Форуми - Начална страница Клуб Алфа Ромео България - Сайт
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 166
Алфа Ромео 166 Въпроси и отговори, свързани с поддръжката. Съвети при покупка.

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-10-2012, 13:05   #1
lordliness
Скитник
 
lordliness's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: Corellia
Posts: 5,139
Default Смяна на тампон на шенкела( скърцаща втулка)

Принудих се да я сменя сам защото цените в сервизите бяха доста високи по моя преценка от 40 до 60 лева на брой, обикновено със сваляне на шенкела и разглобяване на почти цялото окачване и сваляне на спирачните апарати и дисковете,а това не е необходимо, особено за сервизи с претенции.
Смених двете втулки за около 2 часа, без да бързам, възможно е да стане и доста по бързо.
Втулката е маслена, по конструкция наподобява ябълковиден болт и работи на същия принцип, гумено метална втулка или друга според мен не би била подходяща, би довело до натоварване на останалите тампони по окачването и по- малка пластичност на задното окачване.
След разбиване на втулката гумата стои по скоро отворена навън отколкото разкрачена и за това се износва отвътре, може да се разбере, като се хване колелото на 9 и 3 часа или на 8 и 2 и се разклати. Най добре се вижда след сваляне на носача, като се хване втулката с два пръста и се раздвижи.
Необходими инструменти:
Лули, звездогаечни и глухи с номера: 19,18 и 22 и тръба за удължаване на рамото, скоба за избиване.
Колата се вдига, подсигурява и се маха колелото, след това се сваля носача, за да не пречи( лесно е и лесно се монтира обратно) скобата може да ви я направи всеки стругар като му занесете новата втулка и му кажете какво искате. След сваляне на носача поставяте скобата и изтегляте втулката, доста въртене пада, но не е много трудно, после обръщате скобата и вкарвате новата втулка, към края върви доста трудно, преди това почиствате леглото и и смазвате добре за намаляване на триенето. Преди да вкарам втулките свалих маншоните им и ги гресирах допълнително, малко икономичо бяха смазани. Използвах случая и да гресирам задните втулки на носачите, които бяха доста сухи, но без луфт. Проверих и останалите елементи по окачването, смазах и жилата на ръчната. Още не съм ходил на стенд, но колата се държи перфектно на пътя.
В заключение- развиват се 8 болта - 5 на колелото и 3 на носача, а не работа за един ден и разглобяване на всичко, както ми предлагаха" специалистите".
И още нещо, което е важно- всички гайки са фиксирани, не се опитвайте да ги развивате, развиват се единствено болтовете. Новата втулка трябва да влезе точно толкова колкото е била оригиналната, ако е по- малко това ще доведе до напрежение в другите тампони. Стегнах болтовете на носача окончателно при монтирано колело и пусната кола.
Втулката се използва в следните автомобили:
ALFA ROMEO 166; MERCEDES 190 (W201), CLK (A208, C208 ), CLC-CLASS, C-CLASS (S204, W204, CL203, W203, S202, W202), GLK-CLASS (X204), SLK (R170, R171) И E-CLASS (A124, C124, S124, W124, S210, W210) (49382 SIDEM)

Click image for larger version

Name:	DSC01601.jpg
Views:	675
Size:	94.5 KB
ID:	101776
Click image for larger version

Name:	DSC01599.jpg
Views:	626
Size:	94.5 KB
ID:	101647
Click image for larger version

Name:	DSC_1771.jpg
Views:	615
Size:	89.2 KB
ID:	101648Тук съм показал посоките в които е нормално да се движи средната част на втулката,
Click image for larger version

Name:	DSC_1775.jpg
Views:	572
Size:	84.8 KB
ID:	101650 Това е посоката в която се движи след разбиване.
Click image for larger version

Name:	DSC_1773.jpg
Views:	588
Size:	89.2 KB
ID:	101649 Това е скобата, най-малкия детайл е избиващата втулка, двата по- големи са приемните втулки, болта е M14х160х1,25.

Как работи скобата- макет

Click image for larger version

Name:	1.1.jpg
Views:	211
Size:	102.9 KB
ID:	1449831. Избиване
детайл 1- приемна втулка, 3- избиваща, 4- болт, 5- дълга гайка L= 15 мм, 6- гайка


Click image for larger version

Name:	1.2.jpg
Views:	183
Size:	110.6 KB
ID:	144984 2. Набиване
вместо детайл 1 се използва детайл 2 защото мястото е ограничено

Това е чертежа
Click image for larger version

Name:	1.3.jpg
Views:	221
Size:	93.4 KB
ID:	144985



Държи се контра на главата на болта (4 ) и се върти гайка (5 )-това важи и при избиване и набиване.
Под гайките се подлагат шайби, които се намазват с грес, от болта на шенкела стават идеално.
Attached Thumbnails
DSC01609.jpg   DSC01610.jpg  
__________________
Не всички, които се скитат, са изгубени.

.
lordliness is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2012, 19:11   #2
mian4o
Запален алфист
 
mian4o's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Location: Burgas, Sliven
Age: 42
Posts: 389
Default

Ще ти изчакам снимките, че и аз май ще я играя процедурата, ама се колебая дали сам да ги сменя при моя приятел в сервиза на подемника или да му дам някой лев и само да му се пречкам.

Поздрави
__________________
алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.
mian4o is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2012, 21:06   #3
trop4i
пристрастен алфист
 
trop4i's Avatar
 
Join Date: May 2011
Location: Strajica
Posts: 171
Default

Благодарности чакаме снимки.
__________________
166 2.4JTD-00г.
trop4i is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2012, 21:18   #4
old alfist
старуха
 
old alfist's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Location: EH
Posts: 1,804
Default

Момчета, тук работите са сериозни и малко хора разбират от диагностика и реглаж на тази част на нашите коли - има голяма вероятност волните съчетания да ви изиграят лоша шега.
Трябва спокойно да се прегледат как работят всички детайли, защото правилната им работа зависи от изправността и на другите.
__________________
Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05
old alfist is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 07:32   #5
endeavour
с трите фиата
 
Join Date: Mar 2008
Location: Пловдив
Posts: 795
Default

Диагнозата е очевадна като вдигнеш задницата и си разклатиш колелото - всички хлабини се виждат,особено на подемник. Отделно пък износените отвътре гуми ...А реглаж едва ли някой ще си прави сам, те и повечето сервизи не го могат. Тук се коментира единствено смяната на шарнирните втулки и за мен темата е много ценна. Благодарности на колегата.
__________________
...
155 1,6 TS 16V `96
166 2,4 JTD `99
147 1,9 JTDm 8V `07
endeavour is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 07:49   #6
lordliness
Скитник
 
lordliness's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: Corellia
Posts: 5,139
Default

Quote:
Originally Posted by endeavour View Post
Диагнозата е очевадна като вдигнеш задницата и си разклатиш колелото - всички хлабини се виждат,особено на подемник. Отделно пък износените отвътре гуми ...А реглаж едва ли някой ще си прави сам, те и повечето сервизи не го могат. Тук се коментира единствено смяната на шарнирните втулки и за мен темата е много ценна. Благодарности на колегата.
Аз ходя на реглаж само в Пазарджик.Регулира се само колко да са затворени колелата, това е възможно да се направи и без стенд, с един инструмент, който не помня вече как се казваше.
__________________
Не всички, които се скитат, са изгубени.

.
lordliness is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 18:49   #7
sergo11
Запален алфист
 
Join Date: Jan 2008
Location: Pleven
Posts: 110
Default

Здравей колега,
били дал по-подробни размери за скобата?

Предварително ти благодаря!!!
sergo11 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 19:58   #8
lordliness
Скитник
 
lordliness's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: Corellia
Posts: 5,139
Default

Quote:
Originally Posted by sergo11 View Post
Здравей колега,
били дал по-подробни размери за скобата?

Предварително ти благодаря!!!
За съжаление имам известни резерви относно публикуване на точния чертеж, но ще помисля по въпроса.
__________________
Не всички, които се скитат, са изгубени.
lordliness is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2012, 08:08   #9
endeavour
с трите фиата
 
Join Date: Mar 2008
Location: Пловдив
Posts: 795
Default

Е-е, че ти си дал вида на скобата и размера на болта. В общи приказки има всички размери на втулката - оттук нататък оразмеряването на чертежа е въпрос на една бира време (малка де, не два литра)
__________________
...
155 1,6 TS 16V `96
166 2,4 JTD `99
147 1,9 JTDm 8V `07
endeavour is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2012, 08:18   #10
lordliness
Скитник
 
lordliness's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: Corellia
Posts: 5,139
Default

Quote:
Originally Posted by endeavour View Post
Е-е, че ти си дал вида на скобата и размера на болта. В общи приказки има всички размери на втулката - оттук нататък оразмеряването на чертежа е въпрос на една бира време (малка де, не два литра)
и аз си мисля така, важен е принципа, другото са подробности.
__________________
Не всички, които се скитат, са изгубени.
lordliness is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2012, 08:25   #11
mian4o
Запален алфист
 
mian4o's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Location: Burgas, Sliven
Age: 42
Posts: 389
Default

Сподели наименованието на втулките или как ги знаят в магазина за да не се лутам или арт. номер.

Предварително благодаря.
__________________
алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.
mian4o is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2012, 08:39   #12
lordliness
Скитник
 
lordliness's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Location: Corellia
Posts: 5,139
Default

Quote:
Originally Posted by mian4o View Post
Сподели наименованието на втулките или как ги знаят в магазина за да не се лутам или арт. номер.

Предварително благодаря.
Втулките ги поръчах от АХМ, модел FT18066 FAST, 19,8 лева, около 8 лева доставка, окачване задна част, ОЕМ: 60628307, 60628303.Между другото ми ги изпратиха от Ямбол, там имат магазин, в сайта им пише къде имат магазини.
__________________
Не всички, които се скитат, са изгубени.

.
lordliness is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2012, 14:46   #13
andro88
Алфист, не алфаджия
 
andro88's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sofia, Brussels
Age: 30
Posts: 615
Default

Браво. Темата спокойно може да бъде квалифицирана като наръчник за ремонт. Най-сложното е май, да си намери скоба човек.
Във всеки случай е по-добре да я направи човек, щото струва наполовина от парите за ремонт.

Евала за професионализма, Лорде
__________________
Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer
andro88 is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2012, 17:56   #14
sergo11
Запален алфист
 
Join Date: Jan 2008
Location: Pleven
Posts: 110
Default

Quote:
Originally Posted by lordliness View Post
За съжаление имам известни резерви относно публикуване на точния чертеж, но ще помисля по въпроса.
Жалко!!!
sergo11 is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2012, 10:13   #15
Iltcho
Старши алфист
 
Iltcho's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Location: Враца
Age: 37
Posts: 623
Default

Идеята за смяна на тампона със скоба не е нова!
За сметка на това обаче е перфектно реализирана.

Единствено от труда на колегата няма да се облагодетелстват мързеливците, защото не е кой знае каква философия да се направят няколко сметки.

Лорд-е, ЕВАЛА! За труда, начина на обяснение и т.н. С тази тема укоражи доста хора, че смяната на "скърцащата" втулка е възможна и в домашни условия (не е нужен подемник и преса за набиване).

Хвала на такива хора.
__________________
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
Mini Cooper 1.6 16V 116hp
Iltcho is offline   Reply With Quote
Reply
Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 166 « Previous Thread | Next Thread »
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 09:47.


vBulletin - Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.