Post
    Педала до метала при ниски обороти съсипва демпферния маховик. А той е скъпичък.
    Да, наясно съм, затова и го споменах в оригиналния пост.

    "За маховика до колкото знам, не е оферта да се прави експеримента "педала до метала" в ниските обороти, защото се стресира.

    За съединителя не трябва да го задържам много време на полу-съединител, не трябва да го оставям да "пробуксува"..

    За турбината след много даване на газ колата трябва да работи поне 1 минута на празен ход за да се охлади.
    (ако имате други идеи как да ги запазя - споделяйте смело)."

    Quote Originally Posted by che_ View Post
    Или наистина имаш проблем с ЕРГ-то или не си свикнал как се кара нафотвата печка. Ако настъпиш до метала на много ниски обороти няма как тръгне веднага, даже по-лошо ако е до метала. На колко оборота го правиш това "настъпване"?
    Утре ще проверя!

  15. #15
    Мечтае за напомпана печка ScuderiaItalia's Avatar
    Join Date
    Dec 2014
    Posts
    293

    Default

    Имаш нещо нередовно по колата, на 2ра като карам и като й подам газ дори не до долу, колата се изстрелва.
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

Page 1 of 3 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •