View Full Version : за климатроника на 155 1,7 тс
Здравейте колеги въпроса може да ви се стори тъп но е добре да ви попитам.верно ли е 4е климатроника е добре да се изклю4ва преди да се
изгаси двигателя.Имах спор с приятели които твърдят 4е е добре да се изклю4и преди да се изгаси мотора и 4е в противен слу4ай рискувам да го прецакам.Дано съм пуснал темата в правилния раздел.
Alexanderbb
20-07-2007, 14:09
Ами според мен климатроника няма как да разбере дали си го изключил от копчето или от контактния ключ така че сам можеш да си направиш извода.
Даже на хубавите нови коли перките за въздуха в купето продължават да се въртят известно време след като спреш климатроника за да изсушат изпарителя и да не се създават условия за развитие на бактерии
PEPI-2ALFA
20-07-2007, 17:41
Аз преди да изгася двг. изключвам всички консуматори на ток - фарове, климатик ,музика.....
В последния брой на Авто Билд пише че специално при климатрониците било по-добре да се изключват 5 минути преди да се изгаси двигателя, за да изсъхне изпарителя и да се предотврати размножаването на бактерии в системата.
В последния брой на Авто Билд пише че специално при климатрониците било по-добре да се изключват 5 минути преди да се изгаси двигателя, за да изсъхне изпарителя и да се предотврати размножаването на бактерии в системата.
Начи, обяснявам - добре е малко преди да угасите двигателя да изключите компресора (с копчето ЕКОN), да да може топлия външен въздух да изсуши изпарителя.
Ако просто угасите целия климатроник (или климатик, това важи и за двата варианта), изпарителя няма как да изсъхне, защото спира и вентилатора.
Alexanderbb
20-07-2007, 19:09
В последния брой на Авто Билд пише че специално при климатрониците било по-добре да се изключват 5 минути преди да се изгаси двигателя, за да изсъхне изпарителя и да се предотврати размножаването на бактерии в системата.
Начи, обяснявам - добре е малко преди да угасите двигателя да изключите компресора (с копчето ЕКОN), да да може топлия външен въздух да изсуши изпарителя.
Ако просто угасите целия климатроник (или климатик, това важи и за двата варианта), изпарителя няма как да изсъхне, защото спира и вентилатора.
Аз по-скоро обмислям да прикача някакво реле за закъснение към веригата на вентилатора което да си духа да речем 5 минути след като съм слязъл от колата че иначе все едно да седиш срещу фурната в тези жеги
Аз преди да изгася двг. изключвам всички консуматори на ток - фарове, климатик ,музика.....
Нищо не изключвам или включвам .Само с контактен ключ работя.
това с изключването преди да се загаси колата е практика при алфичката но досега тая практика беше непосредствено преди да се загаси колата :oops: незнаех че трябва 5мин. преди да се загаси колата предполагам това не е било сериозен удар за климатика :roll:
а ако има още някакви приоми за по добрата експоатация на климатика бихте ли ги споделили :oops: аз знам само че е хубаво да се пуска агрегата да повърти от време на време(освен лятото) :)
Имам и още един въпрос.Как мислите когато колата е в движение да кажем със скорост 100 км има ли някаква опасност за климатроника ако го изклю4а и след това да го стартирам отново.Питам защото при мен моя климатроник работи само на ръ4ен режим по то4но като обикновен климатик нещо дат4иците му са умрели май.
Имам и още един въпрос.Как мислите когато колата е в движение да кажем със скорост 100 км има ли някаква опасност за климатроника ако го изклю4а и след това да го стартирам отново.Питам защото при мен моя климатроник работи само на ръ4ен режим по то4но като обикновен климатик нещо дат4иците му са умрели май.
Без да претендирам за висока компетентност на мнението ми, си мисля, че 1.7ТС се оборудват само с климатик, не с климатроник :-?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.