Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 16 to 30 of 39

Thread: Проблем с ECU или имобилайзер 2.4jtd 150кс.

  1. #16
    No brain,no pain. myato's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Плевен
    Posts
    3,920

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Ако ECU - то не е дефектирало, най-вероятно заради липсата на нормалното му захранване.

    Негасненето на чековете е възможно да има същата причина, ако проблемната точка касае и захранването на самото табло.

    Накратко - каквото и да е станало само по ECU - то, това няма как да причини постоянното светене на всички чековe.
    Добре, ще го кажа така: Ако няма маса и върне "паразитна" верига през таблото, няма ли да се случи точно това?
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00

  2. #17
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,025

    Default

    Quote Originally Posted by myato View Post
    Добре, ще го кажа така: Ако няма маса и върне "паразитна" верига през таблото, няма ли да се случи точно това?
    Ако ECU - то няма маса, каквото и паразитно да дойде от таблото, то може да повлияе само на чековете, които касаят ECU - то (които имат пряка връзка с него), като червената дюза или индикацията за прегряване. Не и всичките.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #18
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Plovdiv
    Age
    40
    Posts
    63

    Default

    Колега погледни си предпазителя отзад в багажника до акумулатора - точно на единият от кабелите на акумулатора. Ако там ти е нагоряла кабелната обувка или леглото на предпазителя ще имаш аналогични проблеми.

    Успех
    Притежател на Alfa Romeo 164 2000 TS БИВША
    Alfa romeo 166 2.4 JTD - това е автомобила!

  4. #19
    Запален алфист volkan's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Търговище
    Age
    39
    Posts
    127

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post


    +12V на контакт:

    4 светло синьо с бяла ивица

    5 светло синьо с черна ивица

    54 светло синьо с червена ивица

    58 светло синьо със жълта ивица

    Шаси:

    1 черно
    2 черно
    3 черно

    Ако захранванието е наред и К-линията за диагностиката - пин 48 (оранжево със зелена ивица) е изправна до диагностичния конектор а няма комуникация с ECU - то, e почти сигурно, че то е фирясало.

    Странно е негасненето на индикациите при чека. Това си е проблем само в таблото и няма отношение към ECU - то.
    Да докладвам на бързо.
    1,2,3 към шаси - ОК
    54, 58 - +12V OK

    Обаче на 4 и 5 меря само 2.82V!
    На къде сега?
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 04'г.
    ex..Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 00'г. ex..Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 94'г.

  5. #20
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,025

    Default

    Quote Originally Posted by volkan View Post
    Да докладвам на бързо.
    1,2,3 към шаси - ОК
    54, 58 - +12V OK

    Обаче на 4 и 5 меря само 2.82V!
    На къде сега?
    Това е вече нещо.

    Смени релето T9 в таблото в моторния отсек:



    Допускам, че то има нагорял контакт.

    Ако с това не се оправи, премери напрежението спрямо шаси на извод 30 на релето и после на извод 87 (докато релето е в цокъла и колата е на контакт).
    Last edited by ecotronic; 14-08-2018 at 19:53.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  6. #21
    Запален алфист volkan's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Търговище
    Age
    39
    Posts
    127

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Това е вече нещо.

    Смени релето T9 в таблото в моторния отсек:



    Допускам, че то има нагорял контакт.

    Ако с това не се оправи, премери напрежението спрямо шаси на извод 30 на релето и после на извод 87 (докато релето е в цокъла и колата е на контакт).
    Смених релетата, пробвах с няколко ,няма разлика.
    На 30 краче +12av, на 87 краче 2.82V
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 04'г.
    ex..Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 00'г. ex..Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 94'г.

  7. #22
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,025

    Default

    Quote Originally Posted by volkan View Post
    Смених релетата, пробвах с няколко ,няма разлика.
    На 30 краче +12av, на 87 краче 2.82V
    Релето включва ли, когато си на контакт?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  8. #23
    Запален алфист volkan's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Търговище
    Age
    39
    Posts
    127

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Релето включва ли, когато си на контакт?
    Не , не се включва.
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 04'г.
    ex..Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 00'г. ex..Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 94'г.

  9. #24
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,025

    Default

    Quote Originally Posted by volkan View Post
    Не , не се включва.
    Премери напреженията спрямо шаси на изводите 85 и 86 на същото реле.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  10. #25
    Запален алфист volkan's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Търговище
    Age
    39
    Posts
    127

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Премери напреженията спрямо шаси на изводите 85 и 86 на същото реле.
    86 краче +12V
    85 няма никой, предполагам трябва да е маса. Замериха на верига към маса, пак не отчита нищо. Ако е това се губи маса някъде към релето.
    Проверих 87 краче до 4 и 5 краче на ECU'то, кабела е здрав.
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 04'г.
    ex..Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 00'г. ex..Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 94'г.

  11. #26
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,025

    Default

    Quote Originally Posted by volkan View Post
    86 краче +12V
    85 няма никой, предполагам трябва да е маса. Замериха на верига към маса, пак не отчита нищо. Ако е това се губи маса някъде към релето.
    Проверих 87 краче до 4 и 5 краче на ECU'то, кабела е здрав.
    Какво значи на извод 85 няма никой? 0 волта ли мериш?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  12. #27
    Запален алфист volkan's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Търговище
    Age
    39
    Posts
    127

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Какво значи на извод 85 няма никой? 0 волта ли мериш?
    Да, на 85 краче е 0 V. По пътя на логиката ако крачета 85 и 86 са за бобината на релето, то предположих, че 85 краче е маса а 86 е +. За това замериха 85 краче и към шаси, но няма верига и там.
    Ако се бъркам в принципа на работа на релето ме извини.
    Между другото, без значение на контакт или не, на 86 краче си има 12V.
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 04'г.
    ex..Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 00'г. ex..Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 94'г.

  13. #28
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,025

    Default

    Да, изводи 85 и 86 са двата края на бобината на релето. Щом на единия мериш +12V а на другия 0 V, значи между двата има напрежение 12V и релето трябва да е включено. Но ти казваш, че не е.

    Махни релето, бодни един мост между изводи 30 и 87 и пробвай да запалиш.

    Quote Originally Posted by volkan View Post
    Между другото, без значение на контакт или не, на 86 краче си има 12V.
    Това е нормално.
    Last edited by ecotronic; 14-08-2018 at 21:06.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  14. #29
    Запален алфист volkan's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Търговище
    Age
    39
    Posts
    127

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Да, изводи 85 и 86 са двата края на бобината на релето. Щом на единия мериш +12V а на другия 0 V, значи между двата има напрежение 12V и релето трябва да е включено. Но ти казваш, че не е.

    Махни релето, бодни един мост между изводи 30 и 87 и пробвай да запалиш.



    Това е нормално.
    Запали мама и ...!!! ( с мост на 30 и 87)
    Колега ecotronic златен си. Не знам как да ти се отблагодаря.
    Извинявай, не съм се доуточнил и май те подведоха малко. 85 и 86 ги мерех на махнато реле.
    Сега остава да намеря защо се губи масата на 85.
    П.С
    Ако е постоянно захранено релето, защо не са ползвали един прост предпазител? Какъв е смисъла от това реле?
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 04'г.
    ex..Alfa Romeo 156 SW 1.9 jtd 00'г. ex..Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 94'г.

  15. #30
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,025

    Default

    Quote Originally Posted by volkan View Post
    Ако е постоянно захранено релето, защо не са ползвали един прост предпазител? Какъв е смисъла от това реле?
    Смисълът е, че токът е голям за да мине само през комутатора на контактния ключ. Като дадеш контакт трябва да цъкне релето и така да се захранят по-мощните вериги.

    Сега да се върнем на релето. С поставено в цокъла реле и на контакт сигурно на извод 86 мериш +12V. Ако е така, то провери веригата от извод 86 до пин 13 на ECU - то. На него трябва да излязат 0V (шаси) за да включи релето.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •