Log in

View Full Version : Почистване на фаровете при Алфа Ромео 155



monigt
12-07-2007, 22:37
От много време се каня да започна с тези фарове и уви дойде и техният ден... Имаше много теми за фаровете и реших да действам, и резултата беше невероятен... :D :idea: :wink:
Ето и снимки за по добро 'светване'...


ДАНО ДА СЪМ БИЛ ПОЛЕЗЕН НА МНОГО КОЛЕГИ.
ВСЕ ПАК СЕ ПОСТАРАХ.... :wink:


01 започва се с мигача...
02 лайсната...
03 щипките ... има една и зад решетката ... и стъклото на фара пада.
04 следва развиване на този винт и фара излиза. ИМА И ЕДНА СКОБА ПОД ФАРА...
05 Лупата за късите светлини се държи на три винтчета... развива се и се почиства...С КАКВО имаше някаде тема на скоро но аз лично почистих с препарат лупата
06 Е...СИ И ЛУПАТА...

ALFA CORSE
12-07-2007, 23:54
Евала за темата :D
Най-добре някой да я премести в раздел Технически справочник

monigt
13-07-2007, 00:09
СЪГЛАСЕН СЪМ КОЛЕГА... ЩЕ Е ОТ ПОЛЗА НА МН. КОЛЕГИ
НО ВСЕ ПАК СТАВА ДУМА ЗА 155

Alexanderbb
13-07-2007, 08:52
Само ще добавя че е по-добре първо да се смъкне фара. Хем е по-удобно, хем не рискуваш да строшиш някоя пластмасова щипка. А и при мен металните скоби бяха 5 а не само 3 отгоре

elenkov
13-07-2007, 16:33
монигт евала момче :) поздрави чел съм и другите теми за чистене на фаровете ама ти си я направи така човешки в смисъл така като за простаци със снимки поздрави :)

ParisWind
15-07-2007, 19:19
СЪГЛАСЕН СЪМ КОЛЕГА... ЩЕ Е ОТ ПОЛЗА НА МН. КОЛЕГИ
НО ВСЕ ПАК СТАВА ДУМА ЗА 155
eто на това му се казва помощ колега! Предният път когато поразгледах темите за почисване на фаровете направо се отказах... след като погледнах какво си сътворил реших утре да повторя стореното от теб:) поздрави

ALFA CORSE
21-07-2007, 21:42
Да допълня темата с още фотки :)

Тъй като коментарите бяха към снимките и вече ги няма, ще се опитам накратко да опиша процедурата, като едва ли ще е толкова подробна както преди, може би ще пропусна нещо тъй като аз го правих преди повече от година :) :

махат се двата странични мигача
маха се маската заедно с двете лайсни под фаровете
стъклото на фара се държи на щипки - три отдолу, три отгоре и няколко отстрани
ако се сваля целият фар - държи се на три болта, които се развиват от задната страна
откача се рефлектора от долната щипка - на първите три снимки, която го фиксира към ел машинката за регулиране на височината
откача се от шарнирната връзка на следващите две снимки
маха се лупата, която се държи на три винтчета
двете шайбички стоят от вътрешната страна (при обратното сглобяване)
рефлектора на фара се почиства с дестилирана вода без пряк допир, в противен случай се нарушава покритието му
сглобява се по обратният ред :)

Miro
23-07-2007, 01:27
Още малко и от моя опит: пластмасовите капачета са закачени с 3 копчета които поне в моя случай имат някаква клечка по средата, която ги дъри разтворени, та първо се избива по средата дървената цхаст която разтваря копцхето и тогава се вадят без проблем (аз счупих 2 преди да вида тази подробност) и другата гадост е. след откачването на бчлата щипка отдолу, че трявба да се извади рефлектора първо от вътрешната страна, защото от външната е на ябълка ;)
Също така много внимавайте с какво почиствате рефлектора! Аз се пробвах с препарат за почистване на прозорци и започна да се сваля покритието на рефлектора с него, та май е най добре или само с парцал или с вода.
Ми надавам се и това инфо да е от полза. ;)

Z:)m
23-07-2007, 08:26
Във връзка с късите светлини (фаровете с лупите), искам да попитам следното - вярно ли е че за този тип фарове (с лупи), крушките са по-специални? т.е. - ако отида в магазина да си купя крушки за късите светлини, трябва изрично да подчертая, че са с лупи. Не че и другите крушки няма да станат, но осветеността пред фара се получавала различна...
Някой да знае нещо по темата?

trustworthy
23-07-2007, 08:36
Няма такова нещо. Крушките са едни и същи

Miro
23-07-2007, 09:28
Крушките са H1, май и 2-те, както и тез ина халогените, но за късите съм 100% сигурен.

monigt
24-07-2007, 22:19
Крушките са едни и същи и за къси и за дълги цветлини: Н1 55W
С това допълнение от колегата ,за което му благодаря, вече и баба знае как... :lol:

radko_88
25-07-2007, 22:47
найстина темата е много добра...реших и аз да си изчистя фара....но при вадатенето на стъклото...падна гументо уплатнеие.....някой да знае с кво да го залепя???

mitaka_cs
26-07-2007, 01:10
Супер инфо! :clap2:

monigt
28-07-2007, 13:50
И МОЕТО ПАДНА , но не го лепих защото не видях да е имало лепило. щипките и стъклото ще го притиснат предполагам....
а иначе ако искаш пробвай с силикон за стъкла, ще има ефект ...

ivoshaklev
19-08-2007, 17:20
И до тук добре ....изчистих си фаровете но вече не са ми регулирани . Някой да знае схем по която се регулират.(едно време на ЛАДИТЕ в книжката имаше такива схеми)

Ivo Mitkowsky
29-09-2007, 19:33
колеги направих две тъпи мизерии и странно защо стана така,първата-реших да си почистя и аз фаровете взех чист памучен парцал и малко вода и почнах да чистя рефлектора,като махнах парцала какво да видя,огледалното покритие падна на доста важно място лелелелелелеелеле направо изперках,и втората мизерия която осъществих-викам си:Я като фаровете са разглобени да взема да сложа сини габаритни крушки.ОК.Много яко светнаха и какво да видя като пускам фаровете и на чек панела двата най-крайни диода светват не мога да Ви ги покажа защото не съм ги снимал,но който знае ще се сети,Моля Ви помогнете че направо изперках наистина здравата,БЛАГОДАРЯ предварително[/img]

bass
29-09-2007, 19:41
...пускам фаровете и на чек панела двата най-крайни диода светват...

Предполагам че светят, щото си мислят, че имаш изгорели крушки. Проверката се извършва на база съпротивление, мисля, което може да е много различно при новите крушки. :roll:

stelt
30-09-2007, 01:36
Разгледай този линк. Там могат да ти направят покритие на рефлекторите. Цената е около 15 лв. на рефлектор. Може да им ги пратиш с куриер.

http://www.ideabg.com/clients/ewert/proizvod.php

TS
16-12-2007, 21:29
Колеги искам да попитам нещо? Проблема при мен е,че когато мина през някоя дупка от вибрацията рефлекторите играят? Някои до сега имал ли е този проблем?

Alfa User
13-01-2008, 19:32
Имаш проблем със закрепването на самите рефлектори - счупени щипки или нещо подобно. Сигурен ли си, че колата ти преди не е имала челен удар ?
Аз сменях цял фар заради едно счупено стъкло, и фара който слагах, също така играеше през дупките. Оказа се, че е от удряна кола, и има счупени елементи по застопоряването на рефлектора.

P.S. Не исках да прозвуча грубо, колега - просто аз на такава причина съм се натъквал. Трябва да си разглобиш фара и да огледаш внимателно всичко - може пък самия рефлектор да се е измъкнал от държачите...

mimo_
24-01-2008, 09:45
Малко спам. :)
На халогените пак ли са H1?

ALFA CORSE
25-01-2008, 20:13
Малко спам. :)
На халогените пак ли са H1?
H3 са.

bass
22-03-2008, 18:02
А някой нещо да каже за регулиращите механизми? На десния фар е заял този за вертикална корекция и ще се разглабя явно, ма да съм подготвен, ако има някаква специфика...?

ALFA CORSE
22-03-2008, 19:16
А някой нещо да каже за регулиращите механизми? На десния фар е заял този за вертикална корекция и ще се разглабя явно, ма да съм подготвен, ако има някаква специфика...?

Кой е заял? Този за вертикалното насочването или хоризонтално? Най-добре е да не се напъва, а да се разглоби фара, за да не се счупи нещо, а може и самата резба да е свършила.

Този за вертикалното носачване го има на снимка на P1030459.jpg на първата страница в темата.

За хоризонталното регулиране е ето този:

Furious 155
06-04-2008, 13:19
Колеги искам да попитам нещо? Проблема при мен е,че когато мина през някоя дупка от вибрацията рефлекторите играят? Някои до сега имал ли е този проблем?

АЗ имам този проблем с десния фар, късата светлина. След разглобяване вчера установих че ламаринката дето е запресована към рефлектора шава и на дупки като светят фаровете все едно ми играе фара.... та не ми се сваляше лупата и другите джунджурии и реших да го лепна както си е там. Засега се застопори, да видим колко ще изкара! ;) Интересното е че левия фар не е така - там си стои стегнато тая ламаринка на която се слага крушката... :roll: Тя по принцип тая ламаринка си има две огънати местенца и с тях се хваща за рефлектора.

Furious 155
06-04-2008, 13:22
А някой нещо да каже за регулиращите механизми? На десния фар е заял този за вертикална корекция и ще се разглабя явно, ма да съм подготвен, ако има някаква специфика...?

Може да не е заял, моя така ми се стори, но нали отпред е направен за регулация с кръстата отверка, ама като го погледнеш отгоре то е една зъбна предавка на 90 градуса. Та там на вертикалния винт е торкс(шестостен). И оттам и с отверката отпред се въртеше без усилие, а само с отверка неставаше и реших да не го напъвам. С шестостенчето и отверка заедно стана с лекота - просто с шестостена го държиш да е в съосие с отвора си ;)

Rider_alfa155
18-04-2008, 18:04
А някой нещо да каже за регулиращите механизми? На десния фар е заял този за вертикална корекция и ще се разглабя явно, ма да съм подготвен, ако има някаква специфика...?

Може да не е заял, моя така ми се стори, но нали отпред е направен за регулация с кръстата отверка, ама като го погледнеш отгоре то е една зъбна предавка на 90 градуса. Та там на вертикалния винт е торкс(шестостен). И оттам и с отверката отпред се въртеше без усилие, а само с отверка неставаше и реших да не го напъвам. С шестостенчето и отверка заедно стана с лекота - просто с шестостена го държиш да е в съосие с отвора си ;)
колега имал съм същия проблем със стария смъртник които беше пасат 1.8 на него му играеше левия фар така, аз имах един страничен удар при който фара си замина директно заедно със предния капак и броня и т.н. мн се отплеснах та смених си консумативите и се оказа че маисторите дето са монтирали новия фар са му скинали едното краче за захващенето и после колкото и да го лепихме.... фаида никаква а в краина сметка какво се получи ... продадох пасата и се съм супер щастлив собственик на 155-ца
дано това да ти помогне малко от малко и да не търсиш кои знае какви неща пък и ти каза че може да е от захващането на крушката... хех дано....

MUROMAN
05-10-2008, 15:26
Ние вчера го направихме това упражнение,не е сложно,но си е играчка.Рефректора и лупата само ги забърсах от прахта,смених габарита,сложих Ксенон и измих от вън и отвътре стъклата на фара.Сега само трябва да се направи един хубав реглаж на фара и всичко ще е ок.Които слага Ксенони трябва да има впредвид,че отзад на фара има капак,които или трябва да се махне или да се пробие дупка за кабелите .

ALFA CORSE
05-10-2008, 16:34
Капака обезателно се пробива, а не се маха.

MUROMAN
05-10-2008, 16:38
e аз си го махнах и облепих със скоч вместо него,дали ще има проблеми?Кажи къде набута баластите?Че по колата е много горещо,може ли да им стане нещо от топлината?

ALFA CORSE
05-10-2008, 16:50
Баластите съм ги сложил точно, както е на тази 155ца.

MUROMAN
05-10-2008, 17:07
нещо не можах да схвана къде са от снимката,с планки ли са хванати или с свински опашки? Ето така сатрапски грозно го облепих фара.Но мисл да го преправя.

ALFA CORSE
05-10-2008, 18:21
Ами на снимката се виждат двата допълнителни болта, с които е хваната планката и леко краят на баласта. Баласата е точно зад фара. С планките към комплекта са монтирани.

Пък скоча е без коментар :D

Furious 155
05-10-2008, 19:19
1.-во - отзад на фара задължително пробиваш капачката - комплекта с ксенона има гумено уплътнение за дупката която ще направиш. Лично аз си ги пробивах с нож. Моята и за съм я пробил точно където и ALFA CORSE - там е най-удобно.
2.-ро - Тоя момент дето си направил с тия тикса - само беля за теб и за фара ще си направиш. И дългата и ксенона все пак загряват и то не малко. Сети се какво ще стане с тиксото ти след цял ден каране на фарове!
3.-то - баластите на ксенона съм ги залепип с двойно лепящи лепенки в калниците на колата - ламарината дето е най-отвън, веднага след мигача, отзад, има място за много неща - там са залепени и цяло лято и сега не са мръднали и милиметър. Мястото е удобно че има и хоризонтален ръб който държи баласта да не пада надолу, ако нещо лепенката охлаби, но лепенката е хубаво да не е от тия канцеларските, а нещо по-яко.
УСПЕХ!

Alfa User
05-10-2008, 20:05
И за да не отварям нова тема - наскоро смених целия ляв фар заради едно спукано стъкло. Всичко е ОК, само дето фара свети в небесата. Пробвах какво ли не - нищо не помага.
1 - С винтовете за регулиране дори до крайно положение ефекта е почти никакъв.
2 - С пластмасовия цилиндър на гърба на фара (този дето съм го посочил на снимката на колегата) положението уж се пооправи малко - успях да приберарефлектора с около половин сантиметър, но все още фара свети доста по-високо от десния.
Закрепването на фара е както трябва - няма нищо счупено, фара е монтиран по правилата.
Вече не знам какво да правя. Бих сменил стъклото и да сложа пак стария фар, но той има счупено краче за закрепване на рефлектора, и същия трепти при всяка неравност на пътя.
Някакви идеи ???

Alfa User
05-10-2008, 20:26
Еб.си, забравих да кача снимкатаааа ...

MUROMAN
05-10-2008, 20:42
Това с пробиването и закрепянето можеше да ми го кажете преди 2 дни,но нищо не е фатално/можеше да ми спестите още едно разглабяне :???:/.Така да си попитам аз пак,това което е оградил Алфа Юзъра за регулиране на лупата ли е, в какаво положение трябва да се намира ?Аз си го въртях на където си искам и сега предхполагам ,че се досещате за резултата.Furious 155, коментрали сме с тебе,че твоито са специялни лепенки.Аз смятам да измонтирам планките на баластите към купето по подобие на Алфа Корсе.
Това ще се случи веднага след оправянето на времето разбира се.:thumbup:
Още веднъж благодаря за помоща със снимки и коментари.:respect:
То тази тема се превърна и в .Как да си монтира ксенона правилно на 155.Учебно помагало.:yes:

ALFA CORSE
05-10-2008, 20:58
И за да не отварям нова тема - наскоро смених целия ляв фар заради едно спукано стъкло. Всичко е ОК, само дето фара свети в небесата. Пробвах какво ли не - нищо не помага.
1 - С винтовете за регулиране дори до крайно положение ефекта е почти никакъв.
2 - С пластмасовия цилиндър на гърба на фара (този дето съм го посочил на снимката на колегата) положението уж се пооправи малко - успях да приберарефлектора с около половин сантиметър, но все още фара свети доста по-високо от десния.
Закрепването на фара е както трябва - няма нищо счупено, фара е монтиран по правилата.
Вече не знам какво да правя. Бих сменил стъклото и да сложа пак стария фар, но той има счупено краче за закрепване на рефлектора, и същия трепти при всяка неравност на пътя.
Някакви идеи ???

Може да е от самото зацепване на рефлeктора... аз първият път като сглобявах единият фар се получи точно обратното заби се долу та го разглобявах втори път. Само, че вече кое как съм правил ми се губи без да видя разглобен фар :D

Alfa User
05-10-2008, 22:02
Така да си попитам аз пак,това което е оградил Алфа Юзъра за регулиране на лупата ли е, в какаво положение трябва да се намира ?Аз си го въртях на където си искам и сега предхполагам ,че се досещате за резултата.

Тази джаджа прибира целия рефлектор - при вариантите с ел-фарове това нещо се контролира от моторче ако не се лъжа. А при нас със теб, колега, трябва да го връткаме ръчно. Иначе самата врътка има две положения отбелязани на нея - а и самия и държач не позволява да се върти повече от двете крайни положения.

monigt
09-11-2008, 11:21
ето отново снимките момчета
съжалявам че ме нямаше доста време
успех на всички

bacevalio
28-11-2008, 21:18
нещо не можах да схвана къде са от снимката,с планки ли са хванати или с свински опашки? Ето така сатрапски грозно го облепих фара.Но мисл да го преправя.

фара задължително ли трябва да е затворен /за ксенон става въпрос/?

MUROMAN
28-11-2008, 21:21
фара задължително ли трябва да е затворен /за ксенон става въпрос/?

Ми препоръчително е.Много лесно се пробива корпуса на капака на фара,пробиваш го и прокарваш от там кабелите и после само слагаш гумичката дето я има в комплекта на ксенона и си ти.:metal:

vladdas
23-12-2008, 12:54
Благодаря момчета, много полезна информация и съвети, особено за новак с Алфите. Но колкото повече, я карам моята Алфа, толкова повече разбирам, защо има толкова фенове!:busted_cop:

MUROMAN
18-03-2009, 20:13
Отговора е с НИЩО.Само леко се забърсва и издухва от прахта и най-много да го минеш леко с влажен парцал.Ако го напръскаш с препарат или се опиташ да го търкаш веднага се олюпва и пада и после става кофти работа.Иначе за да ти светне хубаво почисти лупата.

mimouzunov
26-05-2009, 00:15
Аиде поне да се похваля... Има вече 155-ца Би ксенонова :grin: Дано несъм първия или последния които е сложил на 155-ца и на къси и на дълги ксенони!!!Скоро и фаровете за мъгла ще... :wierdo:

beili
12-02-2010, 19:18
Коя от врътките е за хоризонтално регулиране: от към калника или от към маската ?

TRENDi
13-02-2010, 14:02
Тези към калниците са за нагоре/надолу, към решетката - ляво/дясно.