Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 17

Thread: лампата на маслото

  1. #1
    АЛФОХОЛИК kiko1213's Avatar
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Сливен
    Age
    44
    Posts
    120

    Default лампата на маслото

    Момчета пускам нова тема с молба за съвет,докато си блъскам главата с ангренажа ,дето го няма никъде,сега нова глупост...след обслужена глава и сменени сегменти и измерени лагери в норма...ми светна лампата на маслото а стрелката е над 4бара при 3000 об/мин.Гася и паля;не свети,в движение пак не свети падне ли на 900об/мин. става като червен гигант от плеядите.Пак гася и паля,не свети и т.н.Стрелката на налягането отчита 4 и малко при студен мотор и в обороти над 900 а при 900об/мин около 3 единици.Маслото е на 1000км COMA10/40 X-FLOW,знам че не е читаво,налях го за 3000км но май и толкова няма да изкара.Въпросът ми е какво друго може да е освен датчик,ниво на масло или скапано масло?С уважение към всички колеги,благодаря предварително!

  2. #2
    Пай се ... Zlobich's Avatar
    Join Date
    May 2013
    Location
    София
    Posts
    1,047

    Default

    Това масло е шит, на витото мотора се разтрака за има няма 1000км,сипах кастролче и нещата заспаха.

    Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk
    Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

  3. #3
    Moderator Boby's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    2,560

    Default

    Моята е със същото масло и вече няма този проблем след смяната на биелни и основни лагери. Маслото не е толкова зле. Служебната Дачия кара вече 40000км с него и никакъв проблем с мотора.

    Аз не разбрах кога светва лампата. Когато налягането е на 4 бара или когато е загряла на празен ход?
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  4. #4
    АЛФОХОЛИК kiko1213's Avatar
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Сливен
    Age
    44
    Posts
    120

    Default

    вчера беше в нормален температурен режим около 82-85гр. освободих я от скорост на спускане и светна и като се почна гаси, пали, 30км но свтва и при високо над 2 бара налягане,отчетено от стрелката.Тази лампа какво по точно сигнализира,температура или какво,понеже за стрелката датчика го знам лично го сменях?!?!?!А мотора си работи без никакви съмнителни шумове...като часовник е!
    Last edited by kiko1213; 14-01-2018 at 11:23.

  5. #5
    код "Счупена стрелка" code's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Бургас
    Posts
    4,034

    Default

    Лампата е за ниско налягане на маслото, щом свети най-вероятно налягането е ниско. Пробвай с по-дебело масло, ако се оправи значи това е проблема. Има и такива сгъстяващи добавки. Най-вероятно от някъде си минава повечко от колкото трябва и налягането пада обикновено от износени лагери на вала.

    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

  6. #6
    АЛФОХОЛИК kiko1213's Avatar
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Сливен
    Age
    44
    Posts
    120

    Default

    ако налягането е ниско според лампата,защо стрелката отчита нормално над 4 единици в обороти и малко под 4 на място,не ми се налива гъсто масло на ремонтиран мотор,ще пробвам с бардал 10/60 или нещо друго по истинско от тази кома.При загрял мотор показва на място повече от 3...не разбирам кво става...

  7. #7
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,028

    Default

    Едно от двете не е вярно и е добре да се провери, кое. Праговият датчик трябва да гаси лампата над 2 бара.
    Ако реалното налягане е такова, каквото ти го показва стрелката, вероятно датчикът за лампата е фирясал, което обаче не се случва често. Тъй че премери налягането с проверен манометър.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  8. #8
    АЛФОХОЛИК kiko1213's Avatar
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Сливен
    Age
    44
    Posts
    120

    Default

    Дано е датчика за лампата,поне ги има само не знам какъв е оригиналният на колата,ще го сменя с маслото заедно и дано не отидем на лагери,които майстора каза че е мерил,нали няма как да смени сегменти без да свали вала и биелите,каза че лагерите и ризите са мерени и са в норми,някакви минимални стойности на ризите и лагерите били добре.

  9. #9
    Moderator Boby's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    2,560

    Default

    Лагерите струват 100лв основни и биелни. Трябвало е да ги смените така и така е отварян мотора. Или датчика е прецакан или инсталацията. Не схващам обаче защо гасиш двигателя постоянно. Няма смисъл от това. Ако проблема е в ниско налягане лампата изгасва щом се повиши с няколко секунди закъснение.
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  10. #10
    АЛФОХОЛИК kiko1213's Avatar
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Сливен
    Age
    44
    Posts
    120

    Default

    точно заради закъснението,не знаех за него,но след запалване изгасва лампата,обаче се оказа че тъпия датчик беше омаслен,избърсах го старателно и след малко каране и работа на място пак се омасли с чисто масло,дали не е пукната пластмасовата част от корпуса му?Иначе си работи при студен мотор 900об/мин 5 единици ,при работна температура 900об/мин почти 4 в обороти винаги над 4 и не свети над 2 единици.Има ли някой идея каква марка да е новия датчик?
    Last edited by kiko1213; 14-01-2018 at 18:18.

  11. #11
    Запален алфист alex37's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Силистра
    Posts
    199

    Default

    И при мен го прави това с червената лампичка , когато маслото загрее 95 градуса ( и оборотите паднат до 600-700) но интересното е че на 85 градуса не го прави . и при ново масло не го прави . -- маслото e Мобил 1 10W-60

    За справка има 2 датчика
    - единия датчик e за червената лампичка само за сигнализация за ниско налягане , втория датчик е да измерва налягането 0-8 бара .
    -за червената лапичка датчика е в 3-4 пъти по малък по размер от другия датчик за налягането.
    Last edited by alex37; 15-01-2018 at 10:24.
    1. Alfa Romeo 164 v6 2.0 TB средно 10л/100км

  12. #12
    АЛФОХОЛИК kiko1213's Avatar
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Сливен
    Age
    44
    Posts
    120

    Default

    РЕШЕНО:8лв. датчик ERA s.p.a. ;20 мин. под колата и лампата на ШУШАНА угасна.Интересно alex37 как така колата ти загрява до 95 гр. и пада до 600-700об/мин.,мойта включва вентилатор на 90 и връща на 82-85гр. а работи на 900-1000 об/мин.

  13. #13
    Болен алфист Scrapera's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    София
    Posts
    1,079

    Default

    Моята преди включваше точно на 91C., смених датчика, сега включва на 88C.
    На Алекс колата е V6, зато работи на малко по-висока температура, и по-ниски обороти.
    1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 2007 159 1.9 JTDм Lusso Berlina DPFon

  14. #14
    Запален алфист alex37's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Силистра
    Posts
    199

    Default

    Quote Originally Posted by kiko1213 View Post
    .Интересно alex37 как така колата ти загрява до 95 гр. и пада до 600-700об/мин.,мойта включва вентилатор на 90 и връща на 82-85гр. а работи на 900-1000 об/мин.
    Когато потеглям на 1 скорост с без или малко натискане на педала на газта при задръстванията и тогава температурата вече се е покачила до 90градуса , и оборотите падат за 1 секунда около 500- 600 оборота (при потегляне на 1'ва ) иначе при нормален трафик магистрала си е 80-85 градуса , на празен ход оборотите са 800
    Last edited by alex37; 17-01-2018 at 16:19.
    1. Alfa Romeo 164 v6 2.0 TB средно 10л/100км

  15. #15
    любител "АЛФИСТ" kkiko's Avatar
    Join Date
    Apr 2015
    Location
    Добрич
    Posts
    83

    Default

    Момчета,лесно ли е да се демонтира счупен датчик? Знам че е счупен и лампата постоянно свети,разчитам само на показанието на стрелката.И още един въпрос-с колко кабелчета е?
    Мечтател

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •