Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 21

Thread: Колата "умира" непрекъснато и без причина.

  1. #1
    Ентусиаст Verm1n's Avatar
    Join Date
    Aug 2016
    Location
    София, Пловдив
    Age
    22
    Posts
    75

    Default Колата "умира" непрекъснато и без причина.

    Здравейте, за да обясня хубаво проблема ще обясня по-подробно.
    Както си карам и колата изгасва в движение на скорост, съответно след това отказва да запали(върти стартера като луд,но не пали, чува се и помпата как качва гориво). Някой път отказва да запали също, след като съм я угасил. Като я оставя съответно за няколко часа пали веднага. Проблема го прави когато си иска, както карам 500-600км без нищо, така следващите няколко карания са невъзможни. Абе върви и спира когато си иска.
    Малко за колата което може да е от полза - имала е газ и е махната(причина която ми обясниха е доста странна и може да има нещо съмнително).Също е махнат имобилайзера, има афтърмаркет аларма, но не е от нея защото я откачих(махнах модула до бушоните под волана) и пак го прави.
    Грешки в компютъра НЯМА, въпреки че чека светва за 1-2сек. няколко пъти.Имам кабел и си я гледам ,но е закачана и във форумен сервиз и пак ми казаха че няма грешки. Пак във този сервиз ми казаха, че няма какво да направят, не ги виня за което, просто е много труден за откриване проблем.
    Звучи като датчик кол.вал, е да ама не е от него. Сменях го два пъти, така че отпада.
    Вече се чудя какво да правя с нея, колата е запазена и здрава и не ми се ще да заминава за части.
    Последното което си мисля е компютъра на колата да е повреден или да има нещо сбъркано в него, на няколко теми в алфаоунър за смяна на ЕКУ има подобни проблеми, но дали със смяната се е оправяло не пише.
    Всякакви идеи ще са от полза, съответно къде може да е проблема, как да го локализирам или къде да я закарам да го открият(за Пловдив) ще са от полза.На жичкаджия ли да я карам да и прегледа кабелаците, че кой ли не я е барал, във форумен сервиз ли отново, не знам. Просто не искам да отида, да я закачат, да кажат няма грешка и толкова.
    Надявам се да ме разбирате и благодаря предварително!
    Ex ALFA 156 1.8TS
    Now ALFA 159 1.9JTDm
    "How hard can it be?" - Въпрос, който си задавам преди да подхвана нещо.

  2. #2
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,991

    Default

    Много вероятно е да е проблем в компютъра. Такъв втора употреба е на цената на един нов датчик КВ.

    https://www.megaparts.bg/product/800477059

    На твое място аз бих прежалил едни 65 лв. Вероятността да се оправи от смяната е голяма.

    Само диагностика ли е правена в сервиз? Мерено ли е на да би да липсва общия +12V на бобините?
    Last edited by ecotronic; 13-01-2018 at 00:57.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #3

    Default

    Датчика на коляновия вал

  4. #4
    Запален алфист sollider's Avatar
    Join Date
    Mar 2016
    Location
    Русе
    Posts
    473

    Default

    Quote Originally Posted by bat_borko_ View Post
    Датчика на коляновия вал
    Май не си изчел темата докрай.
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
    GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

  5. #5

    Default

    Много ми прилича на лоша маса.

  6. #6

    Default

    Quote Originally Posted by sollider View Post
    Май не си изчел темата докрай.
    Не съм да

  7. #7
    Ентусиаст Verm1n's Avatar
    Join Date
    Aug 2016
    Location
    София, Пловдив
    Age
    22
    Posts
    75

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post

    Само диагностика ли е правена в сервиз? Мерено ли е на да би да липсва общия +12V на бобините?
    Само диагностика е правена, не е мерено нищо.

    Иначе от лоша маса няма ли да губя изцяло тоците, а не само към запалването(чисто предполагам, не съм наясно).
    Ex ALFA 156 1.8TS
    Now ALFA 159 1.9JTDm
    "How hard can it be?" - Въпрос, който си задавам преди да подхвана нещо.

  8. #8
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,991

    Default

    Става въпрос за връзките към шаси на компютъра. Изобщо преди да се нарочи той, трябва добре да се провери нормалното му захранване и тези, които са общи за нещата, които той управлява. Примерно инжектори или бобини.

    Пример - в момент в който не иска да запали, ако се установи, че са налични +12V на общите изводи на бобините а липсват импулсите на индивидуалните им изводи, може да се твърди, че най-вероятно проблемът е в компютъра. Накратко - трябва внимателно да се проверят връзките на цялата му периферия. Може например да има лоша връзка на датчика на КВ до компютъра иначе и двете неща да са здрави.

    Такива проблеми, които се появяват епизодично са доста трудни за диагностициране и това отнема време. Подходите общо взето са 2:

    1 - Бърз и скъп - сменяш наред докато изчезне проблемът.
    2 - Бавен и по-евтин - търсиш методично причината.
    Last edited by ecotronic; 13-01-2018 at 15:53.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  9. #9

    Default

    Имам познат с "народен автомобил" и на него му правеше същите номера.Махна автърмаркет алармата и имобилайзера и проблема изчезна.

    Не да откачи нещо, а изцяло я деинсталира физически.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

  10. #10

    Default

    Quote Originally Posted by Verm1n View Post
    Само диагностика е правена, не е мерено нищо.

    Иначе от лоша маса няма ли да губя изцяло тоците, а не само към запалването(чисто предполагам, не съм наясно).
    Тая кола има на поне пет места маси, и само от тая на АБС не може да ти направи подобна мизерия.

  11. #11
    Ентусиаст Verm1n's Avatar
    Join Date
    Aug 2016
    Location
    София, Пловдив
    Age
    22
    Posts
    75

    Default

    Темата ще върви доста бавно, извинявам се за което, просто уча и работя в София, а колата е в Пловдив и я карам доста рядко.
    Все пак мятам един мултицет в колата и като спре почвам да меря.Досега не носих, защото не знаех и къде да меря, благодарности на колегата @ecotronic за насоките.
    Преди това ще прегледам букси, кабели, маси,релета и каквото мога по запалването, сигурно ще се отърва и изцяло от алармата.
    Засега ще процедира по бавния метод, пък хем ще понауча нещо, което ще ми от полза занапред.
    Очаквайте включване.
    Ex ALFA 156 1.8TS
    Now ALFA 159 1.9JTDm
    "How hard can it be?" - Въпрос, който си задавам преди да подхвана нещо.

  12. #12
    чичка с очила и шкембенце Член на клуба mordohy's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Кюстендил Перник.
    Age
    56
    Posts
    6,923

    Default

    Започни с буксата на компа. Имах точно същият проблем. Оказа се една законтряща ламаринка и буксата с времето се е измъквала. Почовъркам, разклатя кабелите и тя тръгне. Смених датчика на маховика, бобини, релета, подадох плюс принудително, но.....Тъкмо се захванах с компа и истината лъсна. Възможно е и да е от платката на бушоните или оставено газаджийско реле. То прекъсва помпата. Понякога и самата помпа губи захранване и особено масата..
    Абе варианти много.

    Успех.
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР. Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

  13. #13
    Ентусиаст Verm1n's Avatar
    Join Date
    Aug 2016
    Location
    София, Пловдив
    Age
    22
    Posts
    75

    Default

    Опрях и до колата, та има малко развитие:
    Чистих маси, човърках и някои други и работи и проблема не само че не се оправи, но вече е постоянен(което е добре,колкото и странно да звучи).
    Все повече се насочвам към компа защото:
    1.Паля,работи, загасне и ме изхвърля от диагностиката, съответно след това не може да се свърже(на контакт), свърже ли се и колата пали.
    2.Давам на контакт и "дюзичката" въобще не светва, съответно оставям на контакт и след време почва да премига чека, цъкат релете, даже и перката се завърта замалко. Съответно това се повтаря без да пипам нищо, стои си на контакт.Махам буксите на компа за 2сек., слагам обратно, дюзичката светва, изгасва(както си му е реда) и колата пали...
    Та комп или захранването му или масата , сега оставя да разбера как да измеря дали стига ток, или да пусна директно плюс (или минус, не съм сигурен) от акумулатора.
    Вариант е и да пробвам директно с друго ЕКУ, но гледам продават комплекти(еку,боди и ключ), има ли начин да мина само с комп(продават гледам и отделно), не знам как стоят там нещата с имобилайзера, при мен е махнат, а на този комп, който взимам?
    Вече е валиден и варианта да я закарам на някой(издърпам по-скоро), защото го прави вече доста често, а съм много бос по електричарските въпроси.
    П.П. Масите на двигател, на бобини, на акумулатор и на ЕКУ-то са почистени и стегнати(тези открих, мисля че има и на шасито още), а буксите на компа не мърдат, пробвах да ги размърдам докато работи и няма промяна.
    Благодаря предварително!
    Ex ALFA 156 1.8TS
    Now ALFA 159 1.9JTDm
    "How hard can it be?" - Въпрос, който си задавам преди да подхвана нещо.

  14. #14
    Запален алфист
    Join Date
    Feb 2017
    Location
    Пловдив
    Posts
    459

    Default

    Другите ще кажат със сигурност, но мисля че ако смениш ECU-то, после няма да може да запалиш, със сегашния ключ. Не знам каква е процедурата, да обучиш ECU-то, за стария ключ. Май е най-добре, да си вземеш всичко в комплект. Нека кажат спецовете.

  15. #15
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,991

    Default

    1 - Ако ще се занимаваш с настоящия компютър, трябва да се премери захранването му непосредствено на конекторите му в момент в който не може да се осъществи комуникация с него.

    2 - Ако ще се сменя компютъра с друг, трябва комплект компютър + имобилайзер + транспондер (или ключ с транспондер). Ако става въпрос за 156, боди компютър няма.

    Аз лично не бих се занимавал с 2 преди да съм направил 1, защото, ако проблемът е в захранването, което е много вероятно, и златен компютър да сложиш, нищо няма да постигнеш.

    Дай окончателно инфо за модела, модификацията и годината на производство и ще изясним, точно къде и какво трябва да се мери във връзка с т. 1.
    Last edited by ecotronic; 06-04-2018 at 12:17.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •