Форуми - Начална страница Клуб Алфа Ромео България - Сайт
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Спортно сърце > Тунинг проекти
Тунинг проекти Само за сериозни тунинг проекти.

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-10-2010, 00:09   #1
ФЕРАРИСТ
Rh C8H19
 
ФЕРАРИСТ's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Стара Загора
Age: 38
Posts: 6,611
Default Плахо пистовизиране и "rebuild" на 156 3.0V6

Не бих го нарекъл точно проект, или че мястото на темата да е в тоя раздел, ама сметнах че мое да е интересно......
Всичко почна с едно леко причаткване откъм предната глава на гадта на снимката по долу - изревавах го по старозагорското околовръстно, тествайки показанията на дебитомера със, и без оригиналната му решетка.....разчаткването беше придружено от загуба на мощност, колата се наемаше мудно и на талази, от ауспуха нещата излизаха на тласъци сякаш съм срещнал клапани, или гърнето е запушено или нещо от сорта......на другата сутрин чаткането го нямаше, но мощноста беше на същия хал.....бях заплюл двигателчето за отваряне, щото откакто вкарах колата с него от Англ, нищо не му е правено, а мисля да си го суркам на тоя етап, и затва реших че му е крайно време......плюс това от доста време имам резервни ремъци и ролки, както и препоръчителната за тоя двигател водна помпа с метален пропелер, който от доста време се канех да сложа.......


Междувременно спазарих от Алфаоунърчето едни валове от 3.2ГТА които се мотаха там безкрайно изгодно, и който въпреки че не правят чудеса, разни юзъри там рапортуваха че в комбинация с интейк рънърите от същия 3.2 двигател които аз така или иначе имам, плюс някакъв ремап които аз също така или иначе имам, отделен е въпроса че за никакъв чеп не става, и уж с тая комбинация нещата ставали малко по добри.....петите за зацепване на 2.5 естествено няма да ми вършат работа, щото ГТА валовете са различни, но пък понеже съм роден късметлия за 120 кинта си пазарих втора употреба, обичам го тоя ибей......
След махането на капаците, шесте тръби, колектора, и прочее кабеляци, се започна едно безкрайно отвиване на болчета и разни други завиващи елементи, намиращи се естествено на най - неподходящи места.
Реших да не махам алуминиевите преходници над главите, тъй като исках после като сваля главите да портна входящите и изходящите колектори.....


Вляво на долната снимка виждате че за да свалиш главата на V6 трябва да се свалят маса наврени на майна си райна болтчета, и най - вече декоративните и метални капаци на агренажните ремъци и колела, който са хванати с изключително факани шестограмни болтчета, две от който заоблих, щото достъпа е ограничен, за отвиването на едно е по лесно с шестограм една дължина, за друго друг......не бих се учудил ако някой разполагащ с подходящи условия, да направи смяна на ремъци, ролки и водна помпа , би смъкнал двигателя надолу......пипкава работа си е......


Това е така наречения термостат хаузинг, като самия термостат е г-образната джаджа в горния ляв ъгъл - по евтин е от ТС-кия.....за неудобствата по термостата и навряните в него тръби малко по късно.....


След като се отвият 42563456 болчета се махат двата капака на клапаните, който директно заминаха с 6те колекторни на прахово боядисване, цвят кармъзъ естествено, ако не знаете червеното вдига доста динамиката в ниските.......виждате че гарнитурата е обилно полята със силиконче, извадих я доста внимателно, както и всички други подобни, пълен сет за двете глави е 200 паунда, а това е харч който не искам да правя в пълен размер......


Сите гърбици на валовете изглеждат добре, леко нарушена циментация тук там, но все пак двгто е 98 набор......


Лека полека взеха да се показват разни повдигачи, успях да се преборя с повечето капаци на ремъците, и да освободя най - левите и големи "пети" който държът валовете и да ги махна.....направих огромна грешка че не "прослушах" както си му е реда дали първоначалното чукане не е от някой повдигач, и ако да, от къде горе долу......ако се окаже че някой е заминал, пак ще трябва да махам маса неща, но все пак някога трябва да ми дойде акъла......не съм проверявал дали на 2.5 и ТС повдигачите са едни и същи, мисля че не са, а би ми се искало.......
О-О-О-О-О ЧУДО - няма мощен вариатор за триста и кусур кинта, камо ли ремонтен комплект за сеем кинта......ц-ц-ц....а можеха два да сложат поне......


Тва са част от факаните капаци, агренажните колела на 2.5 са малко повечко, и са "раздвижени" по малко по различен начин и зацепването на агренажа си е найстина приключение, особенно ако нямаш пети.....шестограма който държи ролката вляво естествено се заобли, секача също се предаде, влачих телоподаващо за да заваря лост за болта........след махането на ремъците се наложи малко пердах с гумен чук по колелата на агренажа, въпреки че са на конус, излизат понякога трудно........


Осъществих обезглавяване, нищо видимо тревожно по гарнитурите, за разлика от ТС-а тука имаме шпилки с гайки който държат главата, по мое мнение много по удачно и удобно решение.....видимо по буталата нямаше следи от клапани, по клапаните нямаше следи от бутала
.

На вашето внимание искам да представя черната тръба, намираща се между двете глави, която в лявата си част влиза в водната помпа, и отива към термостатния хаузинг надясно, има го на снимката по нагоре......някакъв мърсолив гумен опръстен, както от едната страна, така и от другата, както и двата входа към главите......ако тва нещо текне откъм водната помпа, единствения изход е двигателя долу в единия си край, или главите долу......ще трябва да си татуирам на видимо място бележка да не забравя да изстискам тубичка Виктор Рейнц при сглобяването, или да изпиля двата издадени участъка от блока в десния край, който пречат на тая тръба да излезе нагоре - по 2 мм от двете страни ще свърши работа, не вярвам да бликне масло или вода от тая манипулация.......


Някой от клапаните можеха да изглеждат и в по добро състояние, но все пак не е нужно да сме чак такива максималисти......и тук имаме ЧУДО - само една свещ!!!!!


Нагар имаше само върху изпускателните.........няма криви клапани, налях в изпускателните и всмукателните отвори нафта, на сутринта под тях беше сушинка......двете глави заминаха за минимално отвяване, така нареченото заглаждане, или изравняване - не ми се сгъстява тоя двигател на тоя етап, и затва искам да си оставя мегдан за действие след време......чакам да взема главите от шлайф че да видя колко е сваляно от тях, правен е ремонт на двигателя още в Англия, хайванина ми каза че е имал лек сблъсък, както ще се види от снимките на по късен етап....


Така на по долните снимки изглежда ГТА intake plate кльопнат върху глава от 2.5.......има за какво да се позанимава човек, като ги слагах преди няколко месеца мислех да залича тия ръбове, но не ми се пускаше мизерия надолу към клапаните от шлайф, а и нямах време......но сега това трябваше да се направи......


Изпускателните - нищо се не виждаше навътре.......


Понеже масово разпространените шмиргелни борчета за бормашини се задръстват за 1-2 минути, тези със шкурка са малки и също не вършат качествена работа, реших да инвестирам шеесе кинта във фешън борче за което продавача ми се кълна 2 часа че е по-по-най.......прав беше, страхотно е, и ако просто местата не бяха кофти и завъртяни, портването щеше да стане доста по бързо......но все пак това са 12 гърла, чесно казано два дена отидоха в пилене, направих сериозен тест на сервизния компресор, и в края на първия ден разбрах защо за манипулации като тия взимат от 150 - 300 кинта......
Вече е късно и ме домързява, резултатите от портването и продължението на така наречения енгине ребуилд ще бъдат видими от утре нататък може би.....днеска свалих двигателя целия долу за да ми е по лесно да си го мятам насам натам.......
__________________
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
F=M x A - Исак Нютон - amateur.....
http://www.polyurethan.me/ - полиуретанови тампони за 145/146/156/147/166/
Моторни Масла YACCO
0879349760 - 0888135063 - НИКОЛАЙ ДИМИТРОВ

.
ФЕРАРИСТ is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2010, 00:36   #2
t-1000
Samurai
 
t-1000's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Location: Elhovo
Posts: 186
Default

(СПАМ)Забравил си да споменеш ЧУДОТО че имаш само един ангренажен ремък (СПАМ)
__________________
AR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp
t-1000 is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2010, 12:07   #3
ФЕРАРИСТ
Rh C8H19
 
ФЕРАРИСТ's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Стара Загора
Age: 38
Posts: 6,611
Default

Quote:
Originally Posted by t-1000 View Post
(СПАМ)Забравил си да споменеш ЧУДОТО че имаш само един ангренажен ремък (СПАМ)
Не е голям плюс, за сметка на това са 2 паразитните ролки на агренажа......и са скъпички на сичкото отгоре.....пък и ремъка на балансиращите на 2.0ТС за агренаж ли го бройш.....
__________________
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
F=M x A - Исак Нютон - amateur.....
http://www.polyurethan.me/ - полиуретанови тампони за 145/146/156/147/166/
Моторни Масла YACCO
0879349760 - 0888135063 - НИКОЛАЙ ДИМИТРОВ
ФЕРАРИСТ is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2010, 18:19   #4
ФЕРАРИСТ
Rh C8H19
 
ФЕРАРИСТ's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Стара Загора
Age: 38
Posts: 6,611
Default

Преди......




Сега.......

__________________
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
F=M x A - Исак Нютон - amateur.....
http://www.polyurethan.me/ - полиуретанови тампони за 145/146/156/147/166/
Моторни Масла YACCO
0879349760 - 0888135063 - НИКОЛАЙ ДИМИТРОВ
ФЕРАРИСТ is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2010, 19:50   #5
nmushnikov
Луд умора няма!
 
nmushnikov's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Стара Загора
Age: 39
Posts: 486
Default

Ама блокът на ДВГ-то добре изглежда върху палета в сервиза... Едно въпросче - това ризи ли бяха дето бяха повадени в средата?
__________________
Alfa Romeo 156 2.0 TS 16V 114 kW + LPG Tartarini - бившата и непрежалима

Fiat Multipla 1.9jtd 110 hp. - м'глата, вече с полиуретан.
nmushnikov is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2010, 20:27   #6
ФЕРАРИСТ
Rh C8H19
 
ФЕРАРИСТ's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Стара Загора
Age: 38
Posts: 6,611
Default

Мда......
__________________
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
F=M x A - Исак Нютон - amateur.....
http://www.polyurethan.me/ - полиуретанови тампони за 145/146/156/147/166/
Моторни Масла YACCO
0879349760 - 0888135063 - НИКОЛАЙ ДИМИТРОВ
ФЕРАРИСТ is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2010, 08:29   #7
badmadafaka
Ninja
Член на клуба
 
badmadafaka's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,074
Default

Ще пуснеш ли снимки на нещата, които каза, че са дадени за прахово боядисване като станат готови...
badmadafaka is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2010, 12:05   #8
голямата риба
Banned
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,310
Default

абе ако е дал пак тръбите на прахово
по-добре да не ги показва

.
голямата риба is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2010, 13:29   #9
Jivko7777
Болен алфист
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 5,486
Default

Quote:
Originally Posted by голямата риба View Post
абе ако е дал пак тръбите на прахово
по-добре да не ги показва
Що бе много си е харно, а виж като го снимах колко хубаво изглежда
http://www.youtube.com/watch?v=qgLjFUOIgDo
__________________
156 2.4JTD 136+ PS - Powered by me and Oem
Jivko7777 is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2010, 18:07   #10
Bobo
Turbo Ninja
 
Bobo's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Location: София
Age: 35
Posts: 7,990
Default

Quote:
Originally Posted by Jivko7777 View Post
Що бе много си е харно, а виж като го снимах колко хубаво изглежда
http://www.youtube.com/watch?v=qgLjFUOIgDo
Ша ма извинявате ма тва жълтото в сравнение с никела ряпа да яде
__________________
0888 232 484 - Бобо Extreme Service

Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super
Bobo is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2010, 18:29   #11
TishO
ОуигофлеН
 
TishO's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Location: Търговище
Age: 27
Posts: 1,528
Default

малко като лего стои цялата работи иначе евала на ферариста
__________________
АlfaRomeo33 1.7IE 107hp-NOW 132hp.RIPAlfaRomeo33 1.7 16v. 1??hp.-Бившата!AlfaRomeo145 1.7 16v.129hp.-Припадна!AlfaRomeo33 1.7IE-умря от ръжда!AlfaRomeo33 1.3DLRO40 90hp.-1.7 16vAlfaRomeo33 1.7 16vQV
TishO is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2010, 20:42   #12
ФЕРАРИСТ
Rh C8H19
 
ФЕРАРИСТ's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Стара Загора
Age: 38
Posts: 6,611
Default

Ако зависеше от мен бих оставил тръбите в оригиналния им вид, но са били на някаква поизгоряла 147GTA и като ги взех бяха с доста ръжда и нарушен горен слой......затова първоначално ги плеснах жълти, че имах такъв спрей под ръка, сега мислех да ги никелирам, но трябвало да им се прави някаква спешъл подготовка, в СТЗГ не намерих някой да прави такава манипулация, а да ги разкарвам до СФ ми се видя прекалено, все пак за тва ми зеха 22 кинта всичко, хем и на песакоструй са ги минавали......а хромирани излизаха безбожно повече......чесно казано дали ще са червени или хром ми е все тая, по принцип не съм голям фен на традиционните неща, така ми харесват, разбирам че има хора с различен вкус, но все пак тва си е моята кола, и е важно като отворя капака на мен да ми става арно, а не на зяпачите наоколо......
__________________
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
F=M x A - Исак Нютон - amateur.....
http://www.polyurethan.me/ - полиуретанови тампони за 145/146/156/147/166/
Моторни Масла YACCO
0879349760 - 0888135063 - НИКОЛАЙ ДИМИТРОВ
ФЕРАРИСТ is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2010, 20:54   #13
badmadafaka
Ninja
Член на клуба
 
badmadafaka's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 2,074
Default

мисля, че така ще седи перфектно
a капаците на свещите с какво са боядисвани..?
badmadafaka is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2010, 21:01   #14
ФЕРАРИСТ
Rh C8H19
 
ФЕРАРИСТ's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Стара Загора
Age: 38
Posts: 6,611
Default

Quote:
Originally Posted by badmadafaka View Post
мисля, че така ще седи перфектно
a капаците на свещите с какво са боядисвани..?
Пак прахово - занесох ги заедно......
__________________
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
F=M x A - Исак Нютон - amateur.....
http://www.polyurethan.me/ - полиуретанови тампони за 145/146/156/147/166/
Моторни Масла YACCO
0879349760 - 0888135063 - НИКОЛАЙ ДИМИТРОВ
ФЕРАРИСТ is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2010, 22:45   #15
Galeano
S.T.A.L.K.E.R.
 
Galeano's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Бургас
Age: 32
Posts: 857
Default

Моите бяха поръждясали, ама с два номера шлайф паста стана чудо.
Уви, бяха лъскави само месец, два и после ръждичката взе да избива отново.
__________________
Alfasud/156 1.8ex
156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

.
Galeano is offline   Reply With Quote
Reply
Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Спортно сърце > Тунинг проекти « Previous Thread | Next Thread »
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 00:53.


vBulletin - Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.