Log in

View Full Version : ръчна спирачка



koko
04-06-2007, 22:33
Колеги имам проблем!
Тия дни си смених спирачните дисове на задните колела, задни спирачни маркучета и накладки на всички колелета. Ефектът е, че автомобилът ми сега спира къде къде по-добре. НО... загубих ръчната спирачка. Просто нямам такава след смяната. Ако някой е сменял дискове нека да каже какво трябва да сменя или разбутам, че да оправя ръчната си спирачка. Благодаря!

ParisWind
04-06-2007, 23:34
Здравей колега предната ми Алфа беше 1.7 TS 8 V с която имах подобен проблем! Сега карам 2.0 ТS 8 V. Още като я взех първата не ме кефиха нещо спирачките и я закарах при едни псевдоразбирачи които ми казаха, че трябва да сменям спирачната помпа! Ок, взех нова италиянска но след два дена градско ефекта се оказа че е пак същия! направи ми впечатление ( 1.7 беше сас стандартното - по-меко окачване) че каточе ли предните спирачки даржат значително по-добре от задните, а ръчната ми хващаше слабо на последния зъб! Едни приятелчете ми дадоха съвет за сервиз и когато им я закарах ми обясниха, че спирачните цилиндърчетана задните дискове били под 45 градусов наклон и обезвъздушаването им било доста трудно и ме препратиха към сервиз в който ги обезвъздушават със помпа, която изсмуква старата спирачна течност и след като системата е напълно празна спръсква по налягане новата! Не казвам със сигурност нищо но все пак провери и този момент! Ефекта при мен беше положителен но май е време и с новата 155-ца да посетя това място

Alexanderbb
05-06-2007, 09:24
Така подред.
1. идиотски звучи но поглеждаш дали си закачил хубаво въжетата.
2. ако да, проверяваш да не са клеясали в броните на жилата и дали се движат свободно.
3. ако всичко е наред дигаш ръчката на ръчната на 3 - 4 зъба и после отдолу с регулиращата гайка натягаш докато отзад не заработи като хората.

koko
05-06-2007, 13:41
Аз я натягах ръчната от тази гайка. Става въпрос за гайката вътре в салона непосредствено под лоста нали?. Натегнах я. Сега лостът по стегнато се движи, но само това. Колата и при най-малък наклон си тръгва както е на ръчна. Преди да сменя накладките държеше супер. Ще видим как ще се оправя.

търтей
05-06-2007, 13:42
Аз я натягах ръчната от тази гайка. Става въпрос за гайката вътре в салона непосредствено под лоста нали?. Натегнах я. Сега лостът по стегнато се движи, но само това. Колата и при най-малък наклон си тръгва както е на ръчна. Преди да сменя накладките държеше супер. Ще видим как ще се оправя.

а дали са ти се напаснали накладките?
я провери

Alexanderbb
05-06-2007, 13:57
А вообще сигурен ли си че задните колела спират. Сега най-лесно ще провериш като погледнеш диска. Ако е лъскав спират ако е ръждясал значи имаш проблем

koko
05-06-2007, 22:04
Лъскав си е диска и колата спира добре. На ръчна хваща но съвсем малко. Утре ще я карам в сервиза за да видим какво става.

koko
09-06-2007, 22:50
Оказа се, че причината да не държи ръчната ми спирачка били тресчотките в механизма за спиране на задните колелета. Просто в сервиза разкачиха жилата от задните колела, тресчотките сами си дойдоха на мястото. Закачихме жилата и сега като потеглям с газ на първа задните колелета се влачат. Имам ръчна за чудо и приказ!Супер е! :D

TRENDi
10-06-2007, 01:20
Просто в сервиза разкачиха жилата от задните колела, тресчотките сами си дойдоха на мястото.

Ще може ли обяснение на кое казваш тресчотки (на лостовете, за които се закачат жилата ли?) и как сами са си дошли на мястото?

Просто от както имам колата (1.5 год.) нямам ръчна, а съм сменил всичко отзад, без апаратите (и апарат съм разглобявал с 1 съфорумец, та после се псувахме, че сме го направили), и нещо не мога да си обясня написаното.

Благодаря предварително.

koko
13-06-2007, 13:53
според думите на майстора в сервиза това било механизъм вътре в спирачния апарат. След като освободиш жилото, трябва примерно с отверка да развартиш лоста, на който до този момент е било закрепено жилото на ръчната спирачка. Ще разбереш дали си свърил работа след като завъртиш колелото и с минимално усилие с отверката побутнеш лоста. Ако колелото престане веднага да се върти значи всичко е станало ок. Ако не, трябвало да се нагрява спирачния апарат в долната му част при жилото за да освободи тази така наречена тресчотка. Лично аз до този момент свързвах тресчотката само и единствено с инструмент за развиване, респективно завиване на винтове и гайки :D .
Но колата трябва да е на стенд или с крик последователно да повториш това откачане на жилата за всяко от задните колелета. Щом казваш, че всичко си сменил по спирачната система, явно се касае за същия проблем. Ако и това не стане вероятно си за смяна на апаратите. За съжаление аз съм за смяна на предните спирачни апарати, че ужасно тракат и при съвсем малки неравности. Но това е друга тема.

TRENDi
13-06-2007, 17:34
Благодаря. Някой ден (като ми дойде музата) ще тествам.