Log in

View Full Version : странен начин на палене...



Z:)m
29-08-2007, 11:15
Обикновено, проблемите свързани с паленето се свеждат до - "трудно пали" или "не пали". При мен обаче е малко по-странен проблема - твърде рано пали!!!
Какво имам предвид?
- ами понякога, т.е. обикновено когато двигателят е все още топъл, като завъртя стартера и двигателя припалва още преди да се е развъртял добре стартера... дето се вика - пали на 1/4 оборот. При това палене, двигателят припалва още на около 400-500 оборота и после на празен ход държи много ниски обороти - около 600 об/мин. Естествено в това време и лампичката на акумулатора свети - т.е. черпи ток от акумулатора, а не от динамото. Отбелязвам този факт, защото съм останал с вътрешното убеждение, че този "проблем" с несвойственото палене се появи откакто смених релето с четките на динамото и от тогава насам и релето невинаги превключва, та се налага понякога леко да подам газ за да превключи. Иначе, като цяло, след припалването на двигателя, подам малко газ да достигне 900-1000 об/мин и го оставя, оборотите просто заковават на 820-830. Няма абсолютно никакви колебания, дигателят се форсира добре без припатквания и "чудене".
И накрая искам да отбележа - при палене на студен двигател, въпросния проблем не се е проявявал нито веднъж.
Сега очаквам вашите предположения по поставения проблем.
- възможно ли е да е някой температурен датчик?
- възможно ли е да е въпросното реле-четкодържач на динамото, което не превключва в ниските обороти и това кара двигателя да черпи ток от акумулатора, който пък не е достатъчен за да захрани добре свещите?
- възможно ли е да са самите свещи? (напр. неподходящ топлинен индекс)
- други предположения?

За информация - карам само с бензин Shell V-Power Racing 100. Предполагам това изключва вероятността проблема да е породен от лош бензин.

bass
29-08-2007, 12:19
На мен веднъж при палене на студен двигател продължи да ми свети лампата на акумулатора и изгасна чак като подадох малко газ. Оборотите обаче си бяха към 1000+ стабилни и преди, и след изгасването на лампата. Понеже тва явление не се е проявявало повече, игнорирах случката и разчитам да е от моментно колебание в международното положение :-)
А тва с паленето от половин оборот ми се е случвало един или два пъти откак имам колата (на топъл двигател, без връзка с лампата на акумулатора) и е много стряскащо :D .

Z:)m
29-08-2007, 12:30
Допълнение към предположенията от първия пост:
- възможно ли е причината да е в недоброто затваряне на някой от инжекторите и при загасен двигател съответния цилиндър да се пълни с бензин, който след това се възпламенява първи?
Вече какви ли не глупости си мисля :(

The_Game
31-08-2007, 02:41
Допълнение към предположенията от първия пост:
- възможно ли е причината да е в недоброто затваряне на някой от инжекторите и при загасен двигател съответния цилиндър да се пълни с бензин, който след това се възпламенява първи?
Вече какви ли не глупости си мисля :(


Aз няма все още алфа ама си го обяснявам по този начин. При мен е ставало така.
При обикновенно палене, двигателя не пали и директно да остава на 800 900 оборота, ами леко се засилва до 1300 примерно и пада, а от това палене от "първия зъб" двигателя от 0 стига до 500 600 и му трябва малко газ за да иде до въпросните 1300 и да заработят системите правилно.

alf
01-09-2007, 11:29
просто няма търпение да тръгне бе колега не се шашкай

Z:)m
12-09-2007, 15:49
...и никой друг ли няма наблюдение над подобен род явления?
- някакви други предположения все пак?

Z:)m
15-09-2007, 10:34
Колкото и странно да звучи, но мисля, че проблема ми се реши... и то много тривиален и неочакван начин. Преди 2 дни съвсем без никакви "предупреждения" или признаци за това, акумулатора ми "кихна". Ама направо си умря... и то така, че като завъртях ключа на "стартер" просто изгасна всякакъв вид индикация. Дори в първия момент си помислих, че ми изчатка нещо по захранването (бях подведен от щракването на бендикса).
Сега, няколко дни, откакто съм с новия акумулатор, автомобила нито веднъж не е палил по този странен начин, независимо дали е топъл или студен. Явно преди, при паленето на колата, просто не е достигал достатъчно добър ток до свещите :)
Съвет към колегите от форума, които имат подобен проблем - проверете си акумулаторите... и без това вече времето почна да застудява ;)

alf
15-09-2007, 17:29
а по-нагоре си писал че си сменил релето и първоначално не зарежда... сега сменяш акумулатора.. провери все пак какво напрежение пуска след като почне да зарежда да не изпуска повече и от това да е отишла батерията

Z:)m
20-09-2007, 14:49
а по-нагоре си писал че си сменил релето и първоначално не зарежда... сега сменяш акумулатора.. провери все пак какво напрежение пуска след като почне да зарежда да не изпуска повече и от това да е отишла батерията
Проверено е - 14,02 V