Results 1 to 15 of 41

Thread: "Проект" Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 140 2003 - въпроси

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    Запален алфист C-e-c-o's Avatar
    Join Date
    Dec 2017
    Location
    София
    Posts
    116

    Default "Проект" Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 140 2003 - въпроси

    Здравейте,

    сравнително млад шофьор съм (година и половина +/- с навъртяни 5-6 хиляди), до сега търкалях все стари и слаби коли. Въпросната Алфа е първия ми личен автомобил и много ми допада като управление, динамика и дизайн. За мен няма конкуренция в този клас (че и клас отгоре ).

    Колата (Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 140 2003) е внос от Швейцария и я закупих за 600лв. от там, но с докарване, мито, еко таски, КАТ, каско, застраховки, винетки ми стъпи на 2000лв. което не е нищо за този автомобил. Първоначалното обслужване беше около 400лв. (гуми, масло, филтри, накладки и ремък) при сервиз на роднина.

    Имам мерак да и направя няколко подобрения лятото и ще се радвам да чуя алтернативни мнения по-въпроса (кое, как, кога и защо).

    За сега плана е:

    • Термостат от рено 5

    Колата от както съм я взел (1-2 месеца) не вдига повече от 70 градуса, без значение дали качвам планина, дали съм на магистрала с 140 или съм в задръстване от 2 часа. До колкото видях читав такъв е 150-60лв. а много хора слагат такъв от рено 5, които ще излезне поне 10 пъти по-евтино. Ще има ли проблем да се кара до лятото така?

    • Затапване на EGR / премахване на катализатор

    До колкото разбрах след въпросните манипулации колата става по-отзивчива в ниските обороти, което в момента ми е "проблем". Да речем, че се движа на 2ра и трябва бързо да се измъкна, дори и да настъпя педала до метала, все едно не съм подал газ и имам "отговор" след 3-4 секунди и чак тогава почва да набира по-рязко. Дали е защото съм свикнал на бензинови асматици и не мога да свикна на "турбо лага" или нещо не е наред, не знам.

    • Remap

    Чипосване до около 170 коня, но ме притеснява живота на "консумативите" - турбина, съединител и маховик. В момента са в отлично здраве и най-вероятно предишния собственик е сменял наскоро съединител, понеже отделя доста ниско и през целия ход на педала до горе.

    Питането ми е, при хардуерно премахване на EGR/катализатор дали ще се наложи и софтуерно такова ? Има ли други плюсове и минуси ? Като цяло чипа до колко може да скъси живота на турбина, съединителя или маховика? За други идеи, съвети, критики и прочие - не се срамувайте.
    Last edited by C-e-c-o; 14-12-2017 at 16:34.

  2. #2
    JACK DANIEL'S-SING.BARREL eproHD's Avatar
    Join Date
    Aug 2014
    Location
    Roma-Milano-Sofia
    Posts
    1,653

    Default

    Абе карай си каляската и не се занимавай с глупости,имаш нямаш 2-3 години за това
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV

  3. #3
    Запален алфист sollider's Avatar
    Join Date
    Mar 2016
    Location
    Русе
    Posts
    481

    Default

    Определено не са глупости, особено ако авторът смята да изкара повече години с този автомобил. Само няколко думи по частта с температурата - чертата, която най-вероятно гледаш, е 80 градуса, не 70. Второ, провери дали маркучът на големия кръг почва да се стопля преди колата да достигне нормална работна температура. Ако не - значи няма смисъл да сменяш термостат. Тези двигатели загряват доста бавно и трудно, особено през зимата, а ако пуснеш и парното - купонът е пълен.
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
    GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

  4. #4
    Запален алфист C-e-c-o's Avatar
    Join Date
    Dec 2017
    Location
    София
    Posts
    116

    Default

    Quote Originally Posted by sollider View Post
    Определено не са глупости, особено ако авторът смята да изкара повече години с този автомобил. Само няколко думи по частта с температурата - чертата, която най-вероятно гледаш, е 80 градуса, не 70. Второ, провери дали маркучът на големия кръг почва да се стопля преди колата да достигне нормална работна температура. Ако не - значи няма смисъл да сменяш термостат. Тези двигатели загряват доста бавно и трудно, особено през зимата, а ако пуснеш и парното - купонът е пълен.


    Стига до това положение максимум. Ще може ли снимка за кой маркуч става на въпрос?

  5. #5
    Запален алфист sollider's Avatar
    Join Date
    Mar 2016
    Location
    Русе
    Posts
    481

    Default

    Ето този е при мен. Би трябвало и на 140 к.с. да е същия. Ако снимката не те ориентира - оглеждай се за маркуча, който влиза в термостата и радиатора.

    А относно чертата - да, там са 80 градуса.
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
    GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

  6. #6
    Болен алфист Scrapera's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    София
    Posts
    1,127
    Blog Entries
    1

    Default

    Точно така, мършава 156ца за 600лв не заслужава 60лв за термостат, удри тая мачка, направи я ТНТМ.
    От Москвич 412 с горен термостат, също става, като на Реното е!
    А сега сериозно, преди да осакатиш колата, провери дали уреда показва коректно.
    Наскоро имаше случай да показва 70 градуса на таблото, а реално да е почти 90.
    1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

  7. #7

    Default

    Quote Originally Posted by C-e-c-o View Post
    Здравейте,

    сравнително млад шофьор съм (година и половина +/- с навъртяни 5-6 хиляди), до сега търкалях все стари и слаби коли. Въпросната Алфа е първия ми личен автомобил и много ми допада като управление, динамика и дизайн. За мен няма конкуренция в този клас (че и клас отгоре ).

    Колата (Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 140 2003) е внос от Швейцария и я закупих за 600лв. от там, но с докарване, мито, еко таски, КАТ, каско, застраховки, винетки ми стъпи на 2000лв. което не е нищо за този автомобил. Първоначалното обслужване беше около 400лв. (гуми, масло, филтри, накладки и ремък) при сервиз на роднина.

    Имам мерак да и направя няколко подобрения лятото и ще се радвам да чуя алтернативни мнения по-въпроса (кое, как, кога и защо).

    За сега плана е:

    • Термостат от рено 5

    Колата от както съм я взел (1-2 месеца) не вдига повече от 70 градуса, без значение дали качвам планина, дали съм на магистрала с 140 или съм в задръстване от 2 часа. До колкото видях читав такъв е 150-60лв. а много хора слагат такъв от рено 5, които ще излезне поне 10 пъти по-евтино. Ще има ли проблем да се кара до лятото така?

    • Затапване на EGR / премахване на катализатор

    До колкото разбрах след въпросните манипулации колата става по-отзивчива в ниските обороти, което в момента ми е "проблем". Да речем, че се движа на 2ра и трябва бързо да се измъкна, дори и да настъпя педала до метала, все едно не съм подал газ и имам "отговор" след 3-4 секунди и чак тогава почва да набира по-рязко. Дали е защото съм свикнал на бензинови асматици и не мога да свикна на "турбо лага" или нещо не е наред, не знам.

    • Remap

    Чипосване до около 170 коня, но ме притеснява живота на "консумативите" - турбина, съединител и маховик. В момента са в отлично здраве и най-вероятно предишния собственик е сменял наскоро съединител, понеже отделя доста ниско и през целия ход на педала до горе.

    Питането ми е, при хардуерно премахване на EGR/катализатор дали ще се наложи и софтуерно такова ? Има ли други плюсове и минуси ? Като цяло чипа до колко може да скъси живота на турбина, съединителя или маховика? За други идеи, съвети, критики и прочие - не се срамувайте.
    Може ли да питам нещо?
    Тая кола що я купи? Беше на далавера нали?
    Това с термостата от рено 5 го забрави.
    Закарай си колата на къдърен диагностик / струва пари, не някой да трие грешки за 20 лв/
    За чипа важи горния ред.

    Аз за една година дадох 10 бона преди да я чипосам, цялото окачване ама цялото долу, съединител нов, турбина ревизия, междувременно пипнах главата, спирачки всичко ново, охлаждане ново, ремъци и ролки долу, генерация нова, и вече съм готов да се разходя по ул. София.

    И така вече е удоволствие да караш алфа.

    Дано не приемеш думите ми като фукня или укор към теб, това е съвет.

  8. #8
    Запален алфист C-e-c-o's Avatar
    Join Date
    Dec 2017
    Location
    София
    Posts
    116

    Default

    Quote Originally Posted by S_BANKOV View Post
    Може ли да питам нещо?
    Тая кола що я купи? Беше на далавера нали?
    Това с термостата от рено 5 го забрави.
    Закарай си колата на къдърен диагностик / струва пари, не някой да трие грешки за 20 лв/
    За чипа важи горния ред.

    Аз за една година дадох 10 бона преди да я чипосам, цялото окачване ама цялото долу, съединител нов, турбина ревизия, междувременно пипнах главата, спирачки всичко ново, охлаждане ново, ремъци и ролки долу, генерация нова, и вече съм готов да се разходя по ул. София.

    И така вече е удоволствие да караш алфа.

    Дано не приемеш думите ми като фукня или укор към теб, това е съвет.
    Не те разбрах, каква ще е драмата за термостат от рено 5?
    Колата няма грешки, проверена е при двама за всеки случай.
    Чип за сега само се замисля.

    Мерси за съвета.

  9. #9
    Мечтае за напомпана печка ScuderiaItalia's Avatar
    Join Date
    Dec 2014
    Posts
    298

    Default

    Къде ги налепи тия 10 бона не знааам.. Най-много 5 да стигнеш с топ марка части, както й да е.
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

  10. #10

    Default

    Quote Originally Posted by ScuderiaItalia View Post
    Къде ги налепи тия 10 бона не знааам.. Най-много 5 да стигнеш с топ марка части, както й да е.
    ОКАЧВАНЕ
    4 броя главини
    носачи всичките
    Амортисьори 4 бр.
    накрайници 4 бр.
    тампони мампони унибали до един

    Масла филтри знаеш 120 лв. на смяна 3 пъти тая година
    нови гуми 600 лв.
    съенинител как си му е реда.
    ревизия турбина
    дебитомер 792ка
    глава нова с ново оборудване.
    труд за нея
    маркучи по турбината нови от до.
    свещи
    генерация леко от снощи
    вихрови клапи с всичко
    демфер на кв нов
    спирачки нови дискове и накладки и тефлонови маркучи.

    добре ли е?

  11. #11
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,250

    Default

    Колега, да ме прощаваш ама тази кола или са ти я подарили или си бил на твърда дрога, когато си я избирал.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •