Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 16 to 30 of 41

Thread: "Проект" Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 140 2003 - въпроси

  1. #16
    Запален алфист C-e-c-o's Avatar
    Join Date
    Dec 2017
    Location
    София
    Posts
    115

    Default

    Quote Originally Posted by che_ View Post
    Или наистина имаш проблем с ЕРГ-то или не си свикнал как се кара нафотвата печка. Ако настъпиш до метала на много ниски обороти няма как тръгне веднага, даже по-лошо ако е до метала. На колко оборота го правиш това "настъпване"?
    Забравих да пиша.

    Под 1700 оборота няма абсолютно никакъв "ряз", адски неотзивчива е. След това се изстрелва.

  2. #17

    Default

    Quote Originally Posted by C-e-c-o View Post
    Здравейте,

    сравнително млад шофьор съм (година и половина +/- с навъртяни 5-6 хиляди), до сега търкалях все стари и слаби коли. Въпросната Алфа е първия ми личен автомобил и много ми допада като управление, динамика и дизайн. За мен няма конкуренция в този клас (че и клас отгоре ).

    Колата (Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 140 2003) е внос от Швейцария и я закупих за 600лв. от там, но с докарване, мито, еко таски, КАТ, каско, застраховки, винетки ми стъпи на 2000лв. което не е нищо за този автомобил. Първоначалното обслужване беше около 400лв. (гуми, масло, филтри, накладки и ремък) при сервиз на роднина.

    Имам мерак да и направя няколко подобрения лятото и ще се радвам да чуя алтернативни мнения по-въпроса (кое, как, кога и защо).

    За сега плана е:

    • Термостат от рено 5

    Колата от както съм я взел (1-2 месеца) не вдига повече от 70 градуса, без значение дали качвам планина, дали съм на магистрала с 140 или съм в задръстване от 2 часа. До колкото видях читав такъв е 150-60лв. а много хора слагат такъв от рено 5, които ще излезне поне 10 пъти по-евтино. Ще има ли проблем да се кара до лятото така?

    • Затапване на EGR / премахване на катализатор

    До колкото разбрах след въпросните манипулации колата става по-отзивчива в ниските обороти, което в момента ми е "проблем". Да речем, че се движа на 2ра и трябва бързо да се измъкна, дори и да настъпя педала до метала, все едно не съм подал газ и имам "отговор" след 3-4 секунди и чак тогава почва да набира по-рязко. Дали е защото съм свикнал на бензинови асматици и не мога да свикна на "турбо лага" или нещо не е наред, не знам.

    • Remap

    Чипосване до около 170 коня, но ме притеснява живота на "консумативите" - турбина, съединител и маховик. В момента са в отлично здраве и най-вероятно предишния собственик е сменял наскоро съединител, понеже отделя доста ниско и през целия ход на педала до горе.

    Питането ми е, при хардуерно премахване на EGR/катализатор дали ще се наложи и софтуерно такова ? Има ли други плюсове и минуси ? Като цяло чипа до колко може да скъси живота на турбина, съединителя или маховика? За други идеи, съвети, критики и прочие - не се срамувайте.
    Може ли да питам нещо?
    Тая кола що я купи? Беше на далавера нали?
    Това с термостата от рено 5 го забрави.
    Закарай си колата на къдърен диагностик / струва пари, не някой да трие грешки за 20 лв/
    За чипа важи горния ред.

    Аз за една година дадох 10 бона преди да я чипосам, цялото окачване ама цялото долу, съединител нов, турбина ревизия, междувременно пипнах главата, спирачки всичко ново, охлаждане ново, ремъци и ролки долу, генерация нова, и вече съм готов да се разходя по ул. София.

    И така вече е удоволствие да караш алфа.

    Дано не приемеш думите ми като фукня или укор към теб, това е съвет.

  3. #18
    Запален алфист C-e-c-o's Avatar
    Join Date
    Dec 2017
    Location
    София
    Posts
    115

    Default

    Quote Originally Posted by S_BANKOV View Post
    Може ли да питам нещо?
    Тая кола що я купи? Беше на далавера нали?
    Това с термостата от рено 5 го забрави.
    Закарай си колата на къдърен диагностик / струва пари, не някой да трие грешки за 20 лв/
    За чипа важи горния ред.

    Аз за една година дадох 10 бона преди да я чипосам, цялото окачване ама цялото долу, съединител нов, турбина ревизия, междувременно пипнах главата, спирачки всичко ново, охлаждане ново, ремъци и ролки долу, генерация нова, и вече съм готов да се разходя по ул. София.

    И така вече е удоволствие да караш алфа.

    Дано не приемеш думите ми като фукня или укор към теб, това е съвет.
    Не те разбрах, каква ще е драмата за термостат от рено 5?
    Колата няма грешки, проверена е при двама за всеки случай.
    Чип за сега само се замисля.

    Мерси за съвета.

  4. #19
    Мечтае за напомпана печка ScuderiaItalia's Avatar
    Join Date
    Dec 2014
    Posts
    291

    Default

    Къде ги налепи тия 10 бона не знааам.. Най-много 5 да стигнеш с топ марка части, както й да е.
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

  5. #20
    JACK DANIEL'S-SING.BARREL eproHD's Avatar
    Join Date
    Aug 2014
    Location
    Roma-Milano-Sofia
    Posts
    1,650

    Default

    Quote Originally Posted by C-e-c-o View Post
    Забравих да пиша.

    Под 1700 оборота няма абсолютно никакъв "ряз", адски неотзивчива е. След това се изстрелва.
    На 1700 оборота 'ряз" има само на 2-ра...Абе карайте тези каляски кво ги глезите на 1700 об.....
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV

  6. #21

    Default

    Quote Originally Posted by ScuderiaItalia View Post
    Къде ги налепи тия 10 бона не знааам.. Най-много 5 да стигнеш с топ марка части, както й да е.
    ОКАЧВАНЕ
    4 броя главини
    носачи всичките
    Амортисьори 4 бр.
    накрайници 4 бр.
    тампони мампони унибали до един

    Масла филтри знаеш 120 лв. на смяна 3 пъти тая година
    нови гуми 600 лв.
    съенинител как си му е реда.
    ревизия турбина
    дебитомер 792ка
    глава нова с ново оборудване.
    труд за нея
    маркучи по турбината нови от до.
    свещи
    генерация леко от снощи
    вихрови клапи с всичко
    демфер на кв нов
    спирачки нови дискове и накладки и тефлонови маркучи.

    добре ли е?

  7. #22
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,030

    Default

    Колега, да ме прощаваш ама тази кола или са ти я подарили или си бил на твърда дрога, когато си я избирал.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  8. #23
    Мечтае за напомпана печка ScuderiaItalia's Avatar
    Join Date
    Dec 2014
    Posts
    291

    Default

    Съгласен съм с ecotronic.. Колата ти е претърпяла толкова смени и ремонти, че за това ти се е бъгясала електрониката и дава, че имаш вода в нафтата
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

  9. #24

    Default

    Ами всъщност не съм цил друсан, и не е подарък.
    Просто си направих колата от до за да знам че ядове няма да има.
    За нея с абсолютно важи правилото че всяка вечер е в сервиза, но обикновенно ме чака на плаца. А тая кола я правя и я карам с кеф.
    Сигурно ако чуеш че едно браво налях 15 ка и ще ме сметните за психясал.

  10. #25
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,030

    Default

    Няма лошо в това, човек да бъде перфекционист, стига да може да си го позволи


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  11. #26

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Няма лошо в това, човек да бъде перфекционист, стига да може да си го позволи
    Ами виж как се казва човека
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  12. #27
    Запален алфист C-e-c-o's Avatar
    Join Date
    Dec 2017
    Location
    София
    Posts
    115

    Default

    Quote Originally Posted by eproHD View Post
    На 1700 оборота 'ряз" има само на 2-ра...Абе карайте тези каляски кво ги глезите на 1700 об.....
    И на първа няма.

  13. #28
    JACK DANIEL'S-SING.BARREL eproHD's Avatar
    Join Date
    Aug 2014
    Location
    Roma-Milano-Sofia
    Posts
    1,650

    Default

    Няма да се обяснявам ,явно твоята е спънат кон
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV

  14. #29
    Запален алфист C-e-c-o's Avatar
    Join Date
    Dec 2017
    Location
    София
    Posts
    115

    Default

    Quote Originally Posted by eproHD View Post
    Няма да се обяснявам ,явно твоята е спънат кон
    Колега, прави ми впечатление, че на повечето теми вместо да даваш съвети, идеи или решения ти правиш заядливи изказвания... Лека вечер ти пожелавам!

  15. #30
    JACK DANIEL'S-SING.BARREL eproHD's Avatar
    Join Date
    Aug 2014
    Location
    Roma-Milano-Sofia
    Posts
    1,650

    Default

    Quote Originally Posted by C-e-c-o View Post
    Колега, прави ми впечатление, че на повечето теми вместо да даваш съвети, идеи или решения ти правиш заядливи изказвания... Лека вечер ти пожелавам!
    В втория ми пост съм ти дал съвет ! На човек който плана му е:
    Лека и на теб
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Ashampoo_Snap_2017.12.16_17h35m08s_001_.jpg  
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •