Форуми - Начална страница Клуб Алфа Ромео България - Сайт
Register FAQ Members List Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 156/147/GT
Алфа Ромео 156/147/GT Въпроси и отговори, свързани с поддръжката. Съвети при покупка.

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-01-2017, 17:11   #1
Goro_Q4
започва да се пристрастява
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 67
Default Система Q4 при Алфа Кросвагон

Здравейте колеги,
От месец си взех Кросвагон Q4 и едвам дочаках големия сняг, за да видя как ще се държи системата 4 х4. Очарован съм ! По бял утъпкан сняг при нормално каране, колата е като трамвай-не помръдва на завоите. Явно ми е разрешавала да карам по-бързо от "нормалното" на другите, защото непрекъснато настигах и изпреварвах - ходих по завоите към Бистрица, Железница, Ярема. Завирах се в дълбок сняг, изкачвах снежни стръмни улички - излиза навсякъде. Винаги тръгва, независимо дали съм на лед, сняг, кал и на наклон В тази връзка имам въпрос, как точно работи системата 4 х4 на тази кола, защото имам чувството, че по-добра от сумати други прехвалени системи - например на Ауди и дори на Субару. Вижте този клип, как тестват различните системи 4х4 на ролки и ако някой знае как би се държал Кросвагона на такъв тест моля да ми пише https://www.youtube.com/watch?v=VzGSOxR9ZJE
Goro_Q4 is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 17:59   #2
dhtj
антидизелист
 
dhtj's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 1,229
Default

Това Q4 е същото като куатрото на аудитата - със среден Торсен диференциал.
Според мен това е една от най-добрите 4х4 системи за лек автомобил.

Останалите видове със вискомуфи и съдинители (х-драйв, 4-моушън) изостават, по отношение на проходимостта.

Обаче не и се предоверявай, защото не е джип.
Старите куатрота (преди 95та) имаха механичен блокаж на задния мост, обаче следващите нямат. Имат електронна имитация EDL, която не е толкова ефективна. Алфите не съм сигурен дали имат нещо такова.

Една тънкост от мен - ако стъпиш на лед с левите или десните колела, колата няма да помръдне, ако няма блокажи, защото ще се въртят само тези колела върху леда.
Ти обаче можеш да симулираш блокаж с леко подръпване на ръчната (за задния) или чукване на спирачката (за предния мост), докато боксуваш.
__________________
156 2.0TS
dhtj is online now   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 21:18   #3
Goro_Q4
започва да се пристрастява
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 67
Default

Здравей,
съгласен съм, че системата 4 х 4 прилича на Ауди, но е по-различна. На Аудито торсена подава повече мощ на предния мост, а на алфата е обрато - на задния. Отделно, на Алфата задното окачване са го направили еластично, което я вади от яки поднасяния. Няма друга кола с такова задно окачване. Изгледай клиповете по-долу и ще видиш разликите в полза на Кросвагона. Там Алфата с левите гуми на твърдо, с десните на лед тръгва по-добре от Аудито и от Х5 БМВ и после ги бие и в другите тестове. Иначе ме интересуваше как работят блокажите на диференциалите, защото за задния мост съм сигурен , че имам блокаж, но не знам дали имам и на предия мост. Системама Q2 например при 147 - ците осигурява блокаж на двете колела на предия мост и колата буксува с двете гуми едновременно.При мен, на сняг при рязко тръгване с прав волан ми завъртат и 4-те гуми, но не знам при едно буксуване на кал дали ще стане същото. Трябва да си видял от предишните клипове, че от три ролки слизат само джиповете Тойота и Мерцедес GL . Интересно ми е дали аз ще мога да сляза от 3 ролки. Дали има някъде такива ролки да я тествам ?

https://www.youtube.com/watch?v=jvZKwd88T-0
https://www.youtube.com/watch?v=OflK_pYVA4M
Goro_Q4 is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 21:28   #4
digitalundgrd
Дигиталния
 
digitalundgrd's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: София
Posts: 5,260
Default

Отзад 156 Crosswagon Q4 е с нормален отворен диференциал. При тази кола много "играе" VDC системата, която удря спирачка вместо теб, ако някое колело е във въздуха например.
__________________
Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
digitalundgrd is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 22:06   #5
Goro_Q4
започва да се пристрастява
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 67
Default

VDC системата, или ASR ме ебават в дълбок сняг и ми душат оборотите и ми блокират колелата, обаче като цъкна копчето ASR, ставам като снегорин - тръгва безотказно. От друга страна при друга ситуация е по-добре тези системи да работят, за да осигурявят блокирането на буксуващото колело. Точно това искам да си изясня - кога и как работят системите на тази кола
Goro_Q4 is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 23:04   #6
ray4o
Хакуна матата !
 
ray4o's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 65
Default

Здравейте.
Торсенът работи винаги - и на сухо при потегляне с буксуване. Системите за стабилизация работят винаги, като блокират със спирачка превъртащо колело. Бях чел, че ако колата се самозакопае се препоръчва да се изключи стабилизацията, от копчето на конзолата на скоростния лост, за да може да се "лашне" колата с буксуване. Колкото и да е готина Q4 системата /и всички други 4х4/ на лед няма да постигнеш чудеса от стабилност и управляемост. Физика. Иначе на рекламни клипчета всички производители показват как тяхното 4х4 е "the best". Различните системи 4х4 за автомобили си имат +/-
Поздрави.
__________________
Every tool has a hammering side. (Eric O. SMAR)
ray4o is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2017, 00:47   #7
Goro_Q4
започва да се пристрастява
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 67
Default

Благодаря за мненията колеги !
ясно е, че на лед изцяло съм го закъсал, ама то кой ли не е...
тази кола ме кефи, защото съчетава много добро поведение на асфалт, с повишена проходимост на черен път. На магистралата се държа бих казал перфектно - ходих до Благоевград и през цялото време бах на 6-та - на баирите тръгвах нарочно от 110-120 , горе излизах със 160 без да натискам много. Магистралните завои си ги взима със 160 и въобще не потрепва. Аз повече и не вдигам.
Запален рибар съм и понякога се завирам на як офроуд покрай язовирите и реките. Пробвах я вече на Искъра - излезе без проблем на едно стръмно място дето излизат само истински джипове. Клиренса й май е по-висок от повечето СУВ-чета от сорта Нисан джук, Шкода скаут и т.н. Май си намерих идеалната кола. До сега карах едно Толедо 2.0 150 к.с., обаче горкото много зор виждаше по дупките и баирите, но пък не се трошеше. Дано и Алфата излезе толкова здрава. Само ми малее багажника. Да знаете някой да продава куфар за отгоре ?
Goro_Q4 is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2017, 10:11   #8
ray4o
Хакуна матата !
 
ray4o's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 65
Default

Здравейте.
Колата е висока, но предни и задни амортисьори са само за Crosswagon по-дълги. А моделът се произвежда 2005 до 2007 само. Естествено ги има само ricambi. На доста неприятни цени. Случвало ми се е да усещам страничен вятър при скорост над 90 км/ч с гуми 225/55/17. При МВ W124 не съм усещал никога. Като сложиш и горен багажник, върху напречни греди върху рейлинга и стандартните гуми, може и да стане неприятно. Чисто субективно.
Поздрави.
__________________
Every tool has a hammering side. (Eric O. SMAR)

. Reason: .
ray4o is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2017, 10:56   #9
Goro_Q4
започва да се пристрастява
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 67
Default

За амортисьорите знам, че са по-дълги, защото смених предните, заедно с маслата филтрите ремъците и т.н. Първо докараха за Спортвагон - изглеждаха като клечици пред моите. Дано не се сдухат бързо задните, че били още по-голяма цифра. Взех колата на много добра цена от автокъщата, обаче след това доста се понапрегнах финансово - за смяна бяха сума ти крушки, сенника ми пропадаше, осветлението на километража, маркучи на предни спирачки, маншон на полуоската, тампони на стабилизиращата щанга, термостата, като капак започна да светва чека и да влиза в авариен режим - първо смених МАП, после се оказа турбото и ми се изправи косата... слава богу турбото се оказа ОК само му настроиха променливата геометрия. Наслагах само оригинални части на доста солени цени, но пък от друга страна това е по-добре. Сега колата е като нова- майната им на парите - те са за харчене, кеф цена няма, а резултата след всички ремонти е забележителен.
Относно страничния вятър - по магистралата духаше силно и усетих леки тласъци, но доста по-леки от на колите, които съм карал до сега. Куфара ще го слагам само за риболов и за море, а тогава обикновено не карам бързо и няма проблем - нека си духа.
Goro_Q4 is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2017, 13:28   #10
ray4o
Хакуна матата !
 
ray4o's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 65
Default

Здравейте.
И аз съм сменил доста неща, които са си "норма" за 10 годишна кола с пробег до Луната и обратно. Освен амортисьорите има едни много гадни тампони отпред и отзад на кардана. За тях има лечение "по метода на инж. Ганев". Другото по окачвачването май е стандартно. Но за всичко се допитвам и правя тук:
http://www.clubalfaromeo.com/forum/f...splay.php?f=53
Това е човекът /и Радко, разбира се/ за Crosswagon и не само.
Поздрави.
__________________
Every tool has a hammering side. (Eric O. SMAR)
ray4o is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2017, 16:35   #11
Goro_Q4
започва да се пристрастява
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 67
Default

Благодря за инфото за сервиза, защото има майстори и "майстори" Някъде из форума четох, че на колега с 156 - ца му взели 800 лв да му сменят тампоните на стабилизиращата щанга, щото се свалял бил предния мост... На мен ми ги смениха само като махнаха гумите и откачиха май по един шарнир и биалетките за 2 часа за 60 лв
Има ли вариант да разбера истинските километри на тази кола ?
Goro_Q4 is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2017, 18:13   #12
ray4o
Хакуна матата !
 
ray4o's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 65
Default

Здравейте.
Не няма как.
При мен - с MES има меню в което показва някаква нереално малка стойност, различаваща се от показанията по километраж на таблото. Т.е. е пипана. По-скоро по косвени признаци, подменени части и аграгати и текущи ремонти от теб. Писа, че е купена от автокъща "нов внос" /много ми харесва този евфемизъм за втора употреба/. Надали някой ще прави скъпи ремонти за новия собственик. Ако щеш даже и педалите на този модел не се удобни за смяна. Имам усещането, че на нашия извратен пазар коли над 5-6-7 и т.н. години се подмладяват със 100к км само на качването на автовоза.
Всичко което споделям е мое лично мнение и не би следвало да се взима за 100% истина.
Поздрави.
__________________
Every tool has a hammering side. (Eric O. SMAR)
ray4o is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2017, 00:08   #13
Goro_Q4
започва да се пристрастява
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 67
Default

Здравей,
всъщност няма значение на колко километра е колата. Купето и ходовата част ги прегледах - ОК са. Важното е, че за 1500 км не е мръднало маслото, пали безотказно тия дни на -20 С и си върви и ускорявя много добре- значи и двигателя е ОК, пък ако ще да е и на 500 к.
Много са ми смешни приятелите, също и зетя ми- почитатели на ВАГ групата. В началото само при споменаването на Алфа почна едно освиркване... После като ми течаха ремонтите се настървиха и ме правеха на две стотинки - Бил съм продал перфектното Толедо да си купя кофтор... тарябвало да си взема една Октавия 4х4. А те въобще не знаеха, че Алфа имат кола като Кросвагона и какви характеристики има. Октавията , първо е с по-лоши данни, второ за тези пари може да се купи само загниваща старица от миналия век.
След като ги возих на риба и видяха каква е колата, как се държи по магистралата и по черния път, как тръгвам на заледен баир и разни други тестове вече млъкнаха. Зетят ми като я покара и си поигра с мръсна газ насам натам по заледените улици, накрая само каза - очарован съм !
Аз им викам, че са перничани с тая ВАГ група - коне с капаци
Ти от кога я караш тази кола ?
Goro_Q4 is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2017, 10:45   #14
ray4o
Хакуна матата !
 
ray4o's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 65
Default

Здравейте.
Имам crosswagon-а от година и малко. Сменил съм много неща и сигурно ще сменя още доста. В пари не съм ги смятал, защото карам коли само втора употреба и такива сметки за марки и разходи за поддръжка са излишни. Сигурно ще си я купя още веднъж. След 5 години ще излезне като да си купиш нов корейски, руски, румънски автомобил. Но не е същото Цялата кола е с агрегати и датчици от най-различни производители. Както повечето коли вече. Италиянски е само дизайна, а това въпрос на вкус. За бензинките не знам произхода на технологията. За мен италиянците имат много остроумни решения, които са адекватни само в срока на гаранция Темата мина малко в "Общи приказки" и модераторът ще се кара
Поздрави.
__________________
Every tool has a hammering side. (Eric O. SMAR)
ray4o is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2017, 15:13   #15
ray4o
Хакуна матата !
 
ray4o's Avatar
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 65
Default

Здравейте.
Само да допълня по темата.
Когато си по инерция на нулева скорост нямаш 4х4.
Ако влезнеш така в завой си като най-обикновена лагерна количка - разчиташ само на сцепление от гумите.
Поздрави.
__________________
Every tool has a hammering side. (Eric O. SMAR)

. Reason: .
ray4o is offline   Reply With Quote
Reply
Go Back   Club Alfa Romeo Bulgaria > Млад техник > Алфа Ромео 156/147/GT « Previous Thread | Next Thread »
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +3. The time now is 23:49.


vBulletin - Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.