View Full Version : Как грозното патенце стана лебед...
Привет на всички. Ето че дойде и моя ред да споделя моите преживявания с любимото превозно средство :lol: Колата е '91 33 1.7 ie в сравнително запазено състояние - почти няма ръжда, само малки петънца, ходовата част е добре с изключение на предните амортисьори, всичко работи, няма цветомузики и други ефекти. Аз я имам от 3 години и в началото изглеждаше като нова /била е пребоядисвана/, но с течение на времето започнаха да се виждат следите от майсторлъка на някой гаражен майстор-започна да се лющи лака. От начало бяха само малки петънца, на които не обръщах внимание, но след едно лято цялата стана като крастава, сигурно като ходих на море трябваше да мажа колата с крем против изгаряне а не себе си. За капак на всичко след време една сутрин намерих колата пред блока цялата одраскана и името ми "гравирано" с пирон на спойлера. Бях решил да я пребоядисвам но само чаках подходящия момент и да ми дойде музата, че все не ми достига свободното време. Исках сам да си я подготвя и да я закарам на бояджия само да пръсне боята. По принцип обичам да се занимавам с разни машинарии, но с боядисване не бях се занимавал толкова сериозно. Един ден просто ми писна и реших да я започна, пък да видим какво ще стане. След като събрах малко информация кое как става и говорих с няколко бояджии я закарах на село /близо до Велико Търново/ защото там имаме гараж с някои инструменти и една събота сутрин "я почнах". Първо се заех да я измия защото в последно време само карах и не обръщах никакво внимание на външния вид - така или иначе на нищо не прилича. Освен това както беше кална не се забелязваха толкова дефектите. Не съм я снимал преди да я измия, защото апарата не ми беше под ръка, но ето снимки след като е измита /снимките може да изглеждат големи, но нямах време да ги намаля. Правени са с телефон с 2МР камера/:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/29-04-07_1602.jpg
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/29-04-07_1559.jpg
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/29-04-07_1600.jpg
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/29-04-07_1601.jpg
Виждате на какво е заприличала. За мое учудване след като я измих /с веро/ извади голям гланц за състоянието в което се намираше. Верото беше необходимо за да се изчистят всички мазнотии от боята. Особено внимание отделих на подкалниците, както и на праговете. Оказа се че под пластмасовите прагове отзад всичко бе6е пълно с кал и пясък. Към обяд започнах да я разглобявам и до вечерта вече не приличаше на кола. Махнах всичко което щеше да пречи: фарове, стопове, мигачи, брони, чистачки, решетчици, лайсните на вратите отгоре, хоризонталните лайсни на прозорците на вратите, дръжките. Може да съм забравил да спомена нещо, но всичко което може да се махне беше махнато. От интериора свалих само корите на вратите, а останалото го покрих с найлони. Бях изкарал колата на пътя да си бачкам на спокойствие, минаваха разни хора, всички гледаха съжалително, цъкаха с език, някои ме окуражаваха, и аз не знаех какво ще стане, но продължавах да си човъркам...
Това е засега. Като имам време ще продължа с историята.
Здравейте. Продължавам с историята. Да кажа малко за материалите. Бях решил да взема бои и китове на "БОДИ", защото магазинера ми е познат и ми прави разни отстъпчици. Но със започването на работата реших първо да взема материали които ще са ми необходими за начало, а после след като поговоря с бояджията да купя и боята. Не знаех колко и каква шкурка ще ми е необходима. Бях питал няколко човека но всички ми казваха различни неща и накрая реших да се доверя на продавача. Взех No.120-2метра, No.180-2метра, No.400-2метра и 3 листа 600.
Също така:
една кутия половин кило фибро кит
една кутийка кит за пластмаса
един спрей грунд за пластмаса
една бутилка коресилин
2 ролки хартиено тиксо
Всичко това 31 лева.
Ден втори-неделя. Започна якото търкане. Бях си купил виброшлайф преди време /немски от заложна къща за 60 кинта.стори ми се доста стабилен, а и цената на фона на новите е направо нищо/ но още не бях го пробвал. Кефя се аз имам си машинка, слагам шкурката /120/ маската на лицето и почвам. Фиуууууу дига пушилка а особен резултат нема. Спирам вдигам оборотите на МАХ и пак - фиууу ръъъъ и пак нищо. Оказа се че тоя лак на металика е по скапан отколкото си мислех и замазва шкурката и не става. Затова се заех ръчно. Ръчно пак се замазваше но поне се сваляше сравнително лесно. И брат ми се включи да помага и скоро шкурката /120/ свърши. Прибягах до магазина и взех 4 метра 100. Оказа се идеалния вариант и работата потръгна. Трудното беше да се смъкне лака. Без лак шлайфа работеше като по вода. Идеално изглаждаше правите места, но по извивките всичко трябваше да се минава на ръка. Ето снимки по време на работата. За съжаление нямам снимки на колата изцяло изшкурена, но общо взето цялата беше станала бяла.
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/01-05-07_1424.jpg
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/01-05-07_1425.jpg
Още преди да започна работата по колата бях забелязал няколко места където има кит, който се беше спукал. След като я изшкурих и всичко се оголи се оказа че кит има и на други места, но не по много. Задната лява врата ми беше хлътнала /някой ме беше ударил на един паркинг/ и аз я натиснах отвътре да я изпъна. Оказа се че цялата долна част е китосана от преди. Всичко се започна отначало - сваляне на стария кит с ъглошлайф, изчукване, китосване наново с фиброкит /преди беше с обикновен полиестерен/, шкурене, китосване и така 4-5 пъти докато се изпъне. Отне ми половин ден. Смятам че стана добре, защото кита е не-повече от 2-3 милиметра, а преди беше един сантим. Същата тази процедура се повтори и на други 3 места - изпиляване, нов кит, шкурене и т.н. 4 почивни дни заминаха /нали бяха празници тогава/. Пропуснах да кажа, че колата ще се боядисва цялостно - без двигателния отсек всичко останало. Извивките покрай вратите много бавят. Всичко е с неправилна форма, трябва изцяло ръчно да се прави. един цял ден за вратите. Бяха жеги тогава, прах, ужас. Изглеждаше сякаш работата няма край.
:bravo: :bravo: Много ентусиазъм-ето това ми харесва!!!Чакаме още снимки.
The Professor
29-05-2007, 03:04
:th_up: завиждам ти, за възможността да си я направиш колата!
Никой няма да се погрижи за колата по-добре от собственика, нали?
deyan_88
30-05-2007, 11:53
:shock: Ей на това му се вика мастор. :) ..очакваме и 3-та серия от сериала "как грозното пате стана лебед" :)
Здравейте. Ето снимки на някои от материалите. Това е прословутия грунд за пластмаса. Продавача много го хвалеше и каза че бояджиите много го купуват. Струва 12 лева. Имаче го и в кутия 1л. за 20 кинта, но аз взех спрея и ми стигна за всички пластмасови работи: брони, огледала, лайснички, прагове, дръжки. Нанася се върху почистената пластмаса и без да се чака да изсъхне се пръска шприц отгоре.
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/29-05-07_1847.jpg
Това е шприц кита. Скъпичък е но е много здрав и добре покрива. Аз взех 2 кутии, но и една щеше да ми стигне. Сега си имам и за бъдещи ремонти :) Това в дясно е разредител, който не се наложи да използвам, защото като сложих втвърдителя се получи добър вискозитет.
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/29-05-07_1848.jpg
Четирите почивни дни минаха а аз до никаде не бях стигнал. Уговорката с бояджията беше в неделя да му я карам да я пръсне. Наложи се всяка вечер след работа да ходя да бутам по нещо. Дойде пак събота и разбрах че няма да успея за тази неделя. Колата беше грубо ошкурена и имаше някои дреболиики които не бяха почвани. Оставаше да се мине с шкурка 180 да се заглади всичко преди шприца. Въпреки виброшлайфа трябваше да се шкури доста ръчно, защото извивките са страшно много. Които не се е занимавал с такава работа си няма представа колко пипкава работа е. Гледал съм разни бояджии как бачкат и изобщо не се стараят толкова. За повечето от тях девиза е "Да излезе хубава от моя гараж" а че после паднала боята майната му. Както и да е. Започна втората седмица. Във вторник вече всичко беше готово за пръскане на шприц кит. Бях се уговорил с един приятел да я закарам у тях след работа и да я шприцнем. Добре че времето беше хубаво, нямаше вятър, паркирах я под ореха и почнахме. Майтапя се. Нямаше орех но и гараж нямаше. Тоест има но вътре беше много по прашно от вън и решихме да не я вкарваме. Забравих да спомена че закарах колата почти цялата облепена с вестници където трябва, бях оставил само предното стъкло колкото да се довлача. Направо си беше влачене, защото бахажника беше пълен с броните и разни други части и минавах по едни обиколни пътища където не минават хора. Всичко се пазеше в тайна. А после ще има изненада :lol: Пръснахме я с шприц и я оставих там до другия ден да изсъхне след което я прибрах за повторно шкурене на шприц кита. Имах 2 снимки и от този етап но на един друг апарат и се надявам че скоро ще мога да ги кача. Шприца беше покрил много добре, равномерно без никъде да е стечено. Оказа се че тоя моя приятел му разбира повече от колкото си мислех. Само на няколко места имаше полепнали мушички. Цялата кола се мина още един път с скурка 400 на сухо и с вода и после с 600 водна. Всичко беше станало толкова гладко, чак лъщеше. Това ми отне още 2-3 дена по 3 часа след работа. Дойде втория петък. През обедната почивка ходих до магазина да купя боята. Бях казал на бояджията че ще купувам от БОДИ но той ми каза че не била хубава и да взема МОБИХЕЛ. И аз така и направих-все пак той знае по-добре. Цената беше 60лв. за литър комплект с разредител и втвърдител. Трябваше да взема 1.5 литра червена и 0.5л. бяла. Задължително било под червената да има един слой бяло,иначе не покрива. Това ми го каза майстора и после продавача потвърди. Цвета е FERRARI - "ROSSO CORSA" 322. Избрах го защото ALFA ROSSO 130 ми е много тъмно. Исках нещо по-ярко. Някак си ми олекна защото усещах че края наближава. Оставаше още една много важна операция-трябваше да се боядисат вратите от вътрешната страна. Такава беше уговорката с бояджията-да му я закарам подготвена и боядисана отвътре. Това стана в събота. За пръв път видях цвета и останах много доволен, направо бях замаян като си помислих че тая на пръв поглед нищо и никаква квадратна крастава кола ще заприлича на FERRARI! Ще видите и вие резултата но малко по-късно. Това е засега че няма много време. Скоро ще има още снимки.
Евала и за ентусиазма, и за стила на писане. С голям кеф ги чета твойте мнения колега. Браво!
Надявам се че с моите преживявания ще помогна на някой друг еднтусиаст. Писна ми майсторите да ни дерат кожите за нищо и никакви работи. Нека да покажем че можем и сами :hehe: аре със здраве
hondoman
01-06-2007, 09:24
Браво батка само така такива хора като теб наистина ми харесват браво :wink:
JORDANGT
04-06-2007, 22:05
Чакаме нови снимки и инфо,че ми е много интересно :wink: До къде стигна :?:
Утре ще имам повече време и ще драсна нещо.
Ааа :)) ич не си лош заклевам се надъхвам се и се радвам че има ентосиасци като теб :)) поздрави чакам снимки
Здравейте отново. Не бях писал доста време защото чаках да ми изпратят снимките на колата както беше шприцната. Бях си забравил телефона и я снимах с един фотоапарат и чаках оня келеш да ми прати снимките...и още го чакам. Така че продължавам, а като взема снимките ще ги пусна и тях. Както и да е. В понделник сутринта закарах колата при бояджията. Както си беше разглобена, дори и фаровете и стоповете ги нямаше и предния номер също. Задния го оставих, нали е занитен. Натоварих си частите в багажника и тръгнахме. Един приятел с едно пежо 205 караше пред мен и аз плътно зад него поехме към съседното село Дебелец на 5 км. по магистралата. Добре че нямаше кикъде куки. Като отидох при майстора му оставих колата, показах му кашончето с боите на предната седалкаи си заминахме. На другия ден щеше да е готова. Той само я погали и някак се ухили-хареса му колко гладка съм я направил. Звъннах му на другия ден но не беше готова защото в бокса имаше едно дърто БМВ и то чакаше за боя и се разбрахме за другия ден. Пак звъннах на другия ден и след работа отидох да си я прибера. Още от далече лъсна червенио звер. Направо не можех да повярвам че е същата кола. Майстора и той се ухилил и 4-5 зяпачи имаше, които не бяха дошли заради БМВ-то :wink: Между другото бояджията ми вика "ми аз ти махнах номера да стане както трябва-отсякох го" и аз :roll: "Няма проблеми-пак ти сложих нита :P"...шегаджия. Викам "колко ще излезе хубавата работа?" а той - "еми...60 лева". Пазарлъка беше за 50 но много се занимавал с дреболийките и затова 60. Дадох му кинтите и отпраших. Ето снимки като си я закарах у дома. Вече беше към 8 часа и слънцето залязваше но пак изглеждаше хубава:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/16-05-07_1953.jpg
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/16-05-07_1954.jpg
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/16-05-07_1955.jpg
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/16-05-07_1956.jpg
Хубава е нали. Наслаждавайте се. Вижте на последната снимка как се отразяват жиците на предния капак :) всичко е стъкло. Това е засега. Утре ще продължа. Има още много за разправяне. Чао :wink:
JORDANGT
08-06-2007, 19:21
Браво,станала е страхотна.Слагай джанджуриите да я видим цяла :clapping: :clap2: :wink:
Браво,браво!Труда си е заслужавал,а и резултата е убииствен.
Здравейте отново. Продължавам бачкането по колата. След като я закарах у дома/сряда/ я оставих до петък без да бутам нищо по нея до петък за да стегне боята добре /тя иначе за 2 часа вече може да се кара, но все пак за добиване на максимална якост трябва да мине доста време. Както и да е аз нямам много време и в събота сутринта започнах да слагам разните нещица. Ааа първо се заех да почистя вътре защото се беше набил толкова прах, че се страхувах дали ще се изчисти. Бях покрил седалките с найлон, който се беше накъсал на доста места, но все пак беше предпазил доста. Него ако го нямаше щеше да е доста зле работата. Забравих да спомена, че дръжките и капачката за резервоара ги боядисах черни, също така и рамената на чистачките. Черните части на броните /най-горната част/ също станаха черни. Може би трябваше да използвам матова боя, че сега блести страшно, но няма лошо :D Започнах монтирането първо на дръжките, че трудно се отваряха вратите без тях. След това огледалата, чистачките, броните, стоповете и фаровете. Всичко преди да се сложи мина през основно почистване, най-вече фаровете, защото нищо не светеха горките /със 100 вата крушки/. Бяха натрупали толкова прах отвътре, че бяха станали черни. С вода и веро всичко светна като ново, много хора ме питаха дали не съм ги сменял. Ето снимка на стария и на новия/умития/ фар:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/17-05-07_1927.jpg
Разликата е огромна. Сега светят 3 пъти повече. Ето няколко снимки на цялата кола:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/20-05-07_1955.jpg
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/20-05-07_1956.jpg
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/20-05-07_1957.jpg
Оставаше да сложа страничните мигачи и праговете. Кабелите с лампите на мигачита така се бяха заклещили вътре, играх си 1 час с една дебела тел да ги извадя. А праговете не съм ги сложил защото ще се надграждат отзад да станат издути като на QV. По нататък ще ви кажа как стана това :lol: На първата снимка се виждат отворите в бронята за фаровете за мъгла. Аз нямах стандартно и там имаше едни капачета. Намерих си халогени които паснаха точно в дупките - някакви полски за 45 кинта и крушки за още 10. Изглеждат доста стабилни, със стъкло отпред и добре уплътнени. Аз ги сложих вече но не съм направил снимка, тия дни и това ще направя. Ми това е засега, скоро пак ще пиша.
Alfa User
11-06-2007, 09:49
Леле колега ... шапка ти свалям за ентусиазма и добрата работа :clap2:
Невероятен резултат, чакам с нетърпение да видя довършителните работи и окончателния вид на тая чудна колица. Поздрави ! :th_up:
:clapping: :notworthy: :bravo:
:shock: :shock: :shock: браво баце евала за ентусиазма,малко са хората като теб ама са ти остава само да си я караш с кеефффффф :lol: :lol:
Здравейте отново. Пускам няколко снимки след като монтирах халогените. Те си имаха едни скоби за захващане, но не можах да измисля как да ги хвана и им сложих по 2 шпилки и ги стегнах на оригиналните места. Стана много добре само че единия свети малко в облаците та ще трябва да го смъкна като имам малко време. Ето как изглежда:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/27-05-07_1926.jpg
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/27-05-07_1927.jpg
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/08-06-07_2156.jpg
Малко по малко придобива вид. Много я заглеждат хората. Скоро ще сложа и праговете. Днес ги шприцнах, до края на седмицата ще са готови. Ще опиша подробно как съм ги направил. Сигурно на повечето от вас ще им е много интересно. Чао засега че пак трябва да излизам. Имам среща с 2 пили :lol: Очертава се интересна вечер. Чао
DJ_STIVAN
12-06-2007, 09:40
:wub: :wub: :wub: Мале... уникална е станала,на моята също и предстои да се боядисва но.... едва ли "майсторите" ще я направят с такава любов като теб.... да те питам за халогените че.... аз имам,ама са мн зле и двата и трябва да ги сменям,а тези доста добре са паснали в дупката... та от каде ги взе?Цената я разбрах,остава да кажеш за каква кола са?
Здр. Не са за точно определена кола. Влязох в един магазин да си търся антена и продавача гледа колата и вика "имам едни халогени дето точно ще ти паснат" и аз му викам дай да ги видя и ги пробвах-наистина пасваха точно. Някакви полски са марка "wesem". Между другото не са ментета, защото в търсачката веднага ги намерих. Сигурно ако обиколиш ще ги намериш и ти.
Продължавам с ъпгрейдите. Бяха ми изпокъсани уплътненията на предните врати отдолу по праговете. Някой доста беше стъпвал по тях. Търсих по магазините, но такива работи не се продавали. Съвсем случайно попаднах на един който ходи до гърция и вкарва части и той ми каза че там имало магазини само за уплътнения. Съгласи се да ми донесе ако намери, само ми поиска да му нарисувам точно профила на уплътнението. Дадох му го с недоверие но след 5 дена ми звани някой с непознат номер и ми вика "здравей, аз съм в гърция, намерих ти уплътнението, ще ти струва по 6 лева на метър" не мен ми трябваха 7 метра и ги поръчах. Донесе ми ги всичко точно, съвсем същото черно лъскаво. Голяма случаиност беше защото те не ги водят по марки коли а просто продават разни уплътнения. Стояха у дома половин година в една торба и след като боядисах красавицата ги смених. Ето една снимка какво ми остана:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/29-05-07_1849.jpg
Сега да кажа малко за амортисьорите. В началото бях написал че предните амортисьори са за смяна, направо бяха много зле. Левия горе долу държеше, десния хич го нямаше, нещо чукаше, ужас! Колата подскачаше, през легнал полицай с 20 км колата хлътваше първо от дясно после от ляво, абе направо трагедия. Аз се бях наканил да ги сменям даже бях търсил тук там, но все нямаше пари. Докато един ден десния просто блокира. Стана със спортно окачване на едното колело :cry: Спешно започнах да търся амортисьори. За BOGE не съм си и помислял. Един приятел в магазим за авточасти провери за SACHS и цената беше умопомрачителна - 550 кинта като ми беше направил 30% отстъпка, MONROE пак някаде там. В KANEX.BG уж ги имаше за 280 лв комплект, накрая се обаждах и ми казаха че има драстично повишение на цената от производителя и затова не ги внасят. Можело да ми ги поръчат на 490 :shock: ужаса стана голям. С много търсена намерих едни италиански от неизвестната марка WIKTOR за 300 кинта комплект. Дори в кутиите имаше по един формуляр за гаранция 2 години, която естествено важи само в италия. Еми наших се какво да направя. Ето снимка:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/29-05-07_1846.jpg
Амотрисьорите бяха сгънати в кутиите и вързани с една тел, да не се разпъват, нали са газови. Между другото открих че десния кормилен накрайник беше ръждясал и спекъл и скърцаше и пукаше като се върти на дясно. Реших и него да сменя. Ето снимка на стария и новия накрайник:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/20-05-07_1330.jpg
Стария бяше много изстрадал, маншончето беше скъсано сигурно е влизала вода и мизерии а и някой майстор го беше сложил накриво. Както и да е. Развих го премерих разстоянието по резбата до гайката, навих новия накрайник до там и стана. Даже стана по добре, защото преди леко дърпаше на ляво а сега е добре.
Да се сменят амортисьорите не е трудно, не знам защо майсторите скубят толкова. Двата ги смених за 1 час сам, само един познат ми помогна да избия кормилните накрайници. Бах си намерил предварително скоби за пружините. Разглобяването може и без скоби но за сгобяването си трябват. Иначе разглабянето е много просто - развива се голямата гайка и всичко се разхвърчава :roll: разпилява се но леко-насочих го срещу стената и развих гайката. Трябва да се запомни последователността на тенекиите и шайбите иначе не е трудно. На мен ми беше за втори път. Преди 2 години сменях тампоните отгоре и лагерите под пружините та вече ми беше доста лесно. Лагерите тоя път бяха добре но тампоните се бяха разбили. Изглеждаха като нови но лагера мърдаше 5 мм ногоре надолу. Ебаси боклуците продават. И това чукане се появи 1000 км след като ги смених. отдолу се развалцовала тенекията дето държи лагерчето. Ето снимка, показал съм къде се е изправил ръба:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/20-05-07_1332.jpg
Можех да ги запресовам пак, но щом един път са се скапали пак щеше да стане само че доста по бързо. Затова си върнах старите оригинални - малко е нацепена гумата но поне лагера не мърда. Използвах да намажа пружините с ръждопреобразувател, не изглеждаха ръждясали, но под шлаухите в двата края беше ужас - накопано здраво. Отрязах шлаухите, няма какво вече да предпазват, пък и омекотяване от там едва ли може да чакам. Ето снимка на сглобения макферсън:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/20-05-07_1329.jpg
и още една:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/20-05-07_1331.jpg
Трябва да ви кажа, че сега колата се държи много добре. Вози доста твърдичко и стегнато. Накланя се малко по завоите, но държи много добре траекторията. Е все пак е с нормално окачване, но съм доволен от резултата. Иска ми се да е малко по-ниска, но не мога да намеря пружини. С рязане не става. Пак повтарям не пробвайте - предните не става да се срежат. Вече развалих един комплект. Ми това е засега. Като имам време ще пиша. Чао и действайте. С гледане нищо не става :wink:
Смени ли лагерите на макферсона(пластмасовите)те са много капризни.
vikoalfa
13-06-2007, 22:41
Продължавам с ъпгрейдите. Бяха ми изпокъсани уплътненията на предните врати отдолу по праговете. Някой доста беше стъпвал по тях. Търсих по магазините, но такива работи не се продавали. Съвсем случайно попаднах на един който ходи до гърция и вкарва части и той ми каза че там имало магазини само за уплътнения. Съгласи се да ми донесе ако намери, само ми поиска да му нарисувам точно профила на уплътнението. Дадох му го с недоверие но след 5 дена ми звани някой с непознат номер и ми вика "здравей, аз съм в гърция, намерих ти уплътнението, ще ти струва по 6 лева на метър" не мен ми трябваха 7 метра и ги поръчах. Донесе ми ги всичко точно, съвсем същото черно лъскаво. Голяма случаиност беше защото те не ги водят по марки коли а просто продават разни уплътнения. Стояха у дома половин година в една торба и след като боядисах красавицата ги смених. Ето една снимка какво ми остана:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/29-05-07_1849.jpg
Сега да кажа малко за амортисьорите. В началото бях написал че предните амортисьори са за смяна, направо бяха много зле. Левия горе долу държеше, десния хич го нямаше, нещо чукаше, ужас! Колата подскачаше, през легнал полицай с 20 км колата хлътваше първо от дясно после от ляво, абе направо трагедия. Аз се бях наканил да ги сменям даже бях търсил тук там, но все нямаше пари. Докато един ден десния просто блокира. Стана със спортно окачване на едното колело :cry: Спешно започнах да търся амортисьори. За BOGE не съм си и помислял. Един приятел в магазим за авточасти провери за SACHS и цената беше умопомрачителна - 550 кинта като ми беше направил 30% отстъпка, MONROE пак някаде там. В KANEX.BG уж ги имаше за 280 лв комплект, накрая се обаждах и ми казаха че има драстично повишение на цената от производителя и затова не ги внасят. Можело да ми ги поръчат на 490 :shock: ужаса стана голям. С много търсена намерих едни италиански от неизвестната марка WIKTOR за 300 кинта комплект. Дори в кутиите имаше по един формуляр за гаранция 2 години, която естествено важи само в италия. Еми наших се какво да направя. Ето снимка:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/29-05-07_1846.jpg
Амотрисьорите бяха сгънати в кутиите и вързани с една тел, да не се разпъват, нали са газови. Между другото открих че десния кормилен накрайник беше ръждясал и спекъл и скърцаше и пукаше като се върти на дясно. Реших и него да сменя. Ето снимка на стария и новия накрайник:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/20-05-07_1330.jpg
Стария бяше много изстрадал, маншончето беше скъсано сигурно е влизала вода и мизерии а и някой майстор го беше сложил накриво. Както и да е. Развих го премерих разстоянието по резбата до гайката, навих новия накрайник до там и стана. Даже стана по добре, защото преди леко дърпаше на ляво а сега е добре.
Да се сменят амортисьорите не е трудно, не знам защо майсторите скубят толкова. Двата ги смених за 1 час сам, само един познат ми помогна да избия кормилните накрайници. Бах си намерил предварително скоби за пружините. Разглобяването може и без скоби но за сгобяването си трябват. Иначе разглабянето е много просто - развива се голямата гайка и всичко се разхвърчава :roll: разпилява се но леко-насочих го срещу стената и развих гайката. Трябва да се запомни последователността на тенекиите и шайбите иначе не е трудно. На мен ми беше за втори път. Преди 2 години сменях тампоните отгоре и лагерите под пружините та вече ми беше доста лесно. Лагерите тоя път бяха добре но тампоните се бяха разбили. Изглеждаха като нови но лагера мърдаше 5 мм ногоре надолу. Ебаси боклуците продават. И това чукане се появи 1000 км след като ги смених. отдолу се развалцовала тенекията дето държи лагерчето. Ето снимка, показал съм къде се е изправил ръба:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/20-05-07_1332.jpg
Можех да ги запресовам пак, но щом един път са се скапали пак щеше да стане само че доста по бързо. Затова си върнах старите оригинални - малко е нацепена гумата но поне лагера не мърда. Използвах да намажа пружините с ръждопреобразувател, не изглеждаха ръждясали, но под шлаухите в двата края беше ужас - накопано здраво. Отрязах шлаухите, няма какво вече да предпазват, пък и омекотяване от там едва ли може да чакам. Ето снимка на сглобения макферсън:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/20-05-07_1329.jpg
и още една:
http://www.cani-canev.hit.bg/alfonso/20-05-07_1331.jpg
Трябва да ви кажа, че сега колата се държи много добре. Вози доста твърдичко и стегнато. Накланя се малко по завоите, но държи много добре траекторията. Е все пак е с нормално окачване, но съм доволен от резултата. Иска ми се да е малко по-ниска, но не мога да намеря пружини. С рязане не става. Пак повтарям не пробвайте - предните не става да се срежат. Вече развалих един комплект. Ми това е засега. Като имам време ще пиша. Чао и действайте. С гледане нищо не става :wink:
Браво за труда и желанието. :bravo: Малко са такива като нас да си хвърлят време и пари за 33ки и аз като тебе възтановявам една красавица само дето ъпгреидвам и моторчето :twisted: успех с начинанието и нека оборим твърденията,че 33ката е най-смотания модел на Алфа
Колкото за пружините търси от 16в с тях стои малко по-ниско
Поздравления колега!!! Евала за ентусиазма и благодарности , че споделяш с другите алфисти в тази много добра тема (много се радвам на такива теми и ми е много интересно) :!: :idea: :clap: :thumbup:
Евала колега!!!!!!!!!!!
Мислех ,че няма други като мен да хвърлят пари по 33-ка.
Скоро ходих в един сервиз и видах една 85 -та оставена за цялостно боядисване и не вярвах на очите си.
Има колкото си искаш луди да си глезят 33-ките!
Не си мисли че са малко!
Здравейте. Е може би съм луд да хвърлям пари по тая кола, но пък стана много хубава, така че изобщо не съжалявам. Аз по принцип гледах да направя с малко пари, но не съм пестил от материалите. На мен ми излезе малко защото сам си правих почти всичко, а иначе за материали не съм се скръндзил. Ето една сметка колко ми излезе ремонта до тук:
За бодисването:
шкурки, кит, грунд за пластмаса - 21
червена боя 2л. + 0.5 бяла - 150
черна боя 0.2л. - 15
шприц кит 2 кутии - 48
още шкурка - 5
силикон - 4
нитове - 1
коресилин - 7
---------------------------------------------------
всичко 251 лева
за бояджията 60 лева
По окачването:
предни амортисьори - 300
кормилен накрайник - 12
Това е. Много ли е? Един приятел даде 700 кинта за боядисване на едно рено и то не цялостно :shock: А освен това остава и удоволствието от работата :lol: Друго е да кажеш "Аз я направих!" Освен това се подмлади с 10 години. Като я спра до някаква уродлива нова кола моята се откроява като ферари. Чао засега.
vikoalfa
15-06-2007, 23:47
Има колкото си искаш луди да си глезят 33-ките!
Не си мисли че са малко!
Хаиде да се преброим :lol: сега е на мода, макар че пилците се броят на есен :twisted:
Alfa User
16-06-2007, 01:16
Е може би съм луд да хвърлям пари по тая кола, но пък стана много хубава, така че изобщо не съжалявам... Като я спра до някаква уродлива нова кола моята се откроява като ферари.
Е точно заради това си ги гледкаме и обичаме тия колици. И верно - не са хич не са малко хората, дето пръскат пари за да си поддържат и глезят 33-ките - бройте и мене :twisted:
Ами може всеки който си обръща повече внимание на колата да си
каже и ще видите че хората не са малко!
Аз също пръскам доста пари в нея ама не ми пука, колата ме радва и
си я гледам!
И аз като колегата я боядисах цялата преди месец, но поне знам
че сега е добре и ме кефи!
Браво колега,само така!
Аз също я подготвям в момента за боя :wink: (ще и сменям цвета от зелен на черен) ......... очаквайте скоро снимки + инфо .......... Искам да стане неповторима ........... Май съм влюбен :oops: :roll:
бе хубаво сменяте цветовете вие като все едно свещи сменяте ,ма немислите ли че е грозноватичко като отворите където и да е и отвътре друг цвят,иначе то се знае че цвета е червеният :oops: ,но поне да е цялостно :wink:
бе хубаво сменяте цветовете вие като все едно свещи сменяте ,ма немислите ли че е грозноватичко като отворите където и да е и отвътре друг цвят,иначе то се знае че цвета е червеният :oops: ,но поне да е цялостно :wink:
Извинявам се че пиша в чужда тема , но не се саържах :oops:
Много ясно че цялостно ще я боядисвам + отпред коша (след два - три дни свалям и двигателя ) :D Днес ще свалям броните, за да огледам на критичните места , защото и отдоло ще има боядисване ...... хайде няма да съсипвам на колегата темата повече....
поздрави
Здравейте отново. Няма смисъл да спорите. Всеки си прави кенефа както си иска, също така всеки си има свое мнение, което трудно се променя. Да ви кажа сега за праговете и да завършвам колата. Тя всъщност отдавна е готова цялостно, само че все не намирам време да пиша. Праговете ми бяха нормални /от тия правите от край до край/ и аз исках да сложа от издутите като на QV. Хубаво ама те не се намират. Къде ли не търсих, по морги по обяви и няма. Накрая намерих при Лисан, но той ми искаше 60 лева+куриер до Велико търново=65. Еба те щяха да ми излязат златни. И реших да си надградя моите със стъклопласт да станат издути. Аз се бях занимавал преди време с едни спойлери на една ямаха и горе долу бях му хванал цаката на мацането със смола, само че не в такива мащаби. Освен това такива прагове бях виждал на живо преди 3 години /на един приятел QV-то.той м/у другото го продаде някъде в София.Много бегаше но накрая започна да му пада полуоската,явно ударите му бяха доста/, както и да е-не можах да намеря жива 33-ка с издути прагове,поне размери да смъкна, но имам доста снимки и от там мащабно определих размерите. Реших да използвам полиеретанова пяна /дето уплътняват дограмите/ за основа на модела. Първо го напластих отгоре върху стария праг повече от необходимото за да може след това да се оформи както трябва. Нямам снимки преди да ги оформя, но мисля че не е голяма загуба. Ето как изглеждат след като ги оформих грубо с нож и шкурка 40:
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/29-05-07_1929.jpg
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/29-05-07_1932.jpg
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/29-05-07_1930.jpg
Доста е грубо и на нищо не прилича, но ще добие вид. Бях оставил пяната да съхне през нощта и тя се беше наклонила не на където трябва и затова в долната част съм попълвал с фибран, но ако се работи вниматекно и постепенно да се наплъстява ще стане ок. Но това не му пречи, пак стана. На последната снимка се вижда профила който трябва да се получи. Той всъщност е точно продължение на предната част и е само с прави равнини, така че е лесно да се оформи. В долната част /пак на последната снимка има едно празно триъгълниче, което запълних с фибран. След това трябва с нещо да се запълнят тия дупки, защото много смола и много кит ще трябват иначе. Може да се запълнят със силикон или с гипс, но аз реших да ги облепя с тиксо. Ето снимки:
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/02-06-07_1049.jpg
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/02-06-07_1051.jpg
Много приличат на истински нали, но са още доста мекички. За да се вкоравят трябва да се покрият с полиестерна смола и един специален стъклен плат, който се слага за арматура. По принцип смолата май не се продава на дребно, има баки по 20 кира които струват 100 кинта. Аз имам един познат, който прави стени за скално катерене и от него си купих едно кило за 4 лева, а плата ми го даде бонус-разни парчетийки дето му остават. Нямам снимки от момента на покриването със смолата, но общо взето е голяма мацаница, който се интересува мога да му кажа как става точно работата. Ето снимки на праговете след един ден съхнене на смолата:
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/03-06-07_1200.jpg
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/03-06-07_1219.jpg
Доста са неугледни и много бодат,трябва да се внимава. След това започва якото шкурене-първо с ъглошлайфче се магат излишните места, после с дървено трупче с шкурка 40. Стана по-бързо от колкото очаквах. Тая едрата шкурка го яде много лесно. Само че се дига страшно много прах и трябва да се работи с маска и ако духа вятър е още по-добре. За 2 часа ги бях оформил и двата и започнах да попълвам дупките с кит. Дупчици винаги има, първо се действа със стъкления кит, след това с другия. Може би 5 пъти китвах и чкурих, докато се изравни. Ето снимка на какво заприличаха:
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/10-06-07_1640.jpg
След това една ръка шприц кит. След шприца лъснаха още няколко дефекта които трябваше да се коригират:
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/13-06-07_1917.jpg
След това шприца се шкури с 400 след което още една ръка шприц кит и отново се шкури с 400 и е готово за боя. За всичките прагове /4-те части/ купих 150 грама боя и ми стигна перфектно за 2 слоя. Ето снимка какво се получи в крайна сметка след 4 дена бачкане:
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/17-06-07_1005.jpg
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/17-06-07_1004.jpg
Ето какво се получи с малко мерак и 23 кинта-4 за пяната, 4 за смолата и 15 за боя. Смятам че стана доста добре, сами преценете:
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/17-06-07_1531.jpg
JORDANGT
17-06-2007, 23:15
Добре са станали,но ме притеснява да не се нацепят :wink:Иначе аз продадох една Imola(те са с раздутите прагове) на един Данчо от В.Търново
Само времето ще покаже дали ще се нацепят ама мисля че ще държат. А иначетая сивата не съм я мяркал. Т-во е малък град и ги знам всичките, мога да ги изброя на пръсти,ама всичките са едни гробници мани мани. Всички ги карат до разпад, нищо не бутват. Ама държат ей. Има една от старите от малък я гледам в съседния блок и все е в едно и също състояние и постоянно я карат :roll:
JORDANGT
17-06-2007, 23:36
Тая е черна металик ама от светкавицата така изглежда.А това момче е 85/86 набор студент има по-голям брат и го няма във форума
Само времето ще покаже дали ще се нацепят ама мисля че ще държат. А иначетая сивата не съм я мяркал. Т-во е малък град и ги знам всичките, мога да ги изброя на пръсти,ама всичките са едни гробници мани мани. Всички ги карат до разпад, нищо не бутват. Ама държат ей. Има една от старите от малък я гледам в съседния блок и все е в едно и също състояние и постоянно я карат :roll:
Колега, ела да се запознаем на някоя срещичка 8) Впрочем мисля , че сме се виждали с теб. Навремето не продаваше ли едни джанти 16-ки? :roll: :roll:
vikoalfa
04-07-2007, 00:44
Колега кво стана с колата, що я продаваш :?:
Ще минавам на по-скъпа :D
JORDANGT
04-07-2007, 22:26
Ти си луд
след толкова труд :roll:
Ще минавам на по-скъпа :D Нали ще е алфа :roll:
Тая е черна металик ама от светкавицата така изглежда.А това момче е 85/86 набор студент има по-голям брат и го няма във форума
8)
а, той света бил малък :lol: , имолата е на брат ми. има едни ядове сега по двигателя ,нали е мома италиянка :lol: и търся инфо
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/17-06-07_1005.jpg
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/17-06-07_1004.jpg
Ето какво се получи с малко мерак и 23 кинта-4 за пяната, 4 за смолата и 15 за боя. Смятам че стана доста добре, сами преценете:
http://cani-canev.hit.bg/alfonso/17-06-07_1531.jpg
Шапка ти свалям за работата ти по праговете:) Ако имах достъп до гараж за повечко време бих се пробвал и аз, винаги съм си падал по тунинга и особено оптичния. :clap2:
Добре са станали,нали :D Аз мислех и броните да преправям, но накрая реших да започна с праговете да добия малко опит. Ще видим може и нещо друго да ми хрумне :lol: :wink:
ventutsy
11-09-2007, 18:38
колега с каква боя я поядиса дай повече информация и пръска ли я с лак отгоре или се пръска само металика
здр.боята не е металик! :shock: Няма отделен лак,само боя се пръска. Боята е марка MOBIHEL, 60 лева литъра комплект с разредител и втвърдител.
ventutsy
13-09-2007, 18:18
браво майсторе резултата е отличен като се има впредвит че не е пръскан отделен лак. :lol: исках да пръсна мойта 33ка с дю понт или глазурит,но като гледам резултата от мобихел много се замислям.
MOBIHEL е световноизвестна фирма, а като цена и качество е много добра. На снимките само съм измил колата. Никога не съм я полирал или мазал с разни други блажотии.Спрах се на тази боя след като се консултирах с няколко бояджии.Единият дори ми каза че се разливала като глазурит :D Не знам дали е така но стана много здрава и с добър гланц.
Колеги с дълбоко прескърбие ви съобщавам че си продадох колата. Излетя днес за София. :frown:
Колко време мина от последната снимка?
Искаме още :metal:
JORDANGT
17-09-2007, 21:23
Колеги с дълбоко прескърбие ви съобщавам че си продадох колата. Излетя днес за София. :frown:
Моите съболезнования,и аз така се чувствах 3 пъти. :cry: :frown:
А новия стопанин да не си трае и да се похвали :!: :!: :!:
Filinatora
17-09-2007, 21:59
Колеги, аз пък с огромна радост ви казвам, че днес купих колата :D :D :D . Долетя (буквално летеше по пътя ) днес до София и първите 300 км с нея бяха 100% неподправена Алфа тръпка :D
mitaka_cs
17-09-2007, 22:23
Айде честито!
Благородно ти завиждам! Пусни някакви снимки да точим лиги :oops:
Filinatora
20-09-2007, 20:51
Айде честито!
Благородно ти завиждам! Пусни някакви снимки да точим лиги :oops:
Благодаря ще черпя :D
Ще пусна, само че още не съм я измил, откакто съм я купил . Първо прявя някои ремонтчета (жила на ръчна спирачка, спирачни цилиндърчета, задни накладки (имаше още малко живот в тях но така и така сменях всичко отзад..), маншон на полуоската, нов антифриз защото стария почти изтече, два нови водни маркуча (заради които изтече антифриза) и за сега ми остава да оправя перката отпред (някакъв жичкаджийски проблем - не достига ток до вентилатора, иначе той си работи??? Ако някой познава добър жичкаджия - PLEASE HELP :!: :?: ). Сега не смея да я карам защото доста загрява в задръсвания (които в София са рядкост :D
После я регистирарм в КАТ (нови номера) и ще и направя една фотосесия :wink:
е тия мрасници постоянно првят номера с токовете
мноо ясно...и аз няма да искам да работя супер ако нещо не ми е добре....което ме прави завършена мръсница,което пък от своя страна се отнася за всички :)
не достига ток до вентилатора, иначе той си работи???
същия проблем. оказа се че от бушоните до термо ключа има напрежение но кабела е прегорял някъде и съпротиврението беше няколко стотин килоома. пусни едно кабелче през бушон от акомулатора до термо ключа, но преди това съедини двете крачета на буксата към термоключа за да си сигурен. ако завърти - ключа, ако не завърти- слагай кабел.
alfa_145_boxer
13-06-2008, 17:32
Браво!!!!!
Какво да кажа...евала колега!
Съживил си красавицата :D
Той хубаво я съживи стана страхотна наистина ама веднага я продаде!
И май не е на някой градски щото не я мяркам тук !
Темата е доста стара междо другото !
33-те са ми слабост :in_love: ЕВАЛА колега :bravo:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.