View Full Version : Обтягане на ангренажна верига
Намерих няколко теми, в които се говори, че имало описание и така и не го намерих (само линк към pdf с парола). Някой може ли да помогне с инфо как се обтяга веригата на 2.0. ТС 8V?
Благодаря предварително!
Принципно - 1. разхлабваш винта на обтегача (на много терсене за развиване място е - аз използвах лула 14 май), 2. ръгаш 5-та, 3. буташ, 4. затягаш. Но..., най-ок е да развиеш 20-тината болчета на капака на свещите и на този на клапаните, да си вземеш червен силикон (3,5 - 4,5 лв), че някаква смешна хартиена г-ра (и то без силиконовите елементи е 21 лв), и след като направиш 1. и 2. по време на 3. да зяпаш кога ще се обтегне на мах (защото има и момент на отпускане) и 4. и така. Ако пак ти ручи (както при мен стана) си приготвяш 70 лв за нова италианска + ? лв за труд (или се чанчиш сам) и се молиш да не е от малката шума. В момента аз съм на етапа преди покупката на нова и саморъчна смяна + молитви да не е малката.
Novachev
02-06-2007, 21:29
На лада се прави горе долу по този начин само че винта (капачката) се развива на цяло. Слагаш си пръста на дупката вътре има едно плунжерче почваш да буташ и когато това плунжерче потъне най много стягаш, за да си сигурен че си намерил положението в което плунжера потънал най много трябва да направиш поне два оборота на коляновия вал около 2 метра бутане на 5-та. Ако на алфата ги има това нещо след като развиеш винта трябва да стане по същия начин. Дано да съм ти бил полезен Ъспех
Благодаря за инфото. Стана работата ;)
Благодаря за инфото. Стана работата ;)
Колега, би ли дал малко повече информация-каква беше причината да искаш да я натягаш, имаше ли ефект и т.н. понеже прегледах няколко теми и мненията са доста противоречиви (относно това как се прави, че нямало смисъл, че не било за всеки и т.н.) ,а Алфата напоследък нещо доста се "разтрака" и ми се иска да пробвам да видя какво ще стане :roll:
Другите колеги също могат да споделят опит и съвети ако желаят ;)
Моята, даже я и смених и ... пак шуми. Остава да е малката бандитка. За нея обаче още от преди зимата набирам смелост и ...още си трака за сега.
А какво става, ако трака веригата...В смисъл какви са отрицателните последици и в какъв период от време се появяват :roll:
И моята трака де :lol:
Днес пробвах по начина описан малко по-горе от TRENDi (без да свалям капака), но резултата нещо не ми хареса :frown: Може и да си внушавам, но ми се струва, че след манипулацията се разтрака още повече и се чудя дали не съм я отпуснал вместо да я стегна :roll: Искаше ми се пак да опитам, но ме уплашиха, че може да я натегна много и да направя някоя беля . Има ли го и тоя вариант или няма страшно и мога да пробвам пак ?
Използвай вторият описан метод. При него може да си помагаш за мах обтягане с щанга. Тука има някаква микро вероятност да стане белята - ако не си знаеш силата и строшиш всмукателният вал, който ти идва рамо за напъването. На тези, които са ти казали това:
но ме уплашиха, че може да я натегна много и да направя някоя беля
им кажи да си сменяват ангренажните ремъци редовно и да не се занимават с твоя ангренаж...
ОК утре ще пробвам ;) Не исках да свалям капака заради гарнитурата, но после ще сложа силикон, че и без друго малко тече . Мерси много за съвета ;)
Днес пробвах по начина описан малко по-горе от TRENDi (без да свалям капака), но резултата нещо не ми хареса :frown: Може и да си внушавам, но ми се струва, че след манипулацията се разтрака още повече и се чудя дали не съм я отпуснал вместо да я стегна :roll: Искаше ми се пак да опитам, но ме уплашиха, че може да я натегна много и да направя някоя беля . Има ли го и тоя вариант или няма страшно и мога да пробвам пак ?
Никаква беля не може да стане.
Няма опасност от пренатягане, но свали капака да виждаш какво става.
А какво ще стане ако оставим веригата да си трака? последици след 20хил км? 100 000км?
Моята си трака леко и все още имам страх от евентуални манипулации... Още повече, че колата ми в момента върви ужасно много и да не я прецакам нещо :? :? :roll: :roll:
Аз си тракам от около 7 хил. вече, но смених голямата. Ако до 20 хил не сменя и малката ще ти пиша дали може да се кара така.
А иначе теоретично може да станат следните неща, според мен:
1. Скъсване на голямата - салата от клапана и пробито/ти бутало/ла + евентуални поражения по главата. Това например е ставало на БМВ стар 6-так 323 и то тъкмо запалил човека;
2. Скъсване на малката - ако не се замота и заклини по някакъв начин положението - само същото, като да останеш без маслена помпа. Последиците са ясни, ако не успееш и естествено имаш шанш да изгасиш мотора веднага.
Хубавото е, че до сега не съм чул някой да е скъсал верига на 155, но не значи че няма, де.
начи на лада не е като на алфа
обтягането е различно
утре ме подсетете ще опиша ко се прави щото сега ми е трудно :lol:
освет това има разлики при различните мотори на алфа :idea:
начи на лада не е като на алфа
обтягането е различно
утре ме подсетете ще опиша ко се прави щото сега ми е трудно :lol:
освет това има разлики при различните мотори на алфа :idea:
Ми айде де, подсещам те :lol: Кажи за 155 1.8 :?:
сваля се капака на клапаните
разхлабва се болта на обтегача
върти се двигателя докато обтегне максимално - орикновено 1 оророт е това
затяга се болта
това е
ALFA CORSE
24-04-2008, 20:31
сваля се капака на клапаните
разхлабва се болта на обтегача
върти се двигателя докато обтегне максимално - орикновено 1 оророт е това
затяга се болта
това е
Защо се сваля капака на клапаните?
По спомен от manual-а беше:
включва се на пета
разхлабва се обтегача
бута се 10 метра напред, като в никакъв случай колата не трябва да има някакво движение назад
натяга се обтегача
[quote="търтей":209okh89]сваля се капака на клапаните
разхлабва се болта на обтегача
върти се двигателя докато обтегне максимално - орикновено 1 оророт е това
затяга се болта
това е
Защо се сваля капака на клапаните?
По спомен от manual-а беше:
включва се на пета
разхлабва се обтегача
бута се 10 метра напред, като в никакъв случай колата не трябва да има някакво движение назад
натяга се обтегача[/quote:209okh89]
за да видиш кога е натегната максимално ;)
в мануала метри не пише :wink:
Моята верига преди три години я натегнах така:
дигнах на крик предна дясна гума,охлабих болта (на много шибано место е) дясната гума е въртиш леко напред около 1/3 оборот и затягаш болта.
Непомна колата дали трябваше да е на скорост и дали когато завърташ гумата се върти докато натегне !
Цялата процедура съм я правил по инструкция която беше описана тук във форума и резултата беше страхотен.
да вдигнеш на крик и да включиш на 5-та скорост и да завъртиш вдигнатата гума напред.
важно е при превъртането да чувстваш усилие - тогава има на някой от цилиндрите такт компресия и веригата е опъната, ако прескочиш компресията веригата може да се охлаби
сваля се капака на клапаните
разхлабва се болта на обтегача
върти се двигателя докато обтегне максимално - орикновено 1 оророт е това
затяга се болта
това е
Пчела за тая услуга....колко пара ще ми искаш? :roll:
...ако ти се занимава? :wink:
[quote="търтей":x9h9grgn]сваля се капака на клапаните
разхлабва се болта на обтегача
върти се двигателя докато обтегне максимално - орикновено 1 оророт е това
затяга се болта
това е
Пчела за тая услуга....колко пара ще ми искаш? :roll:
...ако ти се занимава? :wink:[/quote:x9h9grgn]
пари
глупости
но не ми се занимава :)
[quote="Бобби":3c7tsx87][quote="търтей":3c7tsx87]сваля се капака на клапаните
разхлабва се болта на обтегача
върти се двигателя докато обтегне максимално - орикновено 1 оророт е това
затяга се болта
това е
Пчела за тая услуга....колко пара ще ми искаш? :roll:
...ако ти се занимава? :wink:[/quote:3c7tsx87]
пари
глупости
но не ми се занимава :)[/quote:3c7tsx87]
:roll: ..а бе не са глупости :!: ....тия на бензиностацията....още не са ми заредили за някоя "глупост" :D
Кога имаш време и желание!...може да ми драснеш на ЛС...последователно кво да направим?.....след това ще гледам да се реванширам с кво мога :idea:
гледам не ти се цапа...пък идва и Велигден!...няма ...я с мръсни ръце да белиш яице :D
Ще помоля разбирачите да цъкнат тук (http://hsr.data.bg/Veriga.avi) и да изкажат експертно мнение-трябва ле да се натяга или не :) Благодаря
Ще помоля разбирачите да цъкнат тук (http://hsr.data.bg/Veriga.avi) и да изкажат експертно мнение-трябва ле да се натяга или не :) Благодаря
Дали ще вирнеш колата на крик да въртиш колелото или ще я буташ на 5-та няма никакво значение /след като развиеш болта на обтегача/.
Обтегача изпъва веригата максимум /зад него има яка пружина/.Един-два оборота на коляновия вал. След което затягаш болта на обтегача.
Ще помоля разбирачите да цъкнат тук (http://hsr.data.bg/Veriga.avi) и да изкажат експертно мнение-трябва ле да се натяга или не :) Благодаря
Дали ще вирнеш колата на крик да въртиш колелото или ще я буташ на 5-та няма никакво значение /след като развиеш болта на обтегача/.
Обтегача изпъва веригата максимум /зад него има яка пружина/.Един-два оборота на коляновия вал. След което затягаш болта на обтегача.
Ок, това вече е ясно, ама не мога да разбера тоя ти пост какво общо имаше с моя, че си ме цитирал :roll:
Ще помоля разбирачите да цъкнат тук (http://hsr.data.bg/Veriga.avi) и да изкажат експертно мнение-трябва ле да се натяга или не :) Благодаря
Ми според мен, ако не си с бицепс 52 - да :D .
Ще помоля разбирачите да цъкнат тук (http://hsr.data.bg/Veriga.avi) и да изкажат експертно мнение-трябва ле да се натяга или не :) Благодаря
Ми според мен, ако не си с бицепс 52 - да :D .
До на 52 половината го докарвам :lol:
Значи утре пак ще си поиграя, че днес тъкмо свалих капака и ме извикаха по спешност и нямаше време нито за натягане, нито за силикон :frown:
Ще помоля разбирачите да цъкнат тук (http://hsr.data.bg/Veriga.avi) и да изкажат експертно мнение-трябва ле да се натяга или не :) Благодаря
Дали ще вирнеш колата на крик да въртиш колелото или ще я буташ на 5-та няма никакво значение /след като развиеш болта на обтегача/.
Обтегача изпъва веригата максимум /зад него има яка пружина/.Един-два оборота на коляновия вал. След което затягаш болта на обтегача.
Ок, това вече е ясно, ама не мога да разбера тоя ти пост какво общо имаше с моя, че си ме цитирал :roll:
В крайна сметка опъна ли се тая верига или пак ручи и плаче за нова?
В крайна сметка опъна ли се тая верига или пак ручи и плаче за нова?
Ами аз съм посал един пост по-горе "Значи утре пак ще си поиграя, че днес тъкмо свалих капака и ме извикаха по спешност и нямаше време нито за натягане, нито за силикон " което ще рече, че въобще не съм се опитвал да я натягам, а направо сложих капака и тръгнах .Иначе не съм сигурен, че от нея идват тия шумове, по-скоро се надявам да не са клапани, че....... :cry:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit : Доста си поиграх, но пустата верига не иска да се натегне повече от това .Като врътна още малко гумата и почва да се отпуска . Изглежда това и е Max-а, или с други думи си иска смяна :frown:
А ко става като са Клапани??? че имам известни съмнения
chenkette
27-04-2008, 21:46
А иначе теоретично може да станат следните неща, според мен:
1. Скъсване на голямата - салата от клапана и пробито/ти бутало/ла + евентуални поражения по главата. Това например е ставало на БМВ стар 6-так 323 и то тъкмо запалил човека;
2. Скъсване на малката - ако не се замота и заклини по някакъв начин положението - само същото, като да останеш без маслена помпа. Последиците са ясни, ако не успееш и естествено имаш шанш да изгасиш мотора веднага.
Хубавото е, че до сега не съм чул някой да е скъсал верига на 155, но не значи че няма, де.[/quote]
Я пак се замисли кво ще се получи ако се скъса малката верига. Случайно дългата верига се задвижва точно от паразитния вал, което ще рече, че ако се скъса малката верига разпределителните валове остават леко без задвижване т.е пак всичко на салата :wink:
Да, абсолютно е така :oops:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.