Toyota Corolla - над 35 млн. автомобила
По информация на Уикипедия най-продаваната кола в света за първи път слиза от конвейера през 1966 г. Японските инженери решиха на практика да приложат нова концепция - неголяма компактна кола, която ще съвместява качеството, стила и мощта на скъпите автомобили. Концепцията се оказа толкова успешна, че колата преживя 40 години и 9 различни серии. Продажбите на Toyota Corolla продължават да бъдат високи и може да се очаква, че през следващите години моделът ще запази първото си място в рейтинга на най-масовите.
Ford F-series - 25 млн. автомобила
Преданата любов на американците към мощните пикапи позволи на тази кола да заеме второ място в рейтинга на най-успешните автомобили, въпреки че никъде освен в Северна Америка такава кола не може да се купи.
Volkswagen Golf - 24 млн. автомобила
Третата най-успешна машина в света се ползва с голяма популярност само на континента си. Макар че Golf, който преживя пет серии, стана най-популярната кола в Европа, в САЩ въпреки всички опити на германския концерн, той така и не можа да завоюва популярност.
Volkswagen Beetle - 21,5 млн. автомобила
Въпреки че в общия рейтинг тази кола заема едва четвърто място, Фолксваген Костенурка е безусловен рекордьор. Първо, тази кола става първия модел, преодолял границата от 20 милиона продадени екземпляра. Второ, през целия си живот, а това са 60 години, дизайнът на корпуса почти не се промени. Последната Костенурка слезе от конвейера в Мексико през 2003 г.
Ford Model T - 16,5 млн. автомобила
Тази кола без преувеличение заложи основата на масовото автомобилно производство. Тази кола стана първата, сглобена на конвейер. Именно тогава Хенри Форд въведе един от принципите в масовото автомобилостроене - унификация и простота в полза на ниската цена. Концепцията си той изрази по следния начин: "Всеки може да си купи Форд какъвто цвят желае, при условие, че цветът е черен".
Honda Civic - 16,5 млн. автомобила
Произвежда се от 1972 г. Преживяла е 8 серии. През 2000 г. автомобилът малко "израсна" и премина в нова категория на компактните коли.
Nissan Sunny / Sentra / Pulsar - 15,9 млн. автомобила
Произвежда се от 1966 г. Преживял е 10 серии.
Volkswagen Passat - 14 млн. автомобила.
Колата е преживяла 5 серии. Класическият семеен автомобил се появи през 1973 г. като алтернатива на губещия своята популярност Volkswagen Beetle.
Lada - 13,5 млн. автомобила
В различни страни по света "Лада"-та се продаваше под различни марки Lada Riva, Lada Nova, Lada Signet. Същността й обаче се оставаше - малко променен Фиат 124. Въпреки редицата недостатъци, благодарение на подкрепата на СССР тази кола покори всички страни от соцлагера със своята практичност. До 1997 г. колата се изнасяше в Европа. Днес "Лада" се произвежда не само в Русия, но и в Египет.
Chevrolet Impala - над 13 млн автомобили
Друг класически американски автомобил - най-добре продаващата се голямогабаритна кола. Според създателите й Impala дава възможност дори на не много богатия американец да има разкошен автомобил.
http://curious.actualno.com/news_76436.html
По информация на Уикипедия най-продаваната кола в света за първи път слиза от конвейера през 1966 г. Японските инженери решиха на практика да приложат нова концепция - неголяма компактна кола, която ще съвместява качеството, стила и мощта на скъпите автомобили. Концепцията се оказа толкова успешна, че колата преживя 40 години и 9 различни серии. Продажбите на Toyota Corolla продължават да бъдат високи и може да се очаква, че през следващите години моделът ще запази първото си място в рейтинга на най-масовите.
Ford F-series - 25 млн. автомобила
Преданата любов на американците към мощните пикапи позволи на тази кола да заеме второ място в рейтинга на най-успешните автомобили, въпреки че никъде освен в Северна Америка такава кола не може да се купи.
Volkswagen Golf - 24 млн. автомобила
Третата най-успешна машина в света се ползва с голяма популярност само на континента си. Макар че Golf, който преживя пет серии, стана най-популярната кола в Европа, в САЩ въпреки всички опити на германския концерн, той така и не можа да завоюва популярност.
Volkswagen Beetle - 21,5 млн. автомобила
Въпреки че в общия рейтинг тази кола заема едва четвърто място, Фолксваген Костенурка е безусловен рекордьор. Първо, тази кола става първия модел, преодолял границата от 20 милиона продадени екземпляра. Второ, през целия си живот, а това са 60 години, дизайнът на корпуса почти не се промени. Последната Костенурка слезе от конвейера в Мексико през 2003 г.
Ford Model T - 16,5 млн. автомобила
Тази кола без преувеличение заложи основата на масовото автомобилно производство. Тази кола стана първата, сглобена на конвейер. Именно тогава Хенри Форд въведе един от принципите в масовото автомобилостроене - унификация и простота в полза на ниската цена. Концепцията си той изрази по следния начин: "Всеки може да си купи Форд какъвто цвят желае, при условие, че цветът е черен".
Honda Civic - 16,5 млн. автомобила
Произвежда се от 1972 г. Преживяла е 8 серии. През 2000 г. автомобилът малко "израсна" и премина в нова категория на компактните коли.
Nissan Sunny / Sentra / Pulsar - 15,9 млн. автомобила
Произвежда се от 1966 г. Преживял е 10 серии.
Volkswagen Passat - 14 млн. автомобила.
Колата е преживяла 5 серии. Класическият семеен автомобил се появи през 1973 г. като алтернатива на губещия своята популярност Volkswagen Beetle.
Lada - 13,5 млн. автомобила
В различни страни по света "Лада"-та се продаваше под различни марки Lada Riva, Lada Nova, Lada Signet. Същността й обаче се оставаше - малко променен Фиат 124. Въпреки редицата недостатъци, благодарение на подкрепата на СССР тази кола покори всички страни от соцлагера със своята практичност. До 1997 г. колата се изнасяше в Европа. Днес "Лада" се произвежда не само в Русия, но и в Египет.
Chevrolet Impala - над 13 млн автомобили
Друг класически американски автомобил - най-добре продаващата се голямогабаритна кола. Според създателите й Impala дава възможност дори на не много богатия американец да има разкошен автомобил.
http://curious.actualno.com/news_76436.html