Форуми - Начална страница Клуб Алфа Ромео България - Сайт
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 156/147/GT
Алфа Ромео 156/147/GT Въпроси и отговори, свързани с поддръжката. Съвети при покупка.

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-12-2010, 18:24   #1
yvesco
Младши алфист
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 5
Default Въпрос за смяна на волан с мултиволан

Здравейте. Взех мултиволан за колата ми 156 2002 година. Колата е с фабричен блаупункт и предполагах че има окабеляване до самия волан за да може да се управлява от бутоните му. Днес тръгнах да отварям стария волан , но останах леко озадачен?! На мултиволана има празни сини букси и една голяма черна букса докато при стария нещата не изглеждат съвсем така. С две думи пообърках се а самия факт че си играя с еърбега в ръцета ми не ми позволи да си правя експерименти по свързването. Добавям снимки на вида на мултиволана и на този който е на колата , с молбата да ми дадете малко акъл как да се справя с възникналия проблем.

Благодаря!






yvesco is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2010, 19:04   #2
Kamen666
Болен алфист
 
Kamen666's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Варна
Age: 31
Posts: 2,507
Default

Нещо неможах дате разбера напълно,но ако това на снимка 2 е новия ти волан,то ще стане.
Надявам се,не си забравил,че ще трябва да подмениш и лентовия кабел?
Празните сини букси изобщо да не те притесняват,така са си,на кое викаш голяма черна букса?
Също най-вероятно ще с еналожи да си пуснеш 3 допълнителни кабела от волана до плеъра,ако нямаш инсталация
__________________
Suzuki Grand Vitara - 07 - AWD
Alfa 156 - 1.9 JTD - 03 - + TST Racing Remap + K&N Filter - EX
Kawasaki Ninja ZXR - 06 -The Fastest
Kamen666 is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2010, 19:09   #3
dobromirski
Запален алфист
 
dobromirski's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Плевен
Age: 38
Posts: 481
Default

Ако лентовият ти кабел е с пълното окабеляване, ще ти трябва единствено кабела който свързва буксата на лентовият с буксата на волана, клаксона и калъфката. (твоят е е само за калъфката и клаксона)
Ако обаче лентовият кабел не е окабелен за тези екстри, ще трябва да подмениш и него . Това при условие, че на другият му край също е окабелено. Ако не, продължаваш назад.... докато стигнеш до музиката
dobromirski is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2010, 19:17   #4
yvesco
Младши алфист
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 5
Cool

Quote:
Originally Posted by Kamen666 View Post
Нещо неможах дате разбера напълно,но ако това на снимка 2 е новия ти волан,то ще стане.
Надявам се,не си забравил,че ще трябва да подмениш и лентовия кабел?
Празните сини букси изобщо да не те притесняват,така са си,на кое викаш голяма черна букса?
Също най-вероятно ще с еналожи да си пуснеш 3 допълнителни кабела от волана до плеъра,ако нямаш инсталация

Проблема ми е че незнам как да свържа волана.На снимка 2 е новият волан а на снимка 1 3 е стария без да е свален от колата. Очаквах като сваля стария да има букса същата като тази на новия но просто да не се използват трите пинчета от нея и директно да я бодна на на новия.Уви но на пръв поглед май не е така.
Ето това обаче за подмяна на лентов кабел , го чувам за пръв път , очаквах да не трябва нищо друго освен новия волан. Празните сини букси идея си нямам за какво са... А голяма черна букса казвам на мултиволана на буксата над левите сини буксички.Тя си вижда на снимката гледа нагоре. А относно инсталацията как мога да разбера дали имам такава инсталация?! Съвсем се обърках , а не ми се иска да си играя много с еърбега

Quote:
Originally Posted by dobromirski View Post
Ако лентовият ти кабел е с пълното окабеляване, ще ти трябва единствено кабела който свързва буксата на лентовият с буксата на волана, клаксона и калъфката. (твоят е е само за калъфката и клаксона)
Ако обаче лентовият кабел не е окабелен за тези екстри, ще трябва да подмениш и него . Това при условие, че на другият му край също е окабелено. Ако не, продължаваш назад.... докато стигнеш до музиката
Хубаво де как да разбера дали лентовия ми кабел е с "пълно окабеляване" и също така откъде сега да търся "кабела който свързва буксата на лентовият с буксата на волана, клаксона и калъфката" Пък ако се окаже че и лентовия кабел не е подходящ идея си нямам къде да търся такъв и как трябва да изглежда... хмм оказа се по трудно начинание отколкото мислех

.
yvesco is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2010, 17:10   #5
yvesco
Младши алфист
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 5
Default

колеги дайте малко съвети имам волана , но монтажа му ми е непонятен
yvesco is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2010, 17:35   #6
Satanism
Невървежен
 
Satanism's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Odense, DK/София
Age: 25
Posts: 2,566
Default

празните сини букси са за селеспийда, сините букси не ги гледай
махни стария волан, включи кабела, който се включва отзад в новия и стискай палци
__________________
156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

OEM & Ventura Garage
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

.
Satanism is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2010, 17:38   #7
Venko36
Banned
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 97
Default

Quote:
Originally Posted by yvesco View Post
колеги дайте малко съвети имам волана , но монтажа му ми е непонятен
Продай волана
Venko36 is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2010, 18:34   #8
Mury
Ventura garage
 
Mury's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Location: София;кв.Бели брези
Age: 32
Posts: 10,005
Default

Quote:
Originally Posted by yvesco View Post
Проблема ми е че незнам как да свържа волана.На снимка 2 е новият волан а на снимка 1 3 е стария без да е свален от колата. Очаквах като сваля стария да има букса същата като тази на новия но просто да не се използват трите пинчета от нея и директно да я бодна на на новия.Уви но на пръв поглед май не е така.
Ето това обаче за подмяна на лентов кабел , го чувам за пръв път , очаквах да не трябва нищо друго освен новия волан. Празните сини букси идея си нямам за какво са... А голяма черна букса казвам на мултиволана на буксата над левите сини буксички.Тя си вижда на снимката гледа нагоре. А относно инсталацията как мога да разбера дали имам такава инсталация?! Съвсем се обърках , а не ми се иска да си играя много с еърбега



Хубаво де как да разбера дали лентовия ми кабел е с "пълно окабеляване" и също така откъде сега да търся "кабела който свързва буксата на лентовият с буксата на волана, клаксона и калъфката" Пък ако се окаже че и лентовия кабел не е подходящ идея си нямам къде да търся такъв и как трябва да изглежда... хмм оказа се по трудно начинание отколкото мислех
Проблем с еърбега няма да имаш,ако го откачиш и не даваш на контакт с откачен бег,иначе съм 99% сигурен че трябва да смениш гривната с лентовия кабел
__________________
Alfa Romeo 159 06" SW 1.9 JTDm N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Fiat Doblo Panorama 07" 1.9 JTDm
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Mury is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2010, 10:45   #9
NVG
започва да се пристрастява
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 82
Default

Колеги, извинявам се, че се намесвам в темата с въпрос, но се чудя как е решен проблема с връзката на бутоните от волата с радиото при положение, че волана се върти няколко оборота от едното крайно до другото крайно положение.
Предполагам, че има някаква спирала зад волана, която осигурява тази свобода на въртенето и в нея също трябва да са предвидени/добавени допълнителни проводници за мулти-бутоните.
Прав ли съм или греша?
NVG is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2010, 10:56   #10
PSAVOV
Запален алфист
 
PSAVOV's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: Sofia
Posts: 415
Default мулти волан

Колеги аз правих същата интервенция и несъм си напасвал еарбъга така че ще разглобявам всичко за да го напасна и ще снимам кое къде трябва да се свърже и кое за какво е , но това ще стане до два три дена така че ще се наложи да изчакате, относно колегата yvesco
точно така трябва да ти изглежда волана от снимките, които ще кача ще разбереш какво да правиш

---------- Post added at 10:56 ---------- Previous post was at 10:53 ----------

Quote:
Originally Posted by NVG View Post
Колеги, извинявам се, че се намесвам в темата с въпрос, но се чудя как е решен проблема с връзката на бутоните от волата с радиото при положение, че волана се върти няколко оборота от едното крайно до другото крайно положение.
Предполагам, че има някаква спирала зад волана, която осигурява тази свобода на въртенето и в нея също трябва да са предвидени/добавени допълнителни проводници за мулти-бутоните.
Прав ли съм или греша?

Колега тази спирала е така наречения лентов кабел на еарбега и на мултиволана тои е един и за двете намира се между кормилото и блока за чистачки ако го нямаш ще трябва да се сдобиеш с него

---------- Post added at 10:56 ---------- Previous post was at 10:56 ----------

Quote:
Originally Posted by NVG View Post
Колеги, извинявам се, че се намесвам в темата с въпрос, но се чудя как е решен проблема с връзката на бутоните от волата с радиото при положение, че волана се върти няколко оборота от едното крайно до другото крайно положение.
Предполагам, че има някаква спирала зад волана, която осигурява тази свобода на въртенето и в нея също трябва да са предвидени/добавени допълнителни проводници за мулти-бутоните.
Прав ли съм или греша?

Колега тази спирала е така наречения лентов кабел на еарбега и на мултиволана тои е един и за двете намира се между кормилото и блока за чистачки ако го нямаш ще трябва да се сдобиеш с него
__________________

Alfa Romeo 156 -facelift-1.9jtd CF3-115-2004; Renault Megane CC -1.6-16V -2006; Toyota Avensis SW2,2 D-Cat-2010; Renault Scenic RX4 2.0-16V-2002; Renault 19-1.8 Rt-1993; BMW-335Xi-M-Packet-2007
PSAVOV is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2011, 21:51   #11
alfonso1990
започва да се пристрастява
 
Join Date: Aug 2011
Location: Sofia , Bulgaria
Age: 24
Posts: 44
Default

И какво става сега , ше работи ли еърбега или не ?
alfonso1990 is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2012, 15:31   #12
AR147
Старши алфист
 
AR147's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 834
Default

Имам въпрос колеги
От коя страна се откача еърбега - от страната на волана - където се вижда буксата на снимка 1
или от страната на самия еърбег ?
И самата букса с някъкво зъбче ли е или просто иска по-силно дърпане....
__________________
Alfa Romeo 147 1,9 JTD 8v 115 cv + STEINHOF SPORT
AR147 is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2012, 21:37   #13
Mury
Ventura garage
 
Mury's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Location: София;кв.Бели брези
Age: 32
Posts: 10,005
Default

Quote:
Originally Posted by AR147 View Post
Имам въпрос колеги
От коя страна се откача еърбега - от страната на волана - където се вижда буксата на снимка 1
или от страната на самия еърбег ?
И самата букса с някъкво зъбче ли е или просто иска по-силно дърпане....
Oт самия еърбег,буксата има едно като пластинка отгоре със зъбчета/евентуално обаче/,ако няма друг цвят плсатмаса отгоре се вади внимателно с малка отвертка,ако те е страх изключи плюса на акумулатора докато действаш :e vilsmiley:
__________________
Alfa Romeo 159 06" SW 1.9 JTDm N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Fiat Doblo Panorama 07" 1.9 JTDm
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Mury is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2012, 21:38   #14
vladeto_
Запален алфист
 
vladeto_'s Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Rouse
Posts: 379
Default

бях правил тази манипулация,но снимковия материал не е много добър и сега като ми потрябва не мога да разбера кои кабел къде трябва да бъде,някои може ли да ми съдейства?
__________________
Alfa Romeo 1.4 TS 146 Junior
Alfa 147 1.6 TS Remapped by OEM
Alfa Romeo GT 1.8 TS
Yamaha R6
vladeto_ is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2013, 13:21   #15
Degree
започва да се пристрастява
 
Degree's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Plovdiv
Posts: 44
Default

Здравейте, колеги! Някой има ли представа за какво служи буксата от снимката? Колата е Алфа Ромео 147 2003 година.
Attached Thumbnails
image-1376593071163-V.jpg  
__________________
Alfa Romeo 156 1.8TS ГИ '98
Degree is offline   Reply With Quote
Reply
Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 156/147/GT « Previous Thread | Next Thread »
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 14:52.


vBulletin - Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.