PDA

View Full Version : Моментно повишение на температурата на охлаждащата течност



trustworthy
26-08-2007, 00:20
Днес, карайки пред прохода Бургас - Варна в един момент излових как стрелката ми мръдна леееко над 90-те градуса, но стигна няма и 1/3 от сектора до следващото деление (не го знам колко градуса е там, след него има още едно и тогава идват 120оС). Аз има навика да си поглеждам профилактично температурата, та я хванах точно като се повиши, отбих веднага, умишлено не спрях двигателя, а го оставих 10-ина секунди да работи на празен ход и температурката си доде за няма и 2-3 секунди пак една идея под 90-те, както обикновено. След като я оставих да поизстине 5 мин, пак си запалих и тръгнах. Карах, естествено, по-лекичко, следях постоянно температурата, но повече не мръдна над 90-те. Когато стана това, бях точно на първата осмица завои след Слънчев Бряг и доста я бях натиснал колата (наложиха се едни изпреварвания там :)).

Та въпросът ми е това сега нормално ли е?
Все пак денят беше горещ, аз бях с двама човека по 100 кила (+моите 80 :)), багаж 50 кила, карах на на климатик, фарове...стопове, мигачи ползвах също :) Антифриз имам, ремъкът си е натегнат както си му е редът...

Благодаря предварително за мненията, както и на тези, които ще се сдържат от спамерски изказвания :evil:

Venci
26-08-2007, 00:22
Как стои положението с бързата и бавната степен на перката при теб?

ivo_red
26-08-2007, 04:47
Това ми се струва малко от типа на: " Имам 36,6С температура, ще ме бъде ли?"Не се засягай! Искам да кажа, че не ми се струва толкова фатално в адските жеги да вдигне малко температурата на водата като я понатиснеш. Само гледай да не ходиш към 100-те, че да не стане играчка плачка. Но аз съм лаик и това е само моето неангажиращо мнение :coolio:

trustworthy
26-08-2007, 08:31
Как стои положението с бързата и бавната степен на перката при теб?

Нямам идея. :oops: Бях забравил да спра музиката като спрях и не усетих дали се е включила перката, но предполагам, че се е включила, защото температурата си падна буквално за 2-3 секунди. Малко преди това бях я натиснал с почти пълна газ на 4-та при сравнително ниски обороти, на баирче, после малко високи обоорти на 2-ра и 3-та... Предполагам, че тогава се е поозорило двигателчето леко


Това ми се струва малко от типа на: " Имам 36,6С температура, ще ме бъде ли?"Не се засягай! Искам да кажа, че не ми се струва толкова фатално в адските жеги да вдигне малко температурата на водата като я понатиснеш. Само гледай да не ходиш към 100-те, че да не стане играчка плачка. Но аз съм лаик и това е само моето неангажиращо мнение :coolio:

E аз затова не питам какъв ми е проблемът, а дали е нормално ;) Досега никога не бях виждал температурата над 88оС (или на колкото си стои там). Точно защото не искам да ходя към 100-те, затова и питам :) и не бих искал да пускам теми от рода 'къде да търся глава за 1.9ЖТД' ;)

monimsl
26-08-2007, 11:20
А със каква скорост си се движил,защото ако си я бил набримчил е нормално -вследствие жега,климатик и висока скорост(понатоварил си малко мотора)

Alfamaniak
26-08-2007, 11:23
Напълно нормално :!: Изобщо не се притеснявай :wink:

JORDI
26-08-2007, 19:05
Благодаря предварително за мненията, както и на тези, които ще се сдържат от спамерски изказвания :evil:
Сорри,ама малко над 90градуса...Ти направо си я прегрял колата и това е голям дефект,земи се отървай от нея за 200-300лв. :oops:

Това ми се струва малко от типа на: " Имам 36,6С температура, ще ме бъде ли?"

:th_up:

trustworthy
26-08-2007, 20:18
@monimsl
Не я бях набримчил, но то по принцип да караш с повече газ на ниски обороти кара мотора да грее повече Мисля, че е от това. В началото на седмицата я карах по магистралата с колкото може, т.е. 15-ина минути при 170-190 км/ч и 3800 оборота и не мръдна стрелката.

Пак да поясня, че аз просто питам дали е нормално :idea: Не декларирам проблем. Питам дали е някакъв знак това, да ми скочи температурата на 37.1 за кратко, след като 36.6 ми е нормалната ;)

Единствен Киро, като един истински дизелджия, отговори кратко и ясно, за което му благодаря :clap:

@Джорди

дя я продам и да си взема един ТС с газово викаш, а :) Хем и по-икономично ше е ;)

JORDI
26-08-2007, 20:30
@Джорди

дя я продам и да си взема един ТС с газово викаш, а :) Хем и по-икономично ше е ;)
Глей сега колега...не напразно ти подчертах цитата дет пишеш за спама! Щото самата ти тема си е спам на фона на хилядите километри дет казваш,че си изминал и хилядите мнения дет си дал, такъв въпрос си е направо губене на времето на колегите! 8) И каквото и да напишеш след мен просто не си струва,защото ще изглежда като хленчене и от тая тема няма да научим нищо ново нито пък ще ти бъде "помогнато" :!: :oops:

trustworthy
26-08-2007, 20:58
Темата не е спам, защото за мен, а и предполагам за други, които имат същата кола/двигател, е важно да знаем дали това е нормално или не :idea: Допускам, че следващия път може и да не забележа покачването на температурата и да се случи нещо сериозно. Допуснал съм също, че това може да са ранни обаждания на термостат например. Чел съм повече от 1 или 2 теми за прегрял дизел...кофти работа е :?

Обобщено казано: лаик съм и имам въпрос, който да задам в подходящия форум. Ако някой администратор или модератор сметне, че темата е спам сама по себе си, нека я изтрие!

Наката
26-08-2007, 22:10
на мен ми се случи същото на едно задръстване в София,както си седеше на малко преди 90 градуса взе да се покачва,аз реших да разбера на колко ще се задеистват перките,скочи до около 110 градуса след което спадна бързо да работната температура и то без да се задеистват перките.Останах изненадан но повече не ми се случи





п.п. А втората перка нали се включва само при климатик(сварзана е с презостат) :roll: :?:

vladu
27-08-2007, 10:02
включва се не само на климатик.
мойта не съм я докарвал до температури над 90-те.

MIK
01-09-2007, 21:31
не се притеснявай камо ли да я продаваш.Преди седмица ми вдигна 110 даже да не казвам 120 градуса спрях веднага бутнах маркучите горещи викам явно датчика за перката не е включил смених го.После пак същата работа смених и термостата и най накрая излезе че водната помпа е превъртяла турбинката .Смених я и карам без проблеми вече 1500 километра няма масло да бута няма силата си да загуби така че споко твоето е нищо .

W123
01-09-2007, 21:50
Я и аз да се намеся там където не ми е мястото :lol:
От две седмици карам една "нафтова печка с вентилатор" и при включен климатик в града в задръстванията си ги стига 100 градуса като добър ден. Без климата си държи 90 и не мърда каквото и да я правиш.
Не че ме притеснява понеже си е с антифриз и е изправна капачката на разширителния съд което гарантира че посмъртно няма да заври дори и при 110 градуса но все пак е малко дразнещо.Нито бута масълце,нито цапа антифриза или пък да го губи така че май много не я бъркат тези 100 градуса.Първоначално малко ме притесняваше и на няколко пъти изключвах климатика и я чаках да поохлади но вече въобще не й обръщам внимание.Перката си включва и изклюючва...Абе луда работа са тези коли... За пореден път се сблъсквам със странностите на италиянските коли но вече взех да свиквам...

tonov
01-09-2007, 22:12
... За пореден път се сблъсквам със странностите на италиянските коли но вече взех да свиквам...

Ние затва си ги обичаме :lol: Никога не ти е скучно с тях

Mind_Control
02-09-2007, 16:09
@monimsl
Не я бях набримчил, но то по принцип да караш с повече газ на ниски обороти кара мотора да грее повече Мисля, че е от това. В началото на седмицата я карах по магистралата с колкото може, т.е. 15-ина минути при 170-190 км/ч и 3800 оборота и не мръдна стрелката.

Пак да поясня, че аз просто питам дали е нормално :idea: Не декларирам проблем. Питам дали е някакъв знак това, да ми скочи температурата на 37.1 за кратко, след като 36.6 ми е нормалната ;)

Единствен Киро, като един истински дизелджия, отговори кратко и ясно, за което му благодаря :clap:

@Джорди

дя я продам и да си взема един ТС с газово викаш, а :) Хем и по-икономично ше е ;)


Ами нормално е.. ти като вдигаш тежести моментната температура на тялото ти е над нормалната, даже към 38-39 градуса може да стигне.. Същото е и с колата.

trustworthy
02-09-2007, 21:42
...Ами нормално е.. ти като вдигаш тежести моментната температура на тялото ти е над нормалната, даже към 38-39 градуса може да стигне.. Същото е и с колата.

Аз тежести не вдигам. много са тежки :lol:

ne0
03-09-2007, 01:47
нормално, въобще не му мисли... това е най-тежката част от прохода ( качвал съм всички изкавания в бг с колело ;) ) като загрява колата никога не я оставяй да работи на място ;)

1115
03-09-2007, 09:02
... като загрява колата никога не я оставяй да работи на място ;)


Tова е дизел забога....

trustworthy
03-09-2007, 16:08
...като загрява колата никога не я оставяй да работи на място ;)

Аз не съм я оставил да работи, а просто изчаках секунди след като отбих, да видя какво става с температурата. След като при работа на място е паднала, значи нема проблем с прегряването, а ;)
Аз може и да не мога да карам като луд като тебе, ама имам 15 години примерно поведение зад волана 8) и през тоя период понаучих това-онова :)

monimsl
04-09-2007, 17:54
Значи от наблюденеята ми върху Пежо 307(няколко на брой),при движение по автомагистрала и скорости от 150 нагоре със включен климатик(-троник) стрелката за температурата си отива почти във червеното и си стои там ако не намалиш.
Падаш на 120км и за няколко минути си отива на 90 градуса.
Последниа път направо се включи защитата и се изключи климатроника трябваше доста време за да охлади но не сме спирали.
Така че малко мръднала над 90 не трябва да се плашиме.

miromitev
04-09-2007, 20:31
Нормално !Съдя по това защото моята е същата и съм я засичал на Шипка си го прави на баира(ако има колона или изпреварване по нанагоре)...После нещата са у ред..90градуса!
Don't worry!