Log in

View Full Version : Започна се с реставрацията



_Krasi
20-07-2007, 22:42
Здравейте, отдавна се каня да започна да стягам "колата с характер" или иначе казано моята АЛФА 33. Няколко дена вече разглабям и днес дойде реда и на ПАРНОТО. Не че имаше някакъв проблем с него , но след като така и така съм го свалил , реших и да го разчастя. Ето снимка на радиаторчето.

Май съм карал комбайна !!!!!!

mitaka_cs
21-07-2007, 19:28
Супер! С нетърпение очакваме снимки и инфо! :Yeeeehaaa:

ne0
21-07-2007, 20:31
давай че е интересно ;)

_Krasi
21-07-2007, 21:00
Днес си поиграх да разглабям и боядисвам спирачната помпа, горната помпа на съединителя и радятора!!!!! (нещо не ме изкефи резултата) :cry: Не съм свалял казанчето от спирачната помпа - беше ме страх да не го потроша .
Забравил съм да снимал радятора :shock: - на него снимки утре !!!!

_Krasi
21-07-2007, 21:46
Това ли е помпата за бензина (DSC00224), че утре мисля да го сваля това нещо . Ако това е помпата , то на снимка(...239) филтъра за бензина ли е А това защо е толкова мърляво ( датчика от аспуха )- снимка 230!!!!!!!!! :!:

Само да отбележа че не намирам бензиновият филтър никъде или поне нищо не ми прилича на такова . А ако онова е помпата то от нея отиват маркучи нагоре (DSC00238) ........... Утре е денят на истината , то ще се види , кой КУМ , кой СВАТ ..........

Vesko84
22-07-2007, 08:08
(DSC00224) наистина е помпата за бензина. Горивния филтър се намира близо до лявата полуоска до двигателя ако правилно си спомням. Иначе онова в багажника е изпарител или/и клапан. Успех с реставрацията :o

Съвет - не се занимавай да сваляш горивната помпа, че много кофти се монтира аз лично съм малко вързан в ръцете и успях да скъсам тампончетата които я държат. Don't fix it if it ain't broken.

_Krasi
05-08-2007, 23:55
Остава да ми кажете сега, че това е филтъра !!!!! Тази странна кутия се намира от лявата страна.

П.п. датчика дето е преди катализатора (DSC00230), може ли да се накисне в нещо ? ..... :oops: Станал е се едно съм карал дизел.

vencialfa
06-08-2007, 07:28
Здравей!
Не е това филтъра,това беше няква система за улавяне на бензинови изпарения или нещо такова.Филтъра е по-малък и с цилиндрична форма.

Venci
07-08-2007, 00:39
Правоъгълната кутия в левия подкалник е въгленов филтър за бензиновите пари. Истинския бензинов филтър е някъде другаде. Малко след помпата предполагам.

_Krasi
07-08-2007, 23:08
Днес дали имам попадени с тоя бензинов филтър ? Ако някой има снимка на това нещо и може да я прати - няма да му се разсърдя хич.

А от къде мога да друпна информация за моя модел кола ? (нямам никаква налична)

vikoalfa
07-08-2007, 23:59
Днес дали имам попадени с тоя бензинов филтър ? Ако някой има снимка на това нещо и може да я прати - няма да му се разсърдя хич.

А от къде мога да друпна информация за моя модел кола ? (нямам никаква налична)
Не тва не е филтъра.Намира се под реиката на хидравликата в лявата част на коша

Vesko84
08-08-2007, 11:18
Дано картинката те ориентира. потърси в някоя от темите има книжки за 33.

vikoalfa
08-08-2007, 12:07
Чакам си бирата :P

_Krasi
08-08-2007, 21:38
Бири - НАЙ-малкият проблем .... Доколкото съм разбрал е онова зад полуоската :shock:

vikoalfa
08-08-2007, 22:31
Бири - НАЙ-малкият проблем .... Доколкото съм разбрал е онова зад полуоската :shock:
Еврика :idea: :wink:

_Krasi
08-08-2007, 22:41
Утре - като сваля мотора най-после , ще се позанимая и с това да видя на какъв хал е . Идеи от къде да зема нов и евентуална цена :?: :twisted: :twisted:

vikoalfa
08-08-2007, 23:04
Утре - като сваля мотора най-после , ще се позанимая и с това да видя на какъв хал е . Идеи от къде да зема нов и евентуална цена :?: :twisted: :twisted:
Съмнявам се някой да го е сменявал :lol:
Ако не ти е давал ядове не го сменявай-не се занимай с глупости,просто съвет :D Цена нямам и идея виж на Стамболийски магазина.

Vesko84
10-08-2007, 12:02
20 кинта беше филтърът там лани.

_Krasi
10-08-2007, 14:04
А идея да има някои, как се сваля пълначката на резервара. Него го сволих, имам и бонус 4 - 5 кила бензин :lol: :wink: ,но ми остана пълначката горе и ме е страх да не я потроша. :roll:

Събев
11-08-2007, 02:26
_Krasi "пълнячката" се сваля с висше образование!
Не си правя майтап, супер сложно и гадно е! Аз на моята я свалих на
парчета, добре че си имах друга да я сменя!

Venci
11-08-2007, 14:24
Гърловината за пълнене на резервоара се законтря от вътрешната страна на калника със една ненормална гайка до колкото може да се нарече. Почти невъзможно е да я радконтриш без да я счупиш. Тук би могъл да помогне пистолет за горещ въздух, но как ще го завреш там... Я кажи не ти, ли е изгнил калника около капачката? Ако е изгнил така или иначе ще трябва да се прави. Хващай флекса и отрежи един квадрат от ламарината около капачката или каквото е останало около нея. Така на слънчева светлина ще можеш да разгледаш обстойно този еднократен за мен "механизъм". Успех!

JORDI
11-08-2007, 14:56
Утре - като сваля мотора най-после , ще се позанимая и с това да видя на какъв хал е . Идеи от къде да зема нов и евентуална цена :?: :twisted: :twisted:
Филтъра е задължително метален!Преди три години смених горивния филтър с нов тук в едно магазинче имаше полски на цена 7лв.

_Krasi
11-08-2007, 15:38
Ами сега да покажа - СЧУПИХ ПЪЛНАЧКАТА !!!!!!! - ето и издевателствата ми върху нея - Снимките. Кратко описание да дам на ВАНДАЛИЗМА ми:

ДВА ДЕНА гледам тука и мигам - http://91.92.0.122:7080/navi?MOD_COD=13 ... &DRW_NUM=2 (http://91.92.0.122:7080/navi?MOD_COD=133&COUNTRY=099&GRP_COD=102&CAT_COD=W6&SBMK=R&DRIVE=S&MAKE=R&COMM_MODEL=33&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=PARTDRAWDATA&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=1&SGRP_COD=0&SGS_COD=0&DRW_NUM=2)

Накрая взех българските инструменти и даваи да трошим
1. С НОЖ и чук прорязях пласмасата- спука се много лесно.
2. Взех та разгобих ножовката и и свалих листа за рязане и с негова помощ направих двата среза (режеш пластмасата - докато не усетиш ламарината).
3. Оглеждах за щети и с помоща на отверка - (търсих 10 минути секача ма в тая лудница вътре немога сам да се намеря) изкъртих проклетата простотия.
4. Всичко огледах и видях че е направено ЕЛЕМЕНТАРНО (снимки след малко като се върна там)- ама като не сум свалял друг път такова ..........
5. Резултата е ЯСЕН - трябва ми нова пълначка -( от меката връзка до заден калник)

canev
15-08-2007, 18:06
Здравей колега.Жалко че чак днес видях темата.Знам как се сваля капачката.Моята я свалях като боядисвах колата.Много е елементарно, стига да знаеш къде да бутнеш.



Нямаше да е лошо да споменеш къде да бутнеш,за да избегнат подобно развитие другите кандидат реставратори!!!

MrX !

_Krasi
23-08-2007, 14:55
Здравейте отново.
Имам два интересни въпроса:
1-ви
Някой може да ми каже къде отремонтират "джама на тавана" ..... :?: На моя проблемът му е че не иска да се прибира назад, вдига се само нагоре и долу :frown: . По-рано и назад се прибираше :) 8) ,но се отчупи парченце от него и сега не иска. Парченцето дето се отчупи е за повдигането на дясната ролка. Така тя си остава на място и запъва в шиината.
2-ри
Защо винаги , за да отворя багажника трябва да подпирам ръчката :?: На фиата не е така , при алфите не е ли същото :?: :roll:

Venci
23-08-2007, 14:59
Проблема е в ши**ната машинка отзад на престилката. По глупаво нещо не съм виждал. Може да пробваш да я регулираш. Може и жилото да натегнеш малко. Моята се счупи и сега отварям отвътре само. Ще я преправя малко ама кога - не се знае.

_Krasi
23-08-2007, 15:08
На други коли - като дръпнеш лостчето и капака леко отскача нагоре и се отваря :!: :!: Моя не мърда ....... :cry:

canev
23-08-2007, 18:23
здр.нещо не ти е регулирана машинката или капака.пробвай да я смъкнеш надолу.като се затвори капака трябва да опира на двата гумени тампона отстрани.те му помагат да се вдигне малко като освободи куката.ако всичко е наред само дръпваш лостчето с един пръст и се отваря веднага.надявам се да съм полезен

dtk
24-08-2007, 10:12
А идея да има някои, как се сваля пълначката на резервара. Него го сволих, имам и бонус 4 - 5 кила бензин :lol: :wink: ,но ми остана пълначката горе и ме е страх да не я потроша. :roll:
Миналата година и аз си свалях резервоара, че нещо ми отказа бензиномера. След като го оправих и качих резервоара, същия потече като лейка. Как ли не се опитвах да го кърпя, така и не стана. Продължаваше да си тече, ако не от същото място, от друго. Купих един втора употреба, та оправих работата.
Дано да нямаш проблеми с резервоара, че за нов искат около 170 лв.

_Krasi
24-08-2007, 13:44
Здравейте

DTK:" Миналата година и аз си свалях резервоара, че нещо ми отказа бензиномера. След като го оправих и качих резервоара, същия потече като лейка. Как ли не се опитвах да го кърпя, така и не стана. Продължаваше да си тече, ако не от същото място, от друго. Купих един втора употреба, та оправих работата. Дано да нямаш проблеми с резервоара, че за нов искат около 170 лв."

Моят не течеше но съм го свалил сега , за да не го свалям после , когато всичко е готово :wink:

Ето какво направих аз:
1. Поотрязах някои и друг маркуч (неможеше без жертви)
2. Свалих внимателно резервоара
3. Опитах се да го позачистя НАРЪКА,с шпакла и телена четка (но не натисках много)
4. Огледах го внимателно после и установи, че отгоре са се появили две малки дупчици (вследсвие на чистенето ми)
5. Намазах целият резервоар с ръждопреобразовател - взех на "Wurth" малко е скъпичък , но ефекта е поразителен :D
6. Дупчиците са запоени с калай и е сложена пластина "латун" отгоре
7. Воядисване с грунд - Сив съм си взел обикновен
8. Сега се чудя да го мазна ли с някакво БОДИ отгоре и да го боядисам, или първо боята а после бодито Б

За закрепване съм си намерил ленти НЕРЪЖДАВЕЙКА . Старите ленти не стават за нищо ВЕЧЕ ........

mitaka_cs
24-08-2007, 20:40
Имах 2 дупчици на същите места като теб.Това беше преди 5 години и си купих от Пловдив резервоар за инжекцион(запазен) и след като го преправих стана доста прилично.Последва основен ремонт на двигателя (първо беше 1351,на който смених счупени сегменти;след още година смених целия двигател с 1490cc (1510cc след основния ремонт),който беше от старата 33 на всичкото отгоре малко по специален заради това,че бе от 4x4(само буталата бяха малко по различни).Общо взето това е историята на 33-ката от подписа ми.Не ме питайте само за това защо беше с карбуратори като е от '90 :!: :?: :wink:

JORDANGT
24-08-2007, 22:22
Е те тая долу на снмката също си е с двойни крабове :wink:

mitaka_cs
24-08-2007, 23:16
Абе знаех си аз,че спецовете по серевизите не са в час ма карай.До последно им разправях,че колата не е пипана(освен,че й смених всичко :D )А на колегата реставратор пожелавам успех!

vikoalfa
24-08-2007, 23:28
Луд е Той луд е :lol: :lol: :lol: ,реставрира наред.Чакам с нетърпение как ще се оправиш с таблото и по точно с кьоравите му светлини.

_Krasi
09-09-2007, 00:07
Здравейте. Отдавна не съм писал по темата, но чакам всичко да е готово и тогава - в хронологичен ред ще разказвам . Все пак да се похваля след 4-ри кратно търкане на ръжди - днес вече съм на шприц :!: :!: :!: :!: (DSC00895.JPG)
Много исках моята да прилича на тази (33-3.jpg) и затова почнах с шкурене и ходене по майстори.......... Отклоних се от темата обаче, за което се извинявам :oops:

След монтажа на двигатеря , трябва да се сложат и гърнетата. Вместо да се мъча АЗ или някой друг да слага старите гърнета (задното е ново НО СРЕДНОТО е с 10 - 12 кръпки - снимка DSC00865) Ще взема НОВО средно -( 2803179 среден ауспух Alfa Romeo 33 1,4/1,5/1,7 (83-92) - 40,00лв) . Обаче както си ровех в нета намерих това :!: :!: http://audibg.com/NEW/lofiversion/index.php/t4496.html ........ Позачудих се на следното нещо - ДАЛИ е върно -
itzo75
Mar 14 2005, 11:50
Колеги,
внимавайте с махането на катализатора. Само замяната му с резонансно гърне не е достатъчна, щото се "издухва" много бързо ламбда сондата, тъй като потокът на изгорелите газове излиза много по-бързо .... При мен така и стана , махнах катализатор - ефект почти никакъв - сложих резонансно за 60 лв и след два месеца смених и ламбда сонда ... :x Доколкото знам , в Крафт го правят както трябва - слага се резонансно гърне + допълнителна тапа преди резонансното, за да се оеднакви съпротивлението както с катализатор ...

П.П. - Да не почнете сега - "АМА КАКВИ СА ТИЯ ЛАДОВИ ДЖАНТИ ОТЗАД ?" - пояснявам джантите ми седяха в мазата , а гумите са ВИДА на тях. :shock: ...... Все пак колата ще се боядисва и нема майстора да ми клепе джантите :D :lol: . Отпред обаче - НЯМАШЕ какви други да сложа - стават САМО алфови и фиатови :!: :!: , затова си и остана и с нейните.

mitaka_cs
09-09-2007, 17:37
Много добра подготовка,не само защото си спасил два броя джанти отзад,но и заради отстранените ръжди,които биха създали проблеми занапред :idea: Сега отново трябва да ти пожелая успех,защото те чака монтиране на двигателя,който ще оправи аеродинамиката :lol: (сега е вирнала доста предницата).Относно двигателя дай молко инфо за това,което си ремонтирал.Имах предвид кои ремонтни размери си изпълнил(+0,2;+0,4 или +0,6 за цилиндрите)На мен ми се наложи трети +0,6 :!: като коляновия вал бе учудващо запазен 8) Очакваме още инфо и снимки :) П.П: Цветът ми допада :th_up:

_Krasi
09-09-2007, 22:30
Здравейте отново . Направо на мога да се нарадвам на новият цвят - не съм специалист , но мисля че се получи довре. Снимките са лоши - не знам защо не можех да снимам вътре в камерата (снимките са от 3 телефона) !!! Може би е от лампите , но смущенията бяха големи.

_Krasi
12-09-2007, 21:11
Здравейте отново , напредвам - напредвам, а все си мисля че тъпча на едно място :( . Примера от днес - цял следобед се занимавам с кормилната рейка :shock: :shock: . Уж простичко направено , НО супер сложно за разглабяне. До сега такова нещо не съм разглабял , а нали е и моята и си и работи добре - ме е страх да напъвам много :oops: Проблемът и е че се е скъсало едното маншонче . Къпих си ДВЕ с надеждата да ги сменя днес - НО НИЩО НЕ НАПРАВИХ !!!!! Някой,ако му разбира ще се радвам да помогне .......... Въпросът ми е как се разглабя , до положение за слагане на маншоните.

Ето как протече разглабянето

1. Отвих 4-те болта , които я държаха за щита отпред
2. Отвих болта, който я държи за кормилния прът
3. Опитах да я извадя от шлиците ,
4. Обадих се на съфорумник , който разбира и поисках съвет - ПОМОГНА ЧОВЕКА - евала
5. Свалих я и отрязах маншоните
6. Свалих тръбичките - 2бр
7. Настъпиха дълбоки размисли
8. От едната страна ми се видя, че е законтрена с огромна гайка (ударена е и с центри да не се развива) - по тава си помислих че е гайка
9. Реших да не бързам - да пробвам , че вече в актива си имам доста потрошени неща

поздрави