PDA

View Full Version : Климатик и охлаждане на фреона



nikola_n
21-05-2007, 15:38
Здравейте!
Онзи ден ходих да ми прегледат климатика, защото когато колата е на място - само на обороти не охлажда добре. Казаха ми че едната перка на радиатора не се включвала, което е факт и аз я виждам. Въпросът ми е, трябва ли когато колата не е загряла и включа климатика да се включват и двете перки. По пътя на логиката би трябвало да се включват, за да охлаждат по-добре фреона. Ако може някой да провери как е при него ще съм много благодарен.

Crusader
21-05-2007, 18:22
не мисля че тия перки охлаждат фреона

morfius
21-05-2007, 18:56
А компресора според теб за какво е?
Перките нямат връзка с климатика.

nikola_n
21-05-2007, 19:03
А компресора според теб за какво е?
Перките нямат връзка с климатика.
:? Не ми е много ясно!!! Значи да не ги слушам, че трябвало да се включват и двете перки :?:

Crusader
21-05-2007, 19:08
Ми компресора, нагнетява газа.
Аз не съм много на ясно с хладилната техника, ма до колкото знам компресора нагнетява газа и после газа се пропуска през някакъв вентил, процеса е ендотермичен в едната посока и екзотермичен в другата посока /ако си с АЦ/, а кондензатора на климатроника се охлажда и без да е обдухван, перките имат връзка само с температурата на ДВГ.
Може и да греша, ако е така - поправете ме.

vamfan
21-05-2007, 19:45
ако не е включен климатика 2 рата перка се вкючва когато колата загрее над определени градуси, иначе се вкючва само едната. н о когато се включи климатика трябва и 2 те перки да се включат . ако не се включат имаш някъкъв проблем, може да е преостата защото тои ги управлява когато е на лкиматик, иначе ги управлява датчика за температирата, дето е долу в ъгъла на водния радиатор. може да го шунтираш като укасиш на буксата и да видиш дали ти се задеистват и 2 те преки, или да оставиш колата да загрее и да видиш дали ти се включва втората перка. успех :D

nikola_n
21-05-2007, 19:48
Мерси, ще проверя.

trustworthy
21-05-2007, 20:31
...Може и да греша, ако е така - поправете ме.

А онзи радиатор, дето е вързан към системата с фреон за какво е, ако не да охлади малко страстите, идващи от купето ;) Че даже е от алуминий и заварките по него са от евтините :) има-няма 20-ина лв на заварка вземат :)

Crusader
21-05-2007, 20:36
.... а кондензатора на климатроника се охлажда и без да е обдухван....

Ми на тоя радиатор му се вика кондензатор, поне до колкото знам аз :wink:

trustworthy
21-05-2007, 20:52
.... а кондензатора на климатроника се охлажда и без да е обдухван....

Ми на тоя радиатор му се вика кондензатор, поне до колкото знам аз :wink:

Добре, де. Не се изразих правилно :oops:

В този кондензатор става отдаването на топлината, отнета от въздуха в колата при изпарението на фреона във вътрешните серпантини.
Понеже компресорът е вързан към коляновия вал (посредством една тракаща демпферна шайба, ма тва е друга тема :)), на празни обороти капацитетът му не е достатъчен да сгъсти и без това доста разширените горещи, фреонови пари от купето и охлаждането е неефективно. Затова се налага парите да бъдат допълнително обдухвани от вентилаторите при преминаването през кондензатора, за да се охладят като хората :). В движение това може да става чрез естествения поток от въздух.
Учил съм корабни климатични уредби, не автомобилни, ама принципът е същия, освен ако не съм позабравил вече материята, де :?

Crusader
21-05-2007, 21:05
Ми ко стаа с тоя радиатор кат пусне вътре да духа топло АС-то, а ДВГ-то още не е загряло и колата е на място :wink:
Па и компресора е вързан с ДВГ-то посредством ремък :wink: , шайбите башка, а за другото съм съгласен,
...при TS-а таа раота не е тъй, климата си бачка и без обдухване на място, ма ние сме само един фан :wink:

trustworthy
21-05-2007, 21:45
Ми ко стаа с тоя радиатор кат пусне вътре да духа топло АС-то, а ДВГ-то още не е загряло и колата е на място :wink:
Па и компресора е вързан с ДВГ-то посредством ремък :wink: , шайбите башка, а за другото съм съгласен,
...при TS-а таа раота не е тъй, климата си бачка и без обдухване на място, ма ние сме само един фан :wink:

Ми нали си разбрал вече - не духа топло :)

На топло климатика не играе. Те не са като домашните. Само охлаждат. Иначе принципно се обръща схемата и изпарението би ставало с кондензатора, а ролята на кондензатор би играла вътрешната серпантина. А това, че са зацепени с ремък да не те смущава, в случай, че топлиш, съединителят на компресора не е зацепен ;)

Аз от ТС не разбирам, от ЖТД - също, ама знам, че по принцип това е общ проблем с охлаждането на празни обороти. Просто мощността, предавана от ДВГ-то не е достатъчна да завърти както трябва компресора. Пробвал съм на мойта с напълнен фреон да дигна 2000 оборота и струята се усеща как лееко застудява.

БТВ забравих да уточня, че включването на перката май се отнася най-вече за супер-експресното охлаждане - като го дадеш на това положение копчето за градусите и перката автоматично се включва. Иначе за по-високи градуси може и да не се налага вентилатор

stenli
21-05-2007, 21:53
В момента в който се включи компресора на климатика и вдигне достатъчно налягане в системата се включва и вентилатора /вентилаторите/ за да може да се отнема по добре топлината от кондензора. Всяко друго положение показва че има проблем в системата. Почти всички имат домашни климатици и са забелязали че там вентилатора работи винаги заедно с компресора /изключение прави режима размразяване на външното тяло зимата/. За тези които са по любопитни могат да разгледат ел схемата на Алфата и да видят от къде се включват вентилаторите /от термовключвателя на радиатора и от датчика на налягане на клиамтика/

trustworthy
21-05-2007, 22:50
...и от датчика на налягане на клиамтика/

А.К.А. пресостат, който оригинален струва 150 кинта, но за щастие има и някакви за по 50-60 лв, дето вършат работа :)

Yon
22-05-2007, 10:24
Затова се налага парите да бъдат допълнително обдухвани от вентилаторите при преминаването през кондензатора, за да се охладят като хората :). В движение това може да става чрез естествения поток от въздух.

Само за протокола: в кондензатора "кондензира фреона" т.е преди и след компресора е газ след кондензатора е течност за да се получи същата трябва охлаждане и то здраво :D

trustworthy
22-05-2007, 12:39
...преди и след компресора е газ след кондензатора е течност за да се получи същата трябва охлаждане и то здраво :D

Съгласен съм със забележката. Само да поясним къде е разликата между 'преди компресора' и след кондензатора' :roll:

Yon
22-05-2007, 12:51
Разликата е в налягането , което се контролира от това за което говориш :lol:

trustworthy
22-05-2007, 12:58
Разликата е в налягането :D , което се контролира от това за което говориш :D :wink:

Aмин :)

nikola_n
22-05-2007, 17:47
Такааа, а някой случайно дали е проверил при него и двете перки ли се включват или както при мен - само едната?

nikola_n
23-05-2007, 13:03
Днес ми стана ясно, че няма значение загряла ли е колата или не, когато се включи климатика трябва и двете перки на радиатора да се включват. При мен не се включваше едната защото ми е липсвало едно реле, сега всичко е ОК и като се стопли времето ще пробвам дали има разлика с една перка и с две.

vladu
26-05-2007, 17:03
кат пуснеш климатика и перките се пускат - ако не се имате проблем.
тва са ми наблюденията за 146Ти и 145ЖТД.

ПП ако поради преебан датчик не ти се развъртат перките моете си ползвате климатика за да не прегреете до сервиза.
:lol: :lol:

vamfan
27-05-2007, 16:23
ако не е включен климатика 2 рата перка се вкючва когато колата загрее над определени градуси, иначе се вкючва само едната. н о когато се включи климатика трябва и 2 те перки да се включат . ако не се включат имаш някъкъв проблем, може да е преостата защото тои ги управлява когато е на лкиматик, иначе ги управлява датчика за температирата, дето е долу в ъгъла на водния радиатор. може да го шунтираш като укасиш на буксата и да видиш дали ти се задеистват и 2 те преки, или да оставиш колата да загрее и да видиш дали ти се включва втората перка. успех :D
то тва ми е 6 ти пост, ти чак сега ли го разбра :D