Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 25

Thread: Термостати

  1. #1

    Default Термостати

    Смених стария термостат,който е на 2 години Gates,понеже лееко започваше да се топли маркуча още на 50-60°С. Викам я да си сложа един нов-Behr,аз да си го монтирам и да не му мисля повече.
    След като го свалих,реших да пробвам и да експериментирам и евнтуално да разбера,защо изпуска. Сипах вода в термостата и той църцореше-съвсем леко. Започна умуване,огледи на уплътнения,пружини и т.н. Забелязах отворче в края на ламаринката в която уплътнението ляга и затваря отвора свързваш големия и малкия кръг...но отворчето е в края на тази ламаринка,както казах и се вижда на снимките и до него гуменото уплътнение не стига(маркирал съм с маркер до къде ляга гумата. След като се помъчих малко успях да го затисна и спря да църцори. Така...отворих термостата и ясно се вижда на снимките ,че отдолу има каналче,което свързва "големия и малкия кръг". Дефакто от там постоянно минава антифриз и от тук затполянето на маркуча. Сега искам да питам,това с каква цел е,да не би да е за по-топъл климат или нещо друго? Новия ми Behr и капка не пуска,но и конструкцията му вътре е по-различна.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails DSC_0258.jpg   DSC_0259.jpg   DSC_0260.jpg   DSC_0261.jpg  
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

  2. #2
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,113

    Default

    Отворчето се прави съвсем умишлено с цел да се гарантира това, че покрай чувствителната зона на термостата ще преминава течност, макар и с много малък дебит. Ако го няма отворът може да се получи "възглавница" от студена течност непосредствено до термостата а иначе в останалата част от малкия кръг, температурата да е доста по-висока. Малкият дебит през този отвор оказва минимално влияние на температурния режим на мотора.
    Last edited by ecotronic; 07-02-2018 at 10:28.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #3

    Default

    И веднага въпроса,защо го няма в другия?
    Четох някъде ,че е за въздух тоя отвор,но не му обърнах внимание, понеже на Behr-a, няма такова нещо.
    Разликате в загряването е минимална,но я има....и по-добре,че реших да го сменя,защото на стария термостат бяха прекълцали и смачкали уплътнението на термостата и бяха мазали със силикон.
    Last edited by undy; 07-02-2018 at 10:43.
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

  4. #4
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,113

    Default

    Въпрос на конструкторско виждане. И да - заради това с въздуха също. С термостат с отвор системата по-лесно се обезвъздушава.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  5. #5
    Запален алфист PSAVOV's Avatar
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Sofia
    Posts
    465

    Default

    Колега Бехр ползвал ли си до сега, искам да попитам колегите, които слагат Бехр по колко време издържа.
    Аз имам три jtd- та (156-115к.с и две 147-115к.с )и смених на всяко по два термостата защото издържат не повече от една година. От две години и на трите съм сложил уж скапано Беру и нямат проблеми. Имате ли обяснение на това?

    Alfa Romeo 156 -facelift-1.9jtd CF3-115-2004; Renault Megane CC -1.6-16V -2006; Toyota Avensis SW2,2 D-Cat-2010; Renault Scenic RX4 2.0-16V-2002; Renault 19-1.8 Rt-1993; BMW-335Xi-M-Packet-2007

  6. #6

    Default

    Само Behr съм слагал и на трите ми Алфи. 156цата още кара с него -2009 го слагах,на 147 две години и никакви проблеми(после я продадох) и сега също,доволен съм,не съм попадал на проблемни термостати.

    Благодаря,Еко
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

  7. #7
    Запален алфист PSAVOV's Avatar
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Sofia
    Posts
    465

    Default

    Явно само по мен върви каръщината и глупостите, всички се оплакват от маховици съединители полуоски окаване аз карам душманската и като ги сменя 100 000 не бутам нищо, но за сметка на това целя дефектни ролки термостати тампони

    Alfa Romeo 156 -facelift-1.9jtd CF3-115-2004; Renault Megane CC -1.6-16V -2006; Toyota Avensis SW2,2 D-Cat-2010; Renault Scenic RX4 2.0-16V-2002; Renault 19-1.8 Rt-1993; BMW-335Xi-M-Packet-2007

  8. #8

    Default

    Quote Originally Posted by undy View Post
    И веднага въпроса,защо го няма в другия?
    Четох някъде ,че е за въздух тоя отвор,но не му обърнах внимание, понеже на Behr-a, няма такова нещо.
    Разликате в загряването е минимална,но я има....и по-добре,че реших да го сменя,защото на стария термостат бяха прекълцали и смачкали уплътнението на термостата и бяха мазали със силикон.
    Правилнта формулировка за отвора е следната: Служи да пропуска въздух при зареждане на студен двигател с охлаждаща течност, за да се запълни добре уредбата.
    Другото дето се мъчат да те убедят са глупости на търкалета защото така си мислят някои.
    Иначе имам Вернет на моята и не е имало никога проблеми с него вече доста години.
    Както знаеш всеки може да пише каквото си иска в уикипедия, а пък аз съм дипломиран инженер, освен че чета книги съм и магистър, за разлика от тези които се правят, че разбират и цитират нещо от интернет.
    Last edited by lordliness; 07-02-2018 at 13:06.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  9. #9

    Default

    Сега искам да питам,това с каква цел е,да не би да е за по-топъл климат или нещо друго?
    Зимата при много ниски температури -12-15 градуса под нулата и надолу, когато колата е стартирана, и двигателя загрее течността в малкият кръг, при отваряне към големият е възможно при течността в големият да е много студена и дори да е започнало кристализиране(когато концентрата антифриз не е в достатъчна степен), тогава изведнъж в охладителния кръг се пуска течност с много ниска температура, възможно дори да е под нулата, и когато това се случи е възможно бързото охлаждане на двигателя от 70-80 градуса до 10-20 градуса да предизвика авария на двигателя, поради бързото свиване от студа на частите на двигателя.Това може да доведе до изпускане на гарнитури и смесване на антифриз с масло или други течности и навлизането му в цилиндрите.

    Ето защо една част от производителите на термостати оставят малък отвор, през който течността от малкият кръг при загряване постепенно да се смесва с тази от големият кръг и да няма такава драстична разлика в температурата на двете течности при отварянето на термостата към големият кръг.

    Представи си, че излизаш от града си и се качаваш на магистралата, температурата показва 50-60 градуса, вдигаш 120 кмч и поддръжаш тази скорост и термостата ти се отваря към големия кръг, когато температурата на двигателя е станала вече 80 градуса и изведнъж го охлажда до 20 градуса ...
    =============================================

    Според вас кой е най-приличният термостат ?
    Last edited by alfa racer GTA; 07-02-2018 at 11:41.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

  10. #10
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,113

    Default

    Quote Originally Posted by lordliness View Post
    Правилнта формулировка за отвора е следната: Служи да пропуска въздух при зареждане на студен двигател с охлаждаща течност, за да се запълни добре уредбата.
    Другото дето се мъчат да те убедят са глупости на търкалета защото така си мислят някои.
    Иначе имам Вернет на моята и не е имало никога проблеми с него вече доста години.
    За тези, които се интересуват от предназначението на въпросния отвор:

    "Cooling circuits have a small bypass path even when the thermostat is closed, usually by a small hole in the thermostat. This allows enough flow of cooling water to heat the thermostat when warming up. It also provided an escape route for trapped air when first filling the system".

    https://en.wikipedia.org/wiki/Wax_thermostatic_element
    Last edited by Alfa User; 07-02-2018 at 19:34. Reason: некоректно отношение


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  11. #11

    Default

    Quote Originally Posted by alfa racer GTA View Post
    Представи си, че излизаш от града си и се качаваш на магистралата, температурата показва 50-60 градуса, вдигаш 120 кмч и поддръжаш тази скорост и термостата ти се отваря към големия кръг, когато температурата на двигателя е станала вече 80 градуса и изведнъж го охлажда до 20 градуса ...
    =============================================

    Според вас кой е най-приличният термостат ?
    Теоритично и дори на практика това е невъзможно поне с цифрите ,които посочваш.Термостата не се отваря като шише с лимонада,а постепенно. Иначе схванах идеята,има логика....още Екото като драсна първите редове.
    Интересно е Лорда защо мисли по различен начин. Ще се радвам да развием въпроса без караници и обиди.

    Относно кой е най-добър....за мен Behr са надеждни.
    Last edited by undy; 07-02-2018 at 12:19.
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

  12. #12
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,113

    Default

    Quote Originally Posted by undy View Post
    Теоритично и дори на практика това е невъзможно поне с цифрите ,които посочваш.Термостата не се отваря като шише с лимонада,а постепенно. Иначе схванах идеята,има логика....още Екото като драсна първите редове.
    Интересно е Лорда защо мисли по различен начин. Ще се радвам да развием въпроса без караници и обиди.

    Относно кой е най-добър....за мен Behr са надеждни.
    Щото трябва и да се мисли. Представи си тръба пълна с вода и затворена клапа посредата. От едната страна на клапата загряваш водата а от другата страна - не. Кое ти гарантира, че клапата ще се загрее до температурата на топлата вода?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  13. #13

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Щото трябва и да се мисли. Представи си тръба пълна с вода и затворена клапа посредата. От едната страна на клапата загряваш водата а от другата страна - не. Кое ти гарантира, че клапата ще се загрее до температурата на топлата вода?
    Нищо....или леко топлата вода от другата страна (ако имаме дупчица),която ще допринесе за по-бързо затопляне на клапата.

    По тази причина "клапата" с уплътнението се "управлява" от друг елемент
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

  14. #14

    Default

    Че аз не съм казал, че се клапата се отваря изведнъж.Но дори и постепенно, ако си забелязал една бира като я сложиш в камерата лятото, преди да е замръзнала още, но станала много студена, като я извадиш навън на + 30 градуса изведнъж течността(бирата) в бутилката започва да кристализира ...и бирата не става на лед, но става на кристали ...На мен и с други течности ми се е случвало -например узо.

    На мен ми се случвало дори течността в бутилката да кристализира наполовина - например кристализира само долната половина на течността в бутилката, или пък за 4-8 секунди кристализира цяла течност в бутилката, и след това горната част отново става течност, а долната си остава на кристали още 3-4 минути.

    Това същото мислиш ли че не се случва и при отваряне на малкия кръг при температури от -12-17 градуса под нулата и надолу?
    Вода смесена с антифриз няма да стане на лед, но ще стане на малки кристалчета.Тоест охладителната течност няма да замръзне и да стане на цялта на лед, но ще стане на малки кристалчета.

    Сам си отговори, как се отразяват тези малки кристалчета на течливостта на охладителната течност и не трябва ли тя да има някакъв малък дебит поне, за да се гарантира охлаждане на маслото и двигателя.



    Тридесет секунди такова задържане на охладителната течност на малки кристали и нециркулирането и са достатътъчни да се получи прегряване на по-високи обороти на двигателя при висока скорост по магистрала.Особено по магистрала, където си улисан в трафика когато шофираш с 120-130 кмч, а не в показанията на уредите.


    Но и да ги гледаш няма полза.Докато показва 80 градуса, след това при отваряне на термостата стрелката може да покаже за момент по ниска температура, да задържи отново на 90 и след това докато реагираш ще се е изстреляла нагоре и двигателя ще е запушил ...

    То това не се случва при шофиране в града или по междуградски пътища със скорост от 20-30 кмч до 80 кмч.Тогава двигателя не е толкова натоварен и като обороти и като скорост.

    Аз поне това съм го виждал да се случва на автомобил по магистрала, макар не от най-съвеременните автомобили.

    =========================================

    Не казвам, че това се случва точно при температурите посочени от мен.Те са само за илюстрация на казаното.

    Не твърдя и че това се случва всеки път на 100%.

    Но това се случва при определено съотношение на антифриз с вода, тоест определено процентно съотношение и когато това съвпадне с "подходяща" ниска температура под нулата на пренощувал навън автомобил = се повишава вероятността двигателят да "изтрака" .

    Е, точно за такава "случайност" за помислили с тази дупка- тя предоствратява в значителна степен "кристализирането" на охладителната течност при отваряне към големият кръг в който температурата на течността е да кажем - 15 градуса под нулата.Отделен въпрос е при високи обороти на двигателя за колко време течността в малкия кръг от 78-80 градуса достига до 88 -90 градуса.
    Last edited by alfa racer GTA; 07-02-2018 at 13:10.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

  15. #15
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,113

    Default

    Хората са разбрали, че температурният режим на мотора е много важно нещо и поради това в много съвременни автомобили изобщо не се ползват термостати, като дискутирания.
    Някои правят аналогия при разликата между класическия и "интелигентно" управляемия термостат, като тази между карбураторния мотор и този с електрическо управление на впръскването.

    Едното ти гарантира "някаква" работа на мотора, другото - оптимално изгаряне на горивото.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •