View Full Version : Ще си купувам алфа 155 помагайте
Здравейте колеги. Значи смятам да си купувам Алфичка 155. Задълйително трябва да е 2л мотор но се колебая дали 8в или 16в. Как е подръжката на двата мотора, разход на гориво и такива работи.А и кажете каде каво да гледам, че съм доста неук в тия работи. Каде са слабите места на тия алфи. Мерси предварително.
Първо Добре дошъл! :handshake: Добре си се ориентирал в избора си.155-ците са много красиви и издръжливи коли 8)
За вдигателя несъмнено 2.0 е най-оптималния вариант. Подръжката му е нормална,като на 8в е малко по-евтина от тази на 16в.Старият мотор(8в) е с ангренажна верига,която издържа много километри.16-клапановият пък има по-добри динамични характеристики.Като цяло и двата двигателя са много надеждни и колегите могат да го потвърдят.
Тук можеш да прочетеш повече за модела и разликите между 8в и 16в http://alfaromeo-bg.com/?Section=7&Entry=10
Успех! :th_up:
единия мотор е фиат другия не :wink:
mitaka_cs
28-06-2007, 00:56
Здрасти! Несъмнено Алфа Ромео се купува със сърце! A за мен 155 е наи-добрата! Изключително динамична кола :D
единия мотор е фиат другия не :wink:
те това мнение не мисля че ще му помогне много много баце......
единия мотор е фиат другия не :wink:
те това мнение не мисля че ще му помогне много много баце......
бе зависи - стига да е в час :wink:
се пак има съществени разлики от гледна точка на потребителя - разход и цена на поддръжка
[quote="търтей":fybvx91g]единия мотор е фиат другия не :wink:
те това мнение не мисля че ще му помогне много много баце......
бе зависи - стига да е в час :wink:
[/quote:fybvx91g]
че съм доста неук в тия работи.
8)
[quote="търтей":3amj3jlv]единия мотор е фиат другия не :wink:
те това мнение не мисля че ще му помогне много много баце......
бе зависи - стига да е в час :wink:
че съм доста неук в тия работи.
8)[/quote:3amj3jlv]
еми тогава да зима двигателя с верига
[quote=Dexer][quote="търтей":3e5y3dss]единия мотор е фиат другия не :wink:
те това мнение не мисля че ще му помогне много много баце......
бе зависи - стига да е в час :wink:
че съм доста неук в тия работи.
8)[/quote:3e5y3dss]
еми тогава да зима двигателя с верига[/quote:3e5y3dss]
що...???
С какво е по-добър?
[quote="търтей":1oobhqmh][quote=Dexer][quote="търтей":1oobhqmh]единия мотор е фиат другия не :wink:
те това мнение не мисля че ще му помогне много много баце......
бе зависи - стига да е в час :wink:
че съм доста неук в тия работи.
8)[/quote:1oobhqmh]
еми тогава да зима двигателя с верига[/quote:1oobhqmh]
що...???
С какво е по-добър?[/quote:1oobhqmh]
ти сериозно ли питаш?
Alexanderbb
02-07-2007, 20:55
Щот най-малкото като иде да пазарува ремъците ще му се подкосят краката затова
[quote=Dexer][quote="търтей":1owcfopa][quote=Dexer][quote="търтей":1owcfopa]единия мотор е фиат другия не :wink:
те това мнение не мисля че ще му помогне много много баце......
бе зависи - стига да е в час :wink:
че съм доста неук в тия работи.
8)[/quote:1owcfopa]
еми тогава да зима двигателя с верига[/quote:1owcfopa]
що...???
С какво е по-добър?[/quote:1owcfopa]
ти сериозно ли питаш?[/quote:1owcfopa]
Аха ..
Ми вчера се сдобих с 16в...
:)
Щот най-малкото като иде да пазарува ремъците ще му се подкосят краката затова
и колко пари са тия прословути ремъци дето викаш?
Aми 2 ремъка дайко , единият 15 лева другият 10 и една ролка за 16 лева, смяна 20 лева. Гранд Тотал = 61 български левчета.
Като сложиш и 60-70 лева за хубаво масълце, 20 лева за смяна на масло на скоростите, 20 лева за бенз филтър, 10 за въздушен и още 6-7 за маслен. и тук за труд още 20 лева за 170-180 лева с труда сменяш всички консумативи по колата.
Я дай сега цифрички за смяна на всички ремъци и ролки на 16в двигателя и труда за това. Че като знам центе за обслуване на 16в , в горепосочените 180 лева я се вместиш само за ремъци и ролки я не. За труд масла и филтри дума няма да обелвам.
аз не съм ги сменял моите още са си наред... но като стигна до там ще пиша...
Ами понеже не са писали хората в нашият раздел със 16в двигатели как се движат цените на консумативите, ето ти извадка от раздел 145/6 за 16в двигателите им. Предполагам са много сходни с твоя.
Има сериозни разлики в цените, различните колеги са използвали различни марки ,но можеш да се позапознаеш и да си накъдриш косата :) Че ще се поизправи като видиш цените :)
za 145 1.4 16v
1. Ремък ангренажен - 61лв DAYCO
2. Ремък алтернаторен - 31лв DAYCO
3. Обтягаща ролка на алтернаторния ремък IMA – 90 лв.
4. Обтягаща ролка на ангренажния ремък - оригинална 135лв
5. Паразитна ролка ангренажен ремък IMA - 41лв
6. Паразитна ролка алтернаторен ремък IMA - 32лв
1.6 16v
1. Ангренажен ремък Gates - 28.26лв +ДДС
2. Ремък алтернаторен Gates - 12.25лв +ДДС
3. Обтяжна ролка за ангренажен ремък SKF - 63.15лв +ДДС
4. Паразитна ролка на ангренажен ремък SKF - 39.63лв +ДДС
145 1.8 16v - BatVas
1. Смяна на консумативи след покупката.
- ремъци, всички ролки, масло, маслен филтър, въздушен филтър, поленов филтър, варияторен комплект - около 600лв с труда във Ванто.
1.4 16 v
Ремък ангренажен - 40лв
Ролка ангр. обтяжна - 128лв
Ролка ангр. паразитна - 33лв
Ремък обслужващ - 28лв
Ролка обтяжна - 28лв
Ролка паразитна - 54лв
Смяна при Бобо - 140лв
ALFA CORSE
11-07-2007, 13:50
Като се прибави и това, че ако си караш колата по-дълго време ще ги сменяш не един път, а веригата въобще няма да я буташ + свещите за 240лв + дефектиращите дебитомери при 16V разликата става доста голяма и то за нищо :roll:
Alexanderbb
11-07-2007, 17:33
Вчера се засякох с един колега на автомивката с такава 155 2.0 16V и заради темата го попитах колко му е излязло пълното обслужване и той каза "ами около 1000 лева" не знам колко е точно ама предполагам че няма да лъже
Вчера се засякох с един колега на автомивката с такава 155 2.0 16V и заради темата го попитах колко му е излязло пълното обслужване и той каза "ами около 1000 лева" не знам колко е точно ама предполагам че няма да лъже
горе-доле там.. :lol:
Като се прибави и това, че ако си караш колата по-дълго време ще ги сменяш не един път, а веригата въобще няма да я буташ + свещите за 240лв + дефектиращите дебитомери при 16V разликата става доста голяма и то за нищо :roll:
айде да не е точно така а? веригата не се разтегля???? може да е по-рядко от ремъка ама баш въобще да не я буташ..... :clap2:
ALFA CORSE
12-07-2007, 12:41
Като се прибави и това, че ако си караш колата по-дълго време ще ги сменяш не един път, а веригата въобще няма да я буташ + свещите за 240лв + дефектиращите дебитомери при 16V разликата става доста голяма и то за нищо :roll:
айде да не е точно така а? веригата не се разтегля???? може да е по-рядко от ремъка ама баш въобще да не я буташ..... :clap2:
Моята вече е на 296 000км и не е бутана (нямам и намерение да я бутам в скоро време) - сметни си сам колко ремъка ще смениш за това време. Веригата се натяга след определен пробег...
ЕДИТ: Това го пишем с цел бъдещия собственик на 155 да си направи добре сметката и да не остава изненадан. Просто 16V идва с малко по-скъпа поддръжка, но повечето запазени и поддържани 155ци са именно 16V (поне с такова впечатление съм останал)
то нали знаеш... като тръгнеш да купуваш едва ли ще гледаш колко пари ще е евентуалния ремонт... така че да не се случва най-лошото.... :wink:
е добре де освен в подръжката има ли други фаактори в+на 8в
смисал въпроса ми е има ли разлика във вървежа,разход на гориво и еи такива работи които също са от някакво значение :?
ALFA CORSE
12-07-2007, 13:27
е добре де освен в подръжката има ли други фаактори в+на 8в
смисал въпроса ми е има ли разлика във вървежа,разход на гориво и еи такива работи които също са от някакво значение :?
ALFA 155 2.0TS 8V
Max. power output: bhp-EC at rpm 143 6000
Max. torque: Nm-EC at rpm 187 5000
Top speed (km/h) 205
Acceleration 0 to 100 km/h (secs) 9,3
Fuel consumption (L/100 km): at 90 km/h 6,3
Fuel consumption (L/100 km): at 120 km/h 8,1
Fuel consumption (l/100 km): urban cycle 9,7
ALFA 155 2.0TS 16V
Max. power output: bhp-EC at rpm 150 6200
Max. torque: Nm-EC at rpm 187 4000
Top speed (km/h) 210
Acceleration 0 to 100 km/h (secs) 9
Fuel consumption (L/100 km): at 90 km/h 6.2
Fuel consumption (L/100 km): at 120 km/h 8.0
Fuel consumption (l/100 km): urban cycle 9.7
EDIT:
Един плюс в на 16V - оборудвана е с 284мм предни дискове, за разликата от тези при 8V - 257мм
извинете ме че ви мъча с въпроси задавани през ден :oops: сигорно ви е втръснало :oops:
..малко ще се изложа ноо...какво ще рече
Max. power output: bhp-EC at rpm 143 6000
Max. torque: Nm-EC at rpm 187 5000
:oops: :oops:
много ти благодаря ALFA CORSE за данните които ми даде но все пак искам личните ви мнения...то така като гледам и двата модела са с еднакви показатели :idea: само че 8в е по евтинка за подръжка :roll:
но все пак 16в не е ли по новичка като разработка :roll:
...абе я кажете КОЯ по си заслужава :lol: :roll:
ALFA CORSE
12-07-2007, 15:13
извинете ме че ви мъча с въпроси задавани през ден :oops: сигорно ви е втръснало :oops:
..малко ще се изложа ноо...какво ще рече
Max. power output: bhp-EC at rpm 143 6000
Max. torque: Nm-EC at rpm 187 5000
:oops: :oops:
Означава максимална мощност 143к.с. при 6000 оборота
Максимален въртящ момент 187 нютон метра при 5000 оборота
но все пак 16в не е ли по новичка като разработка
Има и друго, при 16V има малко фейслифт :) - декоративна решетка, предни калници, задни врати, задни калници, нови тапицерии в салона, лека промяна в таблото с уредите, волана е друг.
Има и вариант MY95 - 1.8 8V с новото купе.
Не съм сигурен дали на 2.0 8V е слаган airbag, някой по-наясно ще каже?
при 16V има доста разлики тия 96-97г. се водят Wide Body.... :)
virusalfa
12-07-2007, 20:21
аз не съм ги сменял моите още са си наред... но като стигна до там ще пиша...Братчед,ако нямаш свестен майстор по коли,ич не се и зафащай.Тук в нашия град се понавъдиха и се понаучиха,ама по Сандански и Петрич народо си сака Голф(за мене чайник)
ами много незнам кой разбира и кой не,но съм чувал за сервиз в Кичево дето само с алфи се занимават.... варненци би трябвало да са по-наясно... знам че имат някаква скоба дето заключва валовете като се сменят ремъците (на 16V) но.... за другите подробности незнам... най-вероятно ще отида там ако не излезе нещо друго....
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.