Log in

View Full Version : Айде помагайте ... бушоните



cvetelin
04-07-2007, 16:36
писна ми вече! ще има ли ден в който ще запаля тъз кола да отида до някъде и тя да не ми направи някой челъм!
ето днеска уж всичко беше наред .... сега двете перки работят без да спрат. Като угася колата дори и като истине те не спират!
от какво може да е датчик? реле?
как мога да разбера от какво е ?
диагностиката на еку-то показва ли работата на датчиците?

кажете, че седи пред блока с махната клейма.
като я закача пак ... и пак хукват да бръмчат ...
оф...

odisey
04-07-2007, 17:15
отпред имаш съпротивление, което като се нагрее включва степените на перките. Може то да е сдало багажа, и да е непрекъснато накъсо. Прилича на реостат (то май така и се казва) при мен е едно зелено. Хвърли му един поглед.

vamfan
04-07-2007, 20:43
отпред имаш съпротивление, което като се нагрее включва степените на перките. Може то да е сдало багажа, и да е непрекъснато накъсо. Прилича на реостат (то май така и се казва) при мен е едно зелено. Хвърли му един поглед.
не си прав колега, съпротивлението е за 1 степен на перките(въртят по-бавно защото са захранени през това съпротивление и то намалява тока) ако е прекъснало ще се включва направо 2 степен на перките. има си датчик за температурата на радиатора които следи градусите. намира се като застанеш е лице към колата ,на радиатора, далу в десния му ъгъл, много трудно се стига до него, но не е невъзможно. има 3 кабела на него 1 общ и го прехвърля към 1 или 2 степен в зависимост от това колко е загрял. а наистина може и релето да ти е запекло на включено, но то е завряно под кората на волана в ляво и е доста разглобяване. може да пробваш да изключиш буксата на датчика и ако спре да върти перките значи датчика ти е укъсил и го сменяш. ако продължи да върти при изключен датчик значи ти е запекло релето. а има и друг вариант ако имаш климатик, но пробваи първо това, да пишеш после.аиде и умната, нема се плашиш коооопеле :D

trustworthy
04-07-2007, 23:34
...а има и друг вариант ако имаш климатик, но пробваи първо това, да пишеш после.аиде и умната, нема се плашиш коооопеле :D

Даам. Едно от фирмените пежа така няколко пъти събаря акумулатора. Оказа се от климатика - няква бъгава информация подавал на ЕКУ-то

cvetelin
05-07-2007, 08:59
така точка 1.
не е от релетата щото като ги извадя от местата им и продължава да реват перките.
стигнахме до датчика извадихме един кабел и млъкна само едната перка... нямахме време за повече .. днес в 1 часа има час за доктор да видим кво толкоз става:)

vamfan
05-07-2007, 12:20
така точка 1.
не е от релетата щото като ги извадя от местата им и продължава да реват перките.
стигнахме до датчика извадихме един кабел и млъкна само едната перка... нямахме време за повече .. днес в 1 часа има час за доктор да видим кво толкоз става:)
неможе да извадиш релето и да продължът да се въртът, поради факта че няама от къде другаде да стигне захранване до тях, объркал си релетата нещо :D

cvetelin
05-07-2007, 16:01
така, тъкво се връщам от сервиза ...
от страната на + на акомулатора има една черна кутия с 3 бушона и 2 релета.... под нея има още една кутия (пак черна) в която са ебават релетата ...
някой да я я смъквал да сподели :)
оказа се, че и преди е имало намеси там защото е лепена със силикон ...
кажете какво има вътре и как да я смъкна и сменя(оправя) релетата вътре ...

vamfan
05-07-2007, 22:00
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=3364422
за това с червеното капаче ли говориш,( до казанчето с хидравликата) там не са релета, а по скоро е разклонител за "+" ако ти е нагоряло няма оправия, стягаи всички клеми дето са върте с един болт с гаика(ако трябва им сложи накраиници с кръгла дупка да влвзнат в болта) и го остави пак вътре, да не опре някъде все пак е "+", даже откачи акумулатора докато го правиш да не стане беля. сети ли се , ако не си търси по моргите и ако не си жичкаджия намери кои да ти го смени, но не е голяма филисофия

cvetelin
05-07-2007, 22:25
не това с червеното капаче.... тази другата кутия с това скъсаното на нея ...
точно под нея се намира това... нещо като черна кутия(брей тва да не е като на самолета черната кутия) и в нея до колкото се вижда влизат два снопа кабели...
като не ми спрат перките и го излопам с нещо и спират...
какво има вътре в нея?
казаха ми, че е релета някъкви...
сменя ли се ? чисти ли се ?

п.с много ти е чист мотора ... дан го бършеш постояно :roll:

nikola_n
05-07-2007, 22:58
не това с червеното капаче.... тази другата кутия с това скъсаното на нея ...
точно под нея се намира това... нещо като черна кутия(брей тва да не е като на самолета черната кутия) и в нея до колкото се вижда влизат два снопа кабели...
като не ми спрат перките и го излопам с нещо и спират...
какво има вътре в нея?
казаха ми, че е релета някъкви...
сменя ли се ? чисти ли се ?

п.с много ти е чист мотора ... дан го бършеш постояно :roll:

Както колегата каза по-горе релето за перките се намира вътре в купето и тъй като тези кабели са свързани с него, като ги удариш релето се изключва и перките спират. Отвори си таблото в ляво от волана - става доста лесно - намери релето и га смени.

cvetelin
05-07-2007, 23:06
ми утре ще извърша това упражнение .. да видим ша го намеря ли ...
та така и не разбрах в тая кутия отдолу дето я лопам какво има ?

tonov
05-07-2007, 23:27
Тва ти е управлението на климатика (по-специално джаджата която пуска перките когато го включиш) Мноо яка гадост е да го свалиш, почти не може да се бръкне. Аз го ядох дървото. Вътре има 2-3 реленца и други глупости, така че твърде вероятно е проблема да е точно оттам.
Ако искаш да ти прата схема :?:

Сега само да не каеш че си без клима :shock:

vamfan
06-07-2007, 08:54
не това с червеното капаче.... тази другата кутия с това скъсаното на нея ...
точно под нея се намира това... нещо като черна кутия(брей тва да не е като на самолета черната кутия) и в нея до колкото се вижда влизат два снопа кабели...
като не ми спрат перките и го излопам с нещо и спират...
какво има вътре в нея?
казаха ми, че е релета някъкви...
сменя ли се ? чисти ли се ?

п.с много ти е чист мотора ... дан го бършеш постояно :roll:
по принцип релетата им се махат капачките и може да се чистат , ако са им нагоряли пъпките на контактите или краката. може и клемите на основата да се почистят и стиснат ако влиза лабаво. ново реле в пловдив е 6-7 лв 50А, незнам при теб как са цените но защо не си купиш ново( само гледаи добре схемата на старото , някои са с резистор вътре и това е важно, колкото да се опитва продавача да ти обясни че не е). за свалянето на кората под волана трябва да авалиш и онова за въздуха дето е отстрани на таблото, че има 2 болта под него. после има няколко релета вътре за перките е жълто малко, ( те маи са 2 ама кое беше....)не голямото. това е в общи линии успех, а колкото да чистия ми двигател- нищо не сам го правил просто така си изглежда, лъскачка е, наиш как ме е яд като ми сменят маслата ония маистори с мазни ръце като замат да пипат- къса ми се сърцето

cvetelin
06-07-2007, 10:48
Тва ти е управлението на климатика (по-специално джаджата която пуска перките когато го включиш) Мноо яка гадост е да го свалиш, почти не може да се бръкне. Аз го ядох дървото. Вътре има 2-3 реленца и други глупости, така че твърде вероятно е проблема да е точно оттам.
Ако искаш да ти прата схема :?:

Сега само да не каеш че си без клима :shock:

точно за това говорим! същото ... като го излопам и спират... между другото явно и друг път е имало намеси там, защото е лепено със силикон, явно швабите са се мъчили да го правят :)
казаха ми да го извадя и да му зачистя пъпките на релетата с шкурка ...
ако не да си ги сменя ...
tonov: ще ти бъда много благодарен ако ми пратиш нещо снимки как се смъква по лесно...

бай Илия
06-07-2007, 12:41
Като ги почистиш със шкурка ще надраскаш контактните пъпки и ще започне да залепва още повече след време.Купи си нови дори китайски

vamfan
06-07-2007, 15:15
шкукра ама водна 1000 :D

cvetelin
06-07-2007, 15:52
ee добре бе как се сваля това т.е как се отваря ...
залепено е със силикон... смъкнах биа работи дет стоят върху него ... и не мога да го отворя ...

Mury
06-07-2007, 19:36
Az имах на старата такъв проблем и се оказа реостата,от високата температура се разтапят самите букси които влизат в него и спират да дават контакт :evil: :evil: а като си спомня как бехме разглобили колата с брат ми :evil: :evil: Направо се насочи натам няма да сбъркаш :wink:

Sergey_gigov
07-07-2007, 14:23
само реостата можеда ти прави чалъми няма да е от резистора

vamfan
07-07-2007, 15:36
и къде е тоя реостат , да го прегледам аз него, за боксер говоря

tonov
07-07-2007, 18:10
ee добре бе как се сваля това т.е как се отваря ...
залепено е със силикон... смъкнах биа работи дет стоят върху него ... и не мога да го отворя ...

Братле, честно никви спомени неам как го отворих :( С болтчета беше де, отваря се. Обаче и да го отвориш едва ли ще може да направиш кой знае кво. При мен се оказа че проблема не е в него и не съм го барал. Иначе при тебе некое от релетата явно залепва. Най-хубаво ако може да ги смениш всичките (3 май бяха)

cvetelin
07-07-2007, 20:18
ee добре бе как се сваля това т.е как се отваря ...
залепено е със силикон... смъкнах биа работи дет стоят върху него ... и не мога да го отворя ...

Братле, честно никви спомени неам как го отворих :( С болтчета беше де, отваря се. Обаче и да го отвориш едва ли ще може да направиш кой знае кво. При мен се оказа че проблема не е в него и не съм го барал. Иначе при тебе некое от релетата явно залепва. Най-хубаво ако може да ги смениш всичките (3 май бяха)

добре де, стигнах до него, но не мога да го отворя. Страх ме е да режа с нож силикона не знам какво има вътре и къде вървят кабелите ...
даже не съм сигурен, че е силикон. На такова прилича...
пу ша са мъчим ко да праийми!

tonov
07-07-2007, 20:50
Ми то май повече от тва не мое го строшиш, режи смело и безотговорно :lol: Пък кат го отвориш ше дадем едно рамо. В най-лошия случай ще търсиш секънд хенд

cvetelin
07-07-2007, 21:00
само реостата можеда ти прави чалъми няма да е от резистора

верно къде е и колко пари струва?
да го сменя, че това няма отваряне ...
да видим ако се оправи ... ок
ако не ... ша кълцаме!

Mury
08-07-2007, 20:51
Недей да кълцаш а си провери буксите на реостата ти казах вече :idea: :idea: :idea: ако са се разтопили не дават контакт и затва не работи :idea: :idea: Просто ги откачи и ги виж ако не е от тях вече можеш да свалиш самия реостат и да разгледаш съпротивлението дали не е прекъснато някъде :idea: :idea: Ако е заминало нов е около 30 кинта :wink: :wink:

vamfan
09-07-2007, 17:24
и къде е тоя реостат , да го прегледам аз него, за боксер говоря
аиде де, в тази черната кутиика, освен релета и бушон друго няма. къде е реостата , това върху радиатора ли

Mury
09-07-2007, 20:37
и къде е тоя реостат , да го прегледам аз него, за боксер говоря
аиде де, в тази черната кутиика, освен релета и бушон друго няма. къде е реостата , това върху радиатора ли

Точно там :wink: :wink:

vamfan
09-07-2007, 21:15
е добре де, неможе проблема да е от там, ако са нагоряли клемите и не дават контакт няма да тръгват перките. нали постоянно работат и не се спират, начи има 3 възможности според мен
1.датчика за перките на радиатора блокира и не ги изключва
2. релето за перките блокира и на се връща и не ги спира
3. ако колата е с климатик, има презостат които също упрявлява перките, ако се развали, което се случва, може също да ги задеиства
както вече казах ако е прекъснал резистора, или дето се вика реостата, няма да има първа степен на перките и ще тръгва директно на 2 ра като се вдигне температурата. няама причина да ги държи постоянно включени. или аз нещо се бъркам и не сам разбрал за кво говорим, или колегата търси не където трябва и не чете кво съм писъл. а някои да обяасни как при прекъснал реостат ще ти работят перките дори когато е изтинала, като реостата е един товар за да въртят по-бавно и няма нищо общо с тръгването или със спирането на перките
поблема е само в релето дето е вътре в купето, щото след като си чукал горе до черната кутиика са спирали значи са вибрирали и релетата в купето и се е отпецнало заялото реле... офффф отплеснах се ама колегата няма никъкъв прогрес

Mury
10-07-2007, 19:41
е добре де, неможе проблема да е от там, ако са нагоряли клемите и не дават контакт няма да тръгват перките. нали постоянно работат и не се спират, начи има 3 възможности според мен
1.датчика за перките на радиатора блокира и не ги изключва
2. релето за перките блокира и на се връща и не ги спира
3. ако колата е с климатик, има презостат които също упрявлява перките, ако се развали, което се случва, може също да ги задеиства
както вече казах ако е прекъснал резистора, или дето се вика реостата, няма да има първа степен на перките и ще тръгва директно на 2 ра като се вдигне температурата. няама причина да ги държи постоянно включени. или аз нещо се бъркам и не сам разбрал за кво говорим, или колегата търси не където трябва и не чете кво съм писъл. а някои да обяасни как при прекъснал реостат ще ти работят перките дори когато е изтинала, като реостата е един товар за да въртят по-бавно и няма нищо общо с тръгването или със спирането на перките
поблема е само в релето дето е вътре в купето, щото след като си чукал горе до черната кутиика са спирали значи са вибрирали и релетата в купето и се е отпецнало заялото реле... офффф отплеснах се ама колегата няма никъкъв прогрес

А бе ти си голям философ бре :evil: :evil: или не четеш или си тотално изперкал-по горе съм написал че на старата кола имах АБСОЛюТНО същия проблем и ти казах 100 пъти че беше от реостата или по-точно едната от клемите беше се запалила :idea: :idea: Па ти ако искаш си разглоби цялата кола и пак няма да постигнеш нищо :idea: :idea: нали затва питате в този форум пък щом не слушате за кво пиатате :evil: :evil:

vamfan
10-07-2007, 20:01
а де и аз тва викам

Sergey_gigov
12-07-2007, 09:14
има едно нещо на самия радиатор - долу в дясно - май че му се вика реостат --- та той има вариант да залепне и - или да не работи изобщо - или да работи постоянно и да се чудиш де ти е вързана перката директно - цяла година се моткам да го търся - докато се сетя че е той

Mury
12-07-2007, 11:21
Ми и аз тва обяснявам от 1 седмица ма кат нема кой да чуе :evil: :evil:нишо нишо нека си разглабят колите белким им дое акъла в главата :twisted: :idea: