PDA

View Full Version : Alfa 164 V6 Turbo държи 2000 оборота студена и след като загрее гасне



osti
29-07-2020, 10:19
Здравейте колеги.

Имам следният проблем с 164-ката. Когато я запаля студена, работи за около 4-5 секунди на около 1000 оборота и след това скача на 2000-2100. Ако подам газ леко прекъсва преди да се изфорсира. Работи така докато стигне 50-60 градуса след което гасне и за да запали отново педала на газта трябва да е натиснат напълно и ако оборотите паднат под 2000 гасне отново. Няма мощност и не може да се кара в това състояние.
По двигателят са правени следните неща:

Нови свещи NGK BP7ES.
Нови запалителни кабели NGK.
Нови капачка и палец.
Нов рециркулационен клапан(старият беше със спукана мембрана и пропускаше във всички посоки).
Всички вакуумни линии са сменени със силиконови, като маркучите са дебелостенни точно за вакуум.
Турбината е рециклирана, балансирана и всички гарнитури по изпускателните колектори са подменени с нови.
Инжекторите са почистени на ултразвук.


Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно, насоки какво друго да проверя?

Мислех, че след смяната на рециркулационният клапан и вакуумните маркучи, ще се оправи, защото правеше същото нещо и преди да се подменят но това не се случи.
Нещо друго, което забелязах е че до уреда за налягане на турбото на таблото свети жълта лампа, индикация за пренадуване ли е това?

Друг въпрос също, маркуча който излиза от дебитомера и маркуча, който отива в турбината, между тях има метална тръба, която ги свързва, видях че от рециркулационният клапан влиза там въздуха но също така има и едно много малко маркуче с пластмасова тръбичка. Тази тръбичка отива някъде под левият калник, какво е нейното предназначение, къде отива този вакуум?

mimouzunov
29-07-2020, 10:35
Сигурен ли си на 100% че не засмуква от някъде където не трябва въздух!?

osti
29-07-2020, 23:44
Да, сигурен съм напълно, че не засмуква въздух от някъде където не трябва. Даже работи много богато, усеща се миризма на бензин, днес ми залютя на очите чак.

kkiko
30-07-2020, 11:38
Да те питам,този рециркулационен клапан не е ли регулатора на налягането на горивото? Ако не е ,от там може да е проблема.Ще покажа на снимките
Здравейте колеги.

Имам следният проблем с 164-ката. Когато я запаля студена, работи за около 4-5 секунди на около 1000 оборота и след това скача на 2000-2100. Ако подам газ леко прекъсва преди да се изфорсира. Работи така докато стигне 50-60 градуса след което гасне и за да запали отново педала на газта трябва да е натиснат напълно и ако оборотите паднат под 2000 гасне отново. Няма мощност и не може да се кара в това състояние.
По двигателят са правени следните неща:

Нови свещи NGK BP7ES.
Нови запалителни кабели NGK.
Нови капачка и палец.
Нов рециркулационен клапан(старият беше със спукана мембрана и пропускаше във всички посоки).
Всички вакуумни линии са сменени със силиконови, като маркучите са дебелостенни точно за вакуум.
Турбината е рециклирана, балансирана и всички гарнитури по изпускателните колектори са подменени с нови.
Инжекторите са почистени на ултразвук.


Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно, насоки какво друго да проверя?

Мислех, че след смяната на рециркулационният клапан и вакуумните маркучи, ще се оправи, защото правеше същото нещо и преди да се подменят но това не се случи.
Нещо друго, което забелязах е че до уреда за налягане на турбото на таблото свети жълта лампа, индикация за пренадуване ли е това?

Друг въпрос също, маркуча който излиза от дебитомера и маркуча, който отива в турбината, между тях има метална тръба, която ги свързва, видях че от рециркулационният клапан влиза там въздуха но също така има и едно много малко маркуче с пластмасова тръбичка. Тази тръбичка отива някъде под левият калник, какво е нейното предназначение, къде отива този вакуум?

osti
30-07-2020, 15:53
Да те питам,този рециркулационен клапан не е ли регулатора на налягането на горивото? Ако не е ,от там може да е проблема.Ще покажа на снимките

Привет, имам предвид този клапан. Наричат го още байпасен клапан. Когато дроселовата клапа затвори, въздуха, който е нагнетен от турбокомпресора минава през този клапан и влиза след дебитомера но преди турбокомпресора.
171650171651

kkiko
31-07-2020, 18:18
Привет, имам предвид този клапан. Наричат го още байпасен клапан. Когато дроселовата клапа затвори, въздуха, който е нагнетен от турбокомпресора минава през този клапан и влиза след дебитомера но преди турбокомпресора.
171650171651
Аз имах предвид този(ще опитам да кача снимки),защото е възможно заради него да имаш аномалията с горивото.

osti
01-08-2020, 11:57
Това предполагам, че е горивният регулатор, който стои от едната страна на двете рейки, нали? Проверих с манометър дали държи налягане. Когато помпата върти, държи около 3-3.5бара. На изгасен контакт държи около 2.8-2.5 Нещо странно, което се случи последният път е че когато започна да въртя, налягането пада. Като проверих с пробна лампа на клемите на горивната помпа. Когато почна да въртя на стартер помпата се изключва. Та сега и това излезе като проблем и ще гледам да го отстраня.

kkiko
02-08-2020, 09:50
Точно така,той е след горивната помпа, и като подадеш газ-вакуума на всмукателния колектор чрез маркучето което го свързва с регулатора-поддържа налягането в горивната рейка=3 бара или атмосфери(както искаш) и двигателя работи с по-високи обороти.НО ако мембраната ну е заминала(пропуска бензин в маркучето) и както ти се е случило ,от 1000 оборота отиваш на 2000 и кусур и после ти гасне защото се дави от многото бензин-че даже ти е залютяло на очите.Аз на моята 164-ка го смених и се оправи-държи си нормално 1000 оборота на празен ход;същото нещо ми се случи и с предишната ми 164-ка,само смяна с нов регулатор.А проверката дали пропуска бензин през мембраната е като извадиш маркучето от всмукателния колектор!

osti
03-08-2020, 18:42
Супер, ще го пробвам като съм отново при колата и ще пиша за резултати. Благодаря за напътствията.

Boby
06-08-2020, 12:08
Друг въпрос също, маркуча който излиза от дебитомера и маркуча, който отива в турбината, между тях има метална тръба, която ги свързва, видях че от рециркулационният клапан влиза там въздуха но също така има и едно много малко маркуче с пластмасова тръбичка. Тази тръбичка отива някъде под левият калник, какво е нейното предназначение, къде отива този вакуум?

Този шлаух би трябвало да е за бензиновите пари от резервоара. В калника трябва да има резервоар с клапан, който в определен момент отваря и изпуска парите в смукателния колектор. Все си мисля, че това резервоарче е в десния калник, не в левия. Възможно е да е от него, макар и много малко вероятно. По-скоро се насочи, към дебитомер. Дросела с моторче ли е или с жило за газта? Датчиците за температура на мотора какво показват? За мотроника има отделен датчик от този за таблото. Ако той се е скапал и отчита примерно -20*, а вън е +30 е нормално да държи такива обороти и да смърди на бензин.

kkiko
08-08-2020, 19:20
Аз имах предвид този(ще опитам да кача снимки),защото е възможно заради него да имаш аномалията с горивото.
:drool:Ето и точната снимка на регулатора който смених

Чавдар
12-08-2020, 18:22
Този шлаух би трябвало да е за бензиновите пари от резервоара. В калника трябва да има резервоар с клапан, който в определен момент отваря и изпуска парите в смукателния колектор. Все си мисля, че това резервоарче е в десния калник, не в левия. Възможно е да е от него, макар и много малко вероятно. По-скоро се насочи, към дебитомер. Дросела с моторче ли е или с жило за газта? Датчиците за температура на мотора какво показват? За мотроника има отделен датчик от този за таблото. Ако той се е скапал и отчита примерно -20*, а вън е +30 е нормално да държи такива обороти и да смърди на бензин.

Карам повече от 2 години без въпросният резервоар с клапан (канистър) и нямам такива проблеми, при мен се намира в левият калник, а има и още един над резервоара в багажника. Имах същият проблем до момента в който стигне 50/60 гр. и при мен специално след смяна на свещи и кабели, всичко се оправи.

osti
26-08-2020, 22:31
След доста пробвани неща се оказа, че явно е от датчик за температурата на охладителната течност. До преди да откача датчика държеше 2000 оборота, палеше трудно, като загрееше гаснеше и всички гореописани неприятности. Откачих датчика, оборотите паднаха на 1000 и колата заработи прекрасно. Няма прекъсване, няма пушене като локомотив, няма богата смес. Проблема е че откачих датчика, който подава сигнал към таблото и колата заработи нормално, което ми се струва крайно нелогично. Датчика се вижда на тази снимка под номер 1

171695

Като самият датчик има две букси, едната е закривена явно, за да не се ползва а в другата влиза един кабел само. Ще видя какво се случва и с другият датчик, има ли го, няма ли го, има ли някакви кабели закачени към него.

Boby
27-08-2020, 11:53
Датчика с единия кабел е за червената лампа до стрелката. Ако го изключиш трябва да светне. Другия е за стрелката, а явно и за мотроника щом казваш, че няма друг. Обикновенно са с два датчика.

osti
27-08-2020, 23:03
С два датчика е моята. Единият е с два кабела, който трябва да е за мотроника а другият с един кабел е за стрелката. Проблема е че като откача кабела за стрелката и колата заработва нормално, което ме кара да си мисля, че някой си е играл с инсталацията. Ще търся да сменя датчика с нов и да видим дали, ще има разлика. Защото в момента както работи нормално и закача кабела за стрелката, колата почва да работи много богато.

Boby
31-08-2020, 11:58
Нещо не се връзват нещата. Датчик с 1 кабел може да бъде само за лампа. Датчик с 2 кабела може да е за мотроника и за стрелката. Няма логика да се оправя като откачиш датчика с единия кабел. Най-добре намери ел. схема за този мотор или за 3.0. http://alfa.bkralik.cz/1/5/20/page1937.html това не знам до колко ще свърши работа. Или както каза нещо е пипано по ел. инсталацията или има още един датчик за температура.

osti
10-10-2020, 17:06
Благодаря за схемата, разглеждал съм я и преди. Определено е ровено по колата и то много, защото захранването на бензиновата помпа ставаше от ключа за чистачките. Някой си беше направил труда да пусне кабел с плюс от ключа за чистачките до резервоара, за да захранва помпата. Откачих го, възстанових инсталацията и колата си работи безпроблемно. Въпреки това проблема с датчика си остава. Мисля да сменя датчиците, защото само тях не съм сменял.