PDA

View Full Version : ЕГР преглед



markoff
25-07-2021, 15:57
Колеги, минахте ли преглед?
Затапения ЕГР дали ще окаже негативно влияние при определяне на еко категорията?

mimouzunov
25-07-2021, 17:44
Колеги, минахте ли преглед?
Затапения ЕГР дали ще окаже негативно влияние при определяне на еко категорията?

Аз не разбирам много, но си мисля че тая система така или иначе няма да сработи по време на прегледа...

Simeon_123
25-07-2021, 19:30
Минах преглед
Със затапен егр съм
Нямаше проблеми
Евро 2 ми вписаха

markoff
25-07-2021, 22:03
Минах преглед
Със затапен егр съм
Нямаше проблеми
Евро 2 ми вписаха

То за наще май 3 с каквото и да си няма шанс

batproho
27-07-2021, 07:58
Автомобили с първоначална регистрация, от 01 януари 2002 до 01 януари 2007 за дизел ще се водят Еко група 2. Без значение че по талон може да са Евро IV, Евро V. Така че това замерване в пунктовете, ако въобще го правят, отново ще е вятър работа...

BO
27-07-2021, 14:51
Това не е вярно.


Чл. 37а. (Нов - ДВ, бр. 80 от 2020 г., в сила от 12.07.2021 г.) (1) Моторните превозни средства от категории М1 и N1 се определят в пет екологични групи във връзка със степента на отрицателното им въздействие върху околната среда и качеството на атмосферния въздух, в зависимост от екологичната им категория (EURO) или датата на първата им регистрация, ако няма екологична категория (EURO)

Демек ако имаш записана Евро категорията, то се слага съответната ЕКО група. Годината на производство за определяне на ЕКО групата се взима като второстепенна за определяне, ако няма Евро категория.

Иначе ЕГР-а не влияе на прегледа. В по-оптималния случай дори ще подобри димността.

alfa racer GTA
27-07-2021, 18:27
И коя е "съответната еко група", ако съм "категория евро 4", а димността ми за дизел отговаря на категория "евро 5" ?
172239
172240

172241

Щото по наредба могат да те пратят в по-долна еко група и да те приравнят на по-долна евро категория, ама в никой случай не предвиждат да те изпратят/направят от "евро 4" в "евро 5" и "съответно" както се изразяваш да ми намалят данъка съобразно "съответната евро категория" ако отговарям на нея...

П.П.
И за дизелите и за бензините задължително измерват димност съответно CO и те "лепят" в тази "еко група" за която са ти показателите и за която има посочена в графата и твоята евро категория.

Ако няма тогава гледат годината на първоначална регистрация.

Тази наредба ще бъде отменена от съда рано или късно, освен ако правителството/съответното министерство не си я отмени само...

markoff
27-07-2021, 19:17
И коя е "съответната еко група", ако съм "категория евро 4", а димността ми за дизел отговаря на категория "евро 5" ?
...
Нищо не се чете в прикачените снимки... с много ниска резолюция са.
172242

Тази таблица е за дизели... изглежда измерването се прави при "атмосферно пълнене" (вероятно свободен ход) и отделно се замерва при "принудително пълнене".
ЕГР работи при работа на свободен ход... и вероятно влияе на отделяните в този момент газове. Не зная до колко референтните стойности в таблицата са адекватни и дали ЕГР ще се окаже от значение при това замерване.
Принудителното пълнене как го определят... колко оборота... чиповете какво ще покажат... нищо не разбирам, просто споделям какво си мисля.

alfa racer GTA
27-07-2021, 21:17
Форума смачка много снимките -бяха с добра резолюция.

Сега ще пусна word или pdf файл за цялата наредба - четете от чл.37 нататък:https://drive.google.com/file/d/1zZIXMxlloi-IjYzZ9ak9x8q1gJ9AcmiU/view?usp=drivesdk

И да на свободен ход при ниски обороти - без газ и с газ на определени обороти.

Общо взето с добавка не би трябвало да има проблем - аз минах ГТП и без добавка, но за дизелови двигатели се ползва или добавка с 2 етил хексил нитрат или добавка с пречистен(десулфатизиран) керосин .
Двуетил хексил нитрата върши работа предимно в ниските обороти и донякъде в средните, а във високи обороти почти няма ефект.
Пречистения керосин като добавка не се влияе от оборотите, но тъй като колите ни дават "мръсни газове" на ниски обороти най-вече поради лошото смесване на гориво-въздух в сравнение с високите обороти, то може би при ниските ще се усети повече намалената димност и азотни оксиди.

Двуетил хексил нитрата има научни изследвания, че предимно в ниски обороти помага за "накъсване" на горивото и по-малък размер на горивните "капки" и пишат че най-силно се усеща ефектът му зимата при хладно време и при ниски и в по-малка степен средни обороти.

Ако колата е стара или с голям пробег и си "чади" е добре първо да се сипе и изразходи добавка за дюзи в горивото и след това преди прегледа да се сипе 2 етил хексил нитрат добавката.

Ако се ползва добавка с пречистен керосин е добре също преди това да се сипе и "продуха" двигателя с шофиране и след това да се иде на ГТП (с по възможност останала добавка в горивото или сипана нова).


И с двете добавки не трябва да се прекалява - керосина повишава температурното
натоварване на двигателя, 2 етил хексил нитрата има миещи свойства и при постоянна употреба или сипване в по-голямо количество от посоченото, може да доведе до изпускане на гарнитури или проблеми с горивни помпи.

Gogata
27-07-2021, 22:59
За съжаление и тези нови наредби са пълна пунта-мара. Наскоро мой познат мина предглед и даже не запалили колата на прегледа. Директно го писали еко 3. Колата е евро4 на газ.

BO
28-07-2021, 17:26
И да на свободен ход при ниски обороти - без газ и с газ на определени обороти.

Да, ама не.
Реално ако правиш проверката за димност на дизела по нормативна уредба, трябва ДВГ-то да се "изреже" до прекъсвач. Демек до макс оборотите, на които е способен ДВГ-то.

alfa racer GTA
21-07-2022, 09:32
Почти 900 000 коли няма да бъдат допускани до центъра на София от 1 декември (autoclub.bg) (https://www.autoclub.bg/sofia-zabrana-mps-dekemvri-2022)

Забраняват стари коли в центъра на София от 1 декември - Последни Новини от DNES.BG (https://www.dnes.bg/sofia/2022/06/22/zabraniavat-stari-koli-v-centyra-na-sofiia-ot-1-dekemvri.534342)

Съветници от ГЕРБ искат забрана за коли Евро 1 и 2 в центъра на София през зимата - Mediapool.bg (https://www.mediapool.bg/savetnitsi-ot-gerb-iskat-zabrana-za-koli-evro-1-i-2-v-tsentara-na-sofiya-prez-zimata-news336804.html)

Скоро забраняват старите коли в центъра на София - Общество - България - Новините на NOVA - NOVA (https://nova.bg/news/view/2022/06/20/373025/%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE-%D0%B7%D0%B0%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%8F%D0%B2%D 0%B0%D1%82-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B8-%D0%B2-%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F/)

:bg:

Бобби
21-07-2022, 12:30
Почти 900 000 коли няма да бъдат допускани до центъра на София от 1 декември (autoclub.bg) (https://www.autoclub.bg/sofia-zabrana-mps-dekemvri-2022)

Забраняват стари коли в центъра на София от 1 декември - Последни Новини от DNES.BG (https://www.dnes.bg/sofia/2022/06/22/zabraniavat-stari-koli-v-centyra-na-sofiia-ot-1-dekemvri.534342)

Съветници от ГЕРБ искат забрана за коли Евро 1 и 2 в центъра на София през зимата - Mediapool.bg (https://www.mediapool.bg/savetnitsi-ot-gerb-iskat-zabrana-za-koli-evro-1-i-2-v-tsentara-na-sofiya-prez-zimata-news336804.html)

Скоро забраняват старите коли в центъра на София - Общество - България - Новините на NOVA - NOVA (https://nova.bg/news/view/2022/06/20/373025/%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE-%D0%B7%D0%B0%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%8F%D0%B2%D 0%B0%D1%82-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B8-%D0%B2-%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F/)

:bg:

Вярвай си...вече трета година се коментират еко норми,ограничения,нови стикери който трябваше да са в сила от таз година,ама не....даже се пусна слух,че отпадат..едни десет лева при ГТП отгоре ги взимат ей така..и къде отиват те..?....дъвчем си едно и също от бая време...с новият стикер може да се следят много неща за автомобила,като регистрация,ГО и т.н...но на някой не му изнася....
Я ми кажи доставките на магазините как ще се правят с остарелият ни автопарк в центъра,ако това влезе в сила...?..винаги ще има една вратичка,както вьв всеки наш закон,за да можеш да си димиш в центъра....тоез при ниският ни стандарт,няма как да изискваш високи забрани и задължения,ако ме разбираш..

acho_
21-07-2022, 21:14
https://m.dir.bg/dnes/intsidenti/sos-otlozhi-reshenieto-za-spirane-na-stari-koli-v-tsentara-na-sofiya


с новият стикер може да се следят много неща за автомобила,като регистрация,ГО и т.н...

За такива проверки е достатъчен регистрационният номер.

Бобби
22-07-2022, 10:22
https://m.dir.bg/dnes/intsidenti/sos-otlozhi-reshenieto-za-spirane-na-stari-koli-v-tsentara-na-sofiya



За такива проверки е достатъчен регистрационният номер.

Ако е подменен или манипулиран при заснемане не върши работа рег. номер....като и да пренабиеш номера на двигателя или да подмениш този на купето....има начин да се установи, че колата е крадена...в тези нови стикери мисля, че е заложена много повече от еко категорията като инфо....а бе то и един чип монтиран в автомобила би вършил много повече като инфо за него, отколкото всички лепенки по предният прозорец и хартиените носители, който ги мъкнев в жапката и показваме при проверка...

ecotronic
22-07-2022, 14:34
Регистрационният № е достатъчен идентификатор. Така или иначе, го има в базите данни на КАТ, тол системата, центъра за градска мобилност, ГО, ГТП и данъчното. Системите за автоматичен контрол, също работят с регистрационните табели. Ниакви чипове и стикери не са необходими. Само трябва да се свържат различните системи. Така при пререгистрация, данните ще се актуализират бързо и лесно.