View Full Version : Температура на водата
Колеги, моля споделете на колко градуса ви стои датчика на водата, откакто са почнали жегите в последните 7-8 дена стрелката ми отива на малко под чертичката която е между 90 и 130градуса, тоест 108-109 градуса. Имам ли проблем при условие, че перката работи и не виждам някакви видими проблеми кипене или промяна в работата на двигателя примерно.... Маслото си стои на 100гр. ???
Мисля, че повече от 94 - 95 градуса не трябва да вдига.
В понеделник правих В.Търново - София - В.Търново при 41 градуса жега карах натоварен, а на връщане бях сам и вървях с 140 - 150 - да тествам как се представя на жегата и не е загрявала повече от 94 - 95 гр. Бях и на климатик!
... на градско в жегата и при мен прехвърля леко 90 градуса..
и при мен в жегите тези дни температурата ми стои на малко под чертичката която е между 90 и 130градуса, а перката си работи. направи ми впечатление, че ако е на климатик веднага след като я запаля, температурата си стои на 90 градуса.
абе не знам какво да кажа, нещо не ми харесва тая работа и климатроника като, че ли от време на време вкарва леко неприятна миризма в купето... то и тук в Пз майсторите толква разбират от алфи, че немам думи..., ще видя какво ще предприема, то от днес май се захлажда и ще видя дали ще се възтанови положението на 90
за миризмата си виж филтъра на климатроника?
някъде в темите имаше за измиване на радиатора.
то тези дни захладнява, но другата седмица го дават отново жега.
Cuore_Sportivo
26-07-2007, 18:23
да ти кажа не е нормално да ти отива по нагоре стрелката от 90- виж датчик на перката- може да е сдухал и да не я пуска когато трябва
при мене се дига много минимално след 90 и перката веднага я връща точно на 90, дори и в жегите напоследък ми седи на средата . . .
ALFA CORSE
26-07-2007, 18:43
да ти кажа не е нормално да ти отива по нагоре стрелката от 90- виж датчик на перката- може да е сдухал и да не я пуска когато трябва
Е втора степен на перката не се ли включва на 95 градуса или аз се бъркам нещо :?:
Cuore_Sportivo
26-07-2007, 19:11
на 95 да, не се бъркаш . . . ама не на 108, нито на 109 още по малко на 130
не съм се изразил правилно
Alexanderbb
26-07-2007, 20:21
Много са тези градуси. Определено има някакъв проблем и не е зле да опиташ първо най-лесното. Проверка на ел. инсталацията и чистене на радиатора. Тука теми за това колкото искаш.
А лошата миризма не е от филтъра а от изпарителя който остава мокър след като спреш климатроника и това си е направо рай за всички гадни бактерии. Продават разни спрейове за 5 до 10 лева но ефекта им не е повече от месец два в жегите.
При достигането на посочените от теб температури - 108-109 градуса, трябва да провериш дали перката ти работи постоянно, без да включва и изключва, или пък работи известно време и спира.
Ако е първия вариант - работи без да спира, означава че трябва да си промиеш системата, да провериш водната помпа, а и състоянието на самия радиатор(може да има много изкривени ламели). Това е признак, че въпреки допълнителния поток от въздух, ефективността на охладителната ти система не е добра!
Ако е втория вариант, съм по-склонен да си мисля, че самия температурен датчик не ти отчита правилно! Трябва да си провериш при каква температура на охлаждащата течност ти се включва 2-ра степен на перката. По предписанията на производителя, това трябва да става при 94 градуса.
Успех!
благодаря ти Z:)m
при мен е втория вариант. още утре ще го пробвам и ще пиша после.
поздрави,
Мерси и от мен за всички съвети! Утре и вдруги ден ще си играя с тая охладителна система, явно си имам проблем! То и климатроника като вън стане 40гр. не работи както трябва, студеното не е студено :lol: , но за него ще ходя на майстор, със сигурност не е от количеството фреон защото го мериха и си е нормално. Каква течност да прекарам през радиатора за да го прочистя малко?
Колеги, моля споделете на колко градуса ви стои датчика на водата, откакто са почнали жегите в последните 7-8 дена стрелката ми отива на малко под чертичката която е между 90 и 130градуса, тоест 108-109 градуса. Имам ли проблем при условие, че перката работи и не виждам някакви видими проблеми кипене или промяна в работата на двигателя примерно.... Маслото си стои на 100гр. ???
При мен е абсолютно същото. Перката не работи непректснато.
valdesbg
28-07-2007, 00:42
Аз пък защо съм останал с впечатлението че перката тръгва при 92-94* и в ужасяващите задръствания в София мисля че е нормално стрелката да отива почти до следващата на 90 .. При потегляне и поне 200-300м. пада а средата м/у 90 и следващата черта . А перката си баца и като падне малко над 90* спира ( може пък датчика да се е .. ) . Опелите включват перка на 102* ;) Естествено там компресията е ... почти нулева .
И аз съм висял по 40-50 минутни задръствания на 37-38 градусова жега, но стрелката не се е качвала на повече от 2-3 милиметра над 90* :? С нов термостат съм, ако това има значение :roll:
и аз съм с нов термостат и в жегите,градско/без клима/ стой над 90- около 100/ да не издребняваме с тия 98 С/.
когато работи климатика/климатроника перката е включена постоянно и е нормално да държи по-ниска темп. - т.е. нормалната ~95 С
Аз съм с радиатор от Лада Самара, който е по-малък от стандартния. При шофиране без задръстване стрелката ми седи една идея под 90. В мега задръстване 30-40 мин. за 2-3 км стрелката заковава 90 и не мърда на горе. Имам само една степен на перката (това зеленото на нея е мъртво и не играе :wink: ). Нямам клима, но ми се виждат в повечко градусите около и над 100. Сменявал съм водна помпа, термостат и радиатор и затова мога да твърдя, че охладителната ми система е 100% чиста и изправна. Колегите със съмнения за наднормени температури могат да потърсят евентуално решение в предишното изречение + грешни показания на температурен датчик и уред разбира се.
Колеги, коя е ниската и коя високата степен на перката? Значи на мойта кагато е само на климатроник върти на по-високи обороти, когато го изключа и почне да си включва и изключва там на 90-95градуса оборотите й са по слаби. Това ли е нормалният режим или някой разбирач е разменил първа и втора степен т.е. по-ниски и по-високи обороти и въобще възможно ли е да се разменят и от къде се оправя това нещо ако е омотано?
така са степените.малката степен се вкл. за няколко секунди/ да даде обороти на перката/ и се включва втора степен - ВИНАГИ
ParisWind
30-07-2007, 21:07
и аз съм с нов термостат и в жегите,градско/без клима/ стой над 90- около 100/ да не издребняваме с тия 98 С/.
когато работи климатика/климатроника перката е включена постоянно и е нормално да държи по-ниска темп. - т.е. нормалната ~95 С
Коелга при мен ефекта от климатроника е обратен - без него заковава на 90 и няма много отклонения без значение от външната температура и задръстванията (перката си я корегира), но включа ли климатроника температурата рязко ми се покачва както пишат колегите - отива към 110 градуса (последната чертичка преди червената) идея на какво се дължи?
и аз съм с нов термостат и в жегите,градско/без клима/ стой над 90- около 100/ да не издребняваме с тия 98 С/.
когато работи климатика/климатроника перката е включена постоянно и е нормално да държи по-ниска темп. - т.е. нормалната ~95 С
Коелга при мен ефекта от климатроника е обратен - без него заковава на 90 и няма много отклонения без значение от външната температура и задръстванията (перката си я корегира), но включа ли климатроника температурата рязко ми се покачва както пишат колегите - отива към 110 градуса (последната чертичка преди червената) идея на какво се дължи?
За всеки случай провери дали ти работят 2 те степени на вентилатора когато си с включен климат. Ниската степен включва след около 5 сек след запшалване , а втората след 10-15 сек.
alfonso90
16-08-2010, 20:00
Колеги, и аз като че ли имам проблем с охлаждането.а той е следния:когато се движа градско /с климатроник/в задръствания стрелката е малко над 90 градуса и не мърда оттам.Градусите се вдигат когато карам по магистралата примерно 130-140 стрелката ми отива на малко под чертичката която е между 90 и 130градуса, както на снимката.Водния радиатор е нов но по малък.Ако някой може да даде съвет .
Благодаря.
Колеги, и аз като че ли имам проблем с охлаждането.а той е следния:когато се движа градско /с климатроник/в задръствания стрелката е малко над 90 градуса и не мърда оттам.Градусите се вдигат когато карам по магистралата примерно 130-140 стрелката ми отива на малко под чертичката която е между 90 и 130градуса, както на снимката.Водния радиатор е нов но по малък.Ако някой може да даде съвет .
Благодаря.
Има няколко варианта:
1. Не ти показва вярно стрелката(дефектен или развален датчик).
2. Термостат.
3. Релето със степените на вентилатора не работи(но на магистрала нещо не ми се връзва да грейне толкова).
4. Радиаторът, който е по-малък естествено не върши необходимият топлообмен, но е в комбинация с проблемно реле или термостат.
Може да има още, но все пак съм лаик, виж дали някоя букса не е откачена при смяната на радиатора.
Успех !
155_8000rpm
16-08-2010, 21:08
И аз напоследък имам проблем с градусите,обаче се справям в големите жеги,чрез едно копченце,директно свързано с перката(точно до това за халогените е и си е направено все едно така излиза от завода).Ако не беше това копче щях да изкривя главата това лято 100%...та това не решава проблема,но е една идея,с която може да си спестите доста главоболия,докато намерите време и средства,с които да си решите истинския такъв...А и при екстремни ситуации доста помага(като планински преход)...
alfonso90
16-08-2010, 22:04
Датчика и термостата са чисто нови и съм сигурен че работят.
митака-пловдив
16-08-2010, 22:14
С работещ климатроник,една идея под 90,като перката върти постоянно на една и съща степен (1) и в моменти на задръствания или светофар пуска и още една по-силна степен (2).Сутрин преди да стане топло,карам на econ и тогава температурата заковава на 90 независимо от режима на каране.Това което на мен ми е известно е че питата за фреона трябва да има постоянен поток на въздух,ако той се наруши или перката неможе да го охлади - ефекта е слабо духащ климатик.Преди дни се върнах от морето като на вън беше адска жега,по магистралата не съм карал под 120,направи ми впечатление че температурата на охлаждащата течност е точно 90,а на маслото точно 100.(и двете застават вертикално)Термоста ми е нов,а когато го сменях налях добавка за прочистване на системата.Чистил съм и трите пити с препарат за радиатори.Карам с Paraflu 70 / 30 %.
Температура над 100 градуса(антифриз/масло) е достатъчен признак за проблем.Все пак не са въздухари :)
Здравейте на всички.Миналото лято имах същия проблем.След смяна на датчика на радиатора,проблемът си остана.Смених и термостата като сложих такъв който отваря на 65 градуса.Пак същото.Вързах буксата само на висока степен, Шумен –Варна колата пак държа 100 - 115 градуса.В крайна сметка смених радиатора, с този който дават по каталог и всичко се оправи.Можете да си проверите вашия радиатор като пуснете вода с маркуя през него.Водата трябва да минава свобдно без да връща или задържа,все едно няма нищо накрая на маркуча.С промивки и присадки не става!Имам един такъв запушен,който го иска - подарявам... :tooth:
Както спомена Митака, може да се направи"Промивка". Аз само ще добавя, че е добле да се прави и "обдухване" на самата пита на пароструйка за да паднат всекви мухички и налепи и да се оправи пропускливоста на въздух през питата.
А другия ми съвет е: Отиваш в магазина и си купуваш радиатор от Типо дизел/щото е по-евтин и може и да добавиш и какъв и да е по-ниско температурен датчик и нещата се оправят. Може да пробваш и само с датчика който е 10-на лева. Ако искаш пак двускоростен, ако искаш и едноскоростен и връзваш само бързата на вентилатора. Имам доста приятели които карат в задръстването на София много и им сменявам датчиците пролет с по ниско температурни а есен за зимата с нормален. Така перките няма да чакат 92-95гр. а можеш спокойно да ги свалиш с 10гр.
robygas , а от каква кола са тези датчици, дето включват по-рано перката? :idea2:
От каквато и да е. Всички датчици са на една резба. Ако вземеш за немска или френска ще се наложи да си преправяш буксата. Важното е да е на по-ниска температура. Иначе с една скорост от Пунто. Буксата е същата като нашите само, че единия край е празен щото е с една скорост. Мисля, че ако я включиш така ще работи само бавната.
Датчика и термостата са чисто нови и съм сигурен че работят.
Явно проблема е в радиатора колега, никога не взимай по-малък, може по-голям. Винаги обаче има едно НО...
alfonso90
17-08-2010, 22:28
Явно проблема е в радиатора колега, никога не взимай по-малък, може по-голям. Винаги обаче има едно НО...
Изглежда пак ще купувам радиатор.Трябва да е 558мм а в момента този на колата е 500 мм Писна ми от майстори.А този какво ще го правя.На 2 месеца е на 1300 км?:?Ами ако не се оправи?
Хубаво де. И теб не мога да те разбера. Що не си сложи по-голям радиатор като тъй и тъй си го сменял? Пък и кой ти каза, че проблема е там? И какво като е малкия. Не знам за каква кубатура говорим, но ако е читав и перките си работят мисля, че е все тая.
датчик от новите москвичи 3 ,4 лв. е.. 78 градуса поне на 10 фолксвагена сам ги слагал ;)
И какво като е малкия. Не знам за каква кубатура говорим, но ако е читав и перките си работят мисля, че е все тая.
Уважения, но топлообменната повърхност си е топлообменна повърхност(топлопроводност, конвекция, кондукция), демек е доста по-малка в случая, ма т'ва не пречи да е друг проблема... Все пак физиката е една за 'сите и Нютон я е мислил,... поне засега. Естествено, че всички лаишката ги ръсиме, провери дреболиите преди да сменяш радиатора, може и да върши работа, макар и по-малък. Казват " размера нямал значение " :)))):pancake:
На предната страница съм споделил за самаровия\доста по-малък\ радиатор. Като идея - колегата да си види турбинката на водната помпа. Другите евентуални причинители са споменати вече в темата.
Е..аз от физика нищо не разбирам, затва си ги плещя така. Ама се сетих за един куриоз от миналата седмица и ще Ви го разкажа:
Пристига един Специалист комшия, /от тея дето едно винтче да завият ще направят един куп изчисления по всички физични закони/ за реглаж в работилницата и се жалва, че къде ли не е ходил, какво ли не сменил, че и даже и глава стъргал и гарнитура сменявал на Аудито си и таз кола загрява и загрява. Викам: -С водата немам време да се занимавам дай да си правя реглажа и кой от къде е... Въртя си аз винтчетата по газта и се имам чувството че нещо през това време не е както трябва и ми е дискомфортно нещо, докато се усещам, че като се включат перките и ми вее в макарите та ще ги отнесе. Поглеждам куплунга- счупен и наслагани само кабелни обувки с изолация. Всичко добре ама просто бяха обърнали поляритета и перката духа напред а не назад. Размених ги и всичко си дойде на мястото.
После разбрах, че въпросния сам ги е редил щото е изгорял куплунга и не е контактувал. Та така с инжинерите физици...:mf_Flush:
Та така с инжинерите физици...:mf_Flush:
Съчетаваме теория и практика - нищо не работи и не знаем защо ;)
Колеги, искам съвет за степените на вентилатора, който охлажда радиатора на колата. След днешната смяна на термостат, колата си загрява нормално. В днешната жега и след ръчкаторстване от моя страна, температурата се закотви на 90+, тоест с идейка малко повече от 90 градуса, да кажем 92-5. Пуска се за малко перката и стрелката се връща почти на 90 и така постоянно се пуска и спира. Питам, защото ми се случи няколко пъти да ми мига червено лампичката на таблото, която е с радиаторче и перка, но това беше при температура малко под 90, примерно 85 някъде. Идея защо ми примига, кофти връзка или трябва да мига, когато отваря термостата ?
Здравейте! И аз имам проблем с температурата! До преди месец всичко си беше наред....извън града ми подържаше около 86 градуса, а в града стигаше малко след 90. ОБАЧЕ сега - извън града с включен климатик 90,а в града пак с климатик близо 92-93......без него около 98(виж снимката по долу). Включва перката и температурата остава ТАМ! От това, което прочетох в форума за колеги с такъв проблем, стигнах до извода че ни ми работи първа степен на перката!!!! Слезнах до колата и като запалих и изчаках да загрее, перката подмина 90те градуса и се включи чак на средата м/у чертичката на 90те и следващата т.е около 98.
Въпроса ми е: мога ли да разбера на 100% дали ми работи първата степен на перката или датчика е развален(да показва повече от колкото е действително температурата т.е на 98 да включва първа,а в действителност да е примерно 92градуса), защото забелязах че като включи започва да върти БАВНО и след около 5-6 секунди се засилва ..... работи близо 15 и спира. Това нормално ли е?
Дано сте ме разбрали и благодаря предварително!!!!
Забравих да спомена, че уреда на таблото за температурата като подмине 94-95 градуса започва да се "клати" с около милиметър, което ми подсказва че нещо датчика не работи. Къде се намира той и лесно ли се сменя?
alfonso90
21-08-2010, 22:42
Благодаря за мненията.Вече съм с нов радиатор какъвто трябва да бъде и всичко е наред.Ако някой се интересува от "стария ми" нов радиатор нека ми пише.По каталог го дават за 16V до 96 г след това бил по голям.Дължината му е 501-2 мм.
Всичко е ОК вече, доливане на антифриз и странно държане, заради ненавика от нормално държане ;) Тоест, не и бях свикнал с новия термостат.
Здравейте отново колеги, след като бях на "майстор", диагнозата му беше, че проблема е в датчика на радиатора, последва закупуване и смяната му. ОБАЧЕ промяна не настъпи!!!
Проверихме водната помпа - като изкарах маркуча, който влиза в разширителното казанче водата си вървеше като чешма... маркучите влизащи и излизащи от радиатора бяха "врели" като самия радиатор беше еднакво нагрят по цялата му плоскост т.е. заключението беше, че не е проблема в тях!(запушен радиатор, развалена помпа или термостат)........ и майстора "вдигна ръце".
С една дума всичко по колата работи, НО загрява до 98 градуса и се пуска чак тогава перката (направо на втора степен)....работи малко(10-15 секунди) и спира, а температурата остава същата - не може я свали (затова включвам климатика и чак тогава температурата спада до 92-93 градуса (защото перката работи постоянно на втора степен) и остава така. Сега ще ми кажете, че ни ми работи първа , но майстора свали и провери реостата и каза, че работи. Вече незнам какво да правя! Уж всичко си работи пък проблема остава. Днес се сетих че причината може да е развален датчика за температурата на таблото разположен на главата на двигателя - да показва повече от колкото е действително! Има ли начин да го тествам без да го замервам защото не умея? Примерно като откача кабела от датчика, трябва ли уреда на таблото да продължи да показва температурата? Питам защото го направих и за мое учудване ги показваше!!!!!!.... нали като го изключа трябваше да показва 0 температура на таблото а при мен не е така.
Понеже не разбирам от ТОЦИ, много ще съм ви благодарен ако ми помогнете с АКЪЛ!!!!!
БЛАГОДАРЯ!!!!
П.С. Нямам въздух в системата и радиатора е чист! Не мога да измеря температурата на водата за да я сравня с тази показана на таблото, защото нямам термометър!
Настъпва глобално затопляне....проблемите са от там:))
---------- Post added at 12:24 ---------- Previous post was at 12:19 ----------
М/у другото всичко е нормално при тези градуси...само да не ври като на баба боба, да не надува в системата....и все пак гледайте с маслото какво става, защото ремонта на гарнитура на главата е по евтин от основният...:Topic-is-closed-bg:
Примерно като откача кабела от датчика, трябва ли уреда на таблото да продължи да показва температурата? Питам защото го направих и за мое учудване ги показваше!!!!!!.... нали като го изключа трябваше да показва 0 температура на таблото а при мен не е така.
Кой датчик по-точно си откачил? И този за уреда и този за мах температура са на главата. Първият е леко до термостата, а 2-рият \1-н малък пишляк с наклонност да се къса при развиване :tooth:\ над този, който фабрично нямаш за налягането на маслото :roll:.
Опа.....:rotfl:май съм свалил за мах. температура! Ще потърся "истинския" и пак ще пиша. Благодаря Тренди!
Колеги, колата се оправи!-новият датчик за температурата на радиатора проработи! Явно е имало въздух в с-мата(получен при смяната на датчика) и като се е обезвъздушила се реши проблема! Сега си включва първа степен и така си подържа температурата в нормалните граници.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.