PDA

View Full Version : катализатор



Boxer_Power
23-07-2007, 19:42
колеги я дайте един съвет!!мисля да си махам катализатора и ходих до един сервиз за съвет и ми каза човека че не е лошо да го махна при положение че ми хълца малко двигателя,обаче не бил сигурен дали не е закачена ламбда сондата за него,ако не е каза че ще ми струва 40лв а ако е 50лв. това как е много или малко?и дали тая сонда е закачена за катализатора?
благодаря предварително :D

nikola_n
23-07-2007, 19:56
Ламбдата поне при мен не е закачена за катализатора. Чувал съм че има сервизи, в които си оставяш катализатора, слагат ти гърне и не плащаш нищо. Тия 40 лв ти ги иска освен катализатора ли?

Nasko_77
23-07-2007, 20:09
Е тва е. Докато има Шарани ще има и тарикати :D Я му кажи, че катализатора искаш да си го задържиш за тебе, ей така за кеф. И виж как ще му замръзне усмивката на тоя дето ти вика, че е хубаво да си го махнеш :wink: :lol:

Boxer_Power
23-07-2007, 20:28
естествено че ще си го задържа изкупували ги по 80-чка ама не знам каде?ако се навий ниакой да ми го махне и да сложи право гърне без пари му го давам :lol:

Boxer_Power
23-07-2007, 20:45
щом на твоя боксер сондата не е на катализатора знащи и на моя трябва да не е като ти гледам подписа е същата,каде ти казаха че не е там сондата?

Nasko_77
23-07-2007, 20:50
естествено че ще си го задържа изкупували ги по 80-чка ама не знам каде?ако се навий ниакой да ми го махне и да сложи право гърне без пари му го давам :lol:Че те повечето сервизи за ауспуси, така процедират. Взимат ти катализатора и ти монтирват гърне на негово място. Ама наясно ли си, че има и друга много важна функция катализатора? Като например да задържа по-висока температура пред себе си. Което май не е случайно. Нещо май за двигателя така е изчислено :wink:

charmario
24-07-2007, 10:14
Освен това бая се тръбеше около нов някакъв закон за колите без катализатор - глоби-моби. Засега май е поутихнало на тая тема, ама току виж са се присетили и ко праиме тогава. Ако не се бъркам да си сложиш нов катализатор бях чел, че ще ти струва към 800 лв. Друг е въпросът, че все пак сме в България и как ще те проверяват дали имаш катал или не неам идея. Обаче съветът ми е - остави си го катализаторчето на мира :wink:

Kamen
24-07-2007, 10:17
Ами могат да те проверят по изгорелите газове например :)

charmario
24-07-2007, 10:26
Ами могат да те проверят по изгорелите газове например :)

10 лв. в ръчичката и изгорелите ти газове вече са ок :wink:

Kamen
24-07-2007, 11:07
Отговорих на въпроса как могат да те проверят а не как можеш да минеш преглед без катализатор :wink:

RoMeO_156_GTA
24-07-2007, 11:41
За да не отварям нова тема ,ще попитам тук :D
Няма ли да е по-добре да се махне кат. ,ако е на 180-190 хил км ,че той дотогава ще е опечен и според мен може да навреди само :roll:

А на мястото на кат. колко от вас слагат права траба и чува ли се нещо като "дрънчене" от ауспуха :roll:

П.С нов от Ауто Италиа ми искаха за Пунто 11** лв :shock: ,понеже търсех гърнета и ми казаха отпред до отзад цената :?

Kamen
24-07-2007, 12:13
Сложи резонансно гърне и няма проблеми.

cvetelin
24-07-2007, 12:37
точно по този въпрос ходих в сервиз за аспуси (Даскалов-хората от Русе го знаят) и момчетата казаха да не ги пипаме тези катализатори. Първо,че като се махне няма какво да спира температурата от мотора и гърнетата горят за една година. Второ(една причина да се махне) този катализатор още преди много км е умрял и нищо не пречиства, всичките мръсни газове си излизат. И трето закона за катализаторите ще бъде в сила след нова година, защо си мислите, че всеки изкупува катализатори... след нова година като ги направят задължителни тези изкупените ще се рециклират и ще се монтират, но вече по 800-1200 лева!
Има и още нещо, аз го направих това. Отидах в Русенския Университет в катедрата по ДВГ и там имат едни уреди за замерване на изгорелите газове. Отиваш замерват ти ги и ти дават една бележка, с която отваш в даначното и като подаваш декларацията ти смъкват данака с 50%!
Така, че махането му ще донесе само отрицателни неща.
А сондата не е закачена на него:)

nikola_n
24-07-2007, 13:44
Отиваш замерват ти ги и ти дават една бележка, с която отваш в даначното и като подаваш декларацията ти смъкват данака с 50%

За това сигурен ли си? Я обясни малко по-подробно.

Pinky
24-07-2007, 13:46
това не беше ли само за коли под 100 конски сили?

cvetelin
24-07-2007, 13:56
това не беше ли само за коли под 100 конски сили?

беше преди време. сега не знам как е, но на мен ми дадоха въпреки, че е над 100 коня колата :)

За това сигурен ли си? Я обясни малко по-подробно.

ми не знам в другите градове къде се прави процедурата....
в Русе е в катедрата на Русенски Университе по ДВГ. Там с едни неща дето ги мушкат в аспуха гледат дали имаш катализатори. Дават ти една бележка с която като отидеш в даначното да си пускаш даначна делкарация тая бележка я прилагат и плащаш 50% по малко данък....това се прави еднократно и си важи за напред. няма нужда всяка година да го правиш. какво правят повечето- отиват вземат си бележка отиват в даначното и после избохват катализатора... ем са газари, че вървят повече, ем плащат по малко данак ... това е ...
върви в данъчното и питай в кой е оторизиран сервиз техен и правят процедурата.

между другото от 1 юли има промяна в тоя закон ... тря да се види какъв е новия текст на закона ....

nikola_n
24-07-2007, 13:57
това не беше ли само за коли под 100 конски сили?

А как да докажа че 5-6 от моите са умрели? :lol: :lol: :lol:

cvetelin
24-07-2007, 14:02
това не беше ли само за коли под 100 конски сили?

А как да докажа че 5-6 от моите са умрели? :lol: :lol: :lol:

ама какво да доказваш ?
моя мотор е същия като твоя ... отидох, замериха нещо си .... и си тръгнах ... нито са ме питали нещо нито нищо ...
не знам сега какво е положението ...

kanzlera
24-07-2007, 14:26
Едно не ми стана яско, как като е изгорял (свършиш) катализатора ти отчете положителни стойност :clapping: и че чак ти намиха дантъка, малко нещо да не би да има някаква грешка

Nasko_77
24-07-2007, 14:38
Абе едно нещо се чудя :roll: Хората вече се чудят как да си сложат катализатори, че положението наистина ще стане напечено, а вие се чудите как да ги махнете и се параноясвате, че били запушени, изгорели, колите ви не вървяли заради тях и не знам си какво. Не е задалжително една кола като е на 150 000 примерно, да и е запушен. Наистина си ги проверете и хубаво си помислете преди да махате.

nikola_n
24-07-2007, 15:12
Абе едно нещо се чудя :roll: Хората вече се чудят как да си сложат катализатори, че положението наистина ще стане напечено, а вие се чудите как да ги махнете и се параноясвате, че били запушени, изгорели, колите ви не вървяли заради тях и не знам си какво. Не е задалжително една кола като е на 150 000 примерно, да и е запушен. Наистина си ги проверете и хубаво си помислете преди да махате.

НЕ че имам намерение да го махам, но като гледам още двутактовите машини се движат, а ти за катализаторите казваш че било напечено :?: :shock:. Нали се сещаш колко коли нямат катализатори, макар че може да ги задължат да си сложан.

ПС: Как се проверява дали е запушен катализатора?

ALFA CORSE
24-07-2007, 15:22
ПС: Как се проверява дали е запушен катализатора?
Ми като го махнеш и ще видиш :)
Отиваш някъде на канал и... става и на крик де, ако имаш хидравличен аз моите в повечето случаи така ги махам...

nikola_n
24-07-2007, 20:37
[quote="nikola_n":f11hzkav]ПС: Как се проверява дали е запушен катализатора?
Ми като го махнеш и ще видиш :)
Отиваш някъде на канал и... става и на крик де, ако имаш хидравличен аз моите в повечето случаи така ги махам...[/quote:f11hzkav]

Казаха ми че вътре имало малки дупчици и те се запушвали, това се виждало като се свали. Така ли е?

vamfan
24-07-2007, 21:46
[quote="ALFA CORSE":eysjfu8z][quote="nikola_n":eysjfu8z]ПС: Как се проверява дали е запушен катализатора?
Ми като го махнеш и ще видиш :)
Отиваш някъде на канал и... става и на крик де, ако имаш хидравличен аз моите в повечето случаи така ги махам...[/quote:eysjfu8z]

Казаха ми че вътре имало малки дупчици и те се запушвали, това се виждало като се свали. Така ли е?[/quote:eysjfu8z]
така е, и мирише гадно колата, на развалени яица или нещо подобно
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=135110&photo=2

akula
25-07-2007, 11:50
Данъка ти го намаляват, ако колата е до 74 кW (100.64 к.с.) :wink:

http://nraapp01.nra.bg/calc_DD/calc_DD.jsp?calc=2

nikola_n
25-07-2007, 13:22
[quote="ALFA CORSE":3rv8upet][quote="nikola_n":3rv8upet]ПС: Как се проверява дали е запушен катализатора?
Ми като го махнеш и ще видиш :)
Отиваш някъде на канал и... става и на крик де, ако имаш хидравличен аз моите в повечето случаи така ги махам...

Казаха ми че вътре имало малки дупчици и те се запушвали, това се виждало като се свали. Така ли е?[/quote:3rv8upet]
така е, и мирише гадно колата, на развалени яица или нещо подобно
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=135110&photo=2[/quote:3rv8upet]

:idea: ще го разгледам

allberti
27-07-2007, 13:28
Значи днес си смених катализатора в М комплект на сливница. 145лв катализатора 30лв труд. Купиха ми стария за 40лв и сметката е 135лв.

Devoted
28-07-2007, 21:44
Така и така става дума за катализатори .. за ауспуси та не мога да се сетя по-подходящо място да задам въпросчета .. :D :wink: :

- ходих на един сервиз наскоро и ми казаха, че вероятно имам запушено гърне и това е една от вероятните причини колата да не се стряска като се натиска педала на газта, както ми се иска на мен :lol: - и верно си е така .. когато се подава плавно газ .. и си поставиш ръката на ауспуха .. усеща се ,че с увеличаване на оборотите газовете не се покачват плавно като тях .. а по някое време просто адски отслабват .. казаха ми да проверя това като сваля гърнетата .. бе всичко след катализатора и я подкарам за малко така .. да видя .. ако дърпа повече значи трябвало да сменя гърнета:shock: :!: :?:

:shock: - може ли вместо две гърнета да сложиш само едно .. това верно ли ше покачи с некви си мизерни стойности мощността на колата :idea:или даже само една права тръба .. без никви гърнета?!
- какво точно прави РЕМУСА ??? Освен че се чува от далече ,че се приближава нещо си ...?!??! :roll:

vamfan
29-07-2007, 11:39
Така и така става дума за катализатори .. за ауспуси та не мога да се сетя по-подходящо място да задам въпросчета .. :D :wink: :

- ходих на един сервиз наскоро и ми казаха, че вероятно имам запушено гърне и това е една от вероятните причини колата да не се стряска като се натиска педала на газта, както ми се иска на мен :lol: - и верно си е така .. когато се подава плавно газ .. и си поставиш ръката на ауспуха .. усеща се ,че с увеличаване на оборотите газовете не се покачват плавно като тях .. а по някое време просто адски отслабват .. казаха ми да проверя това като сваля гърнетата .. бе всичко след катализатора и я подкарам за малко така .. да видя .. ако дърпа повече значи трябвало да сменя гърнета:shock: :!: :?:

:shock: - може ли вместо две гърнета да сложиш само едно .. това верно ли ше покачи с некви си мизерни стойности мощността на колата :idea:или даже само една права тръба .. без никви гърнета?!
- какво точно прави РЕМУСА ??? Освен че се чува от далече ,че се приближава нещо си ...?!??! :roll:
много ясно че като свалиш гърнетата ще върви повече. ми свалйяи ги от колекторите и си я караи така, 100% всички ще те заглеждат и ще се питат кои е тоя луд ? :D

Devoted
31-07-2007, 17:50
:oops: Е те това ми каза майстора ... ебати и майстора ... ама гърнетата са на Supersprint ... а ако река да ги заменя .. май че ше ми свалят кожицата от гърба и пак нема мога си ги позволя ... :evil:

Но така и не ми стана ясно .. качва или не по някакъв начин Ремуса коне или само си гърми и дразни!? :?

Crusader
31-07-2007, 20:00
Нищо не качва, просто ДВГ, реагира малко по-добре /минимално/ Добър ефект се получава ако сложиш чип, спотен филтър и подходящ изпускателен тракт, ма тва си е цифра :wink:

Novachev
31-07-2007, 21:20
Напротив качва мощността защото съпротивлението на газовете в изпускателния тракат пада подобрява се очистването на цилиндрите, но с какви стойности се повишава мощността това е друг въпрос. Най глупавия вариант е да сложиш едно "спортно" гърне разликата в мощността ще е минимална пък може и да няма. Но ако се направи от човек дето си разбира от работата и се пусне отделна тръба от всеки цилиндър с подходящ диаметър после се събират има варианти за резонансни гърнета и прочие щуротии вече разликата в мощността ще е осезаема може бо около 6-7% в плюс, обаче струва скъпо

Boxer_Power
18-08-2007, 18:36
еми най накраяа са реших и го махнах днеска катализатора,беше ужасно затлачен,обаче разликата се усети още при първото натискане на газта колата върви по съвсем друг начин,е вярно че малко повече бръмчи ама за това си имам музика.така че ако си мислите че не ви вървят колите махайте ги тия катализатори,работата ми струваше 45лв. на мястото на катализатора сложиха резонаторно гърне. :D

Boxer_Power
18-08-2007, 18:36
еми най накраяа са реших и го махнах днеска катализатора,беше ужасно затлачен,обаче разликата се усети още при първото натискане на газта колата върви по съвсем друг начин,е вярно че малко повече бръмчи ама за това си имам музика.така че ако си мислите че не ви вървят колите махайте ги тия катализатори,работата ми струваше 45лв. на мястото на катализатора сложиха резонаторно гърне. :D