Log in

View Full Version : Проблем с тоците :(



Bodom
11-07-2007, 13:51
Днес моята любима не пожела да дойде с мен на работа :heavy_cry:

Накратко положението в момента:
1. Акумулатора ми е паднал явно, въпреки, че в покой показва 12.8V, но стартера не върти. Когато закачим кабели от друга кола - върти.
2. Когато поставя ключа в положение на контакт - нищо не свети по таблото и не работят ел. уредите в колата (стъкла, вентилатор на парното...). Касетофона си ми работи, но той е с постоянен + , а не след контакт. Часовника също върви.

Спред мен като изключим акукулатора, който явно е не е съвсем наред - имам проблем с това, че "не мога" да дам на контакт.
Проверил съм всички бушони които намерих и релетата само ги свалих, някои им зачистих клемите и ги върнах обратно. Не знам как да тествам релетата дали работят едно по едно и не знам възможно ли е от някое от тях да е проблема (така предполагам) и кое.

Дайте съвет :cry:


Сега подробно как стигнах до тук:
1. Отключих си колата сутринта (с дистанционното на алармата).
2. Подадох на контакт и дезактивирах имобилайзера на алармата.
3. Завъртях на стартер, който завъртя два пъти и спря(не помня сам ли спря, или аз по навик не задържах ключа, защото колата винаги е палила от раз). Колата не запали.
4. Върнах ключа, пак дадох на контакт и като завъртях на стартер - нищо не се случи! Тишина! След което на алармата почнаха да и цъкат релетата и да писука както при отключване. Лампите на таблото премигваха когато дам на контакт. Алармата си цъкаше и свиреше без оглед на положението на ключа. Стартера продължаваше да не върти.
5. Разкачих алармата от колата (знам я къде е), и всичко утихна. Вече при подаване на контакт - не светеше нищо по таблото и в положение на стартер нищо не се случваше.
6. Обадих се на алармаджията за съвет. Той каза, че такова поведение на алармата е нормално, когато падне акумулатора.
7. Откачих + на акумулатора за 2мин. Нищо не се промени.
8. Помолих съсед за ток. На контакт пак нищо не светеше, но стартера въртеше! :roll:
9. За последно пробвах какво става без външна намеса в електрическата система на колата: На контакт - нищо не свети, на стартер - не върти, и интересно беше, че при изключване от контакт - стрелките на оборотомера и скоростомера скачаха по веднъж!!! Да отбележа, че това го направи два пъти сутринта! Преди малко ходих пак до колата и вече не го правеше този номер!

MONI
11-07-2007, 15:20
Аз по миналата зима имах подобен проблем, но преди да загасне тотално на няколко пъти през неравност прекъсваше и премигваше инжекциона. Една вечер след работа (беше около -20) запалих тръгнах и до там. На другия ден дойде Велин от "клубния сервиз" и направи диагностика на място и всичко беше ок ма колате не пали. Закарахме я в последствие при него защото каза, че на място няма да стане. Та в крайна сметка се оказа или поне аз така разбрах...прецакани и не даващи контакт били кабелите които отивали към компютъра и ги беше подменил (150лв.)

Незнам дали ще ти бъда много полезен с този пост, но поне това беше моя случай пък и аз много не разбирам.

SFINKS
11-07-2007, 15:32
Като за начало си почисти клемите на акомулатора :wink:

Bodom
11-07-2007, 15:34
MONI, а при теб светеха ли контролните крушки по таблото, когато не искаше да пали ?

Bodom
11-07-2007, 15:36
Като за начало си почисти клемите на акомулатора :wink:
Направих го вече! Няма резултат. И са добре стегнати. Както казах акумулатора ми явно има проблем. Довечера ще го заредя, и ако трябва ще взема нов, но няма да избързвам! Проблема обаче не е само в него.

MONI
11-07-2007, 16:29
MONI, а при теб светеха ли контролните крушки по таблото, когато не искаше да пали ?

аде??? Ми май да.

П.с. Абе за проблеми с токовете най-добре се обади на Велин щото сам едва ли ще се оправиш. Тогава Бобо ми даде координатите на Велин и каза че е много добър в тази област(ееех кой ли не е опирал до Бат Бобо).

Bodom
11-07-2007, 16:51
Цялостен EDIT :lol:

Да са *** у тиквата проста :lol:
Проблема поне на теория е решен.
Сутринта ми е паднал акумулатора, в следствие на което алармата е почнала да се държи странно (което пък според алармаджията е нормално поведение за паднал акумулатор :D ), аз я изключвам от куплунга и, с което оставям отворена веригата на нейния имобилайзер, който точно това прави - все едно не си дал на контакт. :oops:
Сега трябва да си върна алармата на мястото; Да си заредя акумулатора или да си купя нов, ако моя е заминал; Да разбера причината да се е изтощил (може да имам утечки). И да си свиркам

chico
11-07-2007, 18:03
По принцип можеш да байпаснеш имобилайзер функцията през куплунга - даваш накъсо некои от изводите на куплунга. Това обаче може да направиш ако знаеш каква ти е алармата и ако имаш схема... Аз имам една БГ марка, Пауър пише на нея, там е така, накъсо два извода и въртиш с паднал акумулатор. Специално тези аларми имат защита от сваляне на акумулатора, т.е. като напрежението падне под 9 волта, алармата се задейства (разбирай и имобилайзера). И ташака е пълен с по-лош акумулатор - въртиш, пада акумулатора, таман да запалиш и се включва алармата :)

Bodom
11-07-2007, 18:44
Ами аз лесно мога да разбера кои изводи на куплинга да окъя (като питам алармаджията :) ), ама засега май няма да го правя, ще се пробвам да си подкарам всичко, т.е. и алармата. Само се моля после да нямам проблеми пък с ALFA CODE :roll: че както съм и само с червен ключ (нямам кафевия) и както колата тази нощ ще стои без акумулатор (да го заредя)... :cry:

tonov
12-07-2007, 23:28
Малко късно се включвам, но прегледай масата на акумулатора където се свързва с купето :roll:

Nasko_77
13-07-2007, 01:13
Днес моята любима не пожела да дойде с мен на работа :heavy_cry:

Накратко положението в момента:
1. Акумулатора ми е паднал явно, въпреки, че в покой показва 12.8V, но стартера не върти. Когато закачим кабели от друга кола - върти.
2. Когато поставя ключа в положение на контакт - нищо не свети по таблото и не работят ел. уредите в колата (стъкла, вентилатор на парното...). Касетофона си ми работи, но той е с постоянен + , а не след контакт. Часовника също върви.

Спред мен като изключим акукулатора, който явно е не е съвсем наред - имам проблем с това, че "не мога" да дам на контакт.
Проверил съм всички бушони които намерих и релетата само ги свалих, някои им зачистих клемите и ги върнах обратно. Не знам как да тествам релетата дали работят едно по едно и не знам възможно ли е от някое от тях да е проблема (така предполагам) и кое.

Дайте съвет :cry:


Сега подробно как стигнах до тук:
1. Отключих си колата сутринта (с дистанционното на алармата).
2. Подадох на контакт и дезактивирах имобилайзера на алармата.
3. Завъртях на стартер, който завъртя два пъти и спря(не помня сам ли спря, или аз по навик не задържах ключа, защото колата винаги е палила от раз). Колата не запали.
4. Върнах ключа, пак дадох на контакт и като завъртях на стартер - нищо не се случи! Тишина! След което на алармата почнаха да и цъкат релетата и да писука както при отключване. Лампите на таблото премигваха когато дам на контакт. Алармата си цъкаше и свиреше без оглед на положението на ключа. Стартера продължаваше да не върти.
5. Разкачих алармата от колата (знам я къде е), и всичко утихна. Вече при подаване на контакт - не светеше нищо по таблото и в положение на стартер нищо не се случваше.
6. Обадих се на алармаджията за съвет. Той каза, че такова поведение на алармата е нормално, когато падне акумулатора.
7. Откачих + на акумулатора за 2мин. Нищо не се промени.
8. Помолих съсед за ток. На контакт пак нищо не светеше, но стартера въртеше! :roll:
9. За последно пробвах какво става без външна намеса в електрическата система на колата: На контакт - нищо не свети, на стартер - не върти, и интересно беше, че при изключване от контакт - стрелките на оборотомера и скоростомера скачаха по веднъж!!! Да отбележа, че това го направи два пъти сутринта! Преди малко ходих пак до колата и вече не го правеше този номер! Еееех, колега ако беше Фиестичката дали щеше да ги прави тези въртели :) То за това е хубаво човек да си има и една ръждива, но безотказна баракудка в такива моменти :lol:

Bodom
13-07-2007, 08:46
:lol: Фиестата НЕ ВЕДНЪЖ ме е изоставяла сутрин преди работа.. Че даже и по път за работа ме е оставяла.. ммм.. и на прибиране от работа.. :lol: :lol: :twisted:

Pharrell
13-07-2007, 12:45
И на мен ми се случи подобно нещо. Само дето аз знам от какво се изхаби моя акумулатор. Ходих при едно приятелче да ми регулира фаровете и докато си играеше той явно се е изтощил, а и CD-то си свиреше и т.н. Като приключи и опитах да запаля, стартера превъртя няколко пъти, но не запали и стрелките за скоростта и оборотите се повдигнаха. На третия път вече въобще не се случваше нищо при опит да запаля. Решението: Акумулатор ИСКРА 65ah с подсилен ток на запалване. Нямаше смисъл да си зареждам стария, щото си беше доста стар хахаха
:roll: :roll: :roll:

trustworthy
13-07-2007, 15:28
...но не запали и стрелките за скоростта и оборотите се повдигнаха. ...

Това наистина е много яко :) Аз бях си забравил така 2 дена осветлението в купето зимата и като завъртях ключа таблото стана дискотека - контролни лампи светваха и двете стрелки отиваха до крайно положение и обратно :)

nikola_n
13-07-2007, 17:56
...но не запали и стрелките за скоростта и оборотите се повдигнаха. ...

Това наистина е много яко :) Аз бях си забравил така 2 дена осветлението в купето зимата и като завъртях ключа таблото стана дискотека - контролни лампи светваха и двете стрелки отиваха до крайно положение и обратно :)

Те твойте стрелки отиват до края, защото Дизел пауъра много бърз :!:

trustworthy
13-07-2007, 18:20
...Те твойте стрелки отиват до края, защото Дизел пауъра много бърз :!:

Пълни за секунда километражи, оборотомери.... :)

Nasko_77
13-07-2007, 18:31
:lol: Фиестата НЕ ВЕДНЪЖ ме е изоставяла сутрин преди работа.. Че даже и по път за работа ме е оставяла.. ммм.. и на прибиране от работа.. :lol: :lol: :twisted:Моята никога за 6 години. Сметнах, че това се дължи на това че е супер опростена. Но явно си е до кола щом ти си имал проблеми с нея. И накрая.... сори за офтопика.

Nasko_77
13-07-2007, 18:35
...Те твойте стрелки отиват до края, защото Дизел пауъра много бърз :!:

Пълни за секунда километражи, оборотомери.... :) Ами аз вече минах на дизел. И разбрах, че това е "правата вяра". От сега нататък само дизелаци. :wink: Ей го на Алфетата я пускам да се продава. Много ми е мъчно ама.... :small_cry: По нататък ще си търся 156 JTD