View Full Version : 104 -Self-adaptive parameter и 23 lambda senzor
Ей това даде диагностиката. Празният ход е ужас. играе между 2000 -200 оборота. А с газовата съвсем се побърква. Това е резултатът от диагностиката пред блока. Преди това ходих на "майстор". Явно с професионална диагностика и каза моторче за празен ход. То, че то се побърква е едно на ръка. Почистих го и промих добре, но положението е същото.
Вие сте на ход!
И моите обороти са нестабилни. При изключване от скорост, до 1000 оборота, стрелката пада плавно и после пропада рязко до към 600 някъде, заклаща два пъти и се стабилизира. Моторчето го киснах в разредител, търках с четчица клапичката вътре, но ефект няма. На стареца на 155цата също правеше сомпуси моторчето, но след като го почисти, колата стана като нова. Явно понякога е достатъчно малко внимание, друг път си иска ново. Обмислям да си купя ново стъпково моторче на марката Era. Стотина лева струва нова и към него дават малката гарнитурка. https://www.youtube.com/watch?v=6O9A9jtdEYg&t=43s
Интересното е, че двете диагностики дадоха различни неща. Едната моторчето, а другата 104 и ламбда. Вече си бях поръчал моторчето, когато се усъмних и направих втората диагностика. Попитах един от форумните ни гадатели какво му е мнението, а той без да се бави ме изгони да си купя ламбда сонда, дори изяви претенции, каква да бъде, да я сменя и да не се занимавам с глупости. И искрено вярвам, че ще се окаже прав, защото на програмата на газовия инжекцион, сондата почти не реагира. Държи се като дебил на картинна изложба. Сондата ми е вече на бюрото. При първа възможност ще я сменя и ще кажа, какво се е получило. Сондата ли е или моторчето. Аз залагам на сондата.
При мен везните клонят наобратно. Купих чисто нова ламда сонда и то от по-скъпият вариант тип Plug&Play, защото не разбирам от тоци и ме е шубе да режа и да надя. Разлика няма, което ме навява на мисълта, че и старата ламбда си е работела коректно въпреки, че не е оригинална(това беше причината да я сменя - съвет от Бобо, понеже като му казах, че Търново-София колата ми даде разход 7.6 л/100 км и погледна сондата, каза, че ще стопя някое бутало с тая бедна смес. :D Ето я новата и номера171578
П.С В интерес на истината, единствените датчици, които не съм сменил са този за температурата на входящия въздух и дебитомера. Дебитомера го изключвам, защото колата върви прилично. Но този температурен датчик, ,ако е захапал на някакво полужение и дава един и същи сигнал, то при студен мотор или при загрял мотор, ще е причина за някакава аномалия. Ако изобщо е възможно да" захапе". Чувал съм, че с времето датчиците си променят съпротивленито и от там започва некоректната работа. Вярно ли е?
Датчиците в повечето случаи са термосъпротивления. Дори дебиломера е термосъпротивление вкарано в схема. Те много трудно с времето се ебават. За това и ги слагат. И все пак, спойки ръждясват, натрупв се не само нагар, но и умора на материала и те изпаткват. Обаче има и други промени, които стават и това са различните релета, които също умират и дават своите проблеми. При 33-ките масово здават багажа главните релета и колата тихо умира. От диагностика не се иска само да знае няколко думи на английски и да чете по екрана, а и да разчита информацията. На предишните ми коли, ламбда винаги е била действена и пъргава. Не случайно последната покриваше доста високи критерии за екологичност и то по гръцките критерии. Обаче тая....Моята също върви като луда, но това е обяснимо. Обаче колата полудява, чак когато загрее, тоест, когато заработи сондата. Защото до тогава компа я игнорира.Сондата, която взех е Бош 0 258 006 190 . Казаха, че била скъпа, ама аз за чаркове не се пазаря! А и ония голям грозник ми каза да взема такава! Само чакам да има половин час свободен и я слагам. За сега лепя плочки на терасата и отговарям на въпросите на осем годишната ми дъщеря. :)
Хахаха,много си печен! По темата, дано проблемът да е от сондата и да се оправи колцата!
ecotronic
24-06-2020, 16:36
Съществува много голяма вероятност, газовата да е основната причина за проблема. Покарай едни 50 км само на бензин и после виж, какво е положението.
Това вече го правих! Не 50, а 470 на един път! Тъкмо я смених. Отивам да я пробвам. Старата хич не изглеждаше добре. Беше мръсна като шпаклата, с която лепя плочките. Конструкцията ѝ също ме подразни!
Добър ден! Мина ми нещо през ума. Мойта 145-ца я взех без катализатор, но с резонаторно гърне на мястото на катализатора след него още едно, извита тръба на маястото на триъгълното гърне и пура за задно гърне. Резултатът беше звук на Порше и разход, горе-долу същият :D. Смених този сбирщайн с Палмострол 171597 и разходът се оправи. Тогава се убедих, че изпускателната система е много важна за процесите в двигателя. Възможно ли е липсата на катализатора да оказва влияние на целия процес и проблемът с оборотите? Иначе вашата оправи ли се с новата ламбда?
Колата е още с оригиналните карантии. Аз още от Балканчето съм манияк на изпускателната система, а по-късно и това учих във ВМЕА Ленин. Отворих и моторчето, защото положението не беше розово. Вярно колата си оправи характера, но проблемът си остана. Втре има един постоянен магнит, на който му бяха отчупени два сегмента. Махнах ги, почистих го и с чиста съвест, че нищо няма да стане го върнах обратно. Пих една бира няколко пъти и се зачетох в една тема от по-миналото десетилетие. Преписах като отличник, как се адаптира моторчето и подкрепен емоционално започнах като индиански шаман:десет минути откачаен акумулатор,контакт за пет секунди, после пауза петнадесет и така три пъти, подскачайки и щракайки с пръсти, за да стане заварката. На края се прекръстих и си бръкнах в гащите за по-сигурно и я тествах. Оборотите не мърдат, независимо с климатик или без. За сега е добре. Особени благодарности на Мурджев, че има търпението да се занимава с мене!
ivan dimitrov
29-06-2020, 20:11
Мда де! Който не чете до край се излага. И аз така.
Бог да го прости "Ре6ката" , но ме направи да се чувствам тъп! Историята е следната: Бяхме на село и тамън бяхме отточили виното. Бях с Катъра, на който му бях сложил и ремарке. Имаше общо 450 литра вино, 120 ракия, зелки, тикви, буркани и бабата. Струма беше отнесла пътя по Струма и се наложи да минем през Папаз Чаир, Гоце Делчев, Банско и Симитли! Газта беше на кантар, а Катъра не знаеше друго, защото на бензин нещо компа му не се справяше. Бях ги насъбрал от добри хора към пет-шест. Сложа ги, работят, а като ми се наложи да мина на бензин и само гъргори мотора и....абе отврат. Та точно преди върха ми се свърши газта. Минах на бензин, но ври, пука трещи и върви едвам едвам. Първият сняг валеше изобилно под формата на киша. Лежах, псувах, вадих бензинов филтър, смених помпа бензинова, даже вярата си в един момент, но ефектът беше нулев. Накрая озверях и го подкарах така, като си меляше. Криво-ляво изкачих баира и се спуснах в Гоцето. Там сипах газ и продължих. Единственият вярващ в мене беше щерката, току-що проходила, която се държеше за учите ми и квичеше весело! Минаха се години, Катъра се разпадна, а Пе6ката ми намери перфектен мотор 1.7 Полафихме си и се похвали, че същият е боднал на една 146-ца. Запалия, а тя сиромашката, точно като Катъра на Папаз Чаир меляше, пърдеше и се тресеше. Погледнах го развеселен, а той: Е какво сега?! Нали я карам на газ. Трябва и една -две минути на празен ход, че да се адаптира! Да ми беше ударил шамар щеше да е по-лесно. Оказа се, че тъпият Бош от газта се ебава и трябва да се самоадаптира. Като не го знаех, аз на Папаз Чаир лежах в лапавицата цял час, а тоя кретен ми се смее като идиот, защото естествено му казах, какви съм ги дробил. Незнанието е опасно!
ecotronic
01-07-2020, 12:33
.....Оказа се, че тъпият Бош от газта се ебава и трябва да се самоадаптира.....
Ако газовата е ОК и ако е настроена правилно, това не се налага.
Ако газовата е ОК и ако е настроена правилно, това не се налага.
Говориме за 33 1.7 с обикновена газова и запалване с дистрибуторна капачка и прочие простотии. Сегашната е 146 с газов инжекцион . А предишната, която беше с Магнет Марели беше със същия газов имжекцион и не съм имал никога сериозни проблеми. Явно са се натрупали две неща на куп. Ламбда и моторчето.
ecotronic
01-07-2020, 16:44
Точно за случая, който си описал, говоря. А и ти си наясно, че обикновената газова се настройва доста по-трудно и работи доста по-неустойчиво от ГИ.
Да ти кажа, с обикновената газова на Катъра не съм имал никога проблеми. Палеше и на минус 27. Два-три пъти пихме кафе с Роби, но иначе е била бетон. Обаче щом мина на бензин и страва страшно. Такъв проблем не съм имал никога с Марели инжекцион.
Сагата приключи! Проблемът е отстранен. Моторът работи както се полага, газовата също. Оказа се, че Еко е бил прав още в първия си пост. Което ме връща 35 години назад, когато старият майстор ми ръмжеше:"Не вярвай на очите си, а на уреда". Заради Тедо смених всички медни тръбички на газовите с пластмасови. Вследствие, на което във филтъра на течната фаза няма сивите стружки от медните тръбички и сярата в газта. Отваряш филтъра, а той жълт та жълт и е просто прекрасен. Няма никакво видимо замърсяване, обаче е набит с всякаква гадост и е чудесно запушен. От там и газовата е :"Мани мани" и както и да я настройваш, тя все е извън всякакви норми. При последната настройка видях, че времената на газ фръкнаха на 10-15 на празен ход, а компа пищеше, че газта му е малко. Най-после вдянах, отворих филтъра и го махнах, ей така за сеир. Учудващо всичко си дойде на мястото, а ето и извода: При запушване на ВШФ, газта не достига и естествено се вдигат времената на газ. Това побърква и бензиновия комп, като и неговите настройки отиват на майната си. Вече сериозно се бях замислил да режа постоянното захранване на компа, та да се резетва преди всяко палене. Добре, че разумът надделя. Хубавото е, че си почистих сепаратора и намерих клапана за картерни газове. Него също го "таковах" и сега е най-добре да си намеря нов, нетунингован.
ПП До като дойда до тука смених МПХ, ламбда сензора, дюзите Баракуда с Херкулес, бензина, изпарителя, маслото?...и свещите всичко това заради филтър за три-пет лева.
Дано някой го прочете, преди да страда. :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.