View Full Version : Проблем със серво
Здравейте колеги,
Имам проблем със сервото. След смяна на предни спирачни маркучи и последвало повторно обезвъздушаване миналата седмица пътувах ивсичко беше наред. След няколко дни престой обаче днес като запалих колата се чуваше за 10-ина секунди някакъв шум като съскане и свистене (свирене) и забелязах, че не спира както трябва колата. Педала е твърд, не слиза толкова, не "омеква" при запалване и трябва усилие за да спре.
Изчетох всички теми за серво. Понеже трябва да пътувам след няколко дни имам няколко въпроса:
1/ Четох, че ново серво е адски скъпо и трудно се намира втора употреба (от "дебелото" за без ABS) не знам дали ще намеря втора употреба - въпроса е откъде д намеря евентуално.
2/ Колата спира с доста повече усилия , но все пак спира не лошо - основния въпрос : мога ли да карам без серво? Сервото само "екстра" ли е (т.е. да ни улеснява да не се набираме по педала) или без него колата не спира в необходимите норми? Защото има доста коли без серво и изискват силен натиск за спиране, но не е проблем и си спират добре.
Благодаря предварително на всички, безаварийно каране и приятни отпуски.
все пак провери ли нивото на течноста отново.провери отново за въздух в системата. и провери самото серво да не си разкачил нещо - от сервото е свистенето/дърпа въздух/.
все пак провери ли нивото на течноста отново.провери отново за въздух в системата. и провери самото серво да не си разкачил нещо - от сервото е свистенето/дърпа въздух/.
иначе за ново :Suicide:
Нивото на течността не е мръднало - на максимум си е (и никога не е мърдало). Не съм сменял аз спирачните маркучи, а и ме съмнява да са откачили нещо, но ще се провери. А за свистенето - чуваше се само десетина секунди и изчезна, но беше доста силен звук. За ново четох някакви цени 1200 лв. и ме втресе. Това чудо освен втора употреба и ново не подлежи ли на ремонт? Четох, че било много трудоемко.
По-важното е дали така може да се кара, защото и да успея да намеря втора употреба (в което се съмнявам да стане толкова бързо) пак едва ли ще имам време да го оправят.
А колкото до въздуха в системата - преди не беше обезвъздушена добре и не спираше, но поведението като че ли беше различно. Сега педала е много твърд, но като се натисне здраво си спира добре, а като не беше обезвъздушена без да се напомпи педала не спираше колкото и силно а се натисне. После на работещ двигател я обезвъздушиха и спираше ОК, даже пътувах с нея. Все пак в Понеделник и това ще видя.
голямата риба
28-07-2007, 23:00
ако не се оправиш и опреш до сервото
имам такова втора употреба
PEPI-2ALFA
29-07-2007, 16:30
ако не се оправиш и опреш до сервото
имам такова втора употреба
Е това е отговор. А иначе ако има въздух ще е мек педала и ще пропада. Не рискувай да караш без серво -това не е спиране. Аз мойта я купих с фалирало и ми го смениха с 2-ра употреба. Успех.
А колкото до въздуха в системата - преди не беше обезвъздушена добре и не спираше, но поведението като че ли беше различно. Сега педала е много твърд, но като се натисне здраво си спира добре, а като не беше обезвъздушена без да се напомпи педала не спираше колкото и силно а се натисне. После на работещ двигател я обезвъздушиха и спираше ОК, даже пътувах с нея. Все пак в Понеделник и това ще видя.
До колкото аз знам, обезвъздушаването на спирачната система става при изключен двигател, защото при работещ двигател, ако натискаш педала на спирачката и при наличие на въздух в системата имало опасност някакви гумички да се обърнат ( "завратят" е точния термин, който майстора използва ;) ), следствие на което да ти се напълни сервото със спирачна течност.
Това което написах може и да е някоя велика глупост, но пък може и да има доза истина в него...
И аз не знаех да се обезвъздушават на работещ двигател, ама нали разчита човек, че повече знаят - имала била някакво подобие на ABS и затова така трябвало. Пък и минах 500 км без проблем.
А ако се е напълнило сервото не трябва ли да е намаляла спирачната течност? Нали все отнякъде трябва да дойде тази течност? И има ли някакъв начин да се "изкара" тази спирачна течност от сервото ако се е напълнило? Имам предвид освен с ново.
Днес друг майстор ми каза, че сервото е наред. Щом на натиснат педал като се запали колата омеква и пропада малко педала ( а наистина е така, само че имам чувство, че е по-малко потъването) било работело. Имало нещо запушено по системата или блокирал спирачен цилиндър. Но ме съмнява да е това, защото преди да забележа кофтито спиране като запалих колата се чуваше известно време странен шум и като изчезна не бачкаха добре спирачките.
Не знам вече, от една проста смяна на маркучета ме вкараха в приключение.
Hristian37
31-07-2007, 23:35
И аз не знаех да се обезвъздушават на работещ двигател, ама нали разчита човек, че повече знаят - имала била някакво подобие на ABS и затова така трябвало. Пък и минах 500 км без проблем.
А ако се е напълнило сервото не трябва ли да е намаляла спирачната течност? Нали все отнякъде трябва да дойде тази течност? И има ли някакъв начин да се "изкара" тази спирачна течност от сервото ако се е напълнило? Имам предвид освен с ново.
Днес друг майстор ми каза, че сервото е наред. Щом на натиснат педал като се запали колата омеква и пропада малко педала ( а наистина е така, само че имам чувство, че е по-малко потъването) било работело. Имало нещо запушено по системата или блокирал спирачен цилиндър. Но ме съмнява да е това, защото преди да забележа кофтито спиране като запалих колата се чуваше известно време странен шум и като изчезна не бачкаха добре спирачките.
Не знам вече, от една проста смяна на маркучета ме вкараха в приключение.
Аз вече втора година не мога да разреша този проблем - аналогичен е с твоя - ако успееш пиши :lol:
И така ли караш? Спираш ли нормално?
Иначе ако разреша проблема ще пиша.
20 лв + стойността на сп.течност на машина под налягане в "Булавто"
Като сменях серво и помпа миналата година беше същата история. Отидох в "Булавто" под налягане подадоха сп.течност и отхал;биха пробките. Хем изтече батака, хем и чисто нова течност се зареди.
Серво втора младост 40 лв , ако е с АBS колата, ако е без 70-80 лв и сервото е дебело като на ЗИЛ и е рядкост.
За първото серво стъава от Фиати .
И да не ти се губи тчност няма гаранция , че не тече помпата. Пълни се сервото с течност.Когато на сервото се цепне мембраната от сп. течност се оказва, че има теч. Дори и със сцеппена мембрана когато свалих сервото вътре има доста сп.чтечност.
silver_power
27-10-2007, 16:15
Да не отварям нова тема, ще ви опиша какъв е проблема при мен.
Значи на празен ход оборотите са си стабилни, като натисна спирачката, започват да падат постепенно, колата започва да се форсира. Като междувременно при натиснат педал на спирачките се чува някакво свистене. Педала ту става твърд, ту омеква?!
Мисля си, че помпата на сервото е за смяна, но знам ли, реших да попитам препатилите да съм сигурен дали да се набутвам!
Благодарско
silver_power
29-10-2007, 19:23
Никой ли не може да помогне? :roll:
Да не отварям нова тема, ще ви опиша какъв е проблема при мен.
Значи на празен ход оборотите са си стабилни, като натисна спирачката, започват да падат постепенно, колата започва да се форсира. Като междувременно при натиснат педал на спирачките се чува някакво свистене. Педала ту става твърд, ту омеква?!
Мисля си, че помпата на сервото е за смяна, но знам ли, реших да попитам препатилите да съм сигурен дали да се набутвам!
Благодарско
За ново серво си и/или клапан :wink:
silver_power
11-11-2007, 17:19
Благодаря колега, оправихме я колата!
И все пак какъв беше проблема.
Сподели за да се знае, че ако има хора със подобен проблем да знаят какво да правят.
silver_power
19-11-2007, 22:55
Ами проблема беше в сервото...с "ново" от Италянеца се оправи :)
Поздрави
Имам същия проблем.Колата спира трудно и с усилие.проблема е в сервото :wink:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.