View Full Version : Нестабилна работа на двигателя 1.4ТС 103коня
DeViL145
26-07-2007, 21:15
Още като я купих нещо оборотите си скачаха от 600 до 1200, и като сменя на газ на свободен ход гасне. Казаха ми да сменя ламбдасонда, така и направих. Слоьих оригинална на бош (200лв тая дето се приспособява) сам си я приспособих и монтирах (мисля че не трябва висше за тая работа), ама резултата беше 200лв за нищо. Мотора мие 33503 (1.4 ТС 103 коня). Ходих на комп. диагностика сондата работи а резултат няма. Всичко работи ама колата не "дави" а за работа на газ неможе и да става дума. Някакви идеи ?
Crusader
26-07-2007, 23:19
МПХ :!:
Колата с АГУ ли е?
DeViL145
27-07-2007, 02:42
какво ще рече МПХ? колата е с АГУ Landi Renzo за пълна инжекция, фул груп използва инжекторите на бензина, Идея? Регулира свободния ход много бавно на бензин а на газ твърде бавно затова и гасне, според мен.
Стига се дотам че и на свободен ход на място на газ гасне, направо в чудо се виждам!
Другото което е че много сиолно мирише на недоизгорял бензин/газ, ЦО показва 1% на бензин и 7% на газ...
Някакви идеи?
Crusader
27-07-2007, 12:01
Моторче за празния ход - намира се на дроселовата клапа, и няма такава АГУ, която да ползва бензиновите инжектори за да впръсква газ!
Дай повече пояснения относно АГУ-то, па ако може и снимка да двигателния отсек.
Моторчето на празен ход е вградено заедно с потенциметъра на дроселовата клапа. Като се видим за смяната на дебитомерите ще ти покажа какво имам предвид и къде се намира.
DeViL145
27-07-2007, 13:28
Tова е линк към страницата на производителя на газовата уредба:
http://catalogo.landirenzo.com:88/scrip ... target=yes (http://catalogo.landirenzo.com:88/scripts/wgate/ww2063b06eee/~flN0YXRlPTQ0NTIuMDAxLjAyLjA0====?shop=287&~okcode=SHOP&~target=_top&~forcetarget=yes)
работи доста просто. Дистрибутора който се вижда влиза във пластмасовия колектор, и да колега май си прав - не използва инжекторите ами колекторите.
Относно това моторче за празния ход - само като кажете че е заедно със дроселната клапа... и ми става лошо като се замисля за цифрите на ремонта...
Колега довечера ще стане ли работата с дебитомерите.
Дай на ЛС някакъв телефон да се чуем.
DeViL145
27-07-2007, 15:44
IGS LPG SYSTEM
Последното поколение газова система, наречена IGSystem е създадена от компания LANDIRENZO за допълнително подобряване действието на двигателя с газово гориво и по-голяма екологична чистота. IGSystem е директно впръскваща горивото инжекционна система, даваща възможност да се контролира правилната работа на двигателя, контрол на двигателната емулсия и оптимизиране работата на всички видове оперативни системи на автомобила. Фирмата е единствената, която притежава комплексен софтуер за поставяне на газова система IGSystem на всички съвременни автомобили, както с алуминиеви, така и с пластмасови колектори. Тази система е специално конструирана и създадена, за да предпазва двигателя от евентуални детонации (гърмене), които не са изключени при другите видове системи.
Горивото идва от газовата бутилка, преминава през редуктор-изпарител, който контролира налягането и температурата и постъпва в дозиращото устройство. Дозиращото устройство препраща потока от горивото към дистрибутора на гориво. Дистрибутора е устройство, което разпределя потока на горивата за всеки отделен цилиндър, посредством команди подавани от компютъра на IGSystem.
Компютъра на IGSystem взема под внимание влошаването на работата на двигателя и автоматично коригира параметрите на работа. Компютъра също така управлява и други функции на системата като: отчитане на нивото на гориво в газовата бутилка, превключването на газ пропан-бутан, оборотите в минута и др.
Програмирането на IGSystem се извършва посредством PC (лаптоп), който е свързан чрез специален интерфейсен кабел с компютъра на IGSystem. Правилната работа на компютъра на IGSystem се гарантира от това, че всички данни които постъпват и контролират работата на газовата уредба се вземат от оригиналния компютър на автомобила и ламбда сензорния сигнал.
Редуктор-изпарител
Той се състои от две нива от мембранен тип и се затопля от охладителната система на автомобила. Други части са: филтър, газов клапан, температурен сензор и предпазен клапан. Той е калибриран за изходно налягане от 0.95 бара (по-високо от съществуващото налягане в колекторните тръби).
Спецификации:
Тестово налягане 1.6 бара
Работно налягане 0.95 бара
Дистрибутор
Разпределя захранването с гориво индивидуално за всеки цилиндър. Устройството е с такъв размер, за да поддържа постоянно налягане, така че да е малко по-високо от атмосферното налягане на входа и да затваря всмукателните колектори на изхода.
Дозиращо устройство
Включва два стъпкови мотора, които управляват два клапана. Първия стъпков мотор управлява двигателя при работа на празен ход и ниска скорост, докато втория стъпков мотор управлява горивото на средни и високи обороти, по време на подаване на газ. Електроклапана (cut-off клапан) е позициониран на входа на дозиращото устройство, за да прекъсва горивото, когато се отнеме газта. Диагностичната букса за отчитане на налягането е позиционирана на cut-off клапана.
Дозиращо устройство - спецификации:
Работен волтаж 12V
Сила на абсорбация 150mA
Номинална сила 2W
Работна температура -20/+120 С
Защита срещу прах и вода IP54
Газов клапан-спецификации:
Работен волтаж 12V
Вътрешна резистенция 26-30 Ohm
Работна температура -20/+120C
Компютър IGSystem
Управлението на горивото се осъществява чрез картографиране и запаметяване на работата на стъпковите мотори. Картографирането се определя чрез оборотите в минута (RPM) и абсолютното колекторно налягане (МАР) отнесено към атмосферното налягане. Тези данни се настройват от функционирането на ламбда сензорния сигнал и от настройването на входящия TPS, определящ подаването на газ и прекъсването й.
А) МАР сензора, както и температурния сензор са неразделна част от редуктор-изпарителя. Сигнала от температулния сензор се използува, за да може автомобила да премине от бензин на газ пропан-бутан автоматично. Двигателя винаги стартира на бензин. Автоматичното преминаване на газ пропан-бутан зависи и от други функции като: времето изминало от стартирането на двигателя, работата на кислородния сензор, RPM, подаване/отнемане на газ при работа на двигателя. Също така е включена и функция за автоматично преминаване на бензин в случай на преминаване над 6000 и повече оборота в минута за предпазване на двигателя от претоварване.
Такава
filip_gad
30-07-2007, 16:12
Колеги, и аз съм със 146-чка, 1,4 ТС, и имам същите проблеми, мени обороти и доста често нямам мощност.... Другото е, че сутрин като я запаля трябва доста да е изчакам за да мога да потегля, и доста често когато я запаля сутрин, първия път ми гасне :(
Колеги, и аз съм със 146-чка, 1,4 ТС, и имам същите проблеми, мени обороти и доста често нямам мощност.... Другото е, че сутрин като я запаля трябва доста да е изчакам за да мога да потегля, и доста често когато я запаля сутрин, първия път ми гасне :(
Ако колата е тази от аватара явно е с алуминиевия капак на клапаните и стария дросел т.е. МПХ лесно се чисти. Развиваш и чистиш с клечки за уши.. :P
DeViL145
30-07-2007, 18:12
ами ако е с пластмасовия капак (както в моя случей)
ами ако е с пластмасовия капак (както в моя случей) тогава ако си много късметлия, може да минеш с пръскане с ВД40, ако не - нов ТПС се казва това
Тротъл позишън сензор - комплект :)
DeViL145
31-07-2007, 13:41
ВД40 ? незнам ама тоя комплект звучи скъпо ...?
http://www.wd40.com/Brands/index.html
DeViL145
31-07-2007, 15:55
И в двата случая нямам идея от къде да се сдобия с едното или другото. Някакви идеи :oops:
WD40 Почти всяка една бензиностанция, железария или нещо сходно.
Това е просто много рядко масло(и един господ знае какво още има в него) във влакон под налягане. Като пръскаш- прониква навсякъде :)
И в двата случая нямам идея от къде да се сдобия с едното или другото. Някакви идеи :oops:
В "ЕВРО 07" срещу автогарата - отстрани на автомивката се намира. Попитай за Потенциометър на дроселовата клапа която е и с вградено моторче на празен ход.
Цена: 250-350лв.
И в двата случая нямам идея от къде да се сдобия с едното или другото. Някакви идеи :oops:
В "ЕВРО 07" срещу автогарата - отстрани на автомивката се намира. Попитай за Потенциометър на дроселовата клапа която е и с вградено моторче на празен ход.
Цена: 250-350лв.
Абе първо да си взема ВД 40 за 5 кинта и да пръсне - моята като я купих така играеха едно пръскане и вече над 2 години няма проблем.
DeViL145
31-07-2007, 22:33
Благодаря много на всички! Още утре отивам да пробвам :)
filip_gad
01-08-2007, 13:43
Колеги, и аз съм със 146-чка, 1,4 ТС, и имам същите проблеми, мени обороти и доста често нямам мощност.... Другото е, че сутрин като я запаля трябва доста да е изчакам за да мога да потегля, и доста често когато я запаля сутрин, първия път ми гасне :(
Ако колата е тази от аватара явно е с алуминиевия капак на клапаните и стария дросел т.е. МПХ лесно се чисти. Развиваш и чистиш с клечки за уши.. :P
Съжалявам, но много, много не разбирам, бихте ли ми обяснили малко по-подробно къде точно се намира това пусто моторче?
Съжалявам, но много, много не разбирам, бихте ли ми обяснили малко по-подробно къде точно се намира това пусто моторче?
Пусни търсачката има купища снимки :)
не че имам нещо против да се помага на колегите алфисти със съвети ама на човек дето не знае какво в ВД40 , МПХ и т.н ., единственият разумен съвет който може да се даде е да посети някой сервиз.
В противен случай по схемата "направи си сам" без даже да знаеш какво правиш най-вероятният резултата е да се влошат нещата
Crusader
01-08-2007, 15:19
Не тва със стрелката, а онова с кръгчето, позиция 49 :wink:
Не тва със стрелката, а онова с кръгчето, позиция 49 :wink:
Снимката е твойта :D , неможах по-нагледно нещо да изровя в базата:)
filip_gad
01-08-2007, 16:51
Съжалявам, но много, много не разбирам, бихте ли ми обяснили малко по-подробно къде точно се намира това пусто моторче?
Пусни търсачката има купища снимки :)
Благодаря, чистосърдечно по-нагледно няма как и да е. Надявам от това да е проблема.. :wink:
Crusader
01-08-2007, 17:04
Ей ама съм тиква... :oops:
idle control valve
Не знам дали е като за твоя 1,4 , но това изрових за моторчето
Колега нали ти показах къде се намира моторчето на празния ход като идва онзи ден до нас. :shock: :shock:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.