Форуми - Начална страница Клуб Алфа Ромео България - Сайт
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Общ технически раздел
Общ технически раздел Въпроси и отговори, свързани с поддръжката на всички модели. Избор на сервиз, гуми, пастиране и т.н.

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-07-2010, 20:25   #1
remz
започва да се пристрастява
 
Join Date: Aug 2007
Location: Пазарджик
Posts: 91
Default Проблем с Ламбда сондата или ECU-то

Здравейте,
имам еледния проблем ,от както сам купил колата имам проблем с ламбда сондата.

Имам VAG-COM Interface и си правя диагностика - излиза ми грешка Р0170

Показанията на Ламбда сондата са следните - -студена и права линия ,постоянно напрежение 0.46V.
Смянявам сондата с работеща ефекта е същия

и се почва голямото ровене,
1.проверка на кабелите от конектора до ECU-то - наред!
2.проверка на напреженията - на белите кабели има 13V,м/у черния и сивия 0.65V постоянно не се променя.

3.проверявам следните параметриClick image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	80
Size:	97.1 KB
ID:	52496

и установявам че на пин B21 няма 0V Спрямо маса а +0.20V и това ме кара да мисля че имам проблем с ECU-то.

Някой имал ли е подобен проблем ?

Имам и една Молба към всички е М1.5.5 ECU-та,ако не ви затруднява може ли някой да премети колко волта имате спрямо маса на черния кабел на Ламбда сондата

Предварително Благодаря на всички
Attached Thumbnails
Untitled.jpg  
__________________
AlfaRomeo 146 1.4TS '99 - ГИ BSM
remz is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2010, 20:37   #2
oem
by O.E.Motorsport
 
oem's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Горна Оряховица
Age: 30
Posts: 7,372
Default

Всичко което си измерил е нормално. Само неразбрах за Б21 какво си мерил там. Там е маса. Измери на верига до минуса на акумулатора тябва да е 1-ца. Може да има 0.08 - 0.12 ома съпротивление. Не повече.

Ако всичко е на ред просто запали колата и я остави ламбдата да си загрее. Ако след 10 мин мин работа на празен ход ламбдата не почне да работи значи или ламбдата не става или има проблем по връзките и. Това Б21 е сивия кабел на сондата. Там трябва да е маса.

Ако се опитваш да мериш сигнала от черния кабел с мултимер няма да видиш нищо. Ще видиш едно постояно напрежение поради бавния уред.

.
oem is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2010, 20:57   #3
remz
започва да се пристрастява
 
Join Date: Aug 2007
Location: Пазарджик
Posts: 91
Default

oem благодаря за бързия отговор.
от този пин Б21 излизат +0.20 волта спрямо маса.
при работещ двитател на ом мерър спрямо маса 70-90 ома

кабела от конектора до бикса Б на ЕКУ-то 0 ома

това ме кара да мисля че имам проблем с ЕКУ-то а не със сондите
колата вчера работи 20-30 минути на диагностика с Fiat ECUScan показваше че сондата е студена и права линия 0.46 V

Други идеи,ако се преинсталира софтуера ?
__________________
AlfaRomeo 146 1.4TS '99 - ГИ BSM
remz is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2010, 21:14   #4
oem
by O.E.Motorsport
 
oem's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Горна Оряховица
Age: 30
Posts: 7,372
Default

Хайде виж дали това е наистина сивия кабел на сондата, че не ми се рови сега да знаем 100%. Ако е така значи има проблем. Може да не е проблема в ЕКу-то. Може някъде има утечка. Провери инсталацията.. знам ли..
oem is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2010, 15:22   #5
Novachev
Бензинджия на газ
 
Novachev's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Бургас
Posts: 2,853
Default

По принцип при тестването на ламбда сондите пише че се задържа газта за 20 секунди на 3000 оборота за да загрее ламбдата после се тества на 2000 оборота и тогава се мери пробвай така.
__________________
156 1,8 ТS 99
Nissan Murano 2005
Novachev is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2010, 15:32   #6
oem
by O.E.Motorsport
 
oem's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Горна Оряховица
Age: 30
Posts: 7,372
Default

С мултимера каквото и да прави не може да измери нищо защото времето му на реакция е прекалено бавно за да измери сигналите на сондата и ще дава среден волтаж.

На диагностичната прогама по-може да разбере нещо.
oem is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 00:51   #7
remz
започва да се пристрастява
 
Join Date: Aug 2007
Location: Пазарджик
Posts: 91
Default

Quote:
Originally Posted by oem View Post
Хайде виж дали това е наистина сивия кабел на сондата, че не ми се рови сега да знаем 100%. Ако е така значи има проблем. Може да не е проблема в ЕКу-то. Може някъде има утечка. Провери инсталацията.. знам ли..
Здравей колега, сивия кабел трябва да е масата на сондата грешката е моя.
някой ден ще запоя един кабел директно от пин Б21 до сондата и че пробвам дали ще има ефект,не знам точно как върви снопа с каделите,дане би да се получава някаква индукция или смущение от бубините,знам ли

Novachev това го пробвах,същата работа

Други идеи,

пак ли съм пионер с този пробле
__________________
AlfaRomeo 146 1.4TS '99 - ГИ BSM
remz is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 01:08   #8
oem
by O.E.Motorsport
 
oem's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Горна Оряховица
Age: 30
Posts: 7,372
Default

Мери на верига Б21 към маса на самото ЕКУ после мери от буксата на ЕКУ-то до буксата на сондата. Трябва да писне на сивия кабел. Виж дали има съпротивление и какво е то. Откачи акомулатора и измери към + какво се случва. без мерене няма да стане.
oem is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 09:33   #9
Mury
Ventura garage
 
Mury's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Location: София;кв.Бели брези
Age: 32
Posts: 9,850
Default

Quote:
Originally Posted by remz View Post
Здравейте,
имам еледния проблем ,от както сам купил колата имам проблем с ламбда сондата.

Имам VAG-COM Interface и си правя диагностика - излиза ми грешка Р0170

Показанията на Ламбда сондата са следните - -студена и права линия ,постоянно напрежение 0.46V.
Смянявам сондата с работеща ефекта е същия

и се почва голямото ровене,
1.проверка на кабелите от конектора до ECU-то - наред!
2.проверка на напреженията - на белите кабели има 13V,м/у черния и сивия 0.65V постоянно не се променя.

3.проверявам следните параметриAttachment 52496

и установявам че на пин B21 няма 0V Спрямо маса а +0.20V и това ме кара да мисля че имам проблем с ECU-то.

Някой имал ли е подобен проблем ?

Имам и една Молба към всички е М1.5.5 ECU-та,ако не ви затруднява може ли някой да премети колко волта имате спрямо маса на черния кабел на Ламбда сондата

Предварително Благодаря на всички
Тази сонда дето си я сложил сигурен ли си че работи,нова ли е или втора ръка
__________________
Alfa Romeo 159 06" SW 1.9 JTDm N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Fiat Doblo Panorama 07" 1.9 JTDm
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Mury is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 09:41   #10
oem
by O.E.Motorsport
 
oem's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Горна Оряховица
Age: 30
Posts: 7,372
Default

Абе има няква галимация тука дето колегата ни я спестява си мисля. Но... той си знае.
oem is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2010, 23:29   #11
remz
започва да се пристрастява
 
Join Date: Aug 2007
Location: Пазарджик
Posts: 91
Default

колеги,сондата с която съм в момента е тествана преди да се свали от 156 , 2.0 ТС с М1.5.5
__________________
AlfaRomeo 146 1.4TS '99 - ГИ BSM
remz is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2010, 09:16   #12
Mury
Ventura garage
 
Mury's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Location: София;кв.Бели брези
Age: 32
Posts: 9,850
Default

Quote:
Originally Posted by remz View Post
колеги,сондата с която съм в момента е тествана преди да се свали от 156 , 2.0 ТС с М1.5.5
Това не значи че сега работи
__________________
Alfa Romeo 159 06" SW 1.9 JTDm N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Fiat Doblo Panorama 07" 1.9 JTDm
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Mury is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2010, 22:34   #13
Ilko Ivanov
Старши алфист
 
Ilko Ivanov's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Монтана
Age: 38
Posts: 591
Default

След смяна на ламбда трябва да се ресетне ЕКУ-то.
__________________
Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

.
Ilko Ivanov is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2010, 23:53   #14
oem
by O.E.Motorsport
 
oem's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Горна Оряховица
Age: 30
Posts: 7,372
Default

Да ама това няма общо с проблема. Ресетването е за друго и не винаги се налага.
oem is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2010, 00:41   #15
Ilko Ivanov
Старши алфист
 
Ilko Ivanov's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Монтана
Age: 38
Posts: 591
Default

Колко забили на 0.45 ламбда сонди си сменил?
Кога не се налага ресетване, след смяна на компонент отговарящ за смесообразуването?
__________________
Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

.
Ilko Ivanov is offline   Reply With Quote
Reply
Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Общ технически раздел « Previous Thread | Next Thread »
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 05:01.


vBulletin - Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.