Log in

View Full Version : Проблем с обороти при включен климатик



SPEEDO
11-06-2024, 22:08
Здравейте! Колата е Алфа Ромео 145 2.0 16в само бензин. При освобождаване от скорост в движение оборотите играят в диапазона 600 - 1200 като след 2-3 притрисания се задържат на 800 плюс-минус. При изключен климатик няма никакви проблеми и оборотите си падат съвсем плавно. Има ли някакъв датчик или нещо, което да "казва" на компютъра, че компресорът е пуснат за да може той да коригира оборотите. Забелязал съм, че на повечето автомобили при пускане на климатика оборотите се повишават леко, вероятно с цел да се компенсира товара. При мен я няма тази корекция. Имате ли някакви предположения?

alfa racer GTA
12-06-2024, 16:56
Първо си виц "фраулайф" шайбата както казват на този елемент при вагините и немските барутници.
Тоест виж си дали ролката на алтернатора работи и дали не е "запекла" или да се движи трудно. При включване и изключване точно тя "обира" това първоначално натоварване, за да няма такова колебание на оборотите.

След това не знам дали този модел автомобил има, но вероятно има "електромагнитен съединител" който "закача" и "разкача" алтернатора към ремъците и ролките.


Според мен не се повишават оборотите при пуснат климатик, а си работи двигателя нормално(това при старите автомобили. При автомобили след 2010 година може и да е така както казваш). Единствено се повишават оборотите зимата когато натиснеш копчето/ата за бързо затопляне и/или размразяване на прозорците - тгава скачат на 1100 оборота ( при мен на дизела) от 780 оборота преди това.



Друго което може да е, ако грешиш, че това го прави само при включен климатик е да време за ремонт на алтернатора. Замери си напрежението което дава.

При износен алтернатор и конкретно да кажем четки или колектор, то тогава се получава прекъсване за части от секундата в работата на алтернатора и това дава колебание, защото цялото захранване с електрическите консуматори се поема само от акумулатора.

При алтернатора обикновенно някоя от четките му се е износила повече от другите и пружинката на износената четка започва да опира в колектора, като така се получава прекъсването на производството на ток.

Ако е износен колектора на алтернатора, то тогава пък трябва да се смени целият колектор. В този случай се сменя всичко останало което подлежи на обсужване по алтернатора - четки(най -добре направо нов четкодържач заедно с четките), нова ролка на алтернатора и т.н.

georgi_angelov
19-06-2024, 12:55
Да ме извинявате, но колегата е писал 2.0 TS бензин без пръдни...
Ролката на алтернатора се нарича "шайба със свободен ход", има я масово на дизеловите автомобили, на този бензинов двигател от 90-те години такава ролка няма.
Другото - всичко в автомобила се захранва от акумулатора, ролята на алтернатора или така популярно наричаното "динамо" е да зарежда въпросната батерия, ако сте обръщали внимание всички кабели на консуматорите са закачени на клемите на акумулатора, а не на изхода на алтернатора...
Та... Проблемът във въпросната кола по-скоро изобщо не е проблем или в краен случай е проблем с компресора на климатика, който при стартиране да не успява да се развърти достатъчно бързо.
А, и "електромагнитен съединител" на алтернатора - ей такова чудо още не съм виждал и в най-висшата форма на фашистки пилотаж, т.е. Ауди, Фолксваген и себеподобните идиотии...