PDA

View Full Version : Обезвъздушаване на радиатор на 33ка



rammstein4o
18-07-2007, 13:38
Някой знае ли от къде се прави?
А и колко литра течност събира системата?

Благодаря предварително... поздрави...

JORDI
18-07-2007, 15:03
Приготвяш си около 8 литра антифриз! Наливаш го през разширителния съд докато се напълни /видимо/ системата. Изчакваш 10-15 минути и пак доливаш през разш.съд. Развиваш скобата на тънкия маркуч , изваждаш го от пласмасовия накрайник в горния край на разш.съд и го пъхаш в големия отвор на съда, този който се затваря от капачката /за да не се губи охл.течност при последващото преливане/. Палиш мотора и следиш от тънкия маркуч трябва да излиза антифриз и да се прелива през големия отвор в разш.съд! От време на време изфорсирваш и следиш дали излизат балончета въздух от тънкия маркуч. Когато загрее мотора и термостата ти се отвори и спре излизането на балончета значи системата се е обезвъздушила! След като изтине мотора проследи нивото и долей остатъка от антифриза! Успех!

rammstein4o
18-07-2007, 15:09
мерси...

MrX
18-07-2007, 18:05
Приготвяш си около 8 литра антифриз! Наливаш го през разширителния съд докато се напълни /видимо/ системата. Изчакваш 10-15 минути и пак доливаш през разш.съд. Развиваш скобата на тънкия маркуч , изваждаш го от пласмасовия накрайник в горния край на разш.съд и го пъхаш в големия отвор на съда, този който се затваря от капачката /за да не се губи охл.течност при последващото преливане/. Палиш мотора и следиш от тънкия маркуч трябва да излиза антифриз и да се прелива през големия отвор в разш.съд! От време на време изфорсирваш и следиш дали излизат балончета въздух от тънкия маркуч. Когато загрее мотора и термостата ти се отвори и спре излизането на балончета значи системата се е обезвъздушила! След като изтине мотора проследи нивото и долей остатъка от антифриза! Успех!

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :nono:

само не разбрах защо си написал толкова подробно безмислена операзия,целта на този тънък маркуч който излиза от горната част на радиатора и влиза в разширителния съд е точно тази да САМООБЕЗВЪЗДУШАВА системата,кажи ми смисъла да го вадиш от мястото му и след това пак са го слагаш в разширителния съд-безмислено.охладителната система на 33 се самообезвъздушава!

JORDI
18-07-2007, 19:45
само не разбрах защо си написал толкова подробно безмислена операзия,целта на този тънък маркуч който излиза от горната част на радиатора и влиза в разширителния съд е точно тази да САМООБЕЗВЪЗДУШАВА системата,кажи ми смисъла да го вадиш от мястото му и след това пак са го слагаш в разширителния съд-безмислено.охладителната система на 33 се самообезвъздушава!
Колега приеми от мен само два съвета;
1.Никога не критикувай във форума друг колега а допълни идеите му или изкажи свое градивно мнение-така ще си по-полезен на този дето търси помощ и ще си спестиш да имаш още един враг!
2.Никога не се изказвай неподготвен или без да вникнеш в прочетеното: Някъде да съм писал,че става дума за маркучето което излиза от радиатора,той се явява долен на разш.съд?!Аз говоря за маркучето дето влиза в горния край на разш. съд! И накрая изваждането е необходимо за да се наблюдават мехурчетата с въздух а не за да пиша безсмислени изречения. Все пак от 93година съм карал 33-ка и в този форум не съм писал измислици :!: :!: :!:

vikoalfa
18-07-2007, 23:30
само не разбрах защо си написал толкова подробно безмислена операзия,целта на този тънък маркуч който излиза от горната част на радиатора и влиза в разширителния съд е точно тази да САМООБЕЗВЪЗДУШАВА системата,кажи ми смисъла да го вадиш от мястото му и след това пак са го слагаш в разширителния съд-безмислено.охладителната система на 33 се самообезвъздушава!
Колега приеми от мен само два съвета;
1.Никога не критикувай във форума друг колега а допълни идеите му или изкажи свое градивно мнение-така ще си по-полезен на този дето търси помощ и ще си спестиш да имаш още един враг!
2.Никога не се изказвай неподготвен или без да вникнеш в прочетеното: Някъде да съм писал,че става дума за маркучето което излиза от радиатора,той се явява долен на разш.съд?!Аз говоря за маркучето дето влиза в горния край на разш. съд! И накрая изваждането е необходимо за да се наблюдават мехурчетата с въздух а не за да пиша безсмислени изречения. Все пак от 93година съм карал 33-ка и в този форум не съм писал измислици :!: :!: :!:

Колега много си кибрит :D Споко, да става и така както казва MrХ е по-бърз и мързелив
начин,защото системата си се обезвъздушава сама :D Колкото за количеството 3л концентрат е достатъчен,а водата както обичам да казвам-сипвай там сипвай :lol: иначе по каталог е 7.5л

бтв-Рамщайнчо моля те пиши в раздела 33,че там се едно всички са умрели или тия коли нямат проблеми :lol: :lol: :lol: т.е. никой не пише :shock:

MrX
19-07-2007, 09:53
само не разбрах защо си написал толкова подробно безмислена операзия,целта на този тънък маркуч който излиза от горната част на радиатора и влиза в разширителния съд е точно тази да САМООБЕЗВЪЗДУШАВА системата,кажи ми смисъла да го вадиш от мястото му и след това пак са го слагаш в разширителния съд-безмислено.охладителната система на 33 се самообезвъздушава!
Колега приеми от мен само два съвета;
1.Никога не критикувай във форума друг колега а допълни идеите му или изкажи свое градивно мнение-така ще си по-полезен на този дето търси помощ и ще си спестиш да имаш още един враг!
2.Никога не се изказвай неподготвен или без да вникнеш в прочетеното: Някъде да съм писал,че става дума за маркучето което излиза от радиатора,той се явява долен на разш.съд?!Аз говоря за маркучето дето влиза в горния край на разш. съд! И накрая изваждането е необходимо за да се наблюдават мехурчетата с въздух а не за да пиша безсмислени изречения. Все пак от 93година съм карал 33-ка и в този форум не съм писал измислици :!: :!: :!:

ми пак смисъла се губи,излишно е ваденето

JORDI
19-07-2007, 12:46
[quote="MrX]

ми пак смисъла се губи,излишно е ваденето
Виждам,че си упорит, но от дългогодишен опит ще те светна :idea:
Посоката на движение на охл.течност в работен режим е от най-горната точка на двигателя към разш.съд постъпвайки там именно през това маркуче! Когато се извършва процедурата обезвъздушаване,най-лесния начин да разбереш това е като следиш какво тече през това маркуче само течност или и възд.мехури! Друго нещо за което пак ще те :idea: е да вадиш от време на време това същото маркуче/пак в раб.режим/,за да следиш дали ти работи нормално водната помпа! Нормално имам в предвид при работа на празен ход около 900об. пак през това маркуче трябва да тече постоянно течност. Много честите прегрявания при Алфите се дължи именно на неправилен режим на охлаждане и на ината на някого когото го мързи да си извади и да гледа маркучето :!:

MrX
19-07-2007, 13:20
[quote="MrX]

ми пак смисъла се губи,излишно е ваденето Когато се извършва процедурата обезвъздушаване

нека не прозвучи като заяждане,но такава процедура не се извършва,да може да се погледне дали има поток,но това не е обезвъздушаване,а проверка.не те упреквам в некомпетентност но при положение че собственика на 33 е наясно че охладителната му система е наред това вадене/пъхане е излишно

Venci
19-07-2007, 22:23
Миррр братя :!: Щом е толкова зор да се зяпа какво тече в маркуджика дайте ще си инсталираме дружно по един прозрачен маркуч и аре ГАЗ! :hvala: Иначе до сега никога не ми се е налагало да вадя маркучи на алфа, за да обезвъздушавам. Наливам антифриз, оставям капачката на разширителния съд отворена, паля, чакам да отвори термостата, доливам антифриз, чакам да се включи перката, доливам, затварям капачката и забравям. Забравих нещо важно хубаво е парното да е пуснато на топло, не че 33-та има кранче, но поне можеш да контролираш дали се е обезвъздушило радиаторчето на парното. :Tease: