PDA

View Full Version : Алфа 156 1.8 туин спарк - проблем с охладителна система



Vladislav N.
16-01-2022, 20:55
Здравейте, преди няколко дни както си карах в снега на 2ра с около 30км/ч забелязах че уреда за температура започна да преминава 90 градуса. Пуснах парното на 4 степен за да я охладя - парното изчезна и колата продължи да вдига градуси. Угасих я когато стрелката стигна чертата след 90 градуса и след като отворих капака казанчето за антифриза вреше. След като се охлади напълно я прибрах до вкъщи и след развиване на пробката на радиатора излезе доста въздух от системата. Въпроса ми е къде може да е проблема?
И двете степени на перката работят нормално и се включват когато трябва.
Термостата работи коректно, не е забил в затворено положение.
От маркуча за обратния антифриз към казанчето тече антифриз при форсиране на колата и не тече когато е на тихи обороти - предполагам водната помпа работи правилно.
След инцидента е направен тест само на бензин като отново по време на работа на мотора нивото на антифриза бавно достигна до капачката на разширителния съд, при развиване на пробката отново имаше въздух в системата (теста е правен на бензин понеже имах съмнения за разпадаща се мембрана на изпарителя на газта)
Маркучите на охладителната система не стават прекалено твърди.
Също така имам пробив във водния радиатор откъдето сълзи много леко - може ли от там да прави някакви ядове с налягането?

Simeon_123
16-01-2022, 21:32
Смени радиатора
Ако не ти се дават пари за нов си вземи втора употреба
Налей хубав антифриз G12 ,обезвъздуши системата
На маркучите за парното трябва да имаш кранче за обезвъздушаване или някъде другаде
И пробвай пак
Ако продължиш да я караш така ,има вероятност да я прегрееш ,което не е много приятно

Vladislav N.
16-01-2022, 21:50
Винаги съм ѝ сипвал хубав антифриз. Колата в момента не се кара да отстраняване на проблема, утре ще я водя на тест за газове. Забравих да кажа, че няма масло в антифриза и антифриз в маслото, от което предполагам, че главата не е спукана.

Friday
19-01-2022, 13:15
Добър ден, давам тема за размисъл: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?84035-%CF%F0%EE%E1%EB%E5%EC-%F1-%EE%F5%EB%E0%E6%E4%E0%ED%E5 (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?84035-%CF%F0%EE%E1%EB%E5%EC-%F1-%EE%F5%EB%E0%E6%E4%E0%ED%E5/page4)

italfen
20-01-2022, 21:27
Добър вечер, и аз залагам за гарнитура :)

Vladislav N.
21-01-2022, 22:06
Възможно ли е гарнитурата да си е отишла без да бъде прегрявана и в последствие от това колата да е започнала да грее? Защото до преди това проблеми не е имало със загряването, а гарнитурата е сменяна юни 2020 и сложих Рейнц. Нали уж ги водят от най-добрите наред с елринг?

ecotronic
21-01-2022, 23:08
При положение, че е монтирана правилно, вероятността да замине гарнитурата без да е прегрявана e минимална.

Какво стана с теста за газове?

PS: Поради каква причина е сменяна гарнитурата?

Бобби
22-01-2022, 00:42
Възможно ли е гарнитурата да си е отишла без да бъде прегрявана и в последствие от това колата да е започнала да грее? Защото до преди това проблеми не е имало със загряването, а гарнитурата е сменяна юни 2020 и сложих Рейнц. Нали уж ги водят от най-добрите наред с елринг?

Ами Да...възможно е...аз съм сменял гарнитура на глава, без да прегрея мотора, без да омеша охладителната течност и маслото.....просто част от антифриза го издухах през ауспуха, но се усетих на време преди да прегрее....от димката която образуваше на ниски обороти от ауспуха...но това се получава повече от старост на гарнитурата или в зависимост къде продуха....казваш, че си я сменял преди две години....добре...от там следи за другите признаци...масло в антифриза или боза вместо масло, загуба на антифриз без да има теч е моят случай...:)...влиза в цилиндъра и го гориш, но колата прекъсва на ниски обороти...

Vladislav N.
22-01-2022, 10:58
При положение, че е монтирана правилно, вероятността да замине гарнитурата без да е прегрявана e минимална.

Какво стана с теста за газове?

PS: Поради каква причина е сменяна гарнитурата?


На тест за газове все още не съм ходил, понеже в един сервиз ми казаха да си сменя радиатора първо (моя тече), защото можело да ни подведе на теста. Днес ще сменя радиатора и капачката на разширителния съд и ще видя дали пак смуче въздух от някъде.

Гарнитурата е сменяна понеже имаше течове на антифриз по блока, не е надувала и не е била прегрявана тогава. Просто явно от старост се беше разтекла и за 70-80км нивото на антифриза от максимума падаше до минимума.

ecotronic
22-01-2022, 11:05
Шлайфахте ли главата при смяната на гарнитурата?

Vladislav N.
22-01-2022, 12:27
Да, шлайфана и проверена за пукнатини.

ecotronic
22-01-2022, 14:24
Проверете първо за изгорели газове, преди да продължаваме с разсъжденията за гарнитура и глава.

Като казваш, че сте пробвали само на бензин, изолирахте ли изпарителя от кръга на охлаждане?

Не е зле, някой колега със същия мотор да провери, дали и при него не връща течност в разширителния съд при работа на празен ход.

El Caballero
22-01-2022, 16:19
Имах подобен проблем. Смених изпарителя и се оправи. Въпреки, че не миришеше на газ от разширителният съд. Парното изчезваше и изпарителя беше студен. Колата не вървеше добре на газ от студения изпарител.
При мен връща от тръбичката. Когато не беше обезвъздушена не връщаше.

marto68
22-01-2022, 18:47
Сутрин като стартираш, двигателя равномерно ли работи ,или тресе като на 3 цилиндъра . През тънкото маркуче в разширителния съд ,винаги тече антифриз,независимо дали си на празен ход или на високи обороти.

Vladislav N.
22-01-2022, 22:18
Днес смених радиатора и резлутата е същия, отново антифриза бавно достигна нивото на капачката на разширителния съд и изгасих колата преди да кипне чайника. Колата работи около 30 мин на място, маркучите не стават твърди (при стискане на горния маркуч на радиатора допирам стените му), през цялото време имаше парно и температурата на антифриза се движи добре - стига до 90 градуса по уред, пуска 1ва степен на перката и температурата пада и така на второто пускане на първата степен антифриза вече беше до капачката.
Утре ще ми донесат капачка от една алфа донор и ще изолирам изпарителя от охладителната система да видим дали ще има разлика.
А до колегата Марто - попринцип колата си има някакъв проблем и работи малко неравномерно, обаче забелязах че днес запали и веднага угасна два пъти и чак на третия вече се нормализираха нещата, но може пък и да е резултат от това, че не е палена 3-4 дена.

mimouzunov
23-01-2022, 11:07
"резлутата е същия, отново антифриза бавно достигна нивото на капачката на разширителния съд"

Това как да го разбирам!?

546
23-01-2022, 11:43
Днес смених радиатора и резлутата е същия, отново антифриза бавно достигна нивото на капачката на разширителния съд и изгасих колата преди да кипне чайника. Колата работи около 30 мин на място, маркучите не стават твърди (при стискане на горния маркуч на радиатора допирам стените му), през цялото време имаше парно и температурата на антифриза се движи добре - стига до 90 градуса по уред, пуска 1ва степен на перката и температурата пада и така на второто пускане на първата степен антифриза вече беше до капачката.
Утре ще ми донесат капачка от една алфа донор и ще изолирам изпарителя от охладителната система да видим дали ще има разлика.
А до колегата Марто - попринцип колата си има някакъв проблем и работи малко неравномерно, обаче забелязах че днес запали и веднага угасна два пъти и чак на третия вече се нормализираха нещата, но може пък и да е резултат от това, че не е палена 3-4 дена.

Реши ли се проблема с налягането с другата капачка?
Правилно си се ориентирал ,че няма ли налягане е сериозен проблем.Напълно е възможно
температурата в главата да се повишава над точката на кипене при липса на налягане.
Маркучите при кипяща охладителна течност трябва да са твърди ,термостата да е напълно отворен и радиатора да е горещ!И логично тогава остава причината да е пробив в гарнитурата или пукнатина в главата.Рядко проблема е във помпата.
Ако маркучите са твърди при отворен термостат и температурата продължава да се покачва над 100 градуса ,значи мотора продължава да прави "възглавница" в главата и все така да кипи и надува , та остава да провериш за изгорели газове в антифриза.
Не ми стана ясно губи ли се антифриз?
Успех.


"резлутата е същия, отново антифриза бавно достигна нивото на капачката на разширителния съд"

Това как да го разбирам!?
Прилича като да изпуска от капачката,въздуха от разширителния съд излиза в атмосферата и на негово място пристига антифриз от мотора,а в главата клокочи яко и по повърхността се образуват мехурчета пара,парата не охлажда както течния антифриз и въпреки ,че вентилатора върти, реално
охлаждането на главата е много зле.

Vladislav N.
05-03-2022, 20:15
Изпарителя е изолиран, сменена е капачката на разширителния съд - пак същата работа. Като я карам и периодично вдига много рязко градусите и започва да кипи казанчето за антифриза. След това я оставам да се охлади 20-30 мин и положението се нормализира за някакво определено време, докато не изкипи отново. Май не останаха други варианти освен гарнитура на глава.

marto68
16-12-2022, 21:54
Какво се оказа ,реши ли проблема ?