View Full Version : Алфа 155 1.8 16в - Семерина колянов вал ТЕЧ МАСЛО !!! - ТЪРСЯ СЪВЕТ
Здравейте колеги,
Не успях да намеря нищо конкретно с търсачката, та затова отварям нова тема.
Двигателя е 1.8 16в от 1996 година, 103 kw ( 140 к.с. ) . Имам следния проблем:
Долната семерина на коляновия вал има теч . Тази която уплътнява от към маслената помпа навън към голямата шайба където върви пистовия ремък.
Сменям втора такава, оригинална , набивам я леко и равно, уплътнява идеално, паля карам 50метра, да метра не км, и вала я изхвърля навън и всичко става в масло.
Двигателя е в добро здраве, нямам други болежки по него.
Вала ли е крив, маслената помпа ли е проблема или леглото е износено и от цент. сили се измъква навън ?????
Налягането на маслото ми е между 4-5 бара на празен ход .
Мерси предварително.
Ето я и самата семерина : ( на снимката е старата )
171210,
Здравей колега. Вала има ли аксиална хлабина? Ако има такава, ще ти плюе семеринга. Преди много години :) имах една Омега, тя така вадеше семеринга. Оказа се аксиална хлабина на вала. Но тъй като беше на доизживяване(защото нямаше здрава ламарина по нея :) ) не ми се отваряше мотора. След като сложихме поредния семеринг, малко причукахме края на леглото, за да не излиза. Изкара си спокойно земния път и след това за скраб.
Furious 155
09-03-2020, 08:55
Наистина, за да излиза този семеринг, проблемът прилича да е аксиален луфт на вала.
Валът има на няколко места аксиални пластини. Ако те са счупени/износени или ги намериш в картера при отваряне, вероятно затова протича.
Колегите са прави......ако имаш аксиално изместване на коляновият вал, ще имаш и проблем със съединителя до някъде....и аз съм го имал тоя проблем едно време с ланча Призма...
Мерси за отговорите колеги, и аз се сетих вчера да блокирам луфта малко, и с два центъра ( плосък и остър ) се помъчих да затворя края на леглото на семерината, и засега спря да тече, да видим до кога.... Как да проверя за аксиално изместване на вала ? Съединителя сменя добре, но отделя много долу. иначе няма драми от към смяна на скорости, педала се връща също добре нагоре.
Мерси за отговорите колеги, и аз се сетих вчера да блокирам луфта малко, и с два центъра ( плосък и остър ) се помъчих да затворя края на леглото на семерината, и засега спря да тече, да видим до кога.... Как да проверя за аксиално изместване на вала ? Съединителя сменя добре, но отделя много долу. иначе няма драми от към смяна на скорости, педала се връща също добре нагоре.
Като напънеш вала, напред-назад, не трябва да има никакви хлабини. Ако има, значи някои от пластините са в картера или са износени много.
Мерси за отговорите колеги, и аз се сетих вчера да блокирам луфта малко, и с два центъра ( плосък и остър ) се помъчих да затворя края на леглото на семерината, и засега спря да тече, да видим до кога.... Как да проверя за аксиално изместване на вала ? Съединителя сменя добре, но отделя много долу. иначе няма драми от към смяна на скорости, педала се връща също добре нагоре.
Това не е решение....съединители ти отделя ниско....много ниско...нормално.. и това се дължи на аксиалното изместване на вала...ако не се сещаш да ти обеснявам .....проблема е в ония полумесеци наречени аксиални лагери за който ти говорим....аз едно време го реших с лепило за метал като залепих полумесеца дето изпада в картера, защото леглото му беше преебано....сега може да има и други решения...но нещата се оправиха.......лепи се за леглото, не за вала.....нещата са износени, но има спасение до някъде...
Колега аз наскоро го ядох тоя филм... моторът ми е същия като твоя, понеже го купих втора ръка и имаше много аксиален луфт ,почти милиметър. Свалих картера, после вала за шлайф, защото беше изяден там където седят пластините. После си правих по дебели пластини на стругар..., нови основни и биелни лагери и мотора е окей за сега.
да колега, знам че това не е решение на 100% , просто ми се искаше да го закрепя за малко поне, и без това ще го ремонтирам, то се е видяло...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.