PDA

View Full Version : ЛАМБДА СОНДА ПРОБЛЕМИ!



Junior 146
07-07-2007, 22:21
Здравейте колеги! Имам една манекенка Junior 146, 1.4 TS, 16V, купих я преди около месец, обаче ми създава проблем сутрин при паленето. Гасне двигателя и глъхне при подаване на газ а, като загрее малко се оправя. Водих я на компютърна диагностика и даде грешка в ламбда / май така се казва / сондата и показа, че не функционира. Дайте съвет, ако някой от вас е имал подобен проблем. Мога да я сменя, но ако има друго решение МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ. При кого да отида да я види и т. н. Сменил съм свещите, въздушен филтър, горивен филтър и сложих добавка за прочистване на инжекторите а също и добавка за евентуално вода в резервоара, обаче нищо. Каква сонда да купя, ако се наложи?

Crusader
07-07-2007, 23:53
Колкото се може по оригинална сонда си купи колега :!: Номера на Бош сондата е 258006021 или 258003772, ето ти един номер на Томко-11351, ма как работат последните - не знам :!:
А ето и някаква универсална - 11984 ама последната хептен не е за препоръчване :wink:
А иначе да ти е честита колата - изглежда супер :!:

Junior 146
08-07-2007, 00:36
Много thank you за съвета Crusader. Предложиха ми сонда в един магазин за алфа и фиат на Магнети марели на цена 90лв. Май ша взема да я купя. Знам ли? На бош ми идва нещо много дебело ама к'во да праиш нали караме почти Ferrari- та.
Междудругото и твойта белисима е супер. Кажи каква газова си и сложил?

Crusader
08-07-2007, 11:02
Конвенционална от 2+ поколение /лелеее колко начетено звуча а :wink: / тия всичките глупости ще рекат : обикновена газова, с ламбда контрол и симулатор на дюзите.
Има раздел за нас ренегатите /разбирай дето караме на LPG/ там има инфо :wink:

Junior 146
08-07-2007, 19:06
Много благодарско за информацията Crusader. Ако имаш път към София, ела на сбирката пред Ал. Невски да си побъбрим. Чао да си жив и здрав и много безаварийни.

Junior 146
11-07-2007, 11:41
Здравейте отново колеги. По въпроса за ламбда сондата малко се светнах, ми то като тръгнеш по майстори...................
Понеже моята съвсем беше заспала се наложи да я сменя и си купих една от магазина на бул. "Ал. Стамболийски" / там ми я препоръчаха /.
Сондата е Испанска с подгряване, фирмата е FAE на цена 149 лв. има букса с 4 кабела, кoято директно се закача. Нет адреса е: http://www.fae.es/ Иначе ми взеха 15 кинта за монтажа, ама като не разбирам много, много........... В книжката от кутията на сондата пише FAE Universal Oxigen Sensor. На самата кутия има номер: REF 77161420 каквото и да означава това.......... Предложиха ми още някакви универсални за 88 лв. но не били много за препоръчване, освен това нямат и букаса и се налага снаждане. Старата сонда, като я свалиха си пише на нея LSH 24 BOSCH 0258005157
Колата е както виждате ALFA 146 Junior 1.4 TS 16V. Дано да не са ми пробутали някой боклук щото си струва бая пари, но за сега проблема се оправи ще побръмча още малко и пак ше споделя мнение. Ако някой знае нещо за тия сонди да каже.

Crusader
11-07-2007, 16:40
Ми той разхода ще покаже...

Mury
12-07-2007, 11:10
Здравейте отново колеги. По въпроса за ламбда сондата малко се светнах, ми то като тръгнеш по майстори...................
Понеже моята съвсем беше заспала се наложи да я сменя и си купих една от магазина на бул. "Ал. Стамболийски" / там ми я препоръчаха /.
Сондата е Испанска с подгряване, фирмата е FAE на цена 149 лв. има букса с 4 кабела, кoято директно се закача. Нет адреса е: http://www.fae.es/ Иначе ми взеха 15 кинта за монтажа, ама като не разбирам много, много........... В книжката от кутията на сондата пише FAE Universal Oxigen Sensor. На самата кутия има номер: REF 77161420 каквото и да означава това.......... Предложиха ми още някакви универсални за 88 лв. но не били много за препоръчване, освен това нямат и букаса и се налага снаждане. Старата сонда, като я свалиха си пише на нея LSH 24 BOSCH 0258005157
Колата е както виждате ALFA 146 Junior 1.4 TS 16V. Дано да не са ми пробутали някой боклук щото си струва бая пари, но за сега проблема се оправи ще побръмча още малко и пак ше споделя мнение. Ако някой знае нещо за тия сонди да каже.

Да беше дал още 40-50 лв и да си беше взел Бош по номер за твоята кола :idea: :idea: ма щом така си преценил за по добре :wink:

Junior 146
12-07-2007, 12:37
Ами, уж от магазина ми я препоръчаха / нали и те требва да захлебат / сондата, но засега е добре, па ще видим като побръмча.
Ама ние с тебе Muri май караме еднакви, па и на цвят бе, веднага я мернах аз, обаче твоята е двоика. Коя годинка е красавицата? Леле, леле.....................самолет. Да ги не объркаме само?

Crusader
12-07-2007, 14:13
Нема ги объркате, тя неговата Ti...

Леле Мъри взеха да ти бъркат колата с 1.4...работата не е добре :wink:

Junior 146
12-07-2007, 15:14
Абе, то ми е кристално ясно, че на Mury e TI . Аз мойта и с 300 октана да я почерпя все си е 104 коня, ама поне на визия са същите. То, онова си е дзвер.

alfa_145_boxer
12-07-2007, 17:47
Здравейте колеги! Имам една манекенка Junior 146, 1.4 TS, 16V, купих я преди около месец, обаче ми създава проблем сутрин при паленето. Гасне двигателя и глъхне при подаване на газ а, като загрее малко се оправя. Водих я на компютърна диагностика и даде грешка в ламбда / май така се казва / сондата и показа, че не функционира. Дайте съвет, ако някой от вас е имал подобен проблем. Мога да я сменя, но ако има друго решение МОЛЯ ПОМОГНЕТЕ. При кого да отида да я види и т. н. Сменил съм свещите, въздушен филтър, горивен филтър и сложих добавка за прочистване на инжекторите а също и добавка за евентуално вода в резервоара, обаче нищо. Каква сонда да купя, ако се наложи?


Аз го имам същия проблем! Наскоро си взех Алфа 145 бохер 1.3 и сутрин като е студена като я запаля припуква и глъхне като дам газ!
Ти като я смени сондата оправи се този проблем ?

Junior 146
13-07-2007, 09:11
Пак малко хълца сутрин, като е по- студено но като цяло положението значително се подобри. Двигателя вече не загасва след, като завъртя ключа. Със старата сонда, като я запаля започваше да работи на много ниски обороти като трактор и загасваше двигателя. Като подам газ вместо да поеме тя заглъхва и припукваше откъм колекторите. При диагностиката компа отчете, че ламдата не функционира и за това я смених. Може би, обаче трябваше да си взема Бошова както каза и Mury, не знам. От сервиза ми обясниха, че може да е друга причината. Мисля, че е добре и ти да и направиш една диагностика. Аз ще покарам още и пак ще споделя мнение.

Mury
13-07-2007, 16:04
Пак малко хълца сутрин, като е по- студено но като цяло положението значително се подобри. Двигателя вече не загасва след, като завъртя ключа. Със старата сонда, като я запаля започваше да работи на много ниски обороти като трактор и загасваше двигателя. Като подам газ вместо да поеме тя заглъхва и припукваше откъм колекторите. При диагностиката компа отчете, че ламдата не функционира и за това я смених. Може би, обаче трябваше да си взема Бошова както каза и Mury, не знам. От сервиза ми обясниха, че може да е друга причината. Мисля, че е добре и ти да и направиш една диагностика. Аз ще покарам още и пак ще споделя мнение.

Покарай малко и после ходи на диагностика при Бобо шото знам че някои сонди требе да се кали броват-т.е. да се обучат защото не го правят сами :wink: :wink:

Grigor
14-07-2007, 09:43
Мурка,
Сондите не се учат ;-) Ако има нещо за учене то това е компютъра, ама не съм сигурен, че има такава опция :-)

IWO_M
16-07-2007, 21:11
Здравейте!
От един месец притежавам 145-ца, която започна да заглъхва сутрин или когато не е работила 6-7 часа. На диагностика ми казаха че не работи ламбда-сондата. Смених я с някаква за 95лв англииско производство. Колата вече лети като изтребител и се усеща разликата с новата сонда, обаче продължава сутрин да заглъхва и да пука. Съмнявам се че във Видин някой ще успее да ми помогне.... :(


Млад шофьор съм/3-4 месеца/. Това ми е първата кола и се притеснявам....

oem
11-04-2008, 18:41
И аз имам същия проблем. Сутрин глъхне. Сменил съм сондата и аз с някаква английска. В неделя ще чистя дроселовата клапа и ще закача дебитомера на мултицета да видя какви стойности дава като волтаж.

bat kiro
12-04-2008, 14:52
така ! да ви кажа сондата е само bosh и то определен номер ,освен това и дебитомера е само BOSH И ТО ПАК ОПРЕДЕЛЕН НОМЕР..
така 4е ако не ги смените ще пука и глъхне...няма филм загряла незагряла..това 4е като загрее малко е ок ...го остави
Mury ти каза каде да отидеш ! ще се у4удиш колко е просто...а щях да забравя, колкото по тънко гледаш да минеш толко пове4е го духаш !

blabla
14-04-2008, 14:10
Мурка,
Сондите не се учат ;-) Ако има нещо за учене то това е компютъра, ама не съм сигурен, че има такава опция :-)

Колега, това което казва Мъри е абсолютно вярно - сондите може и да не се учат в буквалния смисъл на думата, но когато смениш сондата трябва да караш по-леко в началото, за да се обучи системата да харчи по-малко, ако и даваш ръчка - няма да има голяма файда от смяната на сондата после.

На мене разхода ми падна с 7-8/100 след смяната на сондата.

blabla
14-04-2008, 14:13
така ! да ви кажа сондата е само bosh и то определен номер ,освен това и дебитомера е само BOSH И ТО ПАК ОПРЕДЕЛЕН НОМЕР..
така 4е ако не ги смените ще пука и глъхне...няма филм загряла незагряла..това 4е като загрее малко е ок ...го остави
Mury ти каза каде да отидеш ! ще се у4удиш колко е просто...а щях да забравя, колкото по тънко гледаш да минеш толко пове4е го духаш !

Абе просто, ама не е и толко просто, защото трябва да ти уцелят модела на сондата, ако не си бил с оригиналната (както беше при мене) бая зор видяха да се намери уж "оригиналната" сонда. Ако свалят оригиналната е лесно - направо се взима модела от нея.