View Full Version : Alfa 164 V6 Turbo държи 2000 оборота студена и след като загрее гасне
Здравейте колеги.
Имам следният проблем с 164-ката. Когато я запаля студена, работи за около 4-5 секунди на около 1000 оборота и след това скача на 2000-2100. Ако подам газ леко прекъсва преди да се изфорсира. Работи така докато стигне 50-60 градуса след което гасне и за да запали отново педала на газта трябва да е натиснат напълно и ако оборотите паднат под 2000 гасне отново. Няма мощност и не може да се кара в това състояние.
По двигателят са правени следните неща:
Нови свещи NGK BP7ES.
Нови запалителни кабели NGK.
Нови капачка и палец.
Нов рециркулационен клапан(старият беше със спукана мембрана и пропускаше във всички посоки).
Всички вакуумни линии са сменени със силиконови, като маркучите са дебелостенни точно за вакуум.
Турбината е рециклирана, балансирана и всички гарнитури по изпускателните колектори са подменени с нови.
Инжекторите са почистени на ултразвук.
Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно, насоки какво друго да проверя?
Мислех, че след смяната на рециркулационният клапан и вакуумните маркучи, ще се оправи, защото правеше същото нещо и преди да се подменят но това не се случи.
Нещо друго, което забелязах е че до уреда за налягане на турбото на таблото свети жълта лампа, индикация за пренадуване ли е това?
Друг въпрос също, маркуча който излиза от дебитомера и маркуча, който отива в турбината, между тях има метална тръба, която ги свързва, видях че от рециркулационният клапан влиза там въздуха но също така има и едно много малко маркуче с пластмасова тръбичка. Тази тръбичка отива някъде под левият калник, какво е нейното предназначение, къде отива този вакуум?
mimouzunov
29-07-2020, 10:35
Сигурен ли си на 100% че не засмуква от някъде където не трябва въздух!?
Да, сигурен съм напълно, че не засмуква въздух от някъде където не трябва. Даже работи много богато, усеща се миризма на бензин, днес ми залютя на очите чак.
Да те питам,този рециркулационен клапан не е ли регулатора на налягането на горивото? Ако не е ,от там може да е проблема.Ще покажа на снимките
Здравейте колеги.
Имам следният проблем с 164-ката. Когато я запаля студена, работи за около 4-5 секунди на около 1000 оборота и след това скача на 2000-2100. Ако подам газ леко прекъсва преди да се изфорсира. Работи така докато стигне 50-60 градуса след което гасне и за да запали отново педала на газта трябва да е натиснат напълно и ако оборотите паднат под 2000 гасне отново. Няма мощност и не може да се кара в това състояние.
По двигателят са правени следните неща:
Нови свещи NGK BP7ES.
Нови запалителни кабели NGK.
Нови капачка и палец.
Нов рециркулационен клапан(старият беше със спукана мембрана и пропускаше във всички посоки).
Всички вакуумни линии са сменени със силиконови, като маркучите са дебелостенни точно за вакуум.
Турбината е рециклирана, балансирана и всички гарнитури по изпускателните колектори са подменени с нови.
Инжекторите са почистени на ултразвук.
Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно, насоки какво друго да проверя?
Мислех, че след смяната на рециркулационният клапан и вакуумните маркучи, ще се оправи, защото правеше същото нещо и преди да се подменят но това не се случи.
Нещо друго, което забелязах е че до уреда за налягане на турбото на таблото свети жълта лампа, индикация за пренадуване ли е това?
Друг въпрос също, маркуча който излиза от дебитомера и маркуча, който отива в турбината, между тях има метална тръба, която ги свързва, видях че от рециркулационният клапан влиза там въздуха но също така има и едно много малко маркуче с пластмасова тръбичка. Тази тръбичка отива някъде под левият калник, какво е нейното предназначение, къде отива този вакуум?
Да те питам,този рециркулационен клапан не е ли регулатора на налягането на горивото? Ако не е ,от там може да е проблема.Ще покажа на снимките
Привет, имам предвид този клапан. Наричат го още байпасен клапан. Когато дроселовата клапа затвори, въздуха, който е нагнетен от турбокомпресора минава през този клапан и влиза след дебитомера но преди турбокомпресора.
171650171651
Привет, имам предвид този клапан. Наричат го още байпасен клапан. Когато дроселовата клапа затвори, въздуха, който е нагнетен от турбокомпресора минава през този клапан и влиза след дебитомера но преди турбокомпресора.
171650171651
Аз имах предвид този(ще опитам да кача снимки),защото е възможно заради него да имаш аномалията с горивото.
Това предполагам, че е горивният регулатор, който стои от едната страна на двете рейки, нали? Проверих с манометър дали държи налягане. Когато помпата върти, държи около 3-3.5бара. На изгасен контакт държи около 2.8-2.5 Нещо странно, което се случи последният път е че когато започна да въртя, налягането пада. Като проверих с пробна лампа на клемите на горивната помпа. Когато почна да въртя на стартер помпата се изключва. Та сега и това излезе като проблем и ще гледам да го отстраня.
Точно така,той е след горивната помпа, и като подадеш газ-вакуума на всмукателния колектор чрез маркучето което го свързва с регулатора-поддържа налягането в горивната рейка=3 бара или атмосфери(както искаш) и двигателя работи с по-високи обороти.НО ако мембраната ну е заминала(пропуска бензин в маркучето) и както ти се е случило ,от 1000 оборота отиваш на 2000 и кусур и после ти гасне защото се дави от многото бензин-че даже ти е залютяло на очите.Аз на моята 164-ка го смених и се оправи-държи си нормално 1000 оборота на празен ход;същото нещо ми се случи и с предишната ми 164-ка,само смяна с нов регулатор.А проверката дали пропуска бензин през мембраната е като извадиш маркучето от всмукателния колектор!
Супер, ще го пробвам като съм отново при колата и ще пиша за резултати. Благодаря за напътствията.
Друг въпрос също, маркуча който излиза от дебитомера и маркуча, който отива в турбината, между тях има метална тръба, която ги свързва, видях че от рециркулационният клапан влиза там въздуха но също така има и едно много малко маркуче с пластмасова тръбичка. Тази тръбичка отива някъде под левият калник, какво е нейното предназначение, къде отива този вакуум?
Този шлаух би трябвало да е за бензиновите пари от резервоара. В калника трябва да има резервоар с клапан, който в определен момент отваря и изпуска парите в смукателния колектор. Все си мисля, че това резервоарче е в десния калник, не в левия. Възможно е да е от него, макар и много малко вероятно. По-скоро се насочи, към дебитомер. Дросела с моторче ли е или с жило за газта? Датчиците за температура на мотора какво показват? За мотроника има отделен датчик от този за таблото. Ако той се е скапал и отчита примерно -20*, а вън е +30 е нормално да държи такива обороти и да смърди на бензин.
Аз имах предвид този(ще опитам да кача снимки),защото е възможно заради него да имаш аномалията с горивото.
:drool:Ето и точната снимка на регулатора който смених
Този шлаух би трябвало да е за бензиновите пари от резервоара. В калника трябва да има резервоар с клапан, който в определен момент отваря и изпуска парите в смукателния колектор. Все си мисля, че това резервоарче е в десния калник, не в левия. Възможно е да е от него, макар и много малко вероятно. По-скоро се насочи, към дебитомер. Дросела с моторче ли е или с жило за газта? Датчиците за температура на мотора какво показват? За мотроника има отделен датчик от този за таблото. Ако той се е скапал и отчита примерно -20*, а вън е +30 е нормално да държи такива обороти и да смърди на бензин.
Карам повече от 2 години без въпросният резервоар с клапан (канистър) и нямам такива проблеми, при мен се намира в левият калник, а има и още един над резервоара в багажника. Имах същият проблем до момента в който стигне 50/60 гр. и при мен специално след смяна на свещи и кабели, всичко се оправи.
След доста пробвани неща се оказа, че явно е от датчик за температурата на охладителната течност. До преди да откача датчика държеше 2000 оборота, палеше трудно, като загрееше гаснеше и всички гореописани неприятности. Откачих датчика, оборотите паднаха на 1000 и колата заработи прекрасно. Няма прекъсване, няма пушене като локомотив, няма богата смес. Проблема е че откачих датчика, който подава сигнал към таблото и колата заработи нормално, което ми се струва крайно нелогично. Датчика се вижда на тази снимка под номер 1
171695
Като самият датчик има две букси, едната е закривена явно, за да не се ползва а в другата влиза един кабел само. Ще видя какво се случва и с другият датчик, има ли го, няма ли го, има ли някакви кабели закачени към него.
Датчика с единия кабел е за червената лампа до стрелката. Ако го изключиш трябва да светне. Другия е за стрелката, а явно и за мотроника щом казваш, че няма друг. Обикновенно са с два датчика.
С два датчика е моята. Единият е с два кабела, който трябва да е за мотроника а другият с един кабел е за стрелката. Проблема е че като откача кабела за стрелката и колата заработва нормално, което ме кара да си мисля, че някой си е играл с инсталацията. Ще търся да сменя датчика с нов и да видим дали, ще има разлика. Защото в момента както работи нормално и закача кабела за стрелката, колата почва да работи много богато.
Нещо не се връзват нещата. Датчик с 1 кабел може да бъде само за лампа. Датчик с 2 кабела може да е за мотроника и за стрелката. Няма логика да се оправя като откачиш датчика с единия кабел. Най-добре намери ел. схема за този мотор или за 3.0. http://alfa.bkralik.cz/1/5/20/page1937.html това не знам до колко ще свърши работа. Или както каза нещо е пипано по ел. инсталацията или има още един датчик за температура.
Благодаря за схемата, разглеждал съм я и преди. Определено е ровено по колата и то много, защото захранването на бензиновата помпа ставаше от ключа за чистачките. Някой си беше направил труда да пусне кабел с плюс от ключа за чистачките до резервоара, за да захранва помпата. Откачих го, възстанових инсталацията и колата си работи безпроблемно. Въпреки това проблема с датчика си остава. Мисля да сменя датчиците, защото само тях не съм сменял.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.