PDA

View Full Version : Alfa Romeo Tonale



Денис
14-02-2022, 14:18
Alfa Romeo представи първия си plug-in хибрид

Alfa Romeo Tonale дебютира като концептуален модел през пролетта на 2019 г., но пускането на серийната версия беше забавено. Първоначално шефът на компанията Жан-Филип Импарато не беше доволен от хибридната система, а след това дойде и кризата с микрочиповете. Най-накрая всички проблеми са решени и серийната версия е напълно готова, като тя дори е по-мощна от очакваното.

https://automedia.investor.bg/media/files/resized/uploadedfiles/640x0/79a/f4591daaefa7b2c4735f8953f571779a-02-32.jpg

В дизайна на Tonale няма изненади, като кросоувърът е близък до прототипа от преди 3 години. Матричните фарове и LED-стоповете са леко увеличени, а компанията се е отказала от „скритите“ дръжки на вратите и на камерите, заменящи страничните огледала.

https://automedia.investor.bg/media/files/resized/uploadedfiles/640x0/d20/8a83093cff45ae9d48d1f5568023cd20-02-20.jpg

Автомобилът е изграден върху модернизираната платформа на Jeep Renegade и Compass. Окачване е независимо с адаптивни амортисьори. Размерите на Tonale бяха известни преди - дължина от 4,53 метра, широчина - 1,84 метра, височина 1,6 метра и междуосие 2,64 метра.

В салона на Tonale още в базовия вариант влизат с 12,3-инчов цифров приборен панел и 10,25-инчов мултимедиен екран. Комплексът работи със собствената операционна система Uconnect 5 с поддръжка на гласовия асистент Alexa, актуализации от разстояние и безжична връзка Apple CarPlay и Android Auto.

https://automedia.investor.bg/media/files/resized/uploadedfiles/640x0/5f9/db8857c77c7870364413514af8dba5f9-02-3.jpg

Tonale е първият plug-in хибрид в историята на Alfa Romeo, като се предлага със стандартно задвижване на всички колела (Q4). Агрегатът се състои от 1,3-литров бензинов турбомотор с 4 цилиндъра, електрически двигател със 122 к.с. на задната ос, 6-степенна автоматична скоростна кутия и литиево-йонна батерия с капацитет 15,5 кВт/ч. Съвкупната мощност на системата е 275 к.с.

https://automedia.investor.bg/media/files/resized/uploadedfiles/640x0/687/6ff8438936b75ffda38f306e08f3e687-02-21.jpg

Нехибридната гама от агрегати е представена от 1,6-литров дизелов двигател със 130 к.с. и въртящ момент от 320 Нм (предно предаване и автоматик). За САЩ е предвиден и 2,0-литров бензинов турбомотор сд 260 к.с. и 400 Нм.

Alfa Romeo Tonale получава и дълъг списък от стандартни системи за безопасност, който включва адаптивен круиз-контрол, предупреждение за преден сблъсък с автоматично аварийно спиране и разпознаване на пешеходци, поддържане на лентата, наблюдение на мъртви зони и асистент за кръстосано движение. Автопилотът от ниво 2 се предлага като опция.


Източник:Alfa Romeo представи първия си plug-in хибрид. investor.bg (https://automedia.investor.bg/a/2-novini/48439-alfa-romeo-predstavi-parviya-si-serien-plug-in-hibrid)

https://www.facebook.com/Alfa.Romeo.cars/videos/1102159240616008/
https://www.alfaromeo.com/tonale

b0jo
15-02-2022, 19:59
Как можаха да посегнат на уредите,вече са като на всички останали скучни коли.:Silent:

546
15-02-2022, 21:03
Как можаха да посегнат на уредите,вече са като на всички останали скучни коли.:Silent:
Явно едно дисплейче от макс 50 кинта цена на производител е по функционално,а и като се скапе ще го сменят за минутка.
Работата е ,че "Новото и Модерно" поколение потребители са свикнали от деца с този тип поднасяне на информацията , харесва им така и си го търсят.
Дори ми прави впечатление ,че вече дизайнерите са се предали напълно и не се и опитват да го интегрират естетически по някакъв начин-просто го пльосват по средата и арее на пазаря.
И това е така не само при нашата марка.
Грозотия до шия ,дано поне китайчето да работи.

acho_
15-02-2022, 21:19
А преди половин година излезе това:
https://www.thedrive.com/news/42479/alfa-romeo-ceo-wants-as-few-screens-as-possible-in-its-cars

alfa racer GTA
15-02-2022, 22:26
А,ве стига с това "ново поколение потребители"

Истината е, че многофункционалните копчета са най-добре изглеждащи в автомобил.

Тези "екранчета" ги намразих в момента в който ги видях в един Беларуски тролей в Пазарджик - много плоски и много изкуствено възприятие предават за километраж и оборотомер.

Ама т'ва е по-евтиното както казаха горе...

То по принцип индивидуализма, неповторимостта и поръчковия дизайн започнаха да агонизират от едно 20-на години поне. Вижте БМВ-тата а какво ги направиха...

Ами Аудитата - с тази грозна голяма "решетка" отпред тип "пчелна пита"...

"Пластмасизира" се всичко по колите - дори това което преди години беше от метал, сега е една пластмаса с няколко микрона покритие имитиращи хром, алуминии или някакъв метал.

И при мерцедес е същото дори GL класата им, която от 2016 година е заменена от GLS . В GL 420 същите имитации на метал от пластмаса...

Аз очаквах истински метал, хром или никел... А то = "Дай 160 бона и дръж тея пластмаси имитация на хром/никел"...

Стадото иска нещо що годе прилично за превоз "с някаква фаца" на поносима цена и това води до производството на ФУРАЖ за всички...

Който каквато и кола от по-старите да има, като купи нова ще си спомня с тъга за старата...

Ей на - в момента Волво предлагат най-много за парите които ще похарчиш в премиум класа, НО по стара китайска традиция в интериора всичко е направено "от днес за утре"... А стоповете дето са имитация на Фиат Типо няма да ги споменавам...

Тоналето обаче ми харесва, макар че с това "изскачащо екранче"(най-вероятно) си е рецепта за проблеми...

Познат похарчи 150-160 бона за чисто ново ауди RS - от магазина го изкара, и след 1.5 година, като ми заседна изскачащото екранче си оплю брадата...

Без значение дали е в или извън гаранция и дали повредата се обхваща от гаранцията си е разочароващо да похачиш такава сума пари срещи обещанието на производителя "Прогрес чрез технологиите" и "Достигнато съвършенство за ауди"...

Тъ**ци на рояци...

П.П. Все пак хибридната версия с бензинов двигател и 275 коня ми харесва.

BO
16-02-2022, 12:50
Дизайна си е функция на човешкото харесване и тенденция. За старите чичаци и обикновен дисплей, който ти показва само колко километра е изминала колата, е грозен. Друго си е със старите механични уреди да си се въртят като ротативка. Даже в 159-ката са запазили донякъде тази идея. А парите ще идват от тези, които сега влизат в силните си години на правене на пари, не от пенсионирани дедаци. :drinking:
Освен това, при даване на 150к за нова и технологична кола, никой не ти я продава с обещание за неразрушимост, а ти я продават с "технологичен прогрес", което са две съвсем отделни неща. И още се учудвам, като чета, че хората двете неща ги омешват и щом си дал 150к, то си ги дал за здравина, а не за технологични иновации.
Ако искате да вземете двете неща в един продукт, до колкото се може, вземете Лекс, а не Ауди, примерно. Просто трябва да се знаят идеологиите на различните компании и да се купуват тях, а не рекламната брошура.

Бобби
16-02-2022, 15:50
Да...да...това е кола за новото поколение с лакирани нокти и нежни пръсти, който само по дисплеии ги плъзгат...само липсва една екстра на седалката за впръскване на лубрикант....за предпочитане е да се кара с мрежест чорапогащник независимо от пола....унисекс е....
п.п....поздрави от чичаците и пенсионираните дедаци който още блъскат на ротативка, а вие младите не знаете в каква дупка го завирате...

ecotronic
16-02-2022, 19:59
Тези, на които сега им викат чичаци, някога с много по-малък технически арсенал, са успявали да сътворят нещо, което да хармонизира, вместо да стои, като закована с пирон керемида на таблото с иначе преливащи форми. Просто, защото са имали малко повечко въображение. Не може ли да се направи съвременен дисплей, който да не е с правоъгълна форма? Може, разбира се. Но трябва да се научиш и да мислиш, не просто да копираш чуждото.

Според едно проучване, в последните 30+ години, думата "прогрес" е заменена с думата "иновация". Можете ли да се сетите, защо?

b0jo
16-02-2022, 20:19
Имах предвид позицията на стрелките на километража и оборотомера.Но евала запазиха фаровете от прототипа макар и зад стъкло(пластмаса).Дано да ги ползват за бъдещите модели.

BO
16-02-2022, 23:10
Да, нещо като си е перфектно, няма какво да му иноватираш. :)

https://images.cdn.circlesix.co/image/1/700/0/uploads/posts/2017/03/68eed63832d564612a581ebf0da30237.jpg

b0jo
16-02-2022, 23:16
ХАХАХАХАХАХ

546
17-02-2022, 06:55
Дизайна си е функция на човешкото харесване и тенденция. За старите чичаци и обикновен дисплей, който ти показва само колко километра е изминала колата, е грозен. Друго си е със старите механични уреди да си се въртят като ротативка. Даже в 159-ката са запазили донякъде тази идея. А парите ще идват от тези, които сега влизат в силните си години на правене на пари, не от пенсионирани дедаци. :drinking:
Освен това, при даване на 150к за нова и технологична кола, никой не ти я продава с обещание за неразрушимост, а ти я продават с "технологичен прогрес", което са две съвсем отделни неща. И още се учудвам, като чета, че хората двете неща ги омешват и щом си дал 150к, то си ги дал за здравина, а не за технологични иновации.
Ако искате да вземете двете неща в един продукт, до колкото се може, вземете Лекс, а не Ауди, примерно. Просто трябва да се знаят идеологиите на различните компании и да се купуват тях, а не рекламната брошура.
Никой не отрича прогреса,дори ми е забавно когато колата се ошашка заради стила ми на каране и набие спирачките преди мен.
И да си призная,аз не ги мешам понятията и заради това си имам едно одеало ,два литра минерална вода и резервна кутия цигари в багажника.
Иначе и не само Лекса ,а и Волвото става.Но запъне ли се кат магаре заради някой счупен модул по кан шината (в случая тая гад си опъва ръчната сама и не я пуска повече),а такива модули има бая в колата,че и съм добавил още два заради работата ми ,няма значение дали съм в Сибир или на два километра от някой цивилизован град,все ще чакам в студа .

За мен функционално и красиво е това например
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/Alfa_Romeo_Zagato_concept_-_Flickr_-_Supermac1961_%282%29.jpg/1280px-Alfa_Romeo_Zagato_concept_-_Flickr_-_Supermac1961_%282%29.jpg?uselang=fr

Колкото до уредите -този фасон ме устройват напълно,уредите са прекрасни и въпреки ,че стила е минималистчен, нищо не липсва,има и пепелник!
https://immagini.alvolante.it/sites/default/files/styles/image_gallery_big/public/news_galleria/2013/06/8_bis.jpg?itok=2gwQnJbM

А тук нещата вече са перфектни:
https://www.classicdriver.com/sites/default/files/styles/colorbox/public/article_images/dsc_0111_1.jpg

Може и в луксозен вариант
https://www.clubalfa.it/wp-content/uploads/2014/07/alfa-romeo-tz3-stradale-for-sale-newport-2_restyling.jpg
http://www.alfaworkshop.co.uk/images/336-2-800.jpg
:super:

b0jo
17-02-2022, 08:43
То прогрес прогрес ма утре и номера като сложат в средата и еб.... ти и прогреса.

546
17-02-2022, 09:26
Няма да го направят, знаят ,че ще го преместим веднага!
То това с номера всъщност се среща от скоро по масовката. Не много отдавна,някъде до около преди двайсе и пет години имах Алфа с номер по средата. :)

NikMar
17-02-2022, 09:49
Гледах наскоро по Аутомоторспорт коментар за БМВ М5 от няколко поколения. Водещия показваше разликите помежду им, кое е положително и отрицателно. Тенденцията преди години е била да се слагат по-мощни мотори за по-голяма скорост. В последствие им дошло на ума да намаляват теглото по всякакъв начин, с пластмаси, карбон, електроника вместо механика и т.н. Сега тенденцията на производителя е такава, намаляване на теглото, себестойността на колата, като се стремят да подобряват или поне да запазят динамиката й. Колкото до дълготрайността на продукта разбраха, че за да имат постоянен доход не трябва колите да са вечни.

546
17-02-2022, 10:14
Колкото е по-лека колата,толкова е по-послушна според мен.
Няма смисъл от мощен мотор в кола която се държи неадекватно заради голямото си тегло. БМВ въобще не намаляват конете,напротив-увеличават ги според напредъка в подобряването на управляемостта и спирането.
И имат наистина голям напредък по отношение на поведението на колите им в последните 30 години,вече са догонили алфите от 70-те и 80-те.Новите модели са бързи и по завоите,а не само на магистрала.

ecotronic
17-02-2022, 10:30
Нямаме нищо против прогреса. Лошото е, че се сбъдват думите на Айнщайн за технологиите и поколенията от идиоти.

https://www.youtube.com/watch?v=3pomYNQ0PAY

BO
17-02-2022, 11:06
Нямаме нищо против прогреса. Лошото е, че се сбъдват думите на Айнщайн за технологиите и поколенията от идиоти.

Същото е и сега когато всеки цъка с мишката на една иконка, вместо тази функция да я напишеш със 100 реда код. Ама нямаме против да го правим и да си цъкаме иконките, пък това не означава, че сме идиоти.
Идиоти е имало и ще има винаги, независимо от текущото положение и прогреса.
А както и видяхме, някой като си има вкус от преди 50 години, до последно ще си го влече натам - да цъка це-ка ключетата и това ще се счита за чар. И както казах - всяко нещо с времето си. Като с бутона "Отговори", за да ми напишеш нещо сега. А не както го правихме преди 30 години по ББС-ите, ако помниш как се комуникираше тогава. :)

546
17-02-2022, 11:28
Ами то от много години нямам це-ка ключета по колите,все са ми от по-ново време-даже сегашната има гласови команди и е бая автоматизирана,и да ти кажа често се чувствам като идиот.Не знам какво би казал Айнщайн ,ако можеше да ме види как проверявам нивото на маслото например.Ама и тия от Автобилд са се почувствали по същия начин като мен, когато са подкарали една такава.
Та вероятно поколението идиоти вече е реалност.

Абе като се замисля,кво има да му проверявам маслото,че то и с масло до горе пак може нещо да се прецака във всеки един момент,например компа,а той е по-скъп от ремонт на мотора. Та номера е да имаш яко пачка ,да си платил за асистънс и най-вече колата да е в гаранция,другото е вятър работа.Тия в белите държави не случайно ги засилват колита насам когато свърши гаранцията.

Це-ка ключетата всъщност не са особено надеждни ,предимството им е,че не се налага да преместваш поглед върху него,след седмица каране на колата движението става машинално,сменят се лесно когато се повредят,не е задължително да са от един производител,защото не се ползват патентовани такива,струват стотинки и като цяло вършат работа.

Цъкането в иконката е високотехнологична дейност,за целта трябва да насочиш вниманието си върху дисплея за да позиционираш курсора върху иконката,освен това за целта се изисква подходяща работна температура на дисплея,иначе не работи и няма как да я видиш иконката,също така е нужен и някъв софтуер ,тъй като всичко това работи в среда наречена "операционна" система,която е обект на някакви авторски права,всичко това работи в някаква електронна машина ,която също струва често немалко пари,дори и на старо.Но пък друго си е да си горд собственик на такава модерна машинария която често просто замества бахти и тъпото це-ка. Ама и немалко народ яде хляб в благодарение на тези модерни технологии,та има и обществено полезен елемент в цялата тази работа.

BO
17-02-2022, 11:47
Ами то от много години нямам це-ка ключета по колите,все са ми от по-ново време-даже сегашната има гласови команди и е бая автоматизирана,и да ти кажа често се чувствам като идиот.Не знам какво би казал Айнщайн ,ако можеше да ме види как проверявам нивото на маслото например.Ама и тия от Автобилд са се изумили когато са подкарали една такава.Та вероятно поколението идиоти вече е реалност.

Це-ка ключетата всъщност не са особено надеждни ,предимството им е,че не се налага да преместваш поглед върху него,след седмица каране на колата движението става машинално,сменят се лесно когато се повредят,не е задължително да са от един производител,защото не се ползват патентовани такива,струват стотинки и като цяло вършат работа.

Цъкането в иконката всъщност е високотехнологична дейност,за целта трябва да насочиш вниманието си върху дисплея за да позиционираш курсора върху иконката,освен това за целта се изисква подходяща работна температура на дисплея,иначе не работи и няма как да я видиш иконката,също така някъв софтуер ,работи в среда наречена "операционна" система,която е обект на някакви авторски права,всичко това работи в някаква електронна машина ,която също струва често немалко пари,дори и на старо.Но пък друго си е да си горд собственик на такава модерна машинария.А и немалко народ яде хляб в благодарение на тези модерни технологии,та има и обществено полезен елемент в цялата тази работа.
Демек все някой трябва да купува и Дачийките, по описанието ти. Лошо няма. Както казах - за всеки клиент, спрямо личните му предпочитания, си има стока.
Иначе като намесихме и Волво в тема за Алфа, виж как вървят ръка за ръка:
https://www.jdpower.com/sites/default/files/styles/large/public/image/2022-02/2022010a.JPG?itok=z4MTxG3y

alfa racer GTA
17-02-2022, 11:54
След 20 години няма да има значение дали "са в силните си години" или са "чичаци" - всички ще се возят като пътници на мястото на шофьора...

Ще ви превърнат в куфари/багаж.

И това ще е "написано с код" предварително...

Дори "чичаците" има по-голяма вероятност да бъдат шофьори, а не багаж...

BO
17-02-2022, 12:06
След 20 години няма да има значение дали "са в силните си години" или са "чичаци" - всички ще се возят като пътници на мястото на шофьора...

Ще ви превърнат в куфари/багаж.

И това ще е "написано с код" предварително...

Дори "чичаците" има по-голяма вероятност да бъдат шофьори, а не багаж...
Лошо няма. Тогава ще имам повече време за писане във форума и "екстра" високоскоростен интернет ще бъде по-търсена в новите модели. Както казах - всяко нещо с времето си. Иначе оставаш един сърдит старец, повтарящ цял живот заклинанието - а едно време какво беше, какви копчета имаше. :)
Диктовката и разговорът с колата ще бъде много по-усъвършенствана и тогава ще бъде по-лесно да кажеш дали лайкваш нещо или си лаик. И хората ще разбират по-лесно написаното.
Иначе след 20 години не плануваш ли да живееш? Защото ще ни застигне едно и също нещо.
И ще бъда по-сигурен за децата си, защото поне някой изкуфял старец няма да ги отнесе на някое кръстовище, защото не вижда или пренебрегва цвета на светофара. И поне колата сама ще му спре и ще му състави фиш за неразумно управление. Чакам тези технологии с нетърпение.

alfa racer GTA
17-02-2022, 12:39
След 20 години не плануваш ли да шофираш?:biggrin:

Може и да спре, ама за съставянето на фиш се съмнявам.

И едва ли децата ти ще са все още деца...

Не, няма да пиша във форуми и "да живея в интернет". Предпочитам да се метна на колата и да отида някъде, дори не планувано, най-добре където никога не съм ходил.

И да, копчетата ми харесват, но това не значи че "съм сърдит старец". Хубавите неща трябва да се оценяват навреме.

И предпочитам естествена жена с естествен цвят на косата пред такава наблъскана със силикон в цомбите.Признавам силикона тегли мъжкия поглед и "вдига самолета", но само до момента в който разбереш че всичко е фейк - също като пластмасата имитираща хром, никел или друг метал.

И "екранчетата" ми харесват, но при определени обстоятелства са непрактични, ако не сработи дисплея губиш почти цялата функционалност на колата - защото всичко се управлява от него. Ако не сработи едно копче - губиш 1, 2, 3 функции, а не всички.

Ще се порадвам още малко на 159-ката и може би ще и сложа един кевтек геврек в съединителя или пък такъв от двуфрикционен материал и след нея или 2.9 джулия, или нещо истинско ретро за кеф, а жената ще ме вози на някое от "новите" сюв- чета, било АР било друго - все едно ще има значение името...

Възможно е и електричка, но само при пробег +1100км с едно зареждане.

546
17-02-2022, 12:48
Демек все някой трябва да купува и Дачийките, по описанието ти. Лошо няма. Както казах - за всеки клиент, спрямо личните му предпочитания, си има стока.
Иначе като намесихме и Волво в тема за Алфа, виж как вървят ръка за ръка:
https://www.jdpower.com/sites/default/files/styles/large/public/image/2022-02/2022010a.JPG?itok=z4MTxG3y
Това от статията що не го копна и него:
По отношение на „общата картина“, изследователите съобщават, че първокласните и луксозните модели причиняват повече проблеми от „популярните“ модели. И така, масовите имат среден индекс на надеждност (към 2022 г.) от 190, докато скъпите автомобили имат 204. Това се дължи на изобилието от електроника и нови технологии, които често дефектират.

Ами това е положението,колкото повече-толкова повече.
На някоя еска кат откаже я нивомата ,я разпознаването на пътни знаци,я масажа и влиза в класацията.
На мен ми переше грешка за единия барометър в колектора,понякога веднъж-дваж седмично, понякога и по-рядко,най-често когато завали или се промени рязко атмосферното налягане,хоп светва чека,първо си е жълтичко и си караш,но след седмица светва и един триъгълник в червено и марш в сервиза,обаче там на диагностиката всичко е наред.Филм.Сигурно са сменили гаранционно няколко сензора,подозирам все оргинални,а е трябвало да боднат едно китайско менте, което да не е чак толкова прецизно.
Та извадих сензора ,едно винтче го държи и е най-отгоре,почистих с първо с вд40 ,после измих хубаво с веро и топла вода и стана чудо-взе ,че се оправи-повече от три месеца от тогава няма нищо записано,проверявам я през една-две седмици.Ама хората за по-лесно си купуват нова кола ,а старата я екстрадирали насам заради тая мизерия,че гаранцията в края си.
Електрониката не е лошо нещо,но прекаленото насищане на такива системи в колите води до ниска надеждност.Чакай ти някаква система да пази децата от идиотите.
Да не говорим ,че в нашите условия освен ,че идиотите са често срещани,ама и колите са в идиотско състояние .

ecotronic
17-02-2022, 13:45
Същото е и сега когато всеки цъка с мишката на една иконка, вместо тази функция да я напишеш със 100 реда код. Ама нямаме против да го правим и да си цъкаме иконките, пък това не означава, че сме идиоти.
Идиоти е имало и ще има винаги, независимо от текущото положение и прогреса.
А както и видяхме, някой като си има вкус от преди 50 години, до последно ще си го влече натам - да цъка це-ка ключетата и това ще се счита за чар. И както казах - всяко нещо с времето си. Като с бутона "Отговори", за да ми напишеш нещо сега. А не както го правихме преди 30 години по ББС-ите, ако помниш как се комуникираше тогава. :)

Защо натъкмяваш твърденията си спрямо нещо, което не съм казал? Не съм против технологиите. Против съм това от горния клип.

Накратко - не е идиотско да си цъкаш иконките. Идиотското е да търсиш иконката за смяна на спукана гума.

546
17-02-2022, 14:25
Защо натъкмяваш твърденията си спрямо нещо, което не съм казал? Не съм против технологиите. Против съм това от горния клип.

Накратко - не е идиотско да си цъкаш иконките. Идиотското е да търсиш иконката за смяна на спукана гума.

Е нееее,идиотското е да му го обясняваш това.:roll2:

BO
17-02-2022, 20:16
След 20 години не плануваш ли да шофираш?:biggrin:

Може и да спре, ама за съставянето на фиш се съмнявам.

И едва ли децата ти ще са все още деца...

Не, няма да пиша във форуми и "да живея в интернет". Предпочитам да се метна на колата и да отида някъде, дори не планувано, най-добре където никога не съм ходил.

И да, копчетата ми харесват, но това не значи че "съм сърдит старец". Хубавите неща трябва да се оценяват навреме.

И предпочитам естествена жена с естествен цвят на косата пред такава наблъскана със силикон в цомбите.Признавам силикона тегли мъжкия поглед и "вдига самолета", но само до момента в който разбереш че всичко е фейк - също като пластмасата имитираща хром, никел или друг метал.

И "екранчетата" ми харесват, но при определени обстоятелства са непрактични, ако не сработи дисплея губиш почти цялата функционалност на колата - защото всичко се управлява от него. Ако не сработи едно копче - губиш 1, 2, 3 функции, а не всички.

Ще се порадвам още малко на 159-ката и може би ще и сложа един кевтек геврек в съединителя или пък такъв от двуфрикционен материал и след нея или 2.9 джулия, или нещо истинско ретро за кеф, а жената ще ме вози на някое от "новите" сюв- чета, било АР било друго - все едно ще има значение името...

Възможно е и електричка, но само при пробег +1100км с едно зареждане.
Планувам, живот и здраве. Ама ако се развият технологиите до там, че да управлявам колата безконтактно, ще мога да правя много по-готини неща с нея. Или поне ще пробвам.
Децата винаги ще са ми деца. И на 60 да станат (пак живот и здраве да го доживея това), пак ще ги мисля и ще са ми деца.:)
И пак не виждам защо да не се метнеш на колата и пак да отидеш с нея до непознати места. Въпрос на гледна точка.
И ето ти естествена жена, с естествен цвят на косата. Щом само това е важно:
https://nypost.com/wp-content/uploads/sites/2/2018/09/mom-charged-multiple-counts-of-stealing.jpg?quality=80&strip=all
Успех ти пожелавам за 2.9 Джулия.


Това от статията що не го копна и него:
По отношение на „общата картина“, изследователите съобщават, че първокласните и луксозните модели причиняват повече проблеми от „популярните“ модели. И така, масовите имат среден индекс на надеждност (към 2022 г.) от 190, докато скъпите автомобили имат 204. Това се дължи на изобилието от електроника и нови технологии, които често дефектират.

Ами това е положението,колкото повече-толкова повече.


Ами защото не е ставало на въпрос. Логично е щом една техника е по-сложна, по-вероятно е и да се развали. И затова отново да се върнем - има хора, които купуват Дачийки, защото нямат система за автономно придвижване и съответно няма там какво да се развали толкова. Лошо няма в това отношение. Ако някой иска повече екстри, плаща за тях и купува съответния риск.
Ама купува нещо различно от Волво (това е идеята), че иначе риска става неоправдан. Или просто си плащаш за всичко и не ти дреме. :)


Защо натъкмяваш твърденията си спрямо нещо, което не съм казал? Не съм против технологиите. Против съм това от горния клип.

Накратко - не е идиотско да си цъкаш иконките. Идиотското е да търсиш иконката за смяна на спукана гума.
Знам какво каза и за това написах, че човек ако не знае как да си смени резервната гума, това не означава, че е идиот. Спрямо моите възгледи. Имам познати, които са много уважавани в своята дейност, съвсем не са идиоти, но няма как да си сменят гумата. Ама и няма да тръгнат да търсят как да се справят, най-вероятно. Просто хората живеят с различни идеологии и не трябва да ги обвиняваме в това, че не съвпадат с нашите и това да им лепи някакво определение. Определенията идват тогава, когато си мислиш, че знаеш нещо, а реално сам не осъзнаваш колко си зле. Имаме примерни и ги знаем. :)

ecotronic
17-02-2022, 21:50
Ти пак не схвана мисълта ми. Никъде не съм казал, че човек е идиот, щом не може да си смени резервната гума.
Това, което искам да кажа е, че много хора са вече в такава степен запленени от технологиите, че се отказват да мислят. И наистина - защо да мислиш, щом имаш море от информация на един клик разстояние?
Въпросът е, какви ги диплиш, когато, все пак, ти се наложи да мислиш.

Бобби
17-02-2022, 23:37
Ти пак не схвана мисълта ми. Никъде не съм казал, че човек е идиот, щом не може да си смени резервната гума.
Това, което искам да кажа е, че много хора са вече в такава степен запленени от технологиите, че се отказват да мислят. И наистина - защо да мислиш, щом имаш море от информация на един клик разстояние?
Въпросът е, какви ги диплиш, когато, все пак, ти се наложи да мислиш.

Познавам един инженер, добър специалист в бранша в който работи. Веднъж, спрял на един път, угасил мотора, извадил ключа, бутнал леко волана и той се заключил. Когато искал да потегли, напъвал ключа, но той не мърдал. Пробвал да завърти волана, но той бил заключен. Някак не се сетил да пробва двете едновременно.......Добрата новина е, че имал телефон в джоба за да повика пътна помощ.

Не бе Еко...по добре да го беше казал!....мъж не може ли да смени спукана гума го заеби....той и поколение не може да направи....аман от педарастия....явно това е заложено да се намали прираста на населението в световен мащаб....правете любов по интернет и дисплея....това е новото мото....жалко, че тия младежи няма да изпитат удоволствието на дедадците.....от реалният допир, усещането за машина, жена и т.н....а бе тия и една чикия не могат да си направят....за какво говорим...?
п.п..Бъдещето е инвитро, но като се споминат чичаците при тая схема няма кой да дава материал...;)

BO
18-02-2022, 00:03
А бе и дядото казваше на бащата, че от тяхното поколение нищо не става. След това бащата за нас. Сега ние за младежите. Пък нещата продължават да се случват и прогреса върви все още.
Преди купувах книги, примерно "Аз ремонтирам Москвич", сега си пишем някъде в нищото и все така си работят нещата.
Всяко нещо с времето си и ако не го приемаме с интерес, просто ще станем като повечето дядовци, които не могат да напишат една дума на съвременен телефон, защото това нещо е за лигави нехранимайковци, неставащи за нищо.

Бобби
18-02-2022, 00:13
Ако приемем, че живота е кръговрат и завъртим колелото....къде се връщаме..?...пак при дядо...;)

NikMar
18-02-2022, 16:57
Болшинството от днешните подрастващи са на принципа "най-мразим да мислим", искат всичко веднага и по много. Такива им трябват на управниците, рая която могат да маниполират.

546
20-02-2022, 17:51
Ей това Тоналето голяма работа се оказа,ако и на живо предизвиква толкова много размишления ще стане пазарен хит за нула време.Тоя дисплей дето стана повод за философстване още не го знаем какво може,а това е важното . Колицата си е много готина според мен,кеф ти нафта на предно ,кеф ти бензин плюс ток, който даже е 4х4,харесва ми ,че не е прекалено голяма и ще става и за в града,ако пък и не се усещат дупките от страхотните ни пътища,веднага му ставам фен.
И ако на 4-5 година цената му се срине колкото на някое ново сандеро ,едно такова го правя жълто и кеф....

alfa racer GTA
20-02-2022, 19:49
Ти пак не схвана мисълта ми. Никъде не съм казал, че човек е идиот, щом не може да си смени резервната гума.
Това, което искам да кажа е, че много хора са вече в такава степен запленени от технологиите, че се отказват да мислят. И наистина - защо да мислиш, щом имаш море от информация на един клик разстояние?
Въпросът е, какви ги диплиш, когато, все пак, ти се наложи да мислиш.

Прав си на 101% и особено за отказа от мисленето.
Ама БО ти казва, че не им трябва да мислят, защото си имат застраховка "Автоасистанс" например или някаква друга такава "помощна"...Което е "по лесният вариант" за тях, защото те нито искат да знаят, нито искат да могат да сменят гума или нещо такова...



Ма и да не му "срине цената" на Тоналето, вероятно ще лапна едно за жената.

Аз не си позволявам да казвам, че "от младото поколение нищо не става", защото толкова медалисти от международни първенства, олимпиади и други състезания по физика и математика не сме имали никога досега в историята на България.

Обаче е вярно, че по-младото поколение е все по-вторачено в екраните на смартфони, латопи, таблети и в един момент направо започва да живее в интернет и чрез екрана, което не е особено здравословно...

Обаче последните 2 години и тази тенденция донякъде по време на пандемията "се уби" и все повече млади хора има по планините, сред природата и по различни туристически маршрути...Нали затваряха за няколко пъти заведения, интернет клубове и все такива "заведения" и народа доброзорлен "заживя" здравословен начин на живот или поне някои заживяха, други се правят че живеят така и пускат снимки из фейсбука...

Ма все пак е по-добре от преди.

За клишетата на БО за "естествената жена" няма какво да кажа, освен че явно няма понятие от такава...
Дори тази която е пуснал от снимката е с боядисана руса коса...

Ама на кой как му харесва = СССР(секи сам си решава).

546
21-02-2022, 10:32
Обаче е вярно, че по-младото поколение е все по-вторачено в екраните на смартфони, латопи, таблети и в един момент направо започва да живее в интернет и чрез екрана, което не е особено здравословно...

Ами не знам дали е здравословно или не,но е тъпотия.
Тия дни го ударих малко на релакс в едно комплескче и гледам един младеж се плацика в жакузито с таблет в ръка.Са с риск да заприличам на Митьо Пищова,ама така НЕ се прави.:no_no_no:

ecotronic
21-02-2022, 15:13
Друго си е да влезеш в джакузито с книгата "аз ремонтирам Москвич" в ръка :tooth:

alfa racer GTA
21-02-2022, 15:40
Ами да, някоя "естествена кака" ще оцени жаждата за знания за москвича...




Два нови двигателя, на които ние няма да можем да се порадваме в която и да е алфа ромео, ма дано поне в САЩ се порадват:

Новият роторен двигател с вътрешно горене на Liquid Piston комбиниращ Отоцикъл, Аткинън цикъл и работа като дизелов двигател:https://www.youtube.com/watch?v=jLtyNtf9_ew&t=43s




И изцяло новият концептуално двигател Omega 1:https://www.youtube.com/watch?v=gi7IOXQ7oyo&t=161s



И двата разработка на американски фирми - първият до 70% по икономичен от настоящите цилиндрови двигатели, вторият 90% по - икономичен от днешните двигатели ВГ които търкаляме...

П.П. Жалко, признавам си, че бих искал такъв на Liquid Piston в алфа ромео.От 16-18 кг двигател = 160 коня и достига до 15 000 оборота дори с дизелово горово, но го ограничават до 12 000 оборота.

Вторият Omega 1 е икономичен

https://www.youtube.com/watch?v=txsazR7yp6Y

ecotronic
21-02-2022, 16:33
В основата си стои идеята на ванкеловия мотор, който имаше достатъчно време да се наложи, но не се, поради ред причини.
Двутактовият мотор също има предимства пред 4 тактовия, но също не успя.

Накратко - за всеки влак си има пътници.

Рацер - преди да поискаш това нещо в твоята кола, прецени, задоволява ли се с една смяна на масло на 10К? Ще мине ли 300К без да се ремонтира?

BO
22-02-2022, 12:57
Друго си е да влезеш в джакузито с книгата "аз ремонтирам Москвич" в ръка :tooth:
Ако е и в ръката на девойка, Рейсъра веднага е влязъл в играта. Не знам какво ще стане обаче, ако над повърхността на водата и под книгата се веят изкуствени шамандури. Ще стане патова ситуация. :)

alfa racer GTA
22-02-2022, 19:19
Ако е и в ръката на девойка, Рейсъра веднага е влязъл в играта. Не знам какво ще стане обаче, ако над повърхността на водата и под книгата се веят изкуствени шамандури. Ще стане патова ситуация. :)


Тогава се включваш в играта ти и обгрижваш :biggrin::biggrin: ...

546
23-02-2022, 18:58
Издребнявате ми се струва.
Все едно спорите дали за тоналето по-добре да е с рънфлат или не.

BO
23-02-2022, 19:28
Издребнявате ми се струва.
Все едно спорите дали тоналето да е с рънфлат или не.
Така е.
Аз ще споделя, че всеки, който е карал Джип Компас, знае какво недоразумение е. Ами Алфата е същата кола, но облечена в друга опаковка. Хайде няма нужда, По-добре един Фиат 500X, а не преобразена в Алфа на двойна или тройна цена.
Същото като преди време, когато се продаваше Фиат Брава и 146-ца, примерно. Все същата кочина, с различна ламарина и нищо общо с духа и енергията на една Алфа.

italfen
23-02-2022, 21:52
Така е.
Аз ще споделя, че всеки, който е карал Джип Компас, знае какво недоразумение е. Ами Алфата е същата кола, но облечена в друга опаковка. Хайде няма нужда, По-добре един Фиат 500X, а не преобразена в Алфа на двойна или тройна цена.
Същото като преди време, когато се продаваше Фиат Брава и 146-ца, примерно. Все същата кочина, с различна ламарина и нищо общо с духа и енергията на една Алфа.

Това е валидно за доста автомобили ползващи една и съща платформа... даже примерът с Брава и 146 е слаб, човек без вкус би го написал... (не се обиждай, по принцип съм съгласен с повечето написано от теб).
Аз бих платил с удоволствие по-високата цена за 146 - заради темпераментните бензинови двигатели, по-добрият интериор с по-добрите материали, външният вид и по-доброто пътно поведение.

BO
24-02-2022, 09:56
Това е валидно за доста автомобили ползващи една и съща платформа... даже примерът с Брава и 146 е слаб, човек без вкус би го написал... (не се обиждай, по принцип съм съгласен с повечето написано от теб).
Аз бих платил с удоволствие по-високата цена за 146 - заради темпераментните бензинови двигатели, по-добрият интериор с по-добрите материали, външният вид и по-доброто пътно поведение.
Ей, много темпераментни тези ДВГ-та в тия Алфи. Летят направо. Една пробита Мареа има заводска характеристика 7.4 за 0-100. Колко пък да са по-бързи тия Алфи.
Май и забравяме когато Бравата и Бравото се появиха на пазара какво сътвориха от дизайнерска гледна точка. Не по мое мнение, а по света. Иначе 145/6 си бяха остарели още с излизането. Ама няма смисъл да навлизаме натам.
Като чуеш звука от едно Браво HGT и го сравниш с едно 145 QV и настава смях. Ама да, Алфа си е Алфа, знаем си го.:drinking:

mimouzunov
24-02-2022, 11:42
Ей, много темпераментни тези ДВГ-та в тия Алфи. Летят направо. Една пробита Мареа има заводска характеристика 7.4 за 0-100. Колко пък да са по-бързи тия Алфи.
Май и забравяме когато Бравата и Бравото се появиха на пазара какво сътвориха от дизайнерска гледна точка. Не по мое мнение, а по света. Иначе 145/6 си бяха остарели още с излизането. Ама няма смисъл да навлизаме натам.
Като чуеш звука от едно Браво HGT и го сравниш с едно 145 QV и настава смях. Ама да, Алфа си е Алфа, знаем си го.:drinking:

HGT в деиствие https://www.youtube.com/watch?v=YXiRqR8qxVk

italfen
24-02-2022, 16:48
Ей, много темпераментни тези ДВГ-та в тия Алфи. Летят направо. Една пробита Мареа има заводска характеристика 7.4 за 0-100. Колко пък да са по-бързи тия Алфи.
Май и забравяме когато Бравата и Бравото се появиха на пазара какво сътвориха от дизайнерска гледна точка. Не по мое мнение, а по света. Иначе 145/6 си бяха остарели още с излизането. Ама няма смисъл да навлизаме натам.
Като чуеш звука от едно Браво HGT и го сравниш с едно 145 QV и настава смях. Ама да, Алфа си е Алфа, знаем си го.:drinking:

Мнението ми бе насочено към това което получаваш за повече пари на една и съща платформа. Не знам защо го обърна на ускорение от 0 до 100 ...

Имам доста опит в стрийт рейсинга и честно вървящо Браво hgt не съм виждал. С кеф, ако има останало живо такова браво, бих излязъл със 145цата да видим как върви, даже и на въпросната Мареа със 7.4 до 100 :)


HGT в деиствие https://www.youtube.com/watch?v=YXiRqR8qxVk

:D

Бобби
24-02-2022, 18:38
Да....спорите за италиански автомобили...фиат е за общо полузуване...пълен жмел...макар, че първата ми кола беше фиат 132 и много си го обичах....след това преминах на ланча, която фиат я съсипа след като я взе под шапката му....с алфа до някъде не успя....може да направим сравнение с темпра и 155....на една платформа са...коя е по добра....?....ферари все още оцелява с фиат, ламбо го взеха немците, за мезерати вие ще кажете....алфа все още е марка за фенове до сега, но не знам до къде ще я доведе френско, немската германска и американска кооалиция която е пое.....интерсна е думата на италианците, която за сега не я виждам, след като франсетата върнаха тонале за преработка миналата година....

clockmaster
04-07-2025, 08:47
Колеги, я да възбудим малко темата. Загледал съм се в едно Тонале 1,5 Хибрид... Мнения?