Page 3 of 6 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 31 to 45 of 77

Thread: Щанцови пружини и автоматично отваряне на багажник

  1. #31
    Запален алфист bobi_kz's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Казанлък/София
    Age
    35
    Posts
    883

    Default

    Направиха ми пружините. Уикенда ще ги пробвам и ще ви кажа дали действат.
    -------------------------------
    ALFA ROMEO 146 1.8 Twin Spark with head from QV - EX
    ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm 16V , 150+++

  2. #32
    Запален алфист 2fast4you's Avatar
    Join Date
    Nov 2015
    Location
    София
    Posts
    116

    Default

    Quote Originally Posted by bobi_kz View Post
    Направиха ми пружините. Уикенда ще ги пробвам и ще ви кажа дали действат.
    Видео, контакти, цена и срок
    Alfa Romeo GTV - 1.8 - 144hp TS
    Alfa Romeo 159 - 1.9 - 160hp JTS

  3. #33
    by O.E.Motorsport oem's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Горна Оряховица
    Age
    40
    Posts
    7,474

    Default

    Пичове, това което ви трябва се нарича "газова пружина". Има същата форма като амортисьорчетата, но действа със сила в една посока.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

  4. #34
    Запален алфист allberti's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    София
    Age
    56
    Posts
    137

    Default

    Здравейте, прочетох постовете по темата и ми направи впечатление, че всички разсъждения се концентрираха около дължината, формата, брой намотки, силата на пружината. А пък аз понеже имах проблем с пластмасовите накрайниници на помпичките (счупиха се и двата в едно и също време) та се чудя след огромното усилие от пружините колко ще издържат шибаните накрайници?
    Alfa Romeo 1.9 150 159JTDm

  5. #35
    Запален алфист bobi_kz's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Казанлък/София
    Age
    35
    Posts
    883

    Default

    Направиха ми пружините по схемата в предишните постове и се оказа, че като се свият на макс не може да се затвори багажника. Сега ще трябва или да срежа някоя намотка или да ми правят нови. Ще пиша пак като има развитие понеже съм в София и тук нямам никакви условия и в тоя сняг и студ не ми се занимава
    -------------------------------
    ALFA ROMEO 146 1.8 Twin Spark with head from QV - EX
    ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm 16V , 150+++

  6. #36
    by O.E.Motorsport oem's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Горна Оряховица
    Age
    40
    Posts
    7,474

    Default

    https://www.kamatic.com/dampers/gas-springs/gas-springs

    Това ще ви свърши перфектна работа. Не се занимавайте с пружини.

    Това се свива и държи багажника напънат навън. Когато отвориш с ключа или с бутона те ще го отворят без проблем.

    Недостатък: скъпи са!
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

  7. #37

    Default

    Идва момента с избора на вариант. Седан,комби-кои ще са подходящите. Каталога е много подробно направен,супер е.
    И какви са цените,че не разбрах?
    Last edited by undy; 25-01-2018 at 20:42.
    156 2.4 JTD SW 140-ex./ 147 1.9 JTDM 150-ex./ 159 2.4 JTDM SW Qtronic 200-ex./
    GIULIA
    2.2 JTDM ​180 ZF8

  8. #38

    Default

    Quote Originally Posted by oem View Post
    https://www.kamatic.com/dampers/gas-springs/gas-springs

    Това ще ви свърши перфектна работа. Не се занимавайте с пружини.

    Това се свива и държи багажника напънат навън. Когато отвориш с ключа или с бутона те ще го отворят без проблем.

    Недостатък: скъпи са!

    Te заводските не са ли точно такива?
    Просто са по-слаби.


    Още една идея -
    за 156 има два вида заводски "амортисьорчета" на багажника
    За модели със спойлер и за модели без спойлер.
    Първите са по-силни, за да помагат при повдигането на тежкия капак със спойлер.

    Дали ако се сложат от "силния" модел, на капак без спойлер, ще се отваря сам?

  9. #39
    by O.E.Motorsport oem's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Горна Оряховица
    Age
    40
    Posts
    7,474

    Default

    Амортисьорите по багажниците са двойнодействащи и нямат функцията на пружина.

    Това което ви предложих е точно пружина ефект.

    Амортосьора прехвърля от една камера в друга просто за да смекчи работата. В него има масло най-често.

    Газовата пружина е пълна само с газ който се компресира.

    ---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:26 ----------

    Quote Originally Posted by undy View Post
    Идва момента с избора на вариант. Седан,комби-кои ще са подходящите. Каталога е много подробно направен,супер е.
    И какви са цените,че не разбрах?
    Отдавна не съм поръчвал, но помня че под 100 лв. пружина не съм купувал от тях. А съм купувал сигурно над 10 модела.

    И все пак трябва да се пита. Избираш си модел, звъниш и питаш.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

  10. #40

    Default

    Quote Originally Posted by oem View Post

    Отдавна не съм поръчвал, но помня че под 100 лв. пружина не съм купувал от тях. А съм купувал сигурно над 10 модела.

    И все пак трябва да се пита. Избираш си модел, звъниш и питаш.
    Благодаря.
    156 2.4 JTD SW 140-ex./ 147 1.9 JTDM 150-ex./ 159 2.4 JTDM SW Qtronic 200-ex./
    GIULIA
    2.2 JTDM ​180 ZF8

  11. #41
    Болен алфист BO's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    София
    Posts
    2,636

    Default

    Quote Originally Posted by oem View Post
    Амортисьорите по багажниците са двойнодействащи и нямат функцията на пружина.
    .
    С това не съм съгласен.
    Амортисьора на багажника реално не е амортисьор, а е точно пружина.
    И като такава върху нея се изписва силата на бутане, точно като тези, в твоя линк. Именно защото е пружина, а не амортисьор, както масово се бърка.
    Примерно на комбито 159-ка, амортисьора на капака е с корпус от рода на 22мм. И по спомен силата на оригиналната пружина се върти от рода на 1100-1200 Нютона (собствениците с комби могат да погледнат върху него и да потвърдят).
    Ако погледна сега сайта, който си дал, то пружина с 22мм диаметър (WM-G-22), то максималната сила, която може да вземеш е с 1300 Нютона.
    И силно се съмнявам, че с тия 100 Нютона отгоре капака да мръдне въобще.
    OM642
    1NZ−FXE ; 1CD-FTV
    Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

  12. #42

    Default

    Лесно може да се провери, взимаш едно кантарче, от тези за багаж, закачаш на капака и вдигаш като следиш показанията докато се отвори.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  13. #43
    Болен алфист BO's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    София
    Posts
    2,636

    Default

    Quote Originally Posted by lordliness View Post
    Лесно може да се провери, взимаш едно кантарче, от тези за багаж, закачаш на капака и вдигаш като следиш показанията докато се отвори.
    Ами не е баш така. Защото пружината дава въпросната сила успоредно на буталото си. А с кантара, както предлагаш, има да смяташ рамена, ъгли, маси и т.н. И накрая ще ти е по-лесно да я демонтираш, да закачиш кантара върху буталото и да натискаш, докато го прибереш. Ама ако на комбито е 1000Н може да се качиш отгоре и да не мръдне (условно). И още по-лесния вариант, просто да метнеш едно око и да прочетеш с каква сила бута.
    OM642
    1NZ−FXE ; 1CD-FTV
    Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

  14. #44

    Default

    Quote Originally Posted by BO View Post
    Ами не е баш така. Защото пружината дава въпросната сила успоредно на буталото си. А с кантара, както предлагаш, има да смяташ рамена, ъгли, маси и т.н. И накрая ще ти е по-лесно да я демонтираш, да закачиш кантара върху буталото и да натискаш, докато го прибереш. Ама ако на комбито е 1000Н може да се качиш отгоре и да не мръдне (условно). И още по-лесния вариант, просто да метнеш едно око и да прочетеш с каква сила бута.
    Е ако не те бива по математика и нямаш въображение го правиш така.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  15. #45
    Болен алфист BO's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    София
    Posts
    2,636

    Default

    Quote Originally Posted by lordliness View Post
    Е ако не те бива по математика и нямаш въображение го правиш така.
    Трябва бая да смяташ и точния израз го използва на място - да те бива и то не малко. Защото да кажем 10кг сила на отваряне на багажника (по предложения от теб метод) докато ги доведеш до равнината (или шарнира на буталото) на газовата пружина, бая има да смяташ, за да видиш точно с колко трябва да увеличиш силата ѝ, за да може да превишиш показанието на кантара още от буталото на пружината.
    OM642
    1NZ−FXE ; 1CD-FTV
    Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

Page 3 of 6 FirstFirst 12345 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •