Log in

View Full Version : Преработка на заводски ксенон към халогенни фарове + LED Въпрос?



Vesko84
10-01-2022, 15:30
Здравейте колеги.

Опитах се да намеря подобна тема, но без успех.
Искам да си закупя нови фарове за моята 166 със заводски ксенон. В момента намирам само с халогени.

Защо не ги рециклирам - освен рефлекторите, за които намирам решения, самите компоненти във фара не ми вдъхват много доверие. Буксата към баласта е счупена и всеки път смяната на крушка е мъка. А крушките горят много, може би точно заради проблеми с тази букса. Фасунката на габаритите е спукана и във фара ми изпадна една крушка. Абе сиромашка работа е и много искам да е нещо наистина здраво и надеждно.

При условие, че повечето хора вървят от халогени към ксенон, някой може ли да ми каже, дали мога да направя обратното. Самият фар отзад изглежда доста различно дори на снимка и съм почти сигурен, че буксите няма да паснат директно. Но дали е лесно да се преправят?

Тъй като съм виждал колко добре светят халогенни фарове с лед крушки на един два автомобила, също така бих искал да сложа такива крушки.

Ще съм много благодарен ако някой сподели опит или пък колеги като Екотроник с техния красив ум споделят техните логични разсъждения по въпроса.

Приятен ден.

kirekchiev
11-01-2022, 10:48
Не знам как е при 166, но ако е като при 156, ще си е занимавка.
Халогенните фарове се регулират ръчно.Ксеноновите се регулират спрямо датчици.
По-добре оправи твоите фарове или търси други. Тези неща като букси и фасунки ще са по-лесни за преправяне в твоя фар, а и не знаеш в какво състояние ще са фаровете, които ще купиш.

markoff
11-01-2022, 15:35
Ако купиш халогенни фарове в добро състояние (със здрави рефлектори) и подбереш хубави лед крушки (мога да препоръчам) резултата ще е повече от задоволителен. Поне при 156 се получава добре и при правилно подбрани лед крушки няма ефект турбо електрожен.
Най-добри резултати се постигат при вграждане на лупи, но това променя визията на колата...
Минах през всички фази на фаровете (без заводски ксенон и оригинални лупи), в момента съм с "би-лед" лупи и мирясах.
Поздрави!
Поправка... при 166, ако не греша всички фарове са с лупи на късите... най-доброто решение следва да е:
- чифт здрави фарове
- рециклиране
- качествени лед крушки

b0jo
11-01-2022, 17:30
Аз на 156 си бях сложил ксенон 6к,12 години не мръдна,скоро сложих на брерата ксенон.Този път не съм доволен,ходих да ми сменят баластите на втория месец, и днес пак почнаха проблемите(при запалване не светка някой от фаровете).Аутопрото явно са зели някви скапани китайци,2 години гаранция има ма като гледам секи месец трябва да ходя да ми сменят баластите.Това са крушките според мен http://avtochasti.store/LED-%D0%9A%D1%80%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%B0-OSRAM-H7-12-24V-14W-PX26d-LEDRIVING-HL-6000K-2-%D0%B1%D1%80-%D0%9D%D0%90%D0%99-%D0%9D%D0%98%D0%A1%D0%9A%D0%90-%D0%A6%D0%95%D0%9D%D0%90-%D0%92-%D0%91%D0%AA%D0%9B%D0%93%D0%90%D0%A0%D0%98%D0%AF много ме е яд сега че не сложих тях.

Vesko84
11-01-2022, 18:05
Колеги, аз се интересувам основно от възможността за свързване на халогенни фарове, защото те са много различни визуално под капака от заводските ксенонови (преди фейслифт). Говоря за буксите дали стават и ако не - дали могат да се преработят.
Иначе ще си намеря чисто нови фарове халогенни. Нови ксенонови не намирам. На старо не смея и да търся, всичко е леш. Моите все пак функционират.

ecotronic
11-01-2022, 20:10
Електрически, винаги могат да се напаснат нещата. Просто +12V от пинове "1" на конекторите трябва вместо към баластите, да се свържат към крушките. Можеш да си ползваш клапите за би-ксенона, без преправяне. Ако искаш да ползваш вътрешните халогенни крушки и за дълги (не само, като светлинен клаксон) ще трябва да се добави едно реленце и евентуално 2 предпазителя.

PS: Говоря за FL. Ако колата е pre-FL става още по-лесно. Просто вместо от пинове 1 въпросните връзки трябва да се прехвърлят от пинове 6 към крушките. Тук няма би-ксенон и по дългите нищо не се преправя.

Vesko84
12-01-2022, 17:50
Електрически, винаги могат да се напаснат нещата. Просто +12V от пинове "1" на конекторите трябва вместо към баластите, да се свържат към крушките. Можеш да си ползваш клапите за би-ксенона, без преправяне. Ако искаш да ползваш вътрешните халогенни крушки и за дълги (не само, като светлинен клаксон) ще трябва да се добави едно реленце и евентуално 2 предпазителя.

PS: Говоря за FL. Ако колата е pre-FL става още по-лесно. Просто вместо от пинове 1 въпросните връзки трябва да се прехвърлят от пинове 6 към крушките. Тук няма би-ксенон и по дългите нищо не се преправя.

Благодаря за отговора. Колата не е с биксенон, а само за късите има ксенон. Съответно това реленце няма да е необходимо.

Понеже съм доста бос, когато става въпрос за кабели, исках да попитам дали таква преработка би означавала да се отрежат буксите, и да се вържат кабелите по някакъв алтернативен начин?? Не ми се иска отзад да са запоени нещата ако може да се избегне.

ecotronic
12-01-2022, 17:55
На настоящите букси, пин № 6, е свързан към входа на баласта. Трябва тази връзка, вътре във фара да се прекъсне и вместо към баласта, въпросният пин трябва да се свърже към крушката (халогенна или led). Нищо друго не трябва да се преправя. Другият извод на крушката, трябва съответно да се свърже към шаси. Това са черните проводници.

b0jo
12-01-2022, 19:23
ecotronic имам проблем с ксенона, гледам че си наясно с материята.Според теб на какво може да се дължи причината да не ми пали един от двата фара,ту левия ту десния даже един път ми загасна в движение десния.Преди 2/3 седмици ми смениха двата баласта и тия дни пак се почна.На 3 месеца е, още е в гаранция.Като ми смениха баластите ги попитах ако пак се повтори проблема какво правим?Ще ли да ми сложат товар защото сега компютъра може би не ги виждал.Имали някаква логика в това,или просто ме баламосват.Буксите съм ги прегледал няма лоши връзки.Мерси предварително.

ecotronic
12-01-2022, 20:03
Това с компютъра са пълни глупости. Фаровете не се следят от него. Добавянето на допълнителни товарни съпротивления, само ще влоши ситуацията а и няма никаква нужда от такива. Една възможна причина да не палят, както трябва е в прекалено високия пусков ток на баластите и относително тънките кабели на инсталацията. Опитай се да забележиш, дали проблемът се влияе от оборотите на мотора и от количеството включени консуматори в момента на паленето на фаровете.

Дай малко инфо за въпросната ксенон система.

Vesko84
12-01-2022, 20:07
Благодаря за пояснението. Ако правилно се ориентирам един фар от кола без заводски к ксенон е вероятно да не се нуждае от описаното преправяне. Ти описваш как да преправя моя си фар на халогенен, нали.

ecotronic
12-01-2022, 20:16
Ти описваш как да преправя моя си фар на халогенен, нали.

Точно така.
Ако вземеш халогенни фарове, най-вероятно ще се наложи да ги преправиш по аналогичен начин, защото при двата варианта, конекторите на инсталацията са с различна подредба на пиновете.

Демек и в двата случая ще трябва да сваляш бронята, което при 166, не е приятно упражнение.
Но все пак, при преправянето на твоите и ако няма да демонтираш рефлектори и лупи, имаш някакъв шанс да се справиш и без демонтирането на фаровете.

Tasho
13-01-2022, 02:31
ecotronic имам проблем с ксенона, гледам че си наясно с материята.Според теб на какво може да се дължи причината да не ми пали един от двата фара,ту левия ту десния даже един път ми загасна в движение десния.Преди 2/3 седмици ми смениха двата баласта и тия дни пак се почна.На 3 месеца е, още е в гаранция.Като ми смениха баластите ги попитах ако пак се повтори проблема какво правим?Ще ли да ми сложат товар защото сега компютъра може би не ги виждал.Имали някаква логика в това,или просто ме баламосват.Буксите съм ги прегледал няма лоши връзки.Мерси предварително.

При мен това беше от крушките. Смених ги и да чукна на дърво всичко е ОК засега.

Vesko84
13-01-2022, 09:43
Аз се справям добре с механичната част - разглобяване и сглобяване на болтчета и винтчета, така че демонтажа не ме притеснява. Правил съм го веднъж. Ел системата ми е пълна мъгла. Още веднъж благодаря. Ще се опитам да намеря майстор, на който му се заиграва, преди да дам по 190лв на фар. Ако ги реставрирам ще излезе 250лв за двата, ако сам си ги монтирам и демонтирам. Затова предпочитам да скоча на нови, защото не е само до рефлектори проблемът.

b0jo
13-01-2022, 20:10
Това е модела https://autopro.bg/ksenon-sistema-h7-6000k-12v-35w-cmb обаче баластите са други,по големи са.А може ли акумолатора да прави проблема.Че тая вечер бая плахо завъртя.