PDA

View Full Version : Проблем с регулатор на бензин



veselin71
16-09-2020, 10:17
Здравейте! Колата е боксер 1.3, с АГУ. От маркучето за вакуума на бензиновия регулатор започна да тече бензин. За да мога да карам на газ, махнах релето на помпата. Оказа се при това положение, че не ми угасва "ключето CODE" и колата не може да запали. До самата помпа нямам достъп, тъй като бутилката за газта е върху капака й. Има ли възможност да изключа бензиновата помпа, за да карам на газ, докато сменя регулатора? Ще стане ли, ако махна буксата на инерционния изключвател?

ivan dimitrov
16-09-2020, 19:25
Да, най бързият начин е този.

veselin71
16-09-2020, 19:37
БЛАГОДАРЯ!!!

ivan dimitrov
16-09-2020, 19:55
Запушете щуцерът към всмукателният колектор обаче.

veselin71
16-09-2020, 20:06
Първо него запуших.

veselin71
19-09-2020, 10:10
Преди да разбера, че регулатора пръска бензин в всумкателния колектор, колата е била в движение и е изгаснала. Днес се опитах да я запаля на газ, с изключена помпа, но не успях. На теглене запали на газ, поработи около 3 минути. Сама изгасна и няма палене. Възможно ли е, да е от импулсния датчик? Как става замерването му?

veselin71
19-09-2020, 10:47
Като дам на контакт, "дюзичката" светва и изгасва. Като започна да въртя отново светва.

ivan dimitrov
19-09-2020, 17:43
Ако имате предвид датчикът за полужение на коляновият вал, то - едва ли е от него. Тук е индуктивен а не датчик на Хол, както е при туйнспарковете. Може да се измери, като съпротивлението му е 680 ома а индуктивносата - 295 мили Хенри плюс/минус 10 процента и за двете стойности. Катализаторът премахнат ли е?
Мисля че е нормално индикаторната лампа да се държи по тоя начин, но не съм сигурен. нека някой с 1.3 каже.
Обръщем внимание, че релетата тук са без нормално затворен контакт(автомобилни) и ако там сте правили разни заменки, то трябва да се има предвид.

veselin71
19-09-2020, 18:17
Катализатора не е премахнат, а релетата не са заменяни. При замерването на датчика с мултицет, показва "1" - ца.

ivan dimitrov
19-09-2020, 20:14
Ба!
На какъв обхват това и с какъв мултицет!?

veselin71
19-09-2020, 20:53
Не разбирам. Някакъв супер ментак.

ivan dimitrov
19-09-2020, 21:04
Обхватът на който трябва да мерите, трябва да е тоя на който пише 2к или 2000. Ако сте мерили на обхват 20мегаома или 2 мегаома(зависи от уредът) то е нормално да показва 1. Ако обаче мерите на най ниският обхват и пак показва 1 то..... датчикът е за смяна, окъсил е.
п.п. Предлагам да извадите най достъпната лула от свещите, да закачите свеш на нея, да свържете с масата на автомобилът масата на свещта и да завъртите на стартер гледайки дали има искра или не. ако има - забравяте за датчикът.

mimouzunov
19-09-2020, 21:32
Обхватът на който трябва да мерите, трябва да е тоя на който пише 2к или 2000. Ако сте мерили на обхват 20мегаома или 2 мегаома(зависи от уредът) то е нормално да показва 1. Ако обаче мерите на най ниският обхват и пак показва 1 то..... датчикът е за смяна, окъсил е.
п.п. Предлагам да извадите най достъпната лула от свещите, да закачите свеш на нея, да свържете с масата на автомобилът масата на свещта и да завъртите на стартер гледайки дали има искра или не. ако има - забравяте за датчикът.

При мерене на нещо което е 500 ома, на обхват на уреда 2 мегаома (примерно) показанието ще е по-скоро "000" отколкото "1"
При мерене на ниския обхват ако показва "1" значи е извън обхват съпротивлението което се мери а ако показва "0"-ла е дал на късо елемента...

ivan dimitrov
19-09-2020, 21:47
Удачна забележка. След като я прочетох, "включих" че по вечето мултимери показват препълване с -1. На максимален обхват обаче някой уреди биха показали 0001.

veselin71
19-09-2020, 22:14
Като сменя регулатора продължавам, следвайки съветите.

veselin71
26-09-2020, 15:09
Смених регулатора с такъв втора употреба, но също се оказа повреден. Датчика го замених с работещ. Бензиновата помпа е изключена. Калата не иска да запали на газ.

veselin71
26-09-2020, 17:08
Смених регулатора с такъв втора употреба, но се оказа повреден. Датчика замених с работещ. Колата не запали с изключена помпа. Установих, че няма ток на свещите на 1 и 3 цилиндър, а те получават от различни бубини. 2 и 4 не съм ги проверявал.

ivan dimitrov
26-09-2020, 18:46
Как установихте че няма ток на свщите? Непаленето на газ, може да се дължи и на ключето газ/бензин. До бубините захранване има ли? Работещият датчик мерихте ли го?

veselin71
26-09-2020, 18:52
С извадена свещ, на маса. Датчика е от работещ автомобил. Бубините не знам как да ги измеря.

ivan dimitrov
27-09-2020, 14:20
Ако двигателят прави опит да припали, тоест усеща се че някой от цилиндрите получава искра, то има смисъл да се измерят и бубините. ако не - то трябва да се види въобще захранване стига ли до тях. За да измерите дали има захранване, поставяте мултимерът на обхват 20v, черният кабел на мултимерът някъде на шаси(на минусът на акомулаторът) а червеният на белият кабел на буксата на бубината и въртите на стартер. Трябва да отчете напрежение по високо от 9-10в. Просто не ми се чете сега - инжекторите, помпата и бубините, които са на едно реле, захранени ли са при подаване на "контакт", без да се върти двигателят. по спомен за няколко секунди след контакт има напрежение, но за по сигурно - на стартер.

veselin71
27-09-2020, 15:51
При замерване буксите на двете бубини, отчетоха напрежение 0,09 волта.

ivan dimitrov
27-09-2020, 18:26
Става много интересно. сигурно ли е че мерите на белите кабели а не на оранжевите и че измерителната щека на уредът дава добър контакт с пиновете на буксата? Щото бубините се захранват от същата верига, от която и помпата. Как установихте че 'новият" регулатор също е дефектен?

veselin71
28-09-2020, 08:25
Измерих, както ми указахте. "Новият" регулатор също пръска бензин от маркучето за вакуума.

ivan dimitrov
28-09-2020, 17:50
Добре ще е да напишете моделът на мултимерът и къде са мушнати измервателните кабели в него. Няма логика, освен ако не е слагана аларма, или някой по някаква причина не е рязал по инсталацията. Може разбира се да се е прекъснала връзка в терминалът, където се разделят проводниците и който нямам идея къде се намира.

veselin71
30-09-2020, 13:14
Колата запали. След диагностика се оказа следното: Импулсният датчик не работеше, като бе сменен с нов. Новият се оказа, че е по - къс с около 10мм и при монтирането му няма как да "брои". При студен ДВГ, старият датчик работи, но като загрее спира да подава импулс. Ток до бубините и до свещите има. Благодаря Ви, за отделеното време и изчерпателните отговори!!! Сега продължавам да търся работещ бензино врегулатор.

ivan dimitrov
30-09-2020, 20:25
Оригинален нов я се намери, я не. Може би ще е по лесно да намерите регулируем такъв(тунинг модел). Вакуумът е актуален само при палене, та може да се монтира и регулатор от друга марка с близко налягане, без вакуум.. Ако на моят боксер му се прецака регулаторът, ще слагам такъв с ел. контакт при достигане на налягането, а не такъв с вакуум. Щото боксерът си пали без проблем и при по ниско налягане(скапотена помпа), но пали трудно без никакво налягане(прецакан възвратен клапан на помпата, или не херметичност в гофрираното маруче м/у помпата и "ккошницата"). Това са си мои разсъждения обаче. Вземете предвид и фактът че съм силно изненадан от фактът че няколко метра медна тел, се влияе от температурата, по начин по който се влияе и полупроводникът.

mimouzunov
01-10-2020, 12:04
Оригинален нов я се намери, я не. Може би ще е по лесно да намерите регулируем такъв(тунинг модел). Вакуумът е актуален само при палене, та може да се монтира и регулатор от друга марка с близко налягане, без вакуум.. Ако на моят боксер му се прецака регулаторът, ще слагам такъв с ел. контакт при достигане на налягането, а не такъв с вакуум. Щото боксерът си пали без проблем и при по ниско налягане(скапотена помпа), но пали трудно без никакво налягане(прецакан възвратен клапан на помпата, или не херметичност в гофрираното маруче м/у помпата и "ккошницата"). Това са си мои разсъждения обаче. Вземете предвид и фактът че съм силно изненадан от фактът че няколко метра медна тел, се влияе от температурата, по начин по който се влияе и полупроводникът.

Вакумът не е актуален само при палене, и на празен ход управлява регулатора! При 155-ца (примерно) на празен ход държи 2.5 бара (примерно) и това е със вакум, а ако го откача, налягането отива на 3.
Двигателя си работи еднакво и със и без вакум (като е на празен ход) но ако се закачи на газанализатор веднага се вижда разликата.

veselin71
01-10-2020, 12:25
Преди време имах същия проблем, със същия датчик, но на "Ланчия - Делта".Трудно палеше, когато е загряла. Впоследствие въобще спря да пали. Като "сцепих" кабела на повредения датчик, установих, че изолацията на кабелчетата в него е напукана, по цялата дължина. Така се компрометира работата на датчика. .

veselin71
08-10-2020, 13:19
Колата запали. Регулатора замених с работещ втора употреба. Датчика ми го смениха в магазина с такъв, какъвто трябва да е. Блаягодаря за вниманието и отговорите.