Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: Проблем с дроселовата клапа на 156 2.0тс

  1. #1
    Младши алфист
    Join Date
    Jul 2018
    Location
    Пловдив
    Posts
    6

    Default Проблем с дроселовата клапа на 156 2.0тс

    Здравейте колеги, от скоро съм в клуба на Алфа. Закупих преди време 156 2.0 тс 155 коня. Газовия инжекцион е на около година. Колата гореше много и отидох на майстор газаджия и излезна проблем с ламбда сондата. Купих нова делфи с буксата както си му е реда и ламбдата работи и грешка от нея вече няма. След смяната отидох за настройка на газта и майстора реши да прочете пак компютъра на колата и да изтрие грешките, но реши и да и изчисти всички адаптаций и от там тръгнаха проблемите. Колата не можеше да запали, ако запали не държи обороти. Излезна грешката self adaptive fra parameter.След малко умуване се стигна до извода,че дросела не може да се адаптира и че не работи ( дали е така ).стария собственик ми беше казал че е сменял дросел, мо дали и това е така не се знае. Стигна се до момент в който подложихме шайби на жилото на газта, за да може колата да държи обороти. Сега сутрин колата не държи обороти, малко като загрее държи, мени ги постоянно, ту високи, ту ниски. Всичко което избройих го прави на бензин и на газ.Като цяло колата работи иначе мнохо добре и а двете горива.Моля за мнения съвети какво да правя и как да постъпя, някой сблъсквал ли се е с подобен проблем. Благгодаря ви предварително.
    Last edited by TempoTeam; 31-07-2018 at 08:25.

  2. #2
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,027

    Default

    Най-вероятно са износени пистите на потенциометрите в моторчето за празния ход.

    Демонтирай го и му отвори капачката, като премахнеш силикона от означения участък:



    Отвори платката нагоре и юстирай плъзгачите в страни за да вървят по неизносен участък от пистите:



    Това би трябвало оправи проблема. След това трябва да се направи адаптация на дросела.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #3
    Младши алфист
    Join Date
    Jul 2018
    Location
    Пловдив
    Posts
    6

    Default

    Това щеше да ми е следващия въпрос, адаптацията на дросела как става, софтуерно или по някакъв друг начин, защото не съм сигурен дали майстора се опита иобщо да го афапдаптира.Мерси за този отговор колега.

  4. #4
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,027

    Default

    Най-сигурният начин е да се адаптира софтуерно. Пиши откъде си за да може някой да ти помогне с адаптацията.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  5. #5
    Младши алфист
    Join Date
    Jul 2018
    Location
    Пловдив
    Posts
    6

    Default

    От Пловдив съм, Кичук Париж, мисля че основен проблем при майстора беше, че не можеше и не искаше колата да се адаптира през диагностикат, ще съм изклпчително благодарен, ако някой колега може да се отзове.
    П.С не съм някав неграмотник в сферата на колите, просто за първи път се сблъсквам с италианското автомобило строене и Алфите като цяло.

  6. #6
    Запален алфист
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    София
    Posts
    441

    Default

    На 156 дросела, ако е електрически, не с жило не може да се адаптира със софтуер. Единствено процедурата 30 30 30 помага донякъде. но точно как се изпълняваше, не си спомням. Има я някъде във форума.
    Alfa Romeo 156 SELESPEED 09.99-EX, Alfa Romeo 166 06.01 & BMW E39 525tds Touring

  7. #7

    Default

    155 и 144 коня са само с жило.

    Иначе ФРА параметъра няма общо с дросела.
    А майсторът ти не ми вдъхва много доверие по това, което ти е казал.

  8. #8
    Младши алфист
    Join Date
    Jul 2018
    Location
    Пловдив
    Posts
    6

    Default

    Със жило съм, да то майстора си е газаджия, за това се допитвам и до вас, както знаем много работи могат да се научат от хора минали през същия проблем и т.н. Щом е със жило значи се адаптира само софтуерно така ли.

    ---------- Post added at 13:11 ---------- Previous post was at 13:06 ----------

    В такъв случай self-adaptive FRA parameter за какво се отнася, четох из темите, че миже сега да е свързано с това че смених ламбда сондата, по стойности новата работи прекрасно и няма вече грешки от нея

  9. #9
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,027

    Default

    Quote Originally Posted by TempoTeam View Post
    В такъв случай self-adaptive FRA parameter за какво се отнася, четох из темите, че миже сега да е свързано с това че смених ламбда сондата, по стойности новата работи прекрасно и няма вече грешки от нея
    Стойността на този параметър е добър ориентир за това, дали газовата е добре настроена.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  10. #10
    Младши алфист
    Join Date
    Jul 2018
    Location
    Пловдив
    Posts
    6

    Default

    Значи от грешката с периметъра не може да се стигне до тежкото заключение,че дросела си е заминал ( защото майстора по това стига до това заключение ).
    Съвет какво да напиша в търсачката, за да намеря процедурата по адаптирането без софтуер, все пак да пробвам. Намерих само някакви догатки, че се давало контак за 15 сек, 15 сек без контакт и после работа на място, покарване малко километри и т.н

  11. #11
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,027

    Default

    http://clubalfaromeo.com/forum/showp...81&postcount=9

    Не трябва да се пипа педала на газта докато трае всичко това.
    Last edited by ecotronic; 31-07-2018 at 13:32.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  12. #12
    Младши алфист
    Join Date
    Jul 2018
    Location
    Пловдив
    Posts
    6

    Default

    Благодаря колега, значи правилното съм чел одеве, ще пробвам тези дни всички процедури и ще споделя резултатите

  13. #13
    Запален алфист
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    София
    Posts
    441

    Default

    Ако си със жило, няма какво да адаптираш. Отвори капака, както колегата Еко ти е показал и пипни плъзгачите. ако пистите са много износени, сменяй моторчето. Ново даже беше под 200 лв. и забравяш.
    Alfa Romeo 156 SELESPEED 09.99-EX, Alfa Romeo 166 06.01 & BMW E39 525tds Touring

  14. #14
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,027

    Default

    Независимо, че е със жило, празният ход се подържа от механизма по-горе. А той без адаптация не работи, както трябва.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  15. #15
    трошим всичко,тел.+359xxx radiboy's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Стара Загора
    Posts
    477

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Независимо, че е със жило, празният ход се подържа от механизма по-горе. А той без адаптация не работи, както трябва.
    +1 Аз съм с жило,без адаптация,никога не се е получавало.Просто се налагаше да измина 10-15км. и нещата си идваха на място.
    Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •