PDA

View Full Version : Питане за смяна на двигател на 155



A M D
02-08-2007, 09:30
Здравейте колеги.Имам един въпрос към по компетентните от форума.Въпроса ми е следния .Колата ми е АР 155 1.8 8V.Та въпроса ми е ако на тази кола се извади 1.8 двигателя и на негово място се сложи 2.0 8V пак от 155 трябва ли да се сменя БОрдовия компютър.В смисъл има ли промение при изключването при храненето на двигателя и тнт.също така дали инжекционите на 1.8 са едентичн и със инжикционите на 2.0.Благодаря предварително.
:roll:

virusalfa
02-08-2007, 09:33
Идентични са инжекционите

alf
02-08-2007, 12:04
еку-то е абсолютно еднакво може да управлява и двата двигателя има една букса под жабката до самия комп дето за 1.8 е свързана а за 2.0 се изключва

A M D
02-08-2007, 13:03
Значи мога да взема 2.0Л двигател без инжикционите да прехварля моите от 1.8 Л инжикциони на 2.0 двигател който ще е гол без инжекции бордови(всмисъл изчистен двигател.)И сас моето ЕЦУ мога да оправлявам 2.0 двигател които смятам да сложа.Смятам добре ще храни двигатела.и нямам да има проблеми Скоростната котия ще си остане моя . :)А и да попитам каква е разликата във разхода на гориво междо 1.8 8В и 2.0 8В .За варенето знам че има разлика.

ALFA CORSE
02-08-2007, 13:15
Значи мога да взема 2.0Л двигател без инжикционите да прехварля моите от 1.8 Л инжикциони на 2.0 двигател който ще е гол без инжекции бордови(всмисъл изчистен двигател.)И сас моето ЕЦУ мога да оправлявам 2.0 двигател които смятам да сложа.Смятам добре ще храни двигатела.и нямам да има проблеми Скоростната котия ще си остане моя . :)А и да попитам каква е разликата във разхода на гориво междо 1.8 8В и 2.0 8В .За варенето знам че има разлика.
2.0 се води по-икономичен, но това си зависи и от състоянието на двг.

търтей
02-08-2007, 13:39
2.0 се води по-икономичен, но това си зависи и от състоянието на двг.

е тва па от къде го измисли само не знам :wink:

ALFA CORSE
02-08-2007, 13:47
[quote="ALFA CORSE":3a9lnizs]
2.0 се води по-икономичен, но това си зависи и от състоянието на двг.

е тва па от къде го измисли само не знам :wink:[/quote:3a9lnizs]
За 1.8:
Fuel consumption (L/100 km): at 90 km/h 6.7
Fuel consumption (L/100 km): at 120 km/h 8.8
Fuel consumption (l/100 km): urban cycle 9.5

За 2.0
Fuel consumption (L/100 km): at 90 km/h 6.3
Fuel consumption (L/100 km): at 120 km/h 8.1
Fuel consumption (l/100 km): urban cycle 9.7

radko_88
02-08-2007, 13:55
еее тоя разход ми се струва доста нереялен

Z:)m
02-08-2007, 14:11
[quote="ALFA CORSE":67cltuhj]


За 1.8:
Fuel consumption (L/100 km): at 90 km/h 6.7
Fuel consumption (L/100 km): at 120 km/h 8.8
Fuel consumption (l/100 km): urban cycle 9.5

За 2.0
Fuel consumption (L/100 km): at 90 km/h 6.3
Fuel consumption (L/100 km): at 120 km/h 8.1
Fuel consumption (l/100 km): urban cycle 9.7
еее тоя разход ми се струва доста нереялен[/quote:67cltuhj]
е, да... но точно това са данните, които дава производителят за тези два двигателя. Дори ако сложа и моя двигател за сравнение до горните два - ще се окаже, че имам преимущество и то много малко, само в градски цикъл... :?

A M D
02-08-2007, 15:16
Така за разхода разбрах.Значи няма да има проблем със ЕЦУ на 1.8Л 8В да се оправлява 2.0 8В.Инжикционите стават(едентични са).Само ги сменяш от единия двигател на другия ,или има и нещо което трябва да се прав при смяна на двигател от 1.8 към 2.0Л
:shock:

mitaka_cs
02-08-2007, 21:12
'8v' моторите с ''ризи'' ли са както си мисля :?:

ALFA CORSE
02-08-2007, 21:45
'8v' моторите с ''ризи'' ли са както си мисля :?:
Да

Furious 155
02-08-2007, 23:53
е то какво излиза че е по-добре да си вземеш 2.0 отколкото 1.8 от гледна точка на разхода??? така ли ??? други изненади има ли ?

mitaka_cs
03-08-2007, 00:02
Мерси ALFA CORSE!Това значи че мога да правя основен ремонт, колкото пъти искам! :wow: Кото не променям кубатурата :!:

lan
03-08-2007, 09:33
според мен би трябвало да има разлика и в скоростната кутия, в предавателните числа.

търтей
03-08-2007, 10:14
според мен би трябвало да има разлика и в скоростната кутия, в предавателните числа.

има я
на 155 специално са къде 10тина различни скоростни кутии :wink:

2.0 е по-икономичен над 120-150 това е факт обаче

Grim
03-08-2007, 10:19
има я
на 155 специално са къде 10тина различни скоростни кутии :wink:

2.0 е по-икономичен над 120-150 това е факт обаче[/quote]

аз забелязах че моя дава най-малък разход над 150 даже,при пуснат климатроник и фарове и т.н.....

kiril vasilev
03-08-2007, 10:20
аз съм си сменил мотора от 1.8 на 2.0 но съм със старата скоростна кутия. Сега макс. скорост ми е към 160-170 км. но за градско каране е много по-бърза, сменям предавките с около 1000 оборота по рано от друга 2.0

търтей
03-08-2007, 10:23
аз забелязах че моя дава най-малък разход над 150 даже,при пуснат климатроник и фарове и т.н.....

мани тая фиатска разработка бе :P :lol: :wink:

Grim
03-08-2007, 10:27
аз забелязах че моя дава най-малък разход над 150 даже,при пуснат климатроник и фарове и т.н.....

мани тая фиатска разработка бе :P :lol: :wink:

мда ... ама на колегата по-нагоре макс.скорост е 160-170.... а моята е доста по-нагоре :wink:

търтей
03-08-2007, 11:13
аз забелязах че моя дава най-малък разход над 150 даже,при пуснат климатроник и фарове и т.н.....

мани тая фиатска разработка бе :P :lol: :wink:

мда ... ама на колегата по-нагоре макс.скорост е 160-170.... а моята е доста по-нагоре :wink:

е той кирето ако сложи кутия от 1.1 може и 100 да му стане макс скоростта :wink:

kris11
05-08-2007, 12:45
според мен би трябвало да има разлика и в скоростната кутия, в предавателните числа.

Да при мен ск.кутия е с означение "F" / a а 3 модификации/ .Падна доста търсене по моргите, но намрих при италианеца в София за 350лв.

beili
14-03-2010, 16:25
Колеги,какво трябва да семня ако заменя двигателя ми 1.7 с 2.0 8V,колата ми е 96 година с новото купе и възможно ли е изобщо да стане?
От 1.8 на 2.0 знам,че става но 1.7 нали няма вариатор та затова питам.

Бобби
14-03-2010, 17:16
Колеги,какво трябва да семня ако заменя двигателя ми 1.7 с 2.0 8V,колата ми е 96 година с новото купе и възможно ли е изобщо да стане?
От 1.8 на 2.0 знам,че става но 1.7 нали няма вариатор та затова питам.
..ами сигурно ел. инсталацията няма да отговори....компа и някой други дреболии, иначе като цяло става..
п.п.на скоростите също е желателно да направиш трансплатация.....за да има ефект.

---------- Post added at 15:16 ---------- Previous post was at 15:15 ----------


е то какво излиза че е по-добре да си вземеш 2.0 отколкото 1.8 от гледна точка на разхода??? така ли ??? други изненади има ли ?
Да:))...по бързи са 2.0

lulin racing
14-03-2010, 17:51
[/COLOR]
Да:))...по бързи са 2.0[/QUOTE]

Тука си в жестока грешка :gayfight:

Бобби
14-03-2010, 18:10
[/COLOR]
Да:))...по бързи са 2.0



:)))......а бе моето е най добро, ама не винаги е така!
п.п. и аз карам 1.8....но ми мина времето да се ихвърлям
Слави, всяка кола сама за себе си.....от много неща зависи и в повечето случай от задкурмилното устройство....просто заводски дани за мощтност и демераж...

beili
14-03-2010, 19:26
А още мнения по въпроса от 1.7 на 20 8V ?

vaklinator
15-03-2010, 15:24
[/COLOR]
Да:))...по бързи са 2.0

Тука си в жестока грешка :gayfight:[/QUOTE]

Нима не е вярно? :butt:

Alfa User
15-03-2010, 17:05
От 1.7 към 2.0 за да стане далаверата, ще се наложи подмяна на доста неща, и добавяне на някои ... май.
Иначе за скоростните кутии - определено скоростите за 1.8 и 2.0 нямат много общо - па камо ли ако става дума за скорости на 1.8 MY.95 Sport и 2.0 - на тази 1.8 са много по-къси. Което ще рече адско ускорение за 2.0, но ниска максимална скорост.
Всеки си решава какво му трябва, но според мен заводски колите са си паснати най-добре, и това трябва да се спазва.

beili
15-03-2010, 20:54
Ясно,няма да стане това която съм намислил.
Благодаря за отговорите.

VFTI
16-03-2010, 00:26
Старичка тема, но полезна, а гледам и актуална :)

Аз съм със ск. кутия от 1.8 My Sport...Разликата спрямо моята е е долната помпа на съед. :)

Моята кола е 2.0 8В 92г. за колегите, които не виждат подписа ми :)

Разликите...скоростите са по-къси, което противно на масовите очаквания се отразява зле на вървежа на колата и пригодността и за гонки...Тоест в момента е малко като някоя хонда...3 предавки за 100км...Разликите са с около 10км. на предавка по-къси...

Последния път вдигнах 200км...бързо, лесно и за много кратко...Преди пак съм вдигал само до 200км. за кратко и не мога да кажа каква ще е разликата в макс. скорост.

http://www.youtube.com/watch?v=5xWV-ZGqc9U

VFTI
16-03-2010, 00:46
И понеже след толкова години, никой никога не внесе яснова по въпроса аз реших и чрез наличните ми каталози направих една проверка на съединителите за 155 за масовите двигатели. Не твърдя че мнението ми е 100% вярно :) Както съм и написал по-надолу при стари коли няма нищо сигурно....

Нещата са така:
1.7 8V; 1.8 8v; 1.8 8vMySport; 2.0 8V+1.8 16В и 1.6 16В
Всички имат еднакви съединители и ск.кутии!!
диаметър: 215мм
профила на главината:20,11х23,17
брой зъби 20
тегло: 6.3кг.

Единствените разлики са в качествата на материалите. 1.8 и 1.6 16в са с други притескател и феродо по каталог, но този др. притескател и феродо са еднакви като тип...Незнам дали са по-добри или лоши от тези за 8В...Знам сам че това може би е важало преди, защото в момента съединителите за всички горе изброени са едни и същи...Тоест ако си вземете за който и да е модел ще ви дадът една и съща опаковка и един и същи продукт с еднакви качества и параметри

Различен е съединителя от 2.0 16В.
диаметър: 230мм
брой зъби:20
има разлика и в профила на главината:20,1х23,1
тегло: 6.3



Та това е...Според мен объркването може да идва от това, че все говорим за 2ра ръка коли с незнайно колко смени на ск.кутии...Тоест...някой има 1.8 ама предния собственик е сложил от 1.7 и после тази кутия от УЖ 1.8 отива на някой с 2.0 и той започва да разправя, че 1.8 е МНОГО по-къса, а реално изобщо не е така...

А другото бъркащо е че 1.8 16в и 1.6 16в са със същите ск. кутии като на 8в....

А ако случайно има разлика то според мен е заради промени по дифа...Съмняваме сток да има разлики, ама както казах караме стари коли с НЕЗНАЙНИ интервенции по тях...Може да са с присаждани дифове и т.н. и т.н...

Та това е :flirt:

Alfa User
16-03-2010, 11:11
Много полезно инфо !
Но със сигурност и по книжки на 1.8 MY.95 Sport скоростите са по-къси - гарантирано. Друг е въпроса дали наистина това идва от самата скоростна кутия, или от диференциала...
Горе-долу наистина с по 10км/ч са по-надолу предавките на Sport и стандартната кутия - първата ми 155 си беше стандартна отвсякъде, та съм я засичал и сега мога да сравня с настоящата :Bolt:

Furious 155
16-03-2010, 14:35
Много полезно инфо !
Но със сигурност и по книжки на 1.8 MY.95 Sport скоростите са по-къси - гарантирано. Друг е въпроса дали наистина това идва от самата скоростна кутия, или от диференциала...
Горе-долу наистина с по 10км/ч са по-надолу предавките на Sport и стандартната кутия - първата ми 155 си беше стандартна отвсякъде, та съм я засичал и сега мога да сравня с настоящата :Bolt:има 7 модификации на скоростните кутии за 155 twinspark, така беше описано в мануала на модела. За междинните модели 155 с новото купе и 8 клапановия 1.8 мотор разликата в скоростите е в диференциала - оттам са по-къси предавките. Прикачам снимките на описанието на скоростите за 155:

dimo
18-03-2010, 00:59
Старичка тема, но полезна, а гледам и актуална :)

Аз съм със ск. кутия от 1.8 My Sport...Разликата спрямо моята е е долната помпа на съед. :)


офтопик малко от мен
Венци знае как да кара и е хванал същинската разлика между кутиите съвсем точно и го е описъл още по точно



Разликите...скоростите са по-къси, което противно на масовите очаквания се отразява зле на вървежа на колата и пригодността и за гонки...Тоест в момента е малко като някоя хонда...3 предавки за 100км...Разликите са с около 10км. на предавка по-къси...

на теория уж с по-късите е по добре ,на практика обаче при 400 м се губи време от превключването особено ако синхронизаторите не са в иделна кондиция - и баш преди трета да изтърже си е бая гадничко

Buxalkata
28-03-2010, 10:45
и добре при вси4ко написано зна4и на 1.6 16в и 2.0 16в скоростите не са еднакви .. правилно ли съм разбрал или се бъркам ?

don_pepone
28-03-2010, 18:47
има 7 модификации на скоростните кутии за 155 twinspark, така беше описано в мануала на модела. За междинните модели 155 с новото купе и 8 клапановия 1.8 мотор разликата в скоростите е в диференциала - оттам са по-къси предавките. Прикачам снимките на описанието на скоростите за 155:

Аз пък се чудя как да разбера с коя кутия съм по тези данни,в смисъл как се изчислява по таблиците на 5-та с 100кмч с кви обороти трябва а съм че да разбера с коя кутия ми е колата ?

Buxalkata
28-03-2010, 23:26
:shocking:
и добре при вси4ко написано зна4и на 1.6 16в и 2.0 16в скоростите не са еднакви .. правилно ли съм разбрал или се бъркам ?

и все пак .. ?

lan
29-03-2010, 00:23
:shocking:

и все пак .. ?

Правилно си разбрал колега.

Buxalkata
29-03-2010, 20:23
е аз други работи разбрах .. 4е са еднакви скоростите ...та ве4е се обърках :surrender:

vegatta
31-03-2010, 12:03
по принцип всички 8в кутий стават на всички 8в мотори разликата е само в предавателните числа в дифовете и помпите( работните цилиндри)
при 16в е същата работа
Ванката е дал таблиците по нагоре там има разликите

VFTI
31-03-2010, 12:15
Да но и съединителите за 1.6 и 1.8 16в са същите като тези на 8клапановите...Тоест дали и ск. кутии не стават пак или само съединителите са еднакви..?

vegatta
31-03-2010, 13:29
Да но и съединителите за 1.6 и 1.8 16в са същите като тези на 8клапановите...Тоест дали и ск. кутии не стават пак или само съединителите са еднакви..?

камбаните са различни при 8в и 16в

toki4a
14-04-2010, 17:50
и аз сам така поредната скоросна кутия която сложих си е бая различна дори от предишната от 1.7
скоростите са доста къси !!!!
дори на 5 та с 100 сам на 3 400 оборота:screwy:
2 ра изключвател на 80 3 та 120

---------- Post added at 14:48 ---------- Previous post was at 14:44 ----------

ама не сам и сигорен дали пиньончето на датчика на скоростите да ли беше точно за 1.8 се си мисля ,че може да дава и различна информация заото беше доста далго (пласмсата) та се наложи да го скасявам с около 10 милиметра за да мога да го монтирам на скоростите:screwy:

---------- Post added at 14:50 ---------- Previous post was at 14:48 ----------

най добре ще е да я замеря с друга кола си мисля ,за да съм сигорен:beer:

D.Istatkov
10-11-2016, 22:48
Един Въпрос за Алфа 155 1.7 95г 115коня
От кой модел мога да и сложа скоростна кутия 145/156 и двете 2.0 ??

Колата има проблем и не не иска да влезе 2 скорост влиза на вътре но не захапва???

mimouzunov
10-11-2016, 23:03
Един Въпрос за Алфа 155 1.7 95г 115коня
От кой модел мога да и сложа скоростна кутия 145/156 и двете 2.0 ??

Колата има проблем и не не иска да влезе 2 скорост влиза на вътре но не захапва???

Да разбирам че е верижната без вариатора твоита.... Ако е така, кутия от 145/6-156 и тн НЕМОЖЕ да се сложи.
Трябва ти кутия само и единствено от верижна (8 клапанова).

D.Istatkov
10-11-2016, 23:06
Благодаря много,ще търся от 8 клапанова.А дали може да е само синхронизатор?

TRENDi
11-11-2016, 00:18
Един Въпрос за Алфа 155 1.7 95г 115коня
От кой модел мога да и сложа скоростна кутия 145/156 и двете 2.0 ??

Колата има проблем и не не иска да влезе 2 скорост влиза на вътре но не захапва???

Нито една от 2-те. Търси си от 8 клапанова 155-ца - 1.7-8-2.0.

mimouzunov
11-11-2016, 11:22
Нито една от 2-те. Търси си от 8 клапанова 155-ца - 1.7-8-2.0.

Дедоо... на тея 66 години дето си е време да турнеш очилата явно... Виж 1-2 поста по-нагоре какво е писал някои добър човек за скоростите и за това от какво стават..

boro2006
23-02-2017, 09:32
Колеги зачетох се тука в темата понеже мисля да минавам от 1.7 на 2.0 8в и ми стана интересно защо трябва да се сменят доста неща при такава интервенция. Реално се сменя само ДВГ-то и евентуално скоростите... Еку-то отговаря, полуоските отговарят, датчиците са на същите места и отговарят. Единствено дебитомера може да иска пипане ама не е болка за умиране.

nedko87
23-02-2017, 10:01
Колега не забравяй че 2.0 има вариатор а 1.7няма т.е. трябват кабели и за соленоида.

boro2006
23-02-2017, 10:25
Е те въпросните кабели трябва да са налични тоест няма логика цялата инсталация и за Ел фарове и за датчици за масла и т.н. да са налични а тези да ги няма.

TRENDi
24-02-2017, 13:21
Обаче ги няма. На теория може да ползваш инсталация от 1.8. Би трябвало разликата да е, че при 1.8 има 1 букса, която е включена, а при 2.0 е изкл. или обратното - не помня вече, как беше точно. ЕКУ също от 1.8 може да се ползва. За ЕКУ-то от 1.7, въпреки еднаквите номера с на 1.8 и 2.0 мисля, че има разлика вътре - поне така каза mimouzunov, навремето, когато махнах капака на моето ЕКУ от 1.7.
Иначе при мен долнището е 2-ково, главата от 1.8/но то разлика с 2.0 няма/, инсталацията ми е от 2.0, ЕКУ-то от 1.8, а скоростите са си ми от 1.7-цата.

nedko87
24-02-2017, 16:19
Разликата в еку-тата на 1.7 и 1.8/2.0 е в управлението на вариятора т.е. два кабела повече плюс един елемент на самата платка. Иначе за смяна от 1.8 на 2.0 на еку-то се откача един мост до самото еку. Моста го има и на 1.7 и също може да се откачи и доколкото съм чел има полза от това особено ако колата е на газ. Коструктивно разлики в блока на 1.7 и 1.8 са ризите и буталата( на 1.7 са по-малки в сиаметър) при 2.0 освен коляновия вал и биелите има и маслени пръскалки в полите на буталата. Моят съвет ако ще правиш тази интервенция си намери морор 2.0 и еку към него. Инсталацията не мисля че ще проблем да се преправи все пак са два кабела. За главите разликата е че 1.7 няма вариятор на вала и мастото на соленоида е затапено. Главите на 1.8 и 2.0 са абсолютно еднакви валовете също.

boro2006
24-02-2017, 22:54
Относно ЕКУ-то мога да потвърдя, че ЕКУ от 1.8 работи без проблем на 1.7 тоест няма разлика нито във вървенето нито в разхода.

nedko87
25-02-2017, 18:32
Относно ЕКУ-то мога да потвърдя, че ЕКУ от 1.8 работи без проблем на 1.7 тоест няма разлика нито във вървенето нито в разхода.

Така да ама обратното не става

mimouzunov
26-02-2017, 12:09
Така да ама обратното не става

И да допълня с малко и аз. Вариатора не се управлява дирекно от електрониката.Трябва да се добави и реле и тн.
По спомени "компютрите" на 1.7-2.0 имат разлики в повече от един елемент и несъм сигурен ако се добавят липсващите неща дали ще тръгне управлението за вариатора.. Не се сещам 1.7 дали има "запис" в акъла си за управлението на вариатор.

boro2006
27-02-2017, 14:37
Общо взето излиза че е по добре да търся готова двойка. Лошото е че много скъпи станаха особено в чужбина. То излиза по на далавера да се вземе 156 фейслифт или 159...

Alfa User
27-02-2017, 19:23
Така си е, 2.0 8V на 155 вече си е рядкост - особено в добро здраве...
Който я има, си я пази като очите - най-лошото е, че частите вече взеха да изчезват. "Новите" от магазина не стават за нищо и имат съвсем кратък живот, а оригинални части от коли в морга вече не останаха...

boro2006
28-02-2017, 09:35
За частите съм напълно съгласен... Вече всичко от морга взимам. Каквото и да съм купил ново кара максимум 1 година и до там. Иначе баща ми бачка в Германия и там се продават няколко интересни двойки ама... 2000 Евро и нагоре някак не ми се дават.

Бобби
21-03-2017, 00:42
2.0 8 винтила е един от най добрите мотори при 155.....бяга колкото такъв 16 винтила....харчи по малко от по малките му събратя по кубатура, много е железен и т.н...:sleepy: