Results 1 to 11 of 11

Thread: Бърза промяна в температурата

  1. #1
    Младши алфист
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    ВТ
    Posts
    19

    Default Бърза промяна в температурата

    Колата прави следното:
    1-ви път: карам си и изведнъж термометъра отива на макс, светва червена лампа. Спирам отварям казанчето гледам има течност. Не ври. Парно няма. Обезвъздушавам, идва парното, тръгвам всичко е ОК.
    2-път: 200-250км след първия. Същото, но имаше малко изгубена течност. Пак обезвъздушаване и т.н.
    Термостата е наред, маслото също. Тръбите не са твърди - не личи да надува нещо.
    На място я оставях - работи си нормално. Няма течове.
    Търсих с търсачката, ама не намерих нищо.
    Някакви идеи какво да проверя още?
    AR 166 2.0 '98

  2. #2
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,119

    Default

    Да не е превъртяла турбината на водната помпа?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #3
    GRID Autosport Friday's Avatar
    Join Date
    May 2013
    Location
    София
    Posts
    543

    Default

    Това с липсата на парно, може да говори за въздух в системата, който навлиза от някъде!
    И аз имах такива премеждия, макар със 156. Накрая се оказа пробила гарнитура, от цилиндър към антифриза, ама го разбрах чак след като проби м/у двата цилиндъра.
    Sport Wagon 2.0TS|LPG

  4. #4
    Запален алфист Vesko84's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    София, Пазарджик
    Age
    35
    Posts
    484

    Default

    Залагам на водна помпа, особено ако нямаш спомен кога е сменяна. Дори да е нещо по-сериозно, тя е най-невинното нещо от което да започнеш, след термостата. Успех!
    2003 166 3.0 V6 Distinctive, 2016 Skoda Fabia 1.2TSI DSG
    ex 33 1.5 Boxer, 155 1.8 T.S., 156 2.0 T.S., 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

  5. #5
    No brain,no pain. myato's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Плевен
    Posts
    3,920

    Default

    Quote Originally Posted by Vesko84 View Post
    Залагам на водна помпа, особено ако нямаш спомен кога е сменяна. Дори да е нещо по-сериозно, тя е най-невинното нещо от което да започнеш, след термостата. Успех!
    Ако е помпата, няма да се оправя след обезвъздушаване.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00

  6. #6
    Младши алфист
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    ВТ
    Posts
    19

    Default

    Снощи направи същия номер. Първо изчезна парното - беше темп/макс, вентилатор на половината. В същото време температурата тръгна нагоре. Усилих вентилатора до край и се появи парното. Отначало по-слабо, след това стана нормално, т.е. вътре не се диша. Полека лека температурата слезе под 90 градуса(около 75) и след това се качи до малко под 90 и не мръдна.
    Днес ако имам късмет ще сменят водната помпа - сменяна е преди 50к километра.
    AR 166 2.0 '98

  7. #7

    Default

    То преди да я смениш се убеди че тя е проблема,начини затова бол.
    166 3.0 V6 226кс и 155 1.7TS 115кс-евридейката.

  8. #8
    Запален алфист Vesko84's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    София, Пазарджик
    Age
    35
    Posts
    484

    Default

    Аз преди години имах подобен проблем, заподозряха заминали гарнитури на двигателя и го отваряха, а накрая се оказа водна помпа. Тя не спира изведнъж, от пластмаса е направена и като се пропука пластмасовата перка при определени обороти и температура почва да прави проблеми. При мен изби на най-слабото място на охладителната система - радиаторчето на парното просто си експлоадира въпреки, че беше почти ново.

    Има тест за проблем с гарнитурата. Изсипва се вещество в антифриза и се анализират изгорелите газове от ауспуха. Ако е заминала гарнитура, веществото навлиза поне минимално в цилиндрите и се засича. Но при цената за смяна на водна помпа, която си е за смяна и без това, аз не бих се занимавал с друго.
    2003 166 3.0 V6 Distinctive, 2016 Skoda Fabia 1.2TSI DSG
    ex 33 1.5 Boxer, 155 1.8 T.S., 156 2.0 T.S., 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic

  9. #9
    чичка с очила и шкембенце Член на клуба mordohy's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Кюстендил Перник.
    Age
    56
    Posts
    6,946

    Default

    Водна помпа е!
    Ако е гарнитура постоянно ще го прави.
    Има специална течност, която си променя цвета при изгоряла гарнитура и надува газове в охладителната течност.
    Има и друга "специална" течност.
    Намираш най-миризливият евтин парфюм и го наливаш в антифриза. Ако замирише от ауспуха....
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР. Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

  10. #10
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    София
    Posts
    96

    Default

    Водната помпа е на ангренажа, приключение ако нямаш инструмент за зацепване на валовете.

  11. #11
    Младши алфист
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    ВТ
    Posts
    19

    Default

    Одисеята приключи(поне се надявам)
    Сменени водна помпа и капачка на разширителния съд - ефект 0.
    Главният герой - линията от термостата до разширителното казанче. Мундщука завит на термостата се оказа запушен, ама не постоянно ами от "време на време". Направи ми впечатление, че се чува някакъв звук все едно се пълни бутилка със силна струя и то с прекъсвания. Колата беше на място. Ако беше в движение сигурно нямаше да го чуя.
    От една седмица карам колата и изглежда наред.
    Last edited by syscop; 07-01-2019 at 15:19.
    AR 166 2.0 '98

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •