View Full Version : Мнение за Алфа 155 V6 2.5
Здравейте ! Токущо се регистрирах за Клуба на Алфа ( България) ! Много голям фен съм на тема Алфа и чета по цял ден форуми по темата - 155 ! Искам да ви запитам , какво мислите за 155 В6 2.5 ? Заслужава ли си ? И какво може да направи на писта ? чел съм че съществува в6 с 255 конски сили (155-ца) ! Мерси предварително :)
ParisWind
30-08-2007, 14:56
Здравей колега, стискам ти палци да се здобиеш в скоро време с тои звяр :) Питанката ми е дали обаче ще успееш да смогнеш на изхранването му защото това все пак си е основен момент в притежанието на автомобила. Щом си се спрял на тази модификация явно все пак си приготвил солидна сума за покупката, а в последствие и за поддръжката на колата си! Замисли се все пак дали 6 цилиндров мотор е най-подходящият вариянт защото все пак съществува "155 2.0 16 V Turbo Q 4"! Фабрично 6-цилиндровият ти е с 165 кс и 0-100 за 8.4 сек. а разходомера годават за смесен цикъл 9.5 (доста нереално но все пак заводски данни). При Q4 показателите са доста по добри - 190 кс и 7 сек, а при смесен цикъл 15-тте кончете ти лапат още 0.4 литра :) Като max speed Q4 е и с 10 км отгоре (225 км/h) Безспорно 2.5 е доста по-тромав автомобил а и все пак това са фабричните им показатели които в последствие всеки ентусиаст имащ желание време и възможности може доста сериозно да корегира! Без да разбирам от автомобили бих казал определено обаче Q4!
ALFA CORSE
31-08-2007, 01:40
чел съм че съществува в6 с 255 конски сили (155-ца) ! Мерси предварително :) Заводски няма такава. Но блока на 3.0 24V е същия, така че можеш да помислиш за някакъв ъпгрейд, а след това един компресор :D :P
http://img477.imageshack.us/img477/2672/p1000079nz9.jpg
Много благодаря ! Незнам обаче откаде ще намеря Q4-ка ... :( :( :(
RoMeO_156_GTA
01-09-2007, 10:10
Без да разбирам от автомобили бих казал определено обаче Q4!
Без да разбирам от автомобили бих казал ,че Q4 u V6 са акцизни :idea:
До колегата по горе ,пусни едно ЛС на petko77 ,той продаваше неговата 2.5 V6 ,ако не е продадена ,че искам 156 V6 :twisted: http://clubalfaromeo.com/forum/profile. ... ile&u=1572 (http://clubalfaromeo.com/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=1572)
ALFA CORSE
01-09-2007, 12:46
Без да разбирам от автомобили бих казал ,че Q4 u V6 са акцизни :idea:
163 к.с. версията на V6 не би трябвало да е акцизна.
[quote="RoMeO_156_GTA":1syauh07]Без да разбирам от автомобили бих казал ,че Q4 u V6 са акцизни :idea:
163 к.с. версията на V6 не би трябвало да е акцизна.[/quote:1syauh07]
Преди време имаше подобна дискусия за V6 и се оказа,че има два мотора-единият е 163,а другият 166!Така,че зависи с кой мотор е. :wink: Според мен си заслужава V6,стига да можеш да си го позволиш,а и звука му е оргазъм за душата! 8) :twisted:
mitaka_cs
01-09-2007, 21:47
Препоръчвам V6 пред Q4!По-як звук вади 8)
V6 rulzzzz тази кола върви като развързана, а и вади звук да те утепа :go: :dj:
ALFA CORSE
05-09-2007, 14:41
С тоя тежкия мотор и предното предаване на V6 се предполага, че Q4 ще се справя доста по-добре със завоите си мисля :roll:
thecleaner
05-09-2007, 15:14
И аз да изкажа некомпетентното си мнение. Мисля че турбина на бензинов автомобил незавимо какъв е на момента го променя коренно и колата върви яко. Шестака не е лош ама тука просто мнооооооооого отстъпва :wink:
С тоя тежкия мотор и предното предаване на V6 се предполага, че Q4 ще се справя доста по-добре със завоите си мисля :roll:
първо, V6 е със близо 100кг. по-лек от Q4! :waving:
второ, Q4 e със 15% по-мощен от V6 i e 4x4,което указва влияние върху ускорението, което е с 1,4сек. до 100 в полза на Q4 :idea:
трето, надали някой смята, че V6 е по-динамичен от Q4 :wink:
и четвърто, темата не е сравнение между V6 и Q4,а мнение за за алфа 155 2.5 V6 :!: :D
ALFA CORSE
05-09-2007, 16:29
С тоя тежкия мотор и предното предаване на V6 се предполага, че Q4 ще се справя доста по-добре със завоите си мисля :roll:
първо, V6 е със близо 100кг. по-лек от Q4! :waving:
Аз така като гледам колата тежи с 100кг отгоре, а не мотора :wink:
[quote="ALFA CORSE":k8ssi3fz]С тоя тежкия мотор и предното предаване на V6 се предполага, че Q4 ще се справя доста по-добре със завоите си мисля :roll:
първо, V6 е със близо 100кг. по-лек от Q4! :waving:
Аз така като гледам колата тежи с 100кг отгоре, а не мотора :wink:[/quote:k8ssi3fz]
говорим за колата V6 спрямо колата Q4, a не мотора V6,че е 100 по-малко :repuke:
ParisWind
05-09-2007, 22:49
Аз подхванах темата и заQ4 мотора... наистина има разлика и в ускорението с 1.4 сек за 100 км, както и в теглото (Q4 е с 60 кг. по-тежка от V6). Колегата petko77 наскоро продаваше наистина V6 но в същото време друг колега наскоро си е закупил от БГ Q4 za 5500 ако не се лъжа! Инвестицията за тази колица е сериозна освен ако наистина не се взима за 2-ра кола. И двете си имат и плюсове и недостатъци, но ако се търси пъргавина и емоция ...V6 звучи доста влиятелно, но пък и съскането на турбото не е за пренебреване. Q 4 e вярната 155-ца с наистина страхотни показатели и стига да бяха по разпространен и да можехме да си ги позволим и като покупка и като подръжка - мнозина от нас вероятно биха я притежавали!
catalog.auto.ru - там има доста технически данни и за двата модела !
Я и аз да напиша нещичко тука, защото забелязвам че ми се споменава името тук там из поста :lol:
На въпроса, на колегата отговора ми е, че определено 2.5 V6 варианта на 155цата е изключителен по редица причини...
да вземем в предвид например еластичността на V6 двигателя, досега не съм имал кола която да може съвсем спокойно да тръгва от място без да пипаш педала на газта и само със смяна на скоростите да си прави 50км/ч на 5та скорост, което в града е мнооого удобно и икономично /изпитано и проверено от мен много пъти/ и в следващият момент щом подадеш газ пак на 5та от 40-50 и 1000об/мин си поема все едно си на 3та на по-слаба кола например
другото което ми харесва е, че извън града си поддържа 100-110 само с около 0.5см ход на педала и разхода както съм писал и друг път е съвсем нормален: максимум 8.5л/100км с тази скорост
ускорението е много силно осезаемо на гърба :twisted: щом решиш да си правиш густо, и звука е просто невероятен
мотора откъм поддръжка е изключително по опростен от този на Q4, работи си с полусинтетично масло, има си само една ролка на ангренажа, една свещ на цилиндър, регулиращи клапани и т.н. - по-стари, но според мен по-надежни, елементарни и изпитани с времето решения. Няма безброй тръбички на вакуми и тем подобни източници на загадъчни проблеми с обороти и др. от сорта /не трябва да се забравя обаче че при смяна на масло трябват 6.2л такова, а охладителната система събира 10л. :shock: /
откъм поведение на пътя трябва да се има винаги предвид че голяма част от тежестта е на предния мост, което ще рече че има тенденции да продължава направо ако скоростта е твърде голяма за дадения завой или се подаде рязко газ, НО при отнемане на газта много плавно и лесно се коригира и си влиза в желаната траектория
ходовата част, най-вече отпред не се понася добре с българските дупки и амортисьорите дават фира по-бързо от тези на другите 155ци, пак поради по-голямото тегло отпред. За четири години съм ги сменял един път, шарнирите не са мраднали, но левия накрайник си го смених и него, по-скоро замина от крива джанта де но както и да е...
На темата за 155 Q4 мисля че това си е изключителна машина, която и аз мечтая един ден да притежавам поне за година, две. Поддръжката мисля че би излязла двойно с тази на V6, за което съдя по факти от миналото :)
Мисля, че почти никой в този форум не знае, че едно време ми викаха Пепо-Пежото, защо и как тoва има връзка с наблюденията ми за поддържане на коли 4x4 ще ви разкажа някой друг път, ако има интерес естествено...
Поздрави от мен, а колегата да не се колебае много а да взема V6, но моята вече е продадена мдаааа :cry: :cry: :cry:
ParisWind
09-09-2007, 16:46
Я и аз да напиша нещичко тука, защото забелязвам че ми се споменава името тук там из поста :lol:
На въпроса, на колегата отговора ми е, че определено 2.5 V6 варианта на 155цата е изключителен по редица причини...
да вземем в предвид например еластичността на V6 двигателя, досега не съм имал кола която да може съвсем спокойно да тръгва от място без да пипаш педала на газта и само със смяна на скоростите да си прави 50км/ч на 5та скорост, което в града е мнооого удобно и икономично /изпитано и проверено от мен много пъти/ и в следващият момент щом подадеш газ пак на 5та от 40-50 и 1000об/мин си поема все едно си на 3та на по-слаба кола например
другото което ми харесва е, че извън града си поддържа 100-110 само с около 0.5см ход на педала и разхода както съм писал и друг път е съвсем нормален: максимум 8.5л/100км с тази скорост
ускорението е много силно осезаемо на гърба :twisted: щом решиш да си правиш густо, и звука е просто невероятен
мотора откъм поддръжка е изключително по опростен от този на Q4, работи си с полусинтетично масло, има си само една ролка на ангренажа, една свещ на цилиндър, регулиращи клапани и т.н. - по-стари, но според мен по-надежни, елементарни и изпитани с времето решения. Няма безброй тръбички на вакуми и тем подобни източници на загадъчни проблеми с обороти и др. от сорта /не трябва да се забравя обаче че при смяна на масло трябват 6.2л такова, а охладителната система събира 10л. :shock: /
откъм поведение на пътя трябва да се има винаги предвид че голяма част от тежестта е на предния мост, което ще рече че има тенденции да продължава направо ако скоростта е твърде голяма за дадения завой или се подаде рязко газ, НО при отнемане на газта много плавно и лесно се коригира и си влиза в желаната траектория
ходовата част, най-вече отпред не се понася добре с българските дупки и амортисьорите дават фира по-бързо от тези на другите 155ци, пак поради по-голямото тегло отпред. За четири години съм ги сменял един път, шарнирите не са мраднали, но левия накрайник си го смених и него, по-скоро замина от крива джанта де но както и да е...
На темата за 155 Q4 мисля че това си е изключителна машина, която и аз мечтая един ден да притежавам поне за година, две. Поддръжката мисля че би излязла двойно с тази на V6, за което съдя по факти от миналото :)
Мисля, че почти никой в този форум не знае, че едно време ми викаха Пепо-Пежото, защо и как тoва има връзка с наблюденията ми за поддържане на коли 4x4 ще ви разкажа някой друг път, ако има интерес естествено...
Поздрави от мен, а колегата да не се колебае много а да взема V6, но моята вече е продадена мдаааа :cry: :cry: :cry:
Абе колега, само да те попитам за какво му на човек да си закупува автомобил с 2.5 V6 при положение че ще го кара извън града с 100-110 (скорост за 45-50 кончета под капака - останалите 110 са си бая и да си ги даржи наистина в обора ли? пък и ако ще кара така то подобре да си вземе некоя fiesta, clio 106 или какъвто и да е друг бръмбър и ще му гори не 8.5, а 4.5-5. А що се отнася за градско шофиране - не съм срещал кола която да е с изправна инжекционна и запалителна система която да не можеш спокойно да си я караш с 50 на 5-та! иначе ок наистина е удобно в града да си житкаш само на инжекцион ама в кой град ще те търпят по кръстовищата да се изнасяш без газчица? ако има такъв и има офис на фирмата ни в него се местя там да работя! Не се съмнявам ни най-малко в думите ти че колта наистина е достойна за уважение - все пак 1-во е 155 второ е 2.5 и 163 к.с., но когато става въпрос за наистина спортен автомобил какъвто търси колегата който пусна темата безспорно по-правилният избор е Q4- идеята му да намери динамика за писта и перфектно ускорение доколкото разбрах. И двете модификации вероятно могат доста да се доработят, но за пъргавина Турбото си е Турбо! Поздрави!
...остава да чуем и поне едно мнение на собственик на Q4 ;)
Моля ви , ако има собственик на Q-4 да си каже впечатленията !!! :-) Абсолютно се съгласих че Q-4ката е по добрият вариянт , но търся в Германия , България , Италия и Испания и няма нито 1 такъв автомобил :-( Намирам само 2.5 В6 :-( Помогнете моля ви , и ако някой има представа каква горе-долу ще е цената на Q-4 да каже :) Мерси предварително !
Колега има в Мюнхен 155 Q4 93 г. 190 к.с.почти всички екстри за 1500 евро+доставка.Ако си навит пиши на ЛС.Тел.0878535735 Можеш да е видиш на www.autoscaut24.de (http://www.autoscaut24.de)
Искаш ли една 155 2.5 V6 96г.за 3000 лв. :lol:
Пише ти един настоящ собственик на 155 Q4 ,а така също и бивш собственик на почти всички италиянски "биячи",като Интегралета,Фиати-с турбини(КРОМИ,Купета,Пунтовци,Уно) и Абарти,Алфи 164-V6 турбо,164-V6 QV,155-V6 ,Мазерати(по-стар модел)и т.н.Мога да кажа ,че и в някаква степен разбирам що е това автомобил,та да изразя и някакво мнение за даден модел. Ако търсиш истинска емоция,то по-добрия вариант е кола с турбина,тъй като от нея има доста ресурс който би могъл да извлечеш в доста по-голяма степен от атмосферна такава.Та точно за 155 мога да ти споделя следното: Поддръжката на Q4,като цяло не е скъпа и супер трудна.Двигателят е елементарен и доста познат(доказал се достатъчно),а също и с ефтини консумативи(някои май го бъркат с TS-16V).Ходовата част е идентична с тази на V6.Единственно малко по-сложно е със скоростите и диференциалите.Там проблема идва,когато напомпаш двигателя до мощност над 400 к.с. Иначе си гледай масалцето в ск. кутия и задния диференциал да е точно и няма ядове.Карай поне с по-истински съединител(например Валео-комплекта струва 330 лв),а не с гадно менте и пак всичко е О.К. Виж при тунинг и доста по-висока мощност е желателно керамичен съединител за по-яка експлоатация.Разхода на гориво при мене(моята Q4 е 240 к.с.) е 10-10.5 л/100 км по магистрала със скорости в диапазона на 140-200 км/ч и разход градско при умерено каране в София 13.5-14л/100км При режими на оборотомера около 7000 и разхода в града расте,като достига16-16.5 л.Почти идентична е ситуацията и с V6.Динамика и скорости са твърдо в плюс за Q4.За старт от място не говорим,там е най-голямата разлика.Разлика има в това,че при V6 нещата са по-плавни(например при потегляне или при смяна на предавки),защото мотора е по-еластичен,но пък при турбината тласъкът който получаваш след 2600 оборота е не сравним.За звукът мисля,че там е въпрос на вкус.Едни харесват дрезгав глас,а други съскащи котки и змии,но определено звукът от разтоварването на турбината,кара околните да те заглеждат.Тези цени в Б-я от 5500 лв,обикновенно са само за емблемата и куп желязо за въстановяване,бъди сигурен.Нещо такова са и тези ефтините по Европа.Лично съм се убедил.Ако се срещнем можем доста да коментираме по тази тема,а ако наистина си запален фен ще се повозиш в Q4,пък и може да станеш собственик на такава(определено не лоша).Пиши ми на ЛС,ако желаеш повече. И накрая разликата между V6 и Q4 e както при Ланча ХФ-1.6 турбо и Ланча ХФ Интеграле 16V-EVO или БМВ-330i и БМВ-М3.Мисля,че няма нужда от коментар.
virusalfa
12-10-2007, 19:31
Е тия които бъркат Ланча-мотора с ТС-16в са пълни илитерати!!!Не искам да ги коментирам :roll:
За Q4 съединителя е като на 164ТД :idea:
Първите Q4 слезли от конвейра са със съединител 228мм(някъде написан и 230мм)и след това всички останали с 235мм(като Ланча-EVO16V,164-V6 24V,155-2.5TD),kакъвто е и моят.А за двигателя и аз написах,че някой се бъркат тъй като нито свещите са по 2 на цилиндър,нито клапаните са хидравлични,бобините са само 2 и т.н.
...остава да чуем и поне едно мнение на собственик на Q4 ;)
Да бягате надалеч от тез неблагодарни коли :D
Искаш ли една 155 2.5 V6 96г.за 3000 лв. :lol:
Аз аз аз аз :x
Дай да видим за какво иде реч!
...остава да чуем и поне едно мнение на собственик на Q4 ;)
Да бягате надалеч от тез неблагодарни коли :D
Пътят към славата е осеян с куп строшени бутала,духнали гарнитури,много пот и най-вече скъсани нерви. Това е истината при тунинговането на почти всички коли.
75 2.0 turbo
14-10-2007, 21:49
при живко има и венец от тръни :lol: :lol: :lol:
Вече имам и V 6 !!! :lol: 1996 г.август с климатроник. :D И най-важното е че е 163 к.с.,което значи че не е акцизна!
ALFA CORSE
17-10-2007, 15:03
Колко пари й търсиш?
Не знам дали ще я продавам. :roll: Не съм карал такъв звяр до сега и ми е интересно!!!
...остава да чуем и поне едно мнение на собственик на Q4 ;)
Да бягате надалеч от тез неблагодарни коли :D
Пътят към славата е осеян с куп строшени бутала,духнали гарнитури,много пот и най-вече скъсани нерви. Това е истината при тунинговането на почти всички коли.
Честно казано, не поддържам мнението за строшените бутала, въпреки, че редовно се минава от там. Винаги, ама ВИНАГИ си страдаме от собствената си глупост, и не ме е срам да си кажа, че във всичките тъпни, които са ми се случвали, винаги има моя намеса или най-малкото грешка поради ненамеса (разбирай оставил съм някой да преценява грешно) :)
Вече имам и V 6 !!! :lol: 1996 г.август с климатроник. :D И най-важното е че е 163 к.с.,което значи че не е акцизна!
:shock:
преди в калкулатора в мобилето излизаше че е акцизна защото точно на 120кВт (163кс) е границата. колко парички грубо ти се върза и как я намери :wink:
Около 2500 лв.от Германия.Намерих я в мобилето.
А някой знае ли защо няма никакви надписи отзад? :roll:
ALFA CORSE
24-10-2007, 17:53
А някой знае ли защо няма никакви надписи отзад? :roll:
Или не го е кефела предишният собственик с надписи или е пребоядисвана отзад и не са сложени после :)
Alfa User
12-03-2008, 00:06
Намери и сложи надпис 1.8 и гледай как се пулят всички дето ти дишат прахоляка :lol:
Намери и сложи надпис 1.8 и гледай как се пулят всички дето ти дишат прахоляка :lol:
Той я продаде преди месец мисля. :roll:
Здравейте ! Токущо се регистрирах за Клуба на Алфа ( България) ! Много голям фен съм на тема Алфа и чета по цял ден форуми по темата - 155 ! Искам да ви запитам , какво мислите за 155 В6 2.5 ? Заслужава ли си ? И какво може да направи на писта ? чел съм че съществува в6 с 255 конски сили (155-ца) ! Мерси предварително :)
Аз съм доволен и от 2.0 16V :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.