Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 29

Thread: Мнения и препоръки за 147

  1. #1

    Default Мнения и препоръки за 147

    Здравейте,понеже реших да си взема кола и съм се спрял на Алфа 147 05'-08' година.Понеже ще ми е първа кола ,искам да попитам кой мотор е най-добре да взема и най-здрав и колко мога да очаквам да е поддръжката на такъв автомобил.Също така ако имате предложения за други коли, който да погледна, ще се радвам да ви чувя мненията!

  2. #2
    Запален алфист
    Join Date
    Feb 2017
    Location
    Пловдив
    Posts
    466

    Default

    Писано е многократно. Краткия отговор е, бензин. Колко ще ти струва поддръжката, зависи колко внимаваш при покупката.

    Иначе не е скъпа, цените не се отличава много от останалите. Ако си пазиш колата, няма да имаш големи грижи. Ако си мислиш че караш Голф 2, ще имаш големи ядове.

  3. #3

    Default

    Бензиновите по принцип са с малко по-евтини проблеми и се намират на по-малко километри.

    Ориентировъчни цени -
    180-200 лева ангренажен комплект (ремък, ролки, водна помпа)
    300-400 лева вариатор (ако трака, от 120 коня нагоре. 105 коня няма вариатор)
    300-400 лева комплект предно окачване -всички носачи и т.н..

    35 лева една туба масло 5в40 тотал, и 5-10 лева маслен филтър
    10 лева въздушен филтър
    гуми 15ки/16ки по 80-100 лева бройката среден клас.


    При дизеловите разликата е че нямаш вариатор, но имаш турбо (600-800 лева "ново" рециклирано, с връщане на старото, дюзи по 300+ лева бройката, демпферен маховик (1000+ лв) ... и така...

    Всички цени по-горе са без труд.

    Бензиновите горят 8-10 литра на 100 км средно
    Дизеловите 6-7/100 средно.

    Газов инжекцион могат да ти сложат за 600-800 лева на бензиновата и ще стане по-икономична от дизелова.
    Дизеловите носят на чип тунинг и "печелиш" едни 30 коня за 300-400 лева.

  4. #4

    Default

    Благодаря много! Насочвам се към бензинче значи,но ако изпадне читаво JTD може дизелче.Да се надяваме скоро да станем колеги!

  5. #5
    Запален алфист sollider's Avatar
    Join Date
    Mar 2016
    Location
    Русе
    Posts
    474

    Default

    Стига сте плашили хората с това турбо, ако колата е карана стокова през всички тия години нищо му няма, а ако е чак толкова зле, че да е пред разпад - няма как да не се забележи и при огледа на конкретния екземпляр... Отделно намират се и ЖТД-та под 300 000 км (естествено, по табло ще са между 150 и 190 хиляди), но 200-250k за тоя мотор са нищо, така че това въобще не трябва да те плаши. Маховик, турбо, дюзи, съединител - това са ти скъпите неща при дизела и има ясни симптоми, ако нещо измежду тях сдава багажа - просто хвани някой, който има познания и ходете заедно на огледите. Тук във форума ще чуеш 100 митове и легенди и за бензиновите, и за дизеловите мотори, които няма да ти помогнат особено в избора, най-много да се разколебаеш и съвсем да се чудиш какво да правиш.
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
    GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

  6. #6
    Запален алфист
    Join Date
    Feb 2017
    Location
    Пловдив
    Posts
    466

    Default

    С тази разлика, че колегате не взима колата за да я кара месец два. А поне, две три години, че и повече. И скъпите карантии, не се знае дали няма да се обядят, още на втория месец. За това говорим.

  7. #7
    Запален алфист sollider's Avatar
    Join Date
    Mar 2016
    Location
    Русе
    Posts
    474

    Default

    Като че ли не важи за всяка марка и модел това правило. Ако те притесняват такива мисли, не си купуваш кола на старо, всичко може да стане с автомобил, експлоатиран 15-20 години от незнайно колко хора преди теб. Преди 2 години и половина скочих смело с дизела, въпреки че ме разубеждаваха с подобни аргументи, и след вече близо 50 000 км смея да твърдя, че всичко работи като по часовник още от ден първи при мен.
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
    GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

  8. #8

    Default

    Ами, на всеки му е различен късмета.

    Никой не е казал, че задължително ще му се случат всичките тея турбота, дюзи, маховици... Но има шанс да се случат, и ако се случат му казваме колко струват, приблизително.

  9. #9
    Запален алфист
    Join Date
    Feb 2017
    Location
    Пловдив
    Posts
    466

    Default

    Дано да продължава да работи. Това важи за всеки дизелов модел. И човек трябва да го има предвид, а не после да плюе. Колко чуплива била колата. Онзи ден идва един и ми вика - взех си като твоята кола, ама дизел. Голям боклук била, щото на втората седмица, еди какво си станало. Аз му викам, ти си идиота, не ти е виновна колата. Ама после по форумите нали се сещата, какво ще се разправя? Иначе момчето да си вземе каквото иска. Парите са си негови. С бензина, риска е по-малък.

    Един друг авер, взе дизел но друга марка. Реве че зимата под 10 нямал разход. Щото му казали, че била супер икономична ала-бала. Мнения по форумите. И после грозната реалност.

  10. #10

    Default

    Относно различните мнения в форумите ,да винаги ще има привърженици и на двете страни ,но все пак нищо не пречи да изслушам и двете страни и да тегля чертата накрая.Благодаря ви много за съветите!

  11. #11
    Старши алфист iveli's Avatar
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    СЛИВЕН
    Posts
    821

    Default

    При бензин газ имаш по малък разход за гориво Проблемите са по чести но пък се отстраняват с по малко средства При дизела по малко проблеми но по скъпо отстраняване
    ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

  12. #12

    Default

    Ако ще взимаш бензинов мотор и ще му слагаш газ, гледай майстора ти да си разбира от работата. Че малко раминаване да има в настройките на газ.. и става страшно . Казвам ти го от опит. Газта е хубаво нещо, докато не почне да се скапва малко по малко. Наскоро взех друга кола (не е алфа) и я взех дизелова, понеже ми писна от газта.

  13. #13

    Default

    Моята препоръка е да е фейслив, че преди фейса са много грозни, много.
    Иначе и жтд-то даяни и туин скрапа даяни.
    Кола с малко проблеми само от магазина, другото е на късмет.

  14. #14
    Alfa Romeo 156 vesk0's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Yambol
    Age
    36
    Posts
    115

    Default

    Дизеловият мотор 1.9jtd е доста сполучлив, икономичен и евтин за поддръжка. Ето пример с един такъв на 610 000 км. Линк с клип https://youtu.be/Lmp3w34-dRQ
    Alfa Romeo 155 1.6TS 16V, 1997 | LPG - ex
    Alfa Romeo 155 1.8TS 8V, 1995 MY95 Sport - ex
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 8V, 2005 Sport - ex

  15. #15

    Default

    А само да попитам бензиновия мотор, примерно 1.6 105 коня, търпи ли на тунинг?Чип примерно да му се сложи или нещо което да вдигне кончетата малко? Извинявам се ако е глупав въпроса,но не съм в час с тези неща.

Page 1 of 2 12 LastLast

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •